;

Bezpieczeństwo

Bo WiFi było darmowe (10)

Michał Rosiak

6 kwietnia 2017

Bo WiFi było darmowe
10

Michał Rosiak

Wydawać by się mogło, że memy z dopisanym na dole Piramidy Maslowa dostępem do darmowego WiFi to już wyjątkowy suchar, jednak regularnie medialne informacje udowadniają nam, że jeśli coś jest za darmo, wciