;

Bezpieczeństwo

48h Offline Challenge – bezpieczni w sieci? (2)

Michał Rosiak

18 października 2018

48h Offline Challenge – bezpieczni w sieci?
2

– Czy da się jakoś zabezpieczyć w stu procentach urządzenie korzystające z sieci?
– Tak, to bardzo łatwe. Wystarczy je odłączyć od internetu.

Z jednej strony możecie powiedzieć: „Chłopie, to suchar gorszy, niż z Asystenta Google!”. Z drugiej jednak, sami powiedzcie, czy to nie jest sama prawda? Oczywiście na dłuższą metę nie ma to żadnego sensu, jeśli chcemy korzystać z sieci. O ile jednak systemy biznesowe do sieci podłączone być muszą, o tyle, czy my sami zawsze musimy? Czy jednak możemy pozwolić sobie na czterdziestoośmiogodzinny Offline Challenge?

W sieci jesteśmy bez przerwy

Jestem ojcem, ale w sumie dla stałych czytelników to nic nowego. To, czy moje dzieci mają pecha, czy szczęście, że los obdarzył ich ojcem bezpieczniakiem, to temat do dłuższej dyskusji :), nie zmienia to jednak faktu, że staram się uświadamiać ich w zakresie aktywności w sieci. Czy to potrzebne? Cóż, przyjrzyjmy się statystykom.

93,4 proc. dzieci w wieku 13-17 lat jest dostępnych online cały czas.

Ponad 30% przegląda internet przy użyciu telefonu powyżej 5 godzin na dobę. 83% zdarza się przebywać w sieci dłużej, niż planowali, 64 procent odczuwa poirytowanie, gdy tracą dostęp do sieci, a ponad 2 na 10 potrafi zrezygnować ze… snu, na rzecz korzystania z internetu. Wyniki badania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, NASK i Fundacji Orange zatrważają, ale powinny też otwierać oczy nam dorosłym. Nie na dzieci – na nas samych. Przeprowadzono bowiem badania nie tylko ilościowe, również jakościowe, a w nich regularnie powtarzało się: „Chciałem porozmawiać z tatą/mamą, ale sami bez przerwy gapili się w swoje telefony”… Powiem Wam, że czasami sam się na tym łapię, więc ostatnio jeśli już mam straszną ochotę posiedzieć z telefonem, to gramy sobie we trzech w multiplayera 🙂 A potem odkładamy elektronikę, np. na godzinę, bo…

…poza siecią też jest życie

Kto z nas byłby w stanie spędzić 48 godzin bez sieci? Traktując telefon wyłącznie jako urządzenie do rozmawiania i SMSów? Czy po uspokojeniu FOMO będziemy w stanie podnieść głowę, spojrzeć na świat wokół nas? Nie martwić się tym, co do nas przyszło mailem (i phishing przestanie być problemem)? Świat się nie skończy, jeśli przez 2 dni nie sprawdzimy, co się dzieje w mediach społecznościowych. A może przypomnimy sobie o starych, zaniedbanych przez lata gapienia się w ekran pasjach? Młodzi ambasadorzy Offline Challenge, projektu firmowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę i NASK, przy wsparciu Fundacji Orange, „z nudów” byli w stanie zupełnie inaczej spojrzeć na świat i nawet po tych zaledwie 48 godzinach przewartościować swoje spojrzenie na życie online. Może warto spróbować samemu? Jedno jest pewne – przez te 48 godzin będziecie bezpieczni. I nawet biorąc pod uwagę, że bezpieczeństwo zadziała tylko przez chwilę, spójrzcie w lustro i powiedzcie sami sobie:

Naprawdę nie warto?

Ja spróbuję. Nie wiem jeszcze, kiedy, ale też spróbuję podjąć Offline Challenge. Słowo honoru. Pewnie potem Wam nawet o tym napiszę.

