Bezpieczeństwo

5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o cyberbezpieczeństwie i CERT

Piotr Domański Piotr Domański
29 maja 2018
5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o cyberbezpieczeństwie i CERT

Byście sami nie musieli tego robić na międzynarodowym spotkaniu CERT dopadliśmy trzech ekspertów i zadaliśmy im kilka pytań. Ekspertów nie byle jakich. Był to Krzysztof Silicki, Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa i Innowacji w NASK, Przemysław Jaroszewski, Kierownik CERT Polska oraz Tomasza Matułę, Dyrektora Infrastruktury ICT i Cyberbezpieczeństwa, Orange Polska. Michał Rosiak w tym samym czasie uważnie słuchał prelegentów na konferencji, więc mi przypadło zadawanie pytań.

Miłego oglądania.

A jeżeli chcecie relację z samej konferencji nie pozostaje Wam nic innego, jak męczyć Michała!

Komentarze

hh
hh 16:32 29-05-2018

Apropos bezpieczeństwa to jak chronicie nasze numery telefonów, że po wejściu w życie RODO, zablokowane zgody marketingowe zostały zastąpione takimi o innej treści i natychmiast sprzedaliście nasze numery do firm sprzedających garnki i inne badziewia, bo sprzeciwu klienta teoretycznie nie było? Mało tego, po zablokowaniu nowych zgód marketingowych, są one bezczelnie odznaczane.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 16:35 29-05-2018

    Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do sposobu przetwarzania przez nas Twoich danych pisz na inspektorochronydanych@orange.com. To najlepszy kierunek i najlepsze rozwiązanie. Znajdziesz zresztą ten adres przy każdej próbie dodania komentarza na blogu.

    Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 17:02 29-05-2018

A czy ramac cyberbezpieczeństwa w Orange planujecie dodać wyraźniejsze ostrzeżenia na stronach na których działa tzw. direct biling? wiele osób nie wiem że może aktywować usługi MT lub usługi elektroniczne i nie być tego świadomym.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:49 30-05-2018

    @Piotrekk85 – nie korzystam, nie wiem czy coś takiego jest potrzebne. Ale skoro o tym piszesz pewnie jest, więc dam znać kolegom, którzy się tym zajmują.

    Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 12:05 30-05-2018

    @Piotrekk85 jak zawsze zadaje trudne pytania 🙂

    Odpowiedz
      Piotrekk85
      Piotrekk85 16:20 30-05-2018

      Wpadajcie częściej na Nasz Orange – tam pełno takich tematów…. Ostatnio sprawa z GameMine, wcześniej nicesports i inne…

      Odpowiedz
        mike278
        mike278 09:29 31-05-2018

        A wpadamy, wpadamy. Czytamy i nawet chcemy podać rozwiązania ale jakiś Piotrekk85 nas zazwyczaj uprzedza. 😉 😛

        Odpowiedz
          Piotrekk85
          Piotrekk85 20:59 31-05-2018

          A chociaż konto założone jest? 🙂

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 08:48 01-06-2018

          Ja mam… ale muszę przywrócić sobie hasło 😉 Natomiast z jednej strony zaglądam na nasz orange incognito, a z drugiej, jak się robi pożar dostaję cynk od Artura 😉

          Odpowiedz
Hbvv
Hbvv 10:05 30-05-2018

Jakieś info o urządzeniach z VoLTE/VoWiFi + statystyki? Albo po zbliżających się festiwalach jakiś wpis o ruchu głosowym/data? Kiedyś taki był 🙂

Odpowiedz

Oferta

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Piotr Domański Piotr Domański
28 maja 2018
E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Pewnie czytaliście, że od dzisiaj część firm, które korzystają z usług Orange będzie mogło dokupić nowe usługi - Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL zdalnie, bez wychodzenia z firmy. E-umowa to spore ułatwienie. Do tej pory, nasz sprzedawca, czy kurier musiał osobiście pojechać do klienta by załatwić te formalności. Czasem robił to nasz monter w czasie instalacji. Lecz zdarzały się literówki, czasem niedogadany szczegół. Czasu na dokładną analizę nie zawsze było wystarczająco dużo. Przedsiębiorcy to zabiegani ludzie, z masą rzeczy do załatwienia, więc czasem sprzedawca trafiał w niewłaściwy moment.

A teraz – kawka, herbatka, w biurze, lub już w domu w trakcie wieczornej lektury maila. Klient wchodzi na stronę, potwierdza tokenem SMS, że jest właściwą osobą, przegląda umowę, ma czas na każdy załącznik. Jeżeli coś chciałby zmienić – robi to zdalnie. Jeżeli nie – akceptuje. I w tym  momencie zupełnie zdalnie – trafia do niego mailem e-umowa w pliku PDF. W sukurs przyszła nam więc „transformacja cyfrowa” i „automatyzacja” – dwa „słowa-wytrychy”, które tym razem przyjmują kształt fajnej usługi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zaraz, zaraz zapytacie! A skąd Orange będzie wiedział, że właściwa osoba podpisała w ten sposób umowę? I czy każdy przedstawiciel firmy będzie mógł z tego skorzystać? Już odpowiadam i pokażę Wam nieco „kuchni” całego przedsięwzięcia. Otóż wszystko zaczyna się nieco wcześniej – w momencie, gdy nasz sprzedawca zaproponuje przejście na taką formę podpisywania, a właściwie zawierania, umowy. Warunki są dwa – po pierwsze klient powinien być z nami dłużej niż 6 miesięcy. Po drugie, nie powinien nam zalegać z rachunkami. Kolejnym krokiem jest wypełnienie dokumentu, w którym obok prostej informacji „tak, chcę e-umowę” znajdują się adresy mailowe i numery telefonów (MSISDN) osób (bądź osoby), które zdaniem właściciela firmy powinny mieć prawo zawierać z nami umowy. I z jego perspektywy to tyle. Reszta dzieje się w tle. Nasz handlowiec podaje dane w systemie i oznacza, że klient akceptuje taką formę działania.

Przedsiębiorca wychodzi z biura - grafika ilustracyjna do wpisu o e-umowach

Gdy nasz klient będzie chciał skorzystać z takiej możliwości wchodzi na stronę, gdzie czekać już będzie na niego umowa, wcześniej dogadana na przykład telefonicznie, czy mailowo z handlowcem. W specjalnie przygotowanym systemie tworzony będzie PDF, zawierający e-Umowę oraz wszystkie niezbędne załącznik oraz regulaminy. Oczywiście będzie można je pobrać i później pobrać na dysku. Jednak by wejść do tego systemu klient musi przejść proces autoryzacji na stronie. Aplikacja wysyła (z pewną pomocą innego systemu) do klienta token SMS, następnie weryfikuje, czy został on poprawnie wprowadzony i dopiero wtedy zobaczy on stronę akceptacji.

I ta e-umowa to nie jest nasze ostatnie słowo!

Resztę znacie już z pierwszych akapitów tekstu. Wszystko bezpiecznie, szybko i sprawnie. A my przy okazji zaoszczędzimy nieco czasu, benzyny i papieru. W pierwszym roku dokładnie tyle:

Od razu odpowiem na dwa pytania, które mogą paść – po pierwsze, tak planujemy e-umowę rozszerzać na kolejne usługi. Po drugie planujemy podobne, choć oczywiście nie identyczne rozwiązanie dla klientów indywidualnych – nawet je testujemy w jednym z Warszawskich salonów, o czym w grudniu pisał Wojtek w tekście „Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange”.

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

W rozmowie najważniejszy jest… dialog

Kasia Barys Kasia Barys
28 maja 2018
W rozmowie najważniejszy jest… dialog

Dużo rozmawiamy, w sumie cały czas. W domu, w pracy, w przerwie na zajęciach, wszędzie i prawie non stop. Rozmowa jest ważna. Ale jej jakość jest ważniejsza. Trzeba umieć rozmawiać, komunikować się. I w tych naszych rozmowach najważniejszy jest... dialog. Czym jest dialog ? To stworzenie przestrzeni i dostępności tej przestrzeni dla tych, którzy mają  inne  zdanie  niż Ty. To otwarcie się na zdanie innej osoby. Dialog to dawanie przestrzeni, żeby opinie innych mogły zostać wysłuchane. Tak jest w życiu prywatnym i tak jest także w biznesie.

Zobaczcie jak o dialogu mówił Alfredo Zamudio, dyrektor Nansen Center for Peace and Dialogue, który wziął udział w "Miasteczku Myśli"

Orange Polska od lat wspiera małe społeczności. Teraz pomoże kształcić lokalnych liderów w prowadzeniu dialogu  wolnego od ocen i uprzedzeń. Dzięki współpracy z Nansen Center Orange Polska umożliwi przedstawicielom kilkudziesięciu organizacji pozarządowych z całego kraju udział w profesjonalnych szkoleniach. Ich metoda to efekt ponad dwudziestu lat doświadczeń norweskiej organizacji w budowaniu dialogu w skonfliktowanych społecznościach na świecie. Uczestnicy szkolenia będą mogli skuteczniej działać w swoich lokalnych środowiskach, wprowadzając w życie praktyczne umiejętności prowadzenia dialogu bazującego na zrozumieniu i otwartości na innych. Rekrutacja do projektu „Wyłącz ego. Zrozum drugiego”  planowana jest na czerwiec tego roku.

Komentarze

emitelek
emitelek 17:42 11-12-2024

Żałosne… 1000GB na 31 dnie… A czemu nie milionGB?!?!?! 😛

Odpowiedz
bartsimpson
bartsimpson 16:36 12-12-2024

wystarczy trochę pomyśleć i przedłużyć sobie na rok i więcej, bonus wchodzi w zakładkę bonus gb za doładowanie. Bardzo kozacka promocja.

Odpowiedz
Peter
Peter 09:39 14-12-2024

1000gb za zgody a pozniej milion telefonow od Bog wie kogo z ofertami Bog wie czego, dziekuje postoje.

Odpowiedz
Gość
Gość 16:04 15-12-2024

@peter – Masz rację
Nie ma nic za darmo!!!! Ludzie lecą na 1000GB , jak ” pszczoły do ula ” Później po wyrażeniu takiej zgody będą dzwonić , wysyłać sms , maile o każdej porze dnia i nocy przez całą dobę i każdy ɓedzie miał dostęp do tego numeru telefonu !!!!
Naiwnych klientów niemyślacych racjonalnie jednak nie j brakuje .

Odpowiedz
Gość
Gość 16:28 15-12-2024

Masz rację , szukają naiwnych ludzi , nie ma nic za darmo , człowiek wyrażając zgodę sprzedaje swoje namiary i dane !!!!!!

Odpowiedz
Scroll to Top