Jak już pewnie wiecie dzisiaj liczba smartwatchy, które wspierają eSIM w Orange „nieco” się powiększyła. A że u innych operatorów jeszcze eSIM nie ma w ogóle… to na razie smartwatche z eSIM możecie mieć tylko u nas. Miało być jednak o zmianach, więc do nich przejdę. Pierwsza jest taka, że uruchomiliśmy usługę „Ekstra karta eSIM”, dzięki której możecie korzystać z tego samego numeru na telefonie i zegarku, teraz także dla klientów Orange Love. Sam zaliczam się do tej grupy, więc też się cieszę.
Druga zmiana, to wydłużenie do 6 miesięcy promocji „Mój pierwszy eSIM”, co oznacza że za aktywację pierwszej Ekstra karty eSIM na zegarku i możliwość korzystania z niej przez pierwsze 6 miesięcy nie zapłacicie ani złotówki. Potem za korzystanie z „Ekstra karty eSIM zapłacicie” 9 zł miesięcznie.
A teraz czas na Q&A.
1. Czy jeżeli mam w telefonie eSIM/zwykły SIM to nadal mogę mieć eSIM na zegarku?
Pytania pada w dwóch wersjach, ale odpowiedź w obu przypadkach jest taka sama – możesz. Nie ma znaczenia, czy korzystasz już teraz z eSIM, czy zwykłej karty SIM – jeżeli spełniasz warunki dotyczące oferty z której korzystasz, będziesz mógł dokupić do niej usługę „Ekstra karta eSIM” i wgrać tę kartę np.: na swój smartwatch.
2. Czy muszę brać dodatkową umowę, by korzystać z eSIM na smartwatchu.
Nie, nie musisz. Aktywujesz usługę „Ekstra karta eSIM” w aplikacji Watch na iPhone, w trakcie której będziesz mógł/mogła wgrać eSIM na swój zegarek. Podczas aktywacji usługi będziesz musiał/a użyć loginu i hasła do konta Mój Orange.
3. Dlaczego muszę zapłacić dodatkowe 9 złotych za korzystanie z karty eSIM na zegarku?
Przy swojej pierwszej Ekstra karcie eSIM zapłacisz po raz pierwszy dopiero po pół roku. Nie płacisz za kartę eSIM jako taką, tylko za usługę dodatkowej karty z tym samym numerem – czyli za możliwość dzwonienia, wysyłania wiadomości i transmisji danych na kolejnym, dodatkowym urządzeniu, z tym samym numerem telefonu i tą samą ofertą i umową, niezależnie od tego, gdzie znajduje się główne urządzenie i czy jest włączone. Teraz możesz korzystać z dwóch niezależnych urządzeń, na przykład smartfona i smartwatcha. Oba działają przecież w pełni niezależnie i nie musisz mieć przy sobie obu, by z nich korzystać.
4. Czy mogę korzystać z mojego zegarka w roamingu?
Niestety nie – zegarki, które dzisiaj wprowadziliśmy do naszej oferty, obsługujące eSIM, nie obsługują roamingu. W ramach całej usługi roaming nie działa. Co więcej, jeżeli Ekstra karta eSIM zaczęła wspierać roaming to zegarki, które dzisiaj wprowadziliśmy nie będą tej funkcji obsługiwały.
5. Czy mogę wysyłać SMS z Ekstra karty eSIM?
Zegarki z logo nadgryzionego jabłka wspierają wysyłanie i odbieranie wiadomości wyłącznie przed usługę producenta. To oznacza, że zawsze będziesz mógł wysłać wiadomość z zegarka, oraz otrzymywać wiadomości gdy Twój smartfon z logo nadgryzionego jabłka jest włączony. Będzie tak nawet, jeżeli oba urządzenia są od siebie znacznie oddalone - wtedy SMS i MMS nadal będą przychodzić. Jeżeli jednak wyłączysz Twój smartfon, nie będziesz otrzymywać wiadomości przychodzących na Twój numer, natomiast nadal normalnie będą do Ciebie przychodzić wiadomości poprzez iMessage.
Ważna sprawa – ponieważ smartwatche z logo nadgryzionego jabłka nie wspierają SMS i MMS przy aktywacji "Ekstra karta eSIM" domyślnie włączona jest blokada SMS i MMS przychodzących i nie należy jej wyłączać. Wierzcie mi na słowo.