Udostępnij: 48h Offline Challenge – bezpieczni w sieci?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:26 18-10-2018
    Ja często robię sobie przerwy. Może nie 48 godzinne, ale ponad 24 h to często mi się zdarza. Podejmę wyzwanie i wyłącze modem na 48h. A co :) ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 17:19 24-04-2019
    Ciężko by było. Najłatwiej chyba w trakcie długiego lotu :D
    Odpowiedz

;

Oferta

Nie będzie już SMS i MMS „od wróżki” (15)

Piotr Domański

17 października 2018

Nie będzie już SMS i MMS „od wróżki”
15

Od 1 listopada 2018 roku w Orange nie będzie już można zamówić płatnych przychodzących SMS i MMS specjalnych. Umożliwiały one subskrypcję cyklicznie wysyłanych wiadomości o podwyższonej opłacie, np. z poradą wróżki, horoskopem, prognozą pogody, wynikami totolotka, programem telewizyjnym czy wynikami rozgrywek sportowych.

Oprócz tych oczywistych wiadomości, użytkownicy mogli zamówić także nietypowe, jak np. przysłowia, cytaty, pozytywne myśli, wiersze, właściwości drzew i kamieni szlachetnych, dowcipy, sennik, psychoporady, diety, ciekawostki, plotki i… memy.

Klienci, którzy zamówili takie usługi wcześniej, będą mogli z nich korzystać do czasu aż sami z nich zrezygnują lub dostawca zaprzestanie ich świadczenia.

Liczba użytkowników SMS i MMS specjalnych malała z roku na rok. Zdarzały się także przypadki nadużyć, co spowodowało m.in. nowelizację przepisów prawa telekomunikacyjnego regulujących te kwestie.

Udostępnij: Nie będzie już SMS i MMS „od wróżki”
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    edek 19:46 17-10-2018
    Panie Piotrze - czy dotyczy to również nju mobile?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:17 19-10-2018
      Tak, dotyczy
      Odpowiedz
  • komentarz
    Piotrekk85 21:32 17-10-2018
    A co z cyklicznymi usługami elektronicznymi, których nowelizacja nie obejmuje?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:44 19-10-2018
      Wszystko zostaje po staremu
      Odpowiedz
  • komentarz
    Puczi 02:28 18-10-2018
    A już wystraszyłem się, że nie będzie SMS i MMS wybiórczo czytając tytuł :) Stwórzcie sensowny, niedrogi pakiet samych rozmów kom. i stacjonarki na miesiąc w prepaid.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 10:54 18-10-2018
    Bardzo dobre rozwiązanie na korzyść klientów operatora.W tym wypadku operator idzie w dobrą stronę.Oby tak każdy operator to zrobił.Brawo Orange :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    szymm2 11:23 18-10-2018
    Czy z tego powodu będzie można wypowiedzieć umowę bez ponoszenia kar umownych
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 12:30 18-10-2018
      Ha ha ha... Z pewnością ???
      Odpowiedz
    • komentarz
      Puczi 15:47 18-10-2018
      Napisz do wróżki to Ci przepowie haha
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:44 19-10-2018
      Nie, nie można
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 19:20 18-10-2018
    Bardzo dobra decyzja.
    Odpowiedz
  • komentarz
    MP 10:36 19-10-2018
    Co z direct billing?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:44 19-10-2018
      Wszystko zostaje po staremu
      Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 14:27 19-10-2018
    Czy nie będzie to się okaże, wierzymy że nie będzie ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 17:20 24-04-2019
      Jak narazie rzeczywiście nie ma :D
      Odpowiedz

;

Sieć

Jak działa sieć komórkowa? – jak to działa #9 (29)

Piotr Domański

17 października 2018

Jak działa sieć komórkowa? – jak to działa #9
29

Niby proste – tam stacja bazowa, tutaj telefon, naciskasz zestaw przycisków i działa. A sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. W sumie, o tym jak działa sieć komórkowa można zrobić pełnometrażowy film z licznymi zwrotami akcji. Niestety widzowie YouTube (i jego algorytm) nie przepadają za tak długimi materiałami, więc wyszły nam 3 minuty 😉

„Magia” w sieci komórkowej

Co się nie zmieściło do wideo? Chociażby „magia”, która odbywa się miedzy telefonem, a stacją bazową. Oczywiście nie jest to magia, lecz czysta fizyka. Antena stacji bazowej wyrzuca z siebie fale fotonów – tych samych cząstek, które znacie z fizyki, a Wasze oczy (i mózg) potrafią je odebrać i przetworzyć na obraz, który widzicie.

Fotony, które wykorzystujemy w sieciach komórkowych mają dużo niższą energię, a także dużo niższą częstotliwość niż światło widzialne. Nie zobaczycie ich nie odczujecie w inny sposób, ale za to potrafią wzbudzić ruch elektronów w przewodniku, który tworzy antenę w Waszym smartfonie.

Znajdujący się tam odbiornik potrafi ten ruch elektronów przełożyć na zrozumiałe dla smartfonu informacje, które następnie słyszycie w słuchawce lub oglądacie na ekranie. Działa to także w drugą stronę.

Oczywiście do tego musicie dołożyć protokoły, które odpowiadają za „zrozumienie się” dwóch telefonów biorących udział w rozmowie, kodeki czyli sposoby kompresowania głosu w postaci cyfrowej, umiejętności wykorzystania różnych częstotliwości przez telefon i tak dalej. W wideo zabrakło także schematu łączenia rozmów i schematu działania samej sieci mobilnej. O tym wszystkim pisaliśmy już na blogu, więc zapraszam do lektury kryjących się pod poniższymi  linkami tekstów.

Kodeki w sieci mobilnej, o których pisaliśmy przy okazji HD Voice

Łączenie rozmów oraz schemat sieci mobilnej 2G i 3G

Działanie sieci 4G LTE (gdy powstawał ten tekst, nie było jeszcze VoLTE), a o  samym VoLTE pisałem tutaj.

Jak to wszystko razem działa?

Sieć mobilna, z której mogą korzystać nasi klienci to 11 tys. stacji bazowych, z których ponad 10,5 tysiąca obsługuje 4G LTE, a ponad połowa z nich oferuje agregację pasm. Do tego dochodzą liczne platformy usługowe, które odpowiadają choćby za obsługę SMS, VoLTE, WiFi Calling, zestawianie połączeń i masę innych rzeczy.  Dla wielu z Was są one zapewne  tak oczywiste, że nawet nie myślicie, że stoi za nimi skomplikowana maszyneria. W materiale pokazaliśmy miejsce, w którym wszystko to kontrolujemy i porozmawialiśmy  z jednym z kolegów, którzy tam pracują. W materiale nie zmieściliśmy jednak pracy tych, którzy planują budowę stacji bazowych, załatwiają formalności z tym związane, pracują nad optymalizacją tej sieci, rozwijają nowe technologie i wielu, wielu innych.

Chociażby dosłownie na dniach zakończyliśmy refarming w dwóch kolejnych miastach – Bydgoszczy i Olsztynie. Dzięki temu z 4G LTE w naszej sieci na częstotliwości 2100 MHz możecie już korzystać w 5 miastach. Powinniście już  odczuć wzrost prędkości. Zakończyliśmy już prace w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. I jeszcze prace nad LTE-M… dużo się dzieje 😉

Oglądajcie i zadawajcie pytania, nie tylko o sieć komórkową

Zapraszam do oglądania! Lecz to nie wszystko – otóż w kolejnym nagraniu planujemy zrobić Q&A. Będzie to 10 odcinek cyklu, a okrągłe cyferki zawsze są okazją, by zrobić coś nieco innego. Więc zadawajcie pytania, a ja postaram się odpowiedzieć na najciekawsze z nich. Oczywiście z pomocą niezawodnych kolegów zajmujących się naszą siecią mobilną.

