Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR

Monika Kulik Monika Kulik
09 czerwca 2016
Barometr CSR

Co firmy z kapitałem francuskim myślą o szansach i barierach w rozwoju społecznej odpowiedzialności w Polsce i jak podchodzą do praktycznej realizacji tej idei w naszym kraju? O tym możemy dowiedzieć się z publikacji „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”.

Wśród najważniejszych wyzwań związanych z odpowiedzialnością społeczną biznesu wskazanych przez firmy jest szerzenie wiedzy na temat CSR wśród klientów i szeroko rozumianej opinii publicznej - 71% firm twierdzi, że klienci nie biorą pod uwagę kwestii CSR podczas decyzji zakupowych, a 63%, że klienci nie wiedzą co to jest CSR. Abstrahując od pytania, czy jako konsumenci musimy wiedzieć coś o CSR, czy bardziej rozumieć, że dany produkt jest dobry nie tylko jeśli chodzi o jakość, ale też etykę czy ekologiczność (moim zdaniem to drugie), zmiana sposobu komunikacji jest konieczna.

Wyjście poza schemat budowania wizerunku (75% firm wskazuje, że jest to główny motywator do podjęcia działań CSR), w kierunku budowania dzięki CSR przewagi konkurencyjnej (tylko 11 % wskazuje ten motyw), nie jest możliwe bez przeniesienia „punktu ciężkości” w komunikacji CSR z PR do marketingu i lepszego dotarcia do klienta – jego potrzeb, oczekiwań i wartości.  To znaczące wyzwanie na naszym rynku.

Ale zanim do tego dojdziemy, czeka nas też duża praca wewnątrz naszych firm. Brak wiedzy czy przekonania wśród osób zarządzających CSR (prawie 37% wskazań) i zaangażowania pracowników (41,5%) to bariery, które firmy wskazują w badaniu. Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest działalność Komitetu ds. CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej – jego celem jest promowanie idei CSR wśród firm zrzeszonych w Izbie, wymiana doświadczeń, dzielenie się dobrymi pomysłami i wspólna realizacja przedsięwzięć społecznych czy ekologicznych.

Pałny raport z wyników Barometu znajdziecie na stronie www.ccifp.pl.

d8731b12a8a20b0899a0cf407acb1582981


Odpowiedzialny biznes

Orange Video Fest i konkurs

Stella Widomska Stella Widomska
09 czerwca 2016
Orange Video Fest i konkurs

Mam swoją listę ulubionych projektów, przy których weekend w pracy nie tylko nie boli, ale nawet sprawia frajdę. Jest na niej bez wątpienia Orange Kino Letnie (ale o tym niebawem, bo startujemy już 1 lipca). Jest tam też projekt, w którym uczestniczę od pierwszej edycji, pomagałam go wymyślić i mam do niego szczególny sentyment. To oczywiście Orange Video Fest, czyli największa impreza YouTuberów i gamerów  w Polsce. Przed nami kolejna edycja, na którą zapraszam Was już w sobotę 18 czerwca. Tym razem spotykamy się w Hali MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.  Na miejscu spotkacie m.in. chłopaków z Abstrachuje, Łukasza Jakóbiaka z 20m², Stuu, Ajgora Ignacego, Cyber Mariana i… mogę tak wymieniać jeszcze baaardzo długo. Szczegóły tu.

Mam dla Was niespodziankę. Możecie wygrać zaproszenia na Orange Video Fest. Wystarczy, że w komentarzach napiszecie z którym z twórców You Tube chcielibyście się spotkać i dlaczego. Na zwycięzców czekają trzy podwójne zaproszenia. Macie czas do wtorku do końca dnia.

Zobaczcie jak bawiliśmy się na jednej z poprzednich edycji tej imprezy i koniecznie nas odwiedźcie.

 

 


Oferta

Światłowód i konwergencja = wkrótce nowa oferta!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
08 czerwca 2016
Światłowód i konwergencja = wkrótce nowa oferta!

Zbliżają się wakacje, a jeszcze przed nimi i to za kilka dni przedstawimy nową ofertę. Dwa najważniejsze słowa, aby ją opisać? Światłowód i konwergencja, czyli łącznie usług. Wyjdziemy dalej, poza rozwiązania, które już znacie. Jeśli do abonamentu komórkowego, który macie dołożycie internet domowy, będziecie mogli mocno obniżyć koszt pierwszej z tych usług. I nie mówimy o 10 czy 20 proc. rabatu. Podobny mechanizm zacznie działać w drugą stronę. Rozwiązań będzie kilka, więc każdy znajdzie coś dla siebie. I jeszcze dodam, że „internet domowy” to nie tylko światłowód i Neostrada, lecz także usługi takie jak Internet LTE dla Domu.

Zatem warto się przygotować i być cierpliwym ;-)

Scroll to Top