Smartwatche innych producentów wspierają SMS i MMS, niezależnie od tego, czy smartfon jest włączony, czy też nie.
6. Kiedy będę mógł korzystać z eSIM na smartwatchach, jeżeli mam ofertę firmową?
Jak już Wojtek wielokrotnie odpisywał na swoim Twitterze – intensywnie pracujemy by nastąpiło to możliwie szybko. To praca na tzw. ASAP, lub „im szybciej tym lepiej”.
Aktualizacja 21.05.2019
Już jest. Więcej w tekście eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych.
7. Jak będą rozliczane rozmowy, SMS i transfer danych wykonywany przez zegarek?
SMS, minuty i paczki danych schodzą z tej samej puli co dla karty głównej z Twoim numerem – tej, którą macie w telefonie.
8. Czy zegarek, którego nie kupiłem u Was będzie działać w Orange?
Jeżeli kupiłeś/kupiłaś urządzenie stworzone na rynek Amerykański, będziesz miał problem – LTE działa tam na innych częstotliwościach. Jeżeli w Europie – problemów być nie powinno.
9. Dlaczego nie ma jeszcze usługi w nju/prepaid/ofercie B2B, czy jesteśmy gorszymi klientami?
Nie, nie jesteście, ale od czegoś trzeba zacząć. Jesteśmy pionierami eSIM w Polsce. I to jak z lotami kosmicznymi – zanim człowiek poleciał na Księżyc musiał najpierw wysłać rakietę na orbitę ziemi. Planujemy kolejne wdrożenia, które pozwolą aktywować usługę kolejnym grupom klientów. Niektóre mamy dopiero w planach, niektóre się już toczą, inne jak w przypadku usług małych i średnich firm są na ukończeniu.
10. Jak zainstalować usługę?
o tak:
Jeżeli macie więcej pytań lub nie znaleźliście tutaj odpowiedzi, to zajrzyjcie na strony www.orange.pl/applewatch oraz www.orange.pl/view/esim.
Jeżeli temat nadal Was interesuje przeczytajcie te teksty
- Jak to działa – eSIM na zegarkach?
- Orange wprowadza eSIM na smartwatchach
- Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM
O ile pod komunikatami prasowymi komentować nie można, to tutaj droga wolna. Jeżeli macie pytania, wnioski i "uwagi" zapraszam.
Komentarze
Czekam jak na zbawienie na „Ekstra eSIM” w ofercie na kartę.
OdpowiedzMam nadzieję , że zaufanie którym Was obdarzyłem (przeniesienie karne z innej sieci) zaowocuje.
Pewnie dożyjemy takich czasów, że doczekamy się e-sim w ofertach prepaid, ale pewnie będzie tzreba jeszcze trochę poczekać.
OdpowiedzJaracie się tym esim, że inne sieci nie mają ale inne sieci wspierają VOLTE I Wi-Fi Calling w huawei a Wy tylko w 2 modelach a macie w swojej ofercie więcej modeli tej marki niż 2. Nawet Play już was pod tym względem przegonił
OdpowiedzCzy jesteś pewien ze Watch z USA nie będzie działał? Pytam bo mam również iPhone z USA i z LTE nie mam żadnych problemów. Tam w applestore zapewniali mnie, ze urządzenia już nie różnią się od siebie – poza urządzeniami do Azji gdzie nie me esim
OdpowiedzPróbować nie zabronię, ale zdania nie zmienię 😉
OdpowiedzNie rozumiem, najpierw napraszasz do komentowania i zadawania pytań a jak pojawi się jakieś imho konkretne to nie udzielasz odpowiedzi. Zapytam jeszcze raz czy stoją jakieś konkretne różnice w specyfikacji urządzeń apple na rynek USA i UE które popierają tezę ze używanie w Polsce LTE w zegarku kupionym w USA będzie nie możliwe? Proszę o rzetelną informację
OdpowiedzPrzepraszam, może napisałem nieco za mało konkretnie. W tekście napisałem: „Jeżeli kupiłeś/kupiłaś urządzenie stworzone na rynek Amerykański, będziesz miał problem – LTE działa tam na innych częstotliwościach. Jeżeli w Europie – problemów być nie powinno.” i nic się nie zmieniło. Ręczyć możemy jedynie za urządzenia zakupione w naszej sieci. Urządzenia kupione na rynek Europejski będą działać, bo to sprawdziliśmy. Jednak te na rynek USA nie, co także potwierdziliśmy – pojawia się stosowny komunikat. Nie jesteśmy producentem urządzenia, nie zajmujemy się jego dystrybucją na innych rynkach, dlatego jeżeli chcesz uzyskać dodatkowe o modelach, które trafiają na inne rynki o informacje zapytaj producenta.
OdpowiedzJuż pytałem. Twierdzi ze różnic nie ma. Jak pytałem o działanie iPhone przed jego zakupem tez wszyscy mówili ze nie będzie działał – jakoś działa. Będę mógł sam sprawdzić tylko dajcie taka możliwość firmom
OdpowiedzTo coś chyba złej osoby pytałeś bo nawet samo apple na ich stronie wyraźnie rozgranicza modele USA, Kanada, Meksyk Portoryko od reszty świata i jeszcze osobno Chiny:
Odpowiedzhttps://www.apple.com/pl/watch/cellular/
Tak jak napisałem, urządzenia zakupione w USA nie będą poprawnie działać w Polsce.
OdpowiedzJa mam iPhone z Meksyku i dziala w Pl
OdpowiedzSuper sprawa ! Czekam Aż będzie taka możliwość dla wszystkich klientów, zwłaszcza tych na kartę 🙂
Odpowiedzpozdrawiam 😉
Popieram!
OdpowiedzWiadomo już kiedy w ofertach na kartę?
OdpowiedzCześć, tak jak pisałem – mamy plan wdrożenia ekstra Karty eSIM w ofertach na kartę. To dość oczywiste. Jednak na pewno nie nastąpi to szybko. Także proszę o uzbrojenie się w cierpliwość. Można też skorzystać z Flex, gdzie wprowadzimy ją szybciej.
OdpowiedzMówimy tu o perspektywie roku, pół roku, 3 miesięcy?
OdpowiedzNie znam dokładnej perspektywy czasowej, lecz może to trwać jeszcze dłużej Jeżeli nie możesz się doczekać, zapraszamy do Orange Flex, gdzie na pewno ruszy znacznie szybciej lub do naszej oferty postpaid.
OdpowiedzNie mam stałej pracy, ani karty kredytowej, więc pozostaje mi jedynie prepaid.
OdpowiedzWe Flex nie potrzebujesz karty kredytową, lecz płatniczą.
OdpowiedzCzekam i czekam na to wdrożenie ekstra karty esim i nic, nawet już kartę sim flex mam w domu, a umowa kończy mi się 8 czerwca…. wiadomo kiedy będzie wdrożone?
OdpowiedzOd samego początku (jeszcze zanim ruszyła oferta) informowaliśmy, że w Orange Flex usługa ekstra karta eSIM nie działa: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/odpowiadamy-na-wasze-pytania-o-orange-flex/. Pracujemy jednak nad tym, by wdrożyć ją możliwie szybko.
OdpowiedzTak, tak, to ja wiem że nie ma we Flexie od początku, ale informowaliście też żeby iść do Flexa (posty poniżej) bo będzie „szybko, szybciej”, i stąd moje pytanie, bo nadal nie ma:( no i wracając do mojego pytania bo w sumie nie ma odpowiedzi:) to kiedy będzie ta usługa we Flexie?
OdpowiedzCzy wiecie zatem kiedy będzie ta opcja ekstra karty e-sim w Orange Flex?
OdpowiedzSię robi się. Tyle mogę powiedzieć.
OdpowiedzMinęły już 4 miesiące, a eSIM na Apple Watch-a we Flex’ie jak nie było tak nie ma. Dobrze, że nie pośpieszyłem się z przesiadką.
OdpowiedzDla osób, które nie śledzą wątku – eSIM na AW we Flex już jest.
OdpowiedzWitam , a kiedy esim dla Samsung Galaxy watch LTE w ofercie Flex ?
OdpowiedzAd.8. Niestety mam Samsung’a z eSIM Gear S2 i nie działa!!!
OdpowiedzNapisz proszę nieco więcej na ten temat – czy masz jakiś błąd, gdzie funkcja nie działa poprawnie.
OdpowiedzCzy mogę prosić o potwierdzoną przez Was listę zegarków na których działa Wasza usługa eSIM z poza oferty?
OdpowiedzeSIM to standard, dlatego obok urządzeń, które mamy w ofercie powinen on zadziałać, na wszystkich tych, które go wspierają, na przykład Huawei Watch 2 2018 z eSIM. Wspieramy oba podstawowe sposoby wgrywania karty do smartwatcha. Jednak jeżeli urządzenie nie znajduje się w naszej ofercie możemy dać 100% pewności, że wszystko pójdzie idealnie. Pamiętaj też, że niektórzy producenci wprowadzają swoje własne ograniczenia.
OdpowiedzWłaśnie mam Huawei Watch 2 z eSIM i przy próbie przeniesienia mojego dotychczasowego eSIM na zegarek (zgodnie z instrukcją producenta i aplikacją Huawei Health która służy do wgrania profilu) otrzymuję ciągle komunikat przy próbie zeskanowania kodu QR otrzymanego z Mój Orange: „Wystąpił nieznany błąd. Pobieranie profilu eSIM nie powiodło się. Skontaktuj się z operatorem.” Czy ktoś testował w praktyce ten model?
OdpowiedzJa również mam ten sam problem. Orange już 2 miesiące bez efektu rozwiązuje moją reklamacje.
OdpowiedzPomóżcie!
Mam ten sam model i ten sam problem. Orange od 2 miesięcy nie potrafi mi pomóc. Co robić?? HELP
OdpowiedzTo kiedy wejdzie ta esim w nju?
OdpowiedzI czy będzie działać w urządzeniach innych niż Apple?
Nie mamy dokładnej daty wprowadzenia. Na drugie pytanie trudno odpowiedzieć, bo usługi nie ma. Jeżeli chcesz korzystać z eSIM zapraszamy do Orange 😉
OdpowiedzJak wyglądają plany w stosunku do wdrożenie usługi Extra Sim dla prepaid ? Czy jest szansa, że będzie w 2019 roku ?
OdpowiedzTak jak w przypadku nju nie mamy aktualnie daty wdrożenia. Zapraszamy do Flex, gdzie już niedługo usługa będzie działać.
OdpowiedzCzekam niecierpliwie od miesiąca będąc na pre-paid i nic… Niedługo to jaka wartość w dniach?:) Chociaż przedział:)
OdpowiedzTakich usług nie wprowadza się z miesiąca na miesiąc. Zapraszamy do oferty post-paid i Flex, w pierwszym z tych miejsc eSIM na zegarkach już jest, w drugim niedługo będzie.
OdpowiedzMinął kolejny miesiąc;( Panie Piotrze czy macie już jakąś datę wprowadzenia ekstra karta esim do oferty Flex…?? słyszymy tylko od kilku miesięcy niebawem i dalej nic nie ma…;(
OdpowiedzPanie Piotrze, czy w kwestii terminów wdrożenia usługi pojawiło się więcej informacji ?
OdpowiedzDołączam do pytania odnośnie ekstra karty sim we Flexie.
OdpowiedzRozumiem, że Nju i pre-paid będą w bliżej nieokreślonej przyszłości ale czy możemy oczekiwać esim na apple watch jeszcze w tym roku?
Planuję zakup zegarka, jednak nie wiem czy realne jest wdrożenie usługi jeszcze w 2019 roku.
Oferta flex jest bardzo konkurencyjna w stosunku do post-paid, porównywalna do Nju stąd też rozważam migracje z Nju gdyby we Flexie pojawiła się ekstra karta sim.
Karta eSIM na AW we Flex już jest. W nju i ofertach na kartę na ten moment nie ma planowanej daty wdrożenia.
OdpowiedzMam telefon Samsunga s9 (nie ma esim) i zegarek samsung galaxy watch LTE ( posiada esim) czy mogę na obu urządzeniach zainstalować jeden numer telefonu czy to zadziała? Dzięki za odpowiedź
OdpowiedzTak możesz. Usługę „Ekstra karta eSIM”, czyli popularny „eSIM na smartwatche” możesz uruchomić niezależnie od telefonu, jaki posiadasz ( w przypadku iPhone ograniczeniem jest także model urządzenia – od 6 w górę)
OdpowiedzPiotrek, błąd w pkt.6 …data aktualizacji do poprawki 😉
OdpowiedzCzy usługa ekstra karta esim bedzie dostepna dla duzych firm? Jesli tak to na kiedy jest planowana ?
OdpowiedzBędzie dostępna, planujemy by udało się to do końca października.
OdpowiedzA jak wygląda kwestia ekstra karty SIM w Orange Flex? Jest szansa na udostępnienie usługi jeszcze w tym roku?
OdpowiedzSzansa jest. Pracujemy, by to było możliwie szybko.
Odpowiedz@Piotr Domański, jak wygląda postęp prac w Flexie? Z niecierpliwością czekamy na Ekstra kartę sim dla Apple watch !
OdpowiedzWygląda bardzo dobrze. Gdy będziemy znali datę wdrożenia na pewno o tym poinformujemy.
OdpowiedzDziękuję za informację. Możemy spodziewać się wdrożenia jeszcze w tym roku?
OdpowiedzJuż jest.
OdpowiedzWitam. Mam Galaxy Watch 46 Lte kupiony w Szwecji i przy próbie uruchomienia esim pojawia się komunikat ” Siec Orange nie obsługuje twojej karty esim” Więc jak ma się to do punktu 8 w którym czytałem że urządzenia na rynek europejski będą działać?
OdpowiedzW punkcie tym napisałem: „problemów być nie powinno”, a nie że będzie działać. Nie możemy zapewnić poprawnego działania żadnych urządzeń, które nie zostały kupione u nas i nie zostały skonfigurowane pod naszą sieć. Czego jesteśmy pewni, to tego, że urządzenia wyprodukowane na rynek USA na pewno działać nie będą.
OdpowiedzWitm waham się nad kupnem zegarka z LTE, jak wyglądl ten test z tymi urządzeniami z esim z Europy o którym mowa? Są informacje ze zegarki zakupione w Niemczech czy Szwecji nie sparuja się z esim w Orange. Czy chodzi o jakiś region Europy czy konkretne kraje Unii?
OdpowiedzMożemy zapewnić jedynie to, że urządzenia kupione u nas będą działać poprawnie. Urządzenia kupione w innych krajach europejskich powinny działać poprawnie, ale nie mogę tego zagwarantować.
OdpowiedzMiną już prawie rok. Czy można dowiedzieć się coś więcej na temat ekstra e-sim na kartę(bez abonamentu) ? Na przykład czas jaki jeszcze oczekiwać (przybliżony )?
OdpowiedzNie ma obecnie żadnej, nawet przybliżonej daty uruchomienia usługi. Jeżeli chcesz korzystać z Ekstra karty eSIM (na AW) zapraszamy do Orange Flex lub ofert abonamentowych Orangej.
OdpowiedzBardzo chętnie. Tyle że mam lepsza ofertę na kartę niż na abonament. Na abonamencie sa bardzo małe oferty internetowe niż na karcie.
Odpowiedzzainstalowana karta eSIM, ale ona nie działa. Ja mam oferta na karte, jaki powinien być plan taryfowy?
OdpowiedzWłaśnie mam Huawei Watch 2 z eSIM i przy próbie przeniesienia mojego dotychczasowego eSIM na zegarek (zgodnie z instrukcją producenta i aplikacją Huawei Health która służy do wgrania profilu) otrzymuję ciągle komunikat przy próbie zeskanowania kodu QR otrzymanego z Mój Orange: „Wystąpił nieznany błąd. Pobieranie profilu eSIM nie powiodło się. Skontaktuj się z operatorem.” Dwa razy zgłaszałem reklamacje i orange nie potrafi rozwiązać problemu.
OdpowiedzProszę o pomoc!
U mnie w identycznej sytuacji to też nic nie dało ani reklamacje w Orange ani obsługa techniczna Huawei w Polsce nie była w stanie udzielić odpowiedzi wyjaśnienia.
OdpowiedzDzień Dobry, czy dobrze rozumiem ze esim działa również w taki sposób ze mam kartę zwykła sim w np plusie i mogę dokupić esim w Orange i mój iPhone 11 będzie obsługiwał te dwie sieci jednocześnie ? Z góry dziekuje za odp. Pzdr
OdpowiedzChciałbym wymienić zwykłą kartę sim na e-sim. Czy e-sim działa bez problemów w roamingu? Proszę o potwierdzenie. Telefon z dystrybucji europejskiej.
OdpowiedzCzy już wiadomo kiedy ekstra esim w Orange na kartę?
OdpowiedzEsim w orange totalna porażka. Naciągają na przejście i podpisanie umowy a usługi nie są wstanie uruchomić. Przy próbie rozwiązania umowy informują że nie ma podstawy bo esim nie jest usługą podstawowa. Zdecydowanie nie polecam.
Odpowiedz