Udostępnij: Jak działa sieć komórkowa? – jak to działa #9
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    jhg 16:38 17-10-2018
    "W materiale nie zmieściliśmy jednak pracy tych, którzy planują budowę stacji bazowych, załatwiają formalności z tym związane, pracują nad optymalizacją tej sieci, rozwijają nowe technologie i wielu, wielu innych." A to poproszę osobny odcinek o tym. ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:46 17-10-2018
      Kombinujemy, by to pokazać, ale zadanie nie jest łatwe ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    ola 16:41 17-10-2018
    skąd wytrzasnęliście tego Pana? wyznawca Orange do 3 pokolenia, kosmos... :) a merytorycznie, może filmiki po 5min z bardziej techniką niż urywki ciekawych tematów? np. graty na stacji bazowej, co w szafce piszczy itd.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 17:05 17-10-2018
      To jest krótkie intro w mniej niż 3 minuty i bardzo dobrze się ogląda.
      Odpowiedz
  • komentarz
    jjjj 16:43 17-10-2018
    Czy na 100-ny filmik nagrany na bloga wdrapiesz się na stację bazową i omówisz co się na niej znajduje? ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:50 22-10-2018
      Koledzy od BHP nie byliby zadowoleni ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 16:55 17-10-2018
    Kolejne bardzo fajne video, może trochę za krótkie - blog odwiedzają ludzie, dla których sieć mobilna to pewnego typu "pasja" i chcielibyśmy więcej dokładniejszych informacji - to oczywiście moja opinia.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 17:16 17-10-2018
      Nie jesteś sam :) Podpisuję się.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 17:44 17-10-2018
        Ale YouTube odwiedza już dużo szersze grono. Dla Was, na blogu zawsze przygotowuje tekst ;-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:15 17-10-2018
    1. Mnie interesuje coś więcej na temat Voice (głosu) zarówno w 3G jak i 2G. 2. Ile pasma zostało dokładnie dla 2G ? 3. I oczywiście znany tzw. "sztuczny ruch", a bardziej normalny ruch, ile systemy pozwalają na nielimitowane rozmowy i ile na SMSy może dziennie ?? 4. LTE, może warto przeznaczyć całe 2100 na LTE. Po co dusić 5MHz ?? 5. Czy DCS (1800) ma sens ?? Nie lepiej przeznaczyć na LTE ? To tyle, dasz radę :D:D:D
    Odpowiedz
  • komentarz
    Arkadiusz 19:37 17-10-2018
    Jedno pytanie. Czy jest możliwe by internet bez przewodowy typu lte lub nowsza technologia była dla użytkownika końcowego naprawdę bez limitu danych, tak jak jest to aktualnie na kablowych i światłowodowych. A nie że każdy operator lte chwali się że bez limitu danych a gdzieś głęboko w regulaminie jest zapisany tak zwany lejek który po przekroczeniu ilości danych ogranicza prędkość przesyłu danych
    Odpowiedz
  • komentarz
    Resboy 00:22 19-10-2018
    No to może nowy dyrektor techniczny załata dziury zasięgowe w sieci Networks, szczególnie na Lubelszczyźnie. Oto co do nich pisałem mailowo (bez echa, bez odzewu): Szanowni, piszę tego posta zarówno do Orange jak i T - Mobile. Proszę o przekazanie treści do odpowiedniego działu. Chodzi o województwa lubelskie i podkarpackie i znaczące dziury w zasięgu w porównaniu do sieci Plus. To chyba nieco wstyd, by dwa międzynarodowe koncerny telekomunikacyjne były gorsze od skromnego, krajowego operatora. Spółka Networks sumarycznie ma więcej lokalizacji od Polkomtela, jednak ten ostatni ma jakoś tak te wieże porozmieszczane, że zasięg jest praktycznie wszędzie.A teraz konkrety. Ogromne braki w zasięgu są na obszarze powiatów kraśnickiego, opolskiego, janowskiego na Lubelszczyźnie. Począwszy od miejscowości Księżomierz (już kiedyś pisałem o tym) idąc dalej na północ prawie pod Opole Lubelskie. Brak nadajników Networks, Plus ma 4 lokalizacje. Powiat janowski i kraśnicki na wschodzie, Sulów, Batorz, Otrocz, Stawce Kolonia. Duże powierzchniowo obszary, na których brak Networksa, Plus wszędzie ma maszty. Na Podkarpaciu miejscowość Ropienka, Uherce Mineralne - tylko maszty i zasięg Plusa. To tylko ostatnio zauważone dziury w zasięgu. Powiedzcie, jakiego operatora ma wybrać np. kurier czy inny kierowca zapuszczający się w te strony? Czy Networks ma politykę by dobrze doświetlić miasta i główne drogi? Na uboczu też mieszkają ludzie, też jeżdżą kierowcy a zasięgu brak. Nie wstyd Wam? Dwie duże sieci nie stać na maszty? A plusa stać? PS. Jakby co, od 2013 roku jestem abonentem Nju Mobile.