Odpowiedzialny biznes

100 Pracowni Orange – już za miesiąc!

Bartosz Rymkiewicz Bartosz Rymkiewicz
01 grudnia 2017
100 Pracowni Orange – już za miesiąc!

Pod koniec października internauci wybrali 26 lokalizacji, w których otworzymy 26 nowych Pracowni Orange. Co wydarzyło się od tej pory? Grupy inicjatywne stojące za multimedialnymi Pracowniami pracują w pocie czoła, aby otworzyć się dla lokalnych społeczności przed końcem roku.

Na początek – przypomnijmy: Pracownie Orange to jeden z kluczowych programów Fundacji Orange. W małych miejscowościach grupom inicjatywnym pomagamy w ustrukturyzowany sposób wyposażyć multimedialne świetlice, oferując im „know how” oraz grant w postaci – między innymi – sprzętu cyfrowego, podłączenia internetu, czy mebli. Każda z Pracowni ma swój własny klimat, własny grafik zajęć, własną specyfikę. Wspólnym mianownikiem jest ich ulokowanie – każda z nich mieści się w miejscowości do 40 tys. mieszkańców, czyli takich, które najbardziej potrzebują multimedialnego wsparcia Orange.

W tym roku, już po raz 3., ogłosiliśmy nabór do Pracowni. Dzięki niemu do 74 działających miejsc, dołączy kolejne 26. W każdym z nich praca wre.

Wszędzie skończyły się prace remontowe, w przeważającej większości trwa meblowanie, a część z nich jest już niemal w stu procentach gotowa, by zorganizować pierwsze zajęcia.

Zobaczcie sami:

Już nie możemy się doczekać.

Wkrótce kolejny raport!

Komentarze

Gosia
Gosia 22:34 01-12-2017

1.Brawo za pomysł.
2. Brawo za inicjatywe.
3. Brawo dla Orange.

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 22:43 01-12-2017

Super 🙂 Tak trzymajcie 🙂

Odpowiedz

Oferta

Mikołajki w prepaid

Piotr Domański Piotr Domański
30 listopada 2017
Mikołajki w prepaid

Do Mikołajek zostało kilka dni, więc czas na tradycyjną mikołajkową promocję. Tym razem skupiamy się na rozmowach – w końcu do tego służy, (nota bene ) telefon ;-). Chcemy trafić do tych z pośród naszych klientów, którzy dziesiątek GB nie potrzebują, a w zamian za to chcą (po prostu) zadzwonić do sąsiadki, koleżanki (lub sąsiada, czy kolegi). Bez stresu, że zje im to całą zawartość konta. Wiem, z komentarzy że wielu z Was stawia głównie na transfer danych (no może poza @Ron, który na swoim ulubionym 2G może mieć z tym mały problem), ale czasem rozmawiacie, prawda? Wasi bliscy, pewnie też.

Przechodząc do meritum. Za 3 zł możecie, w ramach promocji, kupić usługę „Rozmowy bez limitu do wszystkich” w wersji na 7 dni. Do tej pory kosztowała 7 zł, więc cena zaliczyła zjazd o ponad połowę. Aby włączyć usługę trzeba wysłać SMS o treści START pod numer 364 (koszt jak za  SMS w Orange). Możecie to zrobić w trakcie trwania promocji, czyli od dzisiaj do 13 grudnia.

Jednak to dopiero początek, bowiem wszyscy, którzy to uczynią będą mogli aktywować usługę (jednorazową lub cykliczną – do wyboru) w wersji 31-dniowej za 19 zł (wcześniej, dla przypomnienia - 25 zł). Co bardzo ważne, jeżeli to zrobicie, to taka cena za kolejne 31-dniowe aktywacje lub odnowienia pozostanie już dla Was na poziomie 19 zł. Na zawsze. O możliwości aktywowania usługi za 19 zł dowiecie się z SMS, którego wyślemy do Was po zakończeniu ważności usługi w wersji na 7 dni za 3zł.

Choć wiem, że te dwa akapity wydają się nieco skomplikowane to sprawa jest bardzo prosta – w ramach promocji dostajecie możliwość aktywowania na 7 dni usługi, a jeżeli to zrobicie Wasze rachunki mogą spaść już na stałe. Taki teaser!

Z promocji możecie skorzystać w taryfach Orange YES, Orange ONE, Orange POP, Orange Free na kartę, Orange SMART, Nowe Orange Go (w tym także Zetafon i Minutofon).

Skoro już przy wymieniłem Nowe Orange Go, to od razu dodam jeszcze jedną informację. Od dzisiaj usługa “Za darmo w Orange” dostępna jest także w niej.

A dla wszystkich chętnych regulamin promocji „Nielimitowane rozmowy ze wszystkimi komórkowymi na Mikołajki”.

Komentarze


Bezpieczeństwo

2FA, czyli jak nie stracić konta

Michał Rosiak Michał Rosiak
30 listopada 2017
2FA, czyli jak nie stracić konta

Zaskakujące dane znalazły się w opublikowanych niedawno na blogu Naked Security wynikach badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley. Naukowcy szukali po całej sieci baz danych z wykradzionymi hasłami, by poddać je analizie, również pod kątem tego w jaki sposób wpadły w ręce przestępców. Wyniki? Najciekawszy wydaje się fakt, iż spośród zbadanych rekordów zaledwie 0,6 procenta zostało zdobytych dzięki atakom phishingowym! W liczbach bezwzględnych te 0,6% to jednak wciąż niemal 12,5 miliona haseł. Skąd zatem reszta? Ponad 99%, 1,9 miliarda haseł, to bazy wykradzione bezpośrednio od firm, czy z aplikacji. Pozostałe 4 setne procenta, przekładające się na dane 788 tysięcy osób, to efekt działania keyloggerów.

Kto zmienia hasło w Gmailu?

Co to znaczy? Przede wszystkim potwierdza, że nie ma czegoś takiego jak wystarczające wydatki na bezpieczeństwo. Problemy w tym zakresie mogą się zdarzyć niezależnie od wielkości firmy. Nie świadczy jednak o tym, że ryzyka związane z phishingiem należy bagatelizować – wręcz przeciwnie! Przyglądając się bowiem podczas dalszych prac odkrytym w badanej grupie 751 tysiącom konto Gmail, okazało się, że stanowili oni zaledwie 7 procent wycieków z wykradzionych baz danych, ale aż 1/4 ofiar phishingu! Różnice związane z ryzykiem ponownego wykorzystania danych logowania do konta firmowego i prywatnego Gmaila są oczywiste. Firmowe dobre praktyki (a najczęściej regulaminy) zabraniają, bądź stanowczo nie zalecają używania służbowego adresu w celach prywatnych, zaś hasła w dużych firmach zazwyczaj muszą być zmieniane co 30 dni. Gmail natomiast... Cóż, można postawić dolary (albo i bitcoiny) przeciwko orzechom, że odsetek użytkowników zmieniających co 30 dni hasła do prywatnego maila nawet nie zbliża się do opisanego na początku 0,6 procenta.

Na ratunek - 2FA

Co zatem zrobić? Jeśli nie chcemy zmieniać przyzwyczajeń na pewno trzeba włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2 Factor Authentication, 2FA). W takiej sytuacji przy zalogowaniu na nowym urządzeniu nawet po wpisaniu poprawnego hasła system poprosi nas o wpisanie sześciocyfrowego, zmieniającego się co minutę kodu. W przypadku konta Google można również autoryzować się, potwierdzając logowanie na telefonie komórkowym. Informacje dotyczące włączania 2FA znajdziecie na stronie Google. Regularnie aktualizowaną listę stron wspierających uwierzytelnianie dwuskładnikowe znajdziecie tutaj – jeśli w rubryce Software Token znajduje się „ptaszek”, z dużym prawdopodobieństwem będziecie mogli użyć najpopularniejszego Google Authenticatora.

Komentarze

Rozczarowany
Rozczarowany 12:40 05-02-2025

Nie wstyd wam dawać bonus który każdy za darmo może włączyć w aplikacji m obywatel?w dodatku znacznie lepiej chroni. Pewnie Nika nawet tego nie włączy nie rozumiem po co dawać bonus dla nikogo.

Odpowiedz
Beata Giska
Beata Giska 13:06 05-02-2025

Polecam przeczytać tekst, gdzie podaliśmy czym różni się to od wersji na mObywatelu, bo nie jest to to samo, a dużo więcej. Zapraszam też na stronę usługi,gdzie jest dokładnie rozpisane.
Zabezpiecz PESEL – w przeciwieństwie do ogólnodostępnej opcji zastrzegania numeru PESEL, daje więcej ochrony i możliwości, jak m.in.: alerty SMS oraz raporty o tym, kto i kiedy próbował się pod Was podszyć.

Odpowiedz
Piotr
Piotr 14:05 05-02-2025

Pani Beato. Ja przeczytałem tekst i zapewniam Panią, że mObywatel również wysyła darmowe smsy, a przy kradzieży danych to zdecydowanie polecałbym kontakt z Policją, bo protokół jest lepszym dokumentem niż jakiś raport Orange za 12zł. Temat darmowej nawigacji pominę bo rozumiem że to żart. I jak mam do Was zadzwonić skoro zlikwidowaliście to co sensowne – czyli pakiety NL?

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 14:29 05-02-2025

Zgadzam się z moim przedmówcą, że takie prezenty to śmiech na sali. Niestety wszystko co ostatnio się dzieje z ofertą na kartę w Orange to gwóźdź do trumny. Jak zawsze zero komentarza i rzecznik milczy

Odpowiedz
Rozczarowany
Rozczarowany 23:21 05-02-2025

Niech mi Pani wyjaśni jak więcej ochrony? Gdy zastrzeżony mam Pesel mam powiadomienia i pełny wgląd w aplikacji m obywatel kto sprawdzał mój pesel i w jakim celu, dodatkowo gdy bank udzieli kredyt na mój pesel gdy miałem zastrzeżony nie muszę go spłacać. A wasza śmieszna usługa nie chroni prawnie przed niczym! Ale wiem że Pani tego nie przyzna bo to było by działanie na szkodę firmy. Pozdrawiam

Odpowiedz
Barmi
Barmi 08:05 06-02-2025

Ale jak podwójnie się zastrzeże pesel to jak drzwi zamknąć na dwa zamki a nie na jeden. Bezpieczniej. Taki delikatny żart.

Odpowiedz
K
K 09:18 06-02-2025

Przecież to jakaś totalna kpina. Jak zostało słusznie zauważone mObywatel też wysyła alerty o każdym sprawdzeniu. Infolinia po co? Żeby się dowiedzieć że należy się zgłosić na policję w wypadku gdy sprawdzenie peselu nie jest wynikiem naszych działań?

Odpowiedz
zawiedziona
zawiedziona 09:19 06-02-2025

Żarty sobie robicie z klientów. Przy tym jak niekorzystne zmiany zostały wprowadzone w lutym można by się spodziewać, że dacie coś super w tym miesiącu. Chyba zapominacie, że klient na kartę nie jest do was uwiązany

Odpowiedz
Jackosn
Jackosn 18:39 07-02-2025

Proszę o pomoc po włączeniu tej usługi nie ma możliwości wyłączenie jej samemu w aplikacji ani na stronie mój Orange, konsultant na czacie odmawia przyjęcia reklamacji twierdząc że to usługa firmy zewnętrznej i żeby do nich się kontaktować, czyli usługa typu złap użytkowania na niby darmowa subskrypcje!

Odpowiedz
Scroll to Top