Dziś rozpoczynamy kolejną kampanię reklamową prepaid pod haslem "Astronomicznie lżejsze minuty i SMS-y w Orange na kartę". Przypominamy w niej i zachęcamy do skorzystania ze znanych już Wam pakietów: 1000 minut w Orange i 1000 SMS-ów do wszystkich sieci (w tym Play i Cyfrowy Polsat). Tajemniczy kod Orange na piątek to: 83JE7KAY
Przed Wami kolejna odsłona weekendowych testów naszych usług i myślę, że w kontekście planowanych wyjazdów mamy miłą niespodziankę. Od piątku 29 kwietnia, godz. 20.00 do niedzieli 1 maja godz. 23.59 możecie pobrać na swój telefon darmową wersję Nawigacji Orange, a następnie przez 7 dni korzystać z niej za free. Aby wziąć udział w promocji wyślijcie bezpłatnego SMS-a o treści GPS pod numer 6284. W odpowiedzi otrzymacie SMS-a z linkiem z pomocą, którego zainstalujecie aplikację w swoim telefonie. Listę telefonów współpracujących z aplikacją znajdziecie na naszej stronie. Ważna uwaga. Z promocji mogą skorzystać jedynie klienci wybranych ofert na abonament i posiadający odpowiedni telefon komórkowy. Ostatnio pytaliście o formy transferu, dlatego od razu dopowiadam. Pobranie aplikacji przez APN: Wap jest bezpłatne, a przez APN: Internet opłata jest jedynie za zapoczątkowanie transmisji danych. Korzystanie z Nawigacji Orange przez 7 dni, od momentu aktywacji, jest bezpłatne zarówno przez Wap Push, jak i Internet. Więcej informacji o Nawigacji Orange znajdziecie tutaj
Dziś dzieci zamiast na podwórku spotykają się w przestrzeni wirtualnej. Konta na portalach społecznościowych zakładają coraz młodsi. 58 % dzieci w Polsce w wieku 9-12 lat ma swoje profile na portalach społecznościowych, to o wiele więcej niż średnia w EU, która wynosi 38%. Przeciętny wiek, kiedy dzieci zaczynają u nas swą aktywność na takich portalach to 9 lat. Tymczasem, aby mieć konto np. na Facebooku – trzeba mieć 13 lat, a więc większość z tych dzieciaków zakładając konto kłamie i podaje inną datę urodzenia. Co więcej, jedna czwarta dzieci korzystających z portali społecznościowych zakłada profil publiczny, nie stosuje zabezpieczeń, a część z nich przyznaje, że w profilu znajduje się ich adres lub numer telefonu.
To dla nas duże wyzwanie - jak zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników mediów elektronicznych, którzy mają mniejszą świadomość czekających na nie zagrożeń i mniejszą zdolność do krytycznej oceny informacji zawartych w sieci.
Pisaliśmy już wielokrotnie o naszej aktywności na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa najmłodszych – lekcjach dla dzieci i nauczycieli, ale też o „Porozumieniu na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie”. Również operatorzy portali społecznościowych, w tym Facebook, MySpace, Nasza-Klasa podpisali podobne dobrowolne Porozumienie dotyczące wdrażania zasad bezpieczniejszego korzystania z mediów społecznościowych. Czekamy na raport Komisji Europejskiej oceniający wdrażanie zawartych w nim zasad.