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:25 19-10-2018
      "Nowy dyrektor techniczny" zarządza naszą siecią już od ponad dwóch lat, a teraz został powołany na członka zarządu. Widziałem Twój wpis już wcześniej na Telepolis i przekazałem go do osób, które pracują nad rozbudową naszej sieci mobilnej. Piszesz jednak o obszarach położonych na pofalowanym terenie, gdzie zapewnienie zasięgu jest po prostu trudne. Proszę pamiętaj, że sam proces budowy stacji bazowych trwa (optymalnie) jakieś półtora-dwa lata, a może przeciągać się w nieskończoność, więc nawet jeżeli plany są, to ich realizacja może być skomplikowana. Ale nie chcę gdybać - gdy dowiem się więcej, odpiszę.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Resboy 18:09 19-10-2018
        Cieszę się, że przekazałeś te informacje do odpowiedzialnych osób. Na tamtych terenach do tej pory nie ma na bipach urzędów gmin nawet wniosków o nowe lokalizacje, więc jak to jest? To nie chodzi o ukształtowanie terenu tylko o liczbę wież nadawczych,po prostu musicie dostawić maszty tam gdzie napisałem a tam plus je ma. Ewentualnie dogadać się z polkomtelem i doczepić anteny do ich wież.
        Odpowiedz
      • komentarz
        Resboy 18:20 19-10-2018
        W Gościeradowie stawiacie drugi maszt, to wieś gminna, w której leży wcześniej wymieniona Księżomierz,ale ta druga wieża w dalszym ciągu nie zapewni żadnego zasięgu na północy tej gminy i dalej w stronę Opola Lubelskiego ponieważ takie jest ukształtowanie terenu jak sam zauważyłeś. Dlatego powtarzam tylko budowa nowych masztów na tamtych obszarach ewentualnie jednego dużego masztu z większą mocą nadawczą by pokryć tamte tereny. Dla większej mocy potrzebna jest decyzja środowiskowa ale to przecież można załatwić.
        Odpowiedz
      • komentarz
        Resboy 18:04 22-10-2018
        Właśnie dziś pojawiło się ogłoszenie Playa na BIPie, że w Aleksandrowie koło Księżomierzy w gminie Gościeradów chce budować maszt. Czy Networks będzie jedyną siecią, która nie będzie miała tam zasięgu?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 10:23 25-10-2018
          Cały czas rozbudowujemy naszą sieć, ale nie mamy tyle pieniędzy, by od razu stawiać je wszędzie, by nie było nigdzie nawet najmniejszej szczelinki w zasięgu. W okolicy, Opola Lubelskiego w powiatach, które opisałeś w tym momencie mamy zaplanowane 3 stacje bazowe, jednak jak wcześniej wspomniałem - budowa stacji bazowej zajmuje około dwóch lat, więc efekty zobaczysz za jakiś czas. Drugi z obszarów - okolice Ropieńki to teren górski, bardzo trudny do zapewnienia pełnego pokrycia, szczególnie poza miejscowościami. Tam także mamy plany rozwoju, lecz w jeszcze dłuższej perspektywie czasu.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Resboy 13:36 25-10-2018
            Głównie chodzi mi o miejscowość Księżomierz tam gdzie ma plus nadajnik w Aleksandrowie i Play też tam już teraz buduje Mam tam rodzinę i zasięg nawet na zewnątrz jest zerowy weźcie pod uwagę głównie Księżomierz i okolice
            Odpowiedz
          • komentarz
            DareczeQ 14:15 25-10-2018
            Szanowny Panie, macie pieniądze aby testować pieśń przyszłości tj. sieć 5G w Gliwicach a nie macie pieniędzy aby postawić i zagwarantować usługi nawet na sieci 2G w kilku mniejszych miejscowościach? Czy dostrzega Pan tu pewną niekonsekwencję? Proszę wyjaśnić światłym klientom - jak to jest i dlaczego tak jest że nie ma synergii dwóch dużych, międzynarodowych korporacji telekomunikacyjnych (Orange i T-Mobile), sieci gdzie sumarycznie macie 26mln klientów albo i więcej i nie możecie zagwarantować bezdyskusyjnie najlepszego zasięgu w Polsce tylko taki malutki, skromny, niepozorny krajowy Plus mający ok. 13mln klientów to potrafi. Proszę odpowiedzieć: jak to jest? Próżność, lenistwo, niekompetencja czy nieudacznictwo w zarządzaniu siecią?
            Odpowiedz
            • komentarz
              nhjgf 21:28 20-11-2018
              "Proszę wyjaśnić światłym klientom - jak to jest i dlaczego tak jest że nie ma synergii dwóch dużych, międzynarodowych korporacji telekomunikacyjnych (Orange i T-Mobile), sieci gdzie sumarycznie macie 26mln klientów albo i więcej i nie możecie zagwarantować bezdyskusyjnie najlepszego zasięgu w Polsce tylko taki malutki, skromny, niepozorny krajowy Plus mający ok. 13mln klientów to potrafi. " Że niby Plus ma najlepszy zasięg w Polsce? Orange i T-mobile mają łącznie 11 000 nadajników, a Plus ledwie 7 800. Ponadto Plus pasmo zasięgowe ma na tylko 6000 stacji. Nawet sam Plus w sprawozdaniach kwartalnych mówi o 99% pokryciu populacji, podczas gdy Orange i T-mobile o 99,8%.
              Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 10:10 21-11-2018
              Odpowiadając zupełnie wprost - przy obecnych, bardzo restrykcyjnych normach związanych z polem elektromagnetycznym zagwarantowanie zasięgu wszędzie jest praktycznie niemożliwe. Odnosząc się do testów 5G, to jest to inwestycja, między innymi po to by ktoś nie napisał za kilka lat: "Co z tego, że macie 2G w każdej miejscowości, skoro nie potraficie zapewnić 5G??".
              Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 10:29 21-11-2018
              Odnosząc się do drugiego z pytań, nie mogę się wypowiadać za T-Mobile. Zwracam jednak uwagę, że firma o której piszesz także jest „międzynarodową korporacją telekomunikacyjną” jeżeli brać pod uwagę strukturę właścicielską. Z siedzibą na Cyprze mówiąc dokładnie. Rozwój sieci i inwestycje realizujemy z naszych środków, a także pozyskanych pożyczek, podobnie jak „taki malutki, skromny, niepozorny krajowy” operator. Zresztą w każdym badaniu prędkości widać, że nasza sieć jest dużo szybsza niż wspomnianego przez Ciebie telekomu.
              Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 16:39 19-10-2018
    Piotrze,z tego co kojarzę nie było jeszcze notki na temat IPTV. Odnośnie sieci komórkowej Piotrze mam zapytanie,czy służby techniczne mają już jakiś pomysł na poprawę zasięgu u Mnie w miejscu zamieszkania?Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:46 19-10-2018
      W zakresie 4G LTE pewnie dorzucając w dłuższej perspektywie agregację, w zakresie sieci 3G - łapiąc wreszcie i obtaczając w smole i pierzu zakłócających sygnał. Z tym drugim to oczywiście żart, ale niestety nadal notujemy zakłócanie naszych stacji, co przekłada się na jakość sieci.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jsbsb 17:28 21-10-2018
    Czy jest jakaś stacja w Polsce, poprzez którą nie przeprowadzono jeszcze rozmowy z użyciem VoLTE?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 17:22 24-04-2019
      Domyślam się że nie ma takiej.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 22:29 04-11-2018
    Czy planujecie wprowadzenie subskrypcji dla prepaida? Konkurencja już to ma i to często są to te mniejsze firmy. Było by to super wygodne.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Presto 14:48 18-11-2018
    A ile trzeba mieć zgod aby rozbudować stacje Bazową o kolejną technologie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:49 22-11-2018
      Plus-minus pół roku roboty. Oczywiście pozwoleń mniej jest potrzebnych.
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej