Sieć

Rozmowy w jakości HD+ pomiędzy Orange i T-Mobile

Marta Krajewska Marta Krajewska
31 stycznia 2022
Rozmowy w jakości HD+ pomiędzy Orange i T-Mobile

Mam dziś dla was dobrą wiadomość. Właśnie uruchomiliśmy rozmowy w standardzie HD Voice+ z T-Mobile. To oznacza, że nasi klienci mają zagwarantowaną fantastyczną jakość dźwięku rozmawiając z użytkownikami tego operatora.

Dla przypomnienia, standard dźwięku HD Voice+ daje wrażenie rozmowy prowadzonej na żywo. Dzięki niemu po drugiej stronie słuchawki usłyszycie nawet szept.

Do tej pory rozmowami w jakości HD+ mogli cieszyć się klienci dzwoniący w ramach sieci Orange. Od maja zeszłego roku wprowadziliśmy to rozwiązanie także przy połączeniach z siecią Play. Najwyższa jakość rozmów pomiędzy użytkownikami Orange i Play

Od teraz ponad 70 proc. rozmów przeprowadzanych przez naszych klientów może być realizowana w najwyższej jakości. Zawdzięczamy to wdrożeniu kodeku EVS SWB, czyli SuperWideband, który gwarantuje jakość HD Voice+.

Na rozwijanej liście poniżej możecie sprawdzić, czy wasz model telefonu obsługuje kodek.

HammerHuawei

 

LG

OPPO

Redmi

Samsung

Sony

Xiaomi

Inne

 

 

Komentarze

Tomii
Tomii 11:11 31-01-2022

Brak iPhonów na liście lekko szokuje. Czy planujecie dodanie wsparcia w telefonach z iOS w najbliższym czasie?

Odpowiedz
dominik
dominik 12:13 31-01-2022

iphony nie?!

Odpowiedz
Marta Krajewska
Marta Krajewska 13:37 31-01-2022

Pracujemy nad wprowadzeniem kodeka dla iphonów. Za parę miesięcy powinien być już dostępny.

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 16:42 31-01-2022

Witamy Marto w pracy. Gratulacje ??? Dobra informacja, pierwsza że wprowadziliście takie rozwiązanie techniczne, a druga że mój smartfon obsługuje ten kodek ?

Odpowiedz
Zafaraz
Zafaraz 17:52 31-01-2022

Potwierdam, nie działa na ajpongach.
mam Iphone 12 mini i Samsung S21 FE.
Nie działa, brak na Samsungu oznaczeń „HD”
S21 FE T-Mobile.pl (rozrywka, kumple, spam i inni) 509 XXX XXX
Iphone 12 mini Orange.pl (praca, prawatny, rodzina) 600 XXX XXX ^.^

Odpowiedz
Ola
Ola 07:46 01-03-2022

Najpierw poprawcie jakoś zasięgu.
Mimo ciągłego zgłaszania słabego zasięgu sieci Orange w miejscowościach w których zasięg wcześniej był najlepszy spośród wszystkich operatorów.
Nagle nastąpiło straszliwe pogorszenie do tego stopnia że przerywa połączenie.

Odpowiedz

Rozrywka

Okiem mamy: spróbujmy być na 100%

Kasia Barys Kasia Barys
28 stycznia 2022
Okiem mamy: spróbujmy być na 100%

Ferie to czas odpoczynku dla dzieci. Ze względu na pandemię być może część osób zdecyduje się zostać w domu, część wyjedzie. Niemniej jednak gdziekolwiek nie będziemy spróbujmy być razem. Spróbujmy być ze sobą na 100%.

To w ostatnim czasie istotny problem społeczny, który jest konsekwencją pandemii. Dorośli lawirują pomiędzy pracą zdalną, obowiązkami domowymi a opieką nad dziećmi. Wiem jak to jest kiedy w pracy od rana spotkania online, a dzieci w domu. Dzieci, które potrzebują uwagi, czasu i nierzadko wsparcia. Jedną ręką obsługujemy laptopa a drugą robimy śniadanie dla dziecka. W wielu sytuacjach korzystamy z technologii jednocześnie będąc z kimś w sytuacji relacyjnej. Siedzimy wspólnie przy stole, jesteśmy na spotkaniu, albo usypiamy dziecko. Niby jemy, a scrollujemy, niby rozmawiamy, a sprawdzamy powiadomienia i odpisujemy.

Być może ferie będą taką okazją, by pobyć ze sobą. A potem wejdzie nam to w nawyk i lepiej będziemy spędzać ze sobą czas, być być ze sobą i budować relacje.

Mamo, tato nuuudziii mi sieeeę

Kto słyszał takie wołanie i to nie tylko raz, ręka w górę. Chcesz mieć spokój, daj dziecku smartfona albo pozwól grać ile chce. To niekoniecznie dobre rozwiązanie. Jako rodzice powinniśmy być odpowiedzialni i stosować zasady korzystania z technologii mądrze. Na blogu wiele czasu poświęciliśmy temu zagadnieniu, wiec odeślę was do konkretnych, wcześniejszych moich wpisów.

Tak, dziecko może się nudzić jeśli chce. Okazać się może, że podczas takiej nudy stworzy coś nowego, wymyśli jakąś zabawę albo sięgnie po książkę, o której zapomniało. Ale… ważna informacja jest taka, że „nudzi mi się”, to próba nawiązania kontaktu z dorosłym, by pomógł mu poradzić sobie z tym napięciem. Dziecko potrzebuje być w polu uwagi rodzica. Dlatego odsyłanie dziecka do zabawek, czy podpowiadanie co mogłoby zrobić często nie pomaga. Dzieci chcą spędzać czas z nami.

Pomysły na ferie mogą być różne

Jeśli chcecie, by ferie były czasem dla was mam kilka podpowiedzi. Czas, który możecie spędzić z dziećmi spróbujcie poświęcić tylko im. Nie muszą to być 2-3 godziny jeśli nie macie takich możliwości. Może to być 30 min układania puzzli, byleby smartfon i laptop odłożyć. Można mieć koszyczek na półce, do którego wszyscy domownicy odkładają na czas zabawy swoje smartfony.

Nie bójmy się technologii. Jeśli dzieciaki lubią grać online dołączmy do nich. Ja próbowałam i nie ukrywam, że nie jest łatwo ogarnąć wszystkie te przyciski na konsoli. Ale miałam z tego tytułu dużo frajdy a moje dzieci ubaw z mamy, która sobie... nie radziła. Tak! rodzice nie umieją wszystkiego. To było świetne doświadczenie, kiedy okazało się, że mama nie jest Alfą i Omegą.

Sposobem na ferie mogą być także warsztaty z Fab Lab powered by Orange. Pisała o nich Tosia. Warsztaty odbywają się w każdy wtorek o godz. 10.00. Wystarczy kliknąć w link, nie trzeba się przygotowywać. Jedynie naszykować rzeczy dostępne w każdym domu np. klej, nożyczki, karton czy mazaki. Udział nie wymaga wcześniejszych zapisów i jest darmowy. Podczas  kolejnych spotkań będzie można zbudować bazę kosmiczną, nauczyć się animacji stop motion lub zbudować kartonowy głośnik pasywny. Wczoraj razem z moimi dziećmi wzięliśmy udział w warsztatach Fab Lab. Stworzyliśmy mechaniczną książkę tzw pop-up book. Udało się nam stworzyć przestrzenną książkę z trójwymiarowymi ilustracjami, a co najważniejsze pobyć razem

 

 

 

 

Komentarze

Tomek
Tomek 16:40 14-03-2025

Czy docelowo będzie migrowany też prepaid? Jeśli tak czy to oznacza że doczekamy się w prepaidzie połączeń oczekujących i zawieszania połączenia?
Wirtualizację należy rozumieć migrację z onpremise na dostawcę cloud? Jaki to dostawca? 😉
Czy jest to nowa platforma IMS czy poprzednia ale na nowych zasobach? (bo w tekście pada informacja o uruchomieniu nowej platformy IMS).
Z czego korzystaliście 10 lat temu zanim zaczęliście korzystać z IMS?

(człowiek ciekawy a takie wpisy czyta się aż za szybko, więcej więcej) 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 17:04 17-03-2025

    Prepaid jest już zmigrowany. Pracujemy jeszcze nad tym, żeby połączenia oczekujące działały we wszystkich konfiguracjach. Wirtualizacja obejmowała częściowe zmigrowanie do chmury. W sieci mobilnej korzystamy z IMS od ok. 10 lat i usługi 4G od początku budujemy w oparciu o IMS. Nowa platforma tzn. na nowych zasobach, większa i z nowymi funkcjonalnościami. Ciesze się, że wpis zaciekawia, zapraszam do kolejnych 😉

    Odpowiedz
Max
Max 21:00 14-03-2025

Ale połaczenia oczekujące już są aktywne w pre paidzie.

Odpowiedz
muddy
muddy 23:53 16-03-2025

Czy przy okazji tego unowocześnienia rozwiążecie też kilka problemów, z jakimi zmagają się użytkownicy usługi Extra eSIM? Po pierwsze, nie działają SMSy przez WiFi. Po drugie, brak możliwości odbierania połączeń ViLTE (choć można je wykonywać). Po trzecie, gorsza jakość połączeń przychodzących (także na karcie głównej): nigdy nie załącza się kodek „HD+” czyli EVS-SWB/EVS-WB, można co najwyżej liczyć na AMR-WB. W połączeniach wychodzących między tymi samymi numerami jest EVS-SWB…

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 17-03-2025

    Niestety ze względów technologicznych ViLTE wyklucza się z usługą Ekstra eSIM. Pracujemy nad wdrożeniem i dopasowaniem Ekstra eSIM do technologii ViLTE. Z kodekiem EVS sprawa wygląda podobnie. Unowocześnienie platformy IMS jest krokiem w tym kierunku, ale nie jest to jedyny warunek wdrożenia.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 16:37 17-03-2025

Jak to jest z IMS Orange posiadam telefon Energizer e280s obsługuje Volte i VoWiFi w sieci Play działa w T-Mobile tylko VoWiFi.W Orange Polska nie działa,a w innych Orange np.Słowacja,Rumunia działa bez problemu telefon posiada aktualne oprogramowanie i dystrybucja UE.VonR ciekawe czy będzie działać na każdym telefonie np.Infinix,Tecno, Blackview, Energizer, VIVO itp.ViLTE nie działa czy wymagana jest jakaś taryfa.Ciekwostka w Play realizuje takie połączenie ale jest błędnie rozliczane 1zł za minutę jak połączenie międzynarodowe.Tak samo do Orange i odwrotnie 1zł.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 23:49 17-03-2025

Widać,jak telekomunikacja się zmienia,kiedyś do działania telefonu wykorzystywano centrale telefoniczne których jest obecnie poniżej 200 sztuk, a teraz wystarczy jedna platforma głosowa mająca pod sobą cały kraj mieszcząca się pewnie w jednej z takich szaf jak na zdjęciu(obstawiam,że znajduje się w mieście Łódź)
Swoją drogą jeżeli ten sam IMS obsługuje VoLTE oraz VoIP podłączony pod Livebox to dlaczego zestawienie połączenia pomiędzy abonentami komórkowymi trwa tylko około 1 sekundę a dzwoniąc z komórki na VoIP stacjonarny lub w drugą stronę czas oczekiwania na połączenie jest dłuższy?Pani Kingo odnośnie wpisu dotyczącego Nowogrodzkiej napisałem adres obiektu na którym znajduje się radiolinia o którą pytałem.Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:38 20-03-2025

    W takim połączeniu VoIP, VoLTE i sieć PSTN muszą współgrać. Nasza konfiguracja pozwala zachować jak największą zgodność pomiędzy nimi, czasem kosztem pogorszenia pewnych parametrów – w tym przypadku jest to wydłużenie czasu zestawienia. Jeśli chodzi o radiolinię w Nowym Sączu, o której Pan pisał – nie mamy jej w systemach, więc nie jest to nasza radiolinia. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Nick
Nick 12:14 18-03-2025

Pytanie z innej beczki Pani Kingo czy Orange planuje uruchomić nadajnik wspólnie z T-Mobile (26002) ID: 56521
Starachowice, Batalionów Chłopskich 6? Jeśli tak to kiedy dziękuję za informację i Pozdrawiam!

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:37 02-04-2025

Czy jest szansa, że po migracji IMS w prepaidzie zacznie działać WiFi Calling za granicą?

Odpowiedz

Zielony Operator

Nie dodajemy już spliterów ADSL

Hanna Jaworska-Orthwein Hanna Jaworska-Orthwein
28 stycznia 2022
Nie dodajemy już spliterów ADSL

Co roku dzierżawimy naszym klientom setki tysięcy urządzeń tj. modemy i routery w ofercie internetu szerokopasmowego. Do każdego zestawu instalacyjnego dołączaliśmy urządzenie tzw. spliter ADSL. Okazuje się, że nie zawsze jest on potrzebny, dlatego zmieniliśmy proces dostarczania go klientom.

Do czego służy spliter ADSL? Do rozdzielania sygnału Internetu o wysokiej i niskiej częstotliwości telefonu stacjonarnego, czyli mówiąc prościej pomaga poprawić jakość sygnału tym klientom, którzy jeszcze korzystają z tradycyjnej  stacjonarnej telefonii. Po naszej analizie okazało się, że zaledwie 3% naszych klientów potrzebuje jeszcze takich rozdzielaczy sygnału. Wraz z rozwojem oferty VOIP liczba klientów, którzy posiadają telefon stacjonarny i domawiają na tej samej linii Internet lub odwrotnie, znacząco zmalała.

Splitery tylko tam, gdzie potrzebne

Poszukując sposobów na ograniczanie naszego śladu węglowego przyglądamy się wszystkim naszym procesom i produktom.  Zwrotu spliterów wraz z modemami i routerami przestaliśmy wymagać jakiś czas temu. Również nie obciążaliśmy klientów finansowo za ich brak przy zwrotach. To skutkowało tym, że klienci najczęściej nie oddawali tego sprzętu, a nam zaczęło brakować urządzeń do kolejnych umów. Dlatego zaczęliśmy szukać rozwiązania tej sytuacji. Większość wszystkich instalacji Internetu szerokopasmowego realizują bezpłatnie nasi partnerzy techniczni. Postanowiliśmy zmienić procedurę instalacji i jeśli  spliter nie jest potrzebny klientowi zabieramy po prostu niepotrzebne urządzenie. Teraz dostarczamy  splitery ADSL tylko tym klientom, którzy nie korzystają z asysty technicznej, a potrzebują takich urządzeń. W takim przypadku dosyłamy je na nasz koszt.  Dzięki wprowadzonym zmianom udało się zoptymalizować i dopasować  zakupy spliterów do realnych potrzeb, a urządzenie nie zalega niepotrzebnie w domach naszych klientów.

Oszczędności nie tylko finansowe

W efekcie tego projektu nie tylko zmniejszyliśmy wydatki na zakup nowych urządzeń, ale przed wszystkim dostarczamy splitery ADSL tylko tym klientom, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Ale to nie jedyna korzyść. Dla środowiska to też mniejszy koszt - mniej zużytego  plastiku, metali kolorowych i innych tworzyw sztucznych potrzebnych do produkcji nowych urządzeń, a w przyszłości mniej elektroodpadów. Tylko w 2021 oszczędziliśmy 3,7 ton tych surowców, czyli tyle, ile waży dorodny słoń. Szacujemy, że rocznie oszczędności mogą wynieść nawet 8,2 tony, czyli już tyle, ile waży 3-osobowa rodzina słoni.

 

 

 

Komentarze

Scroll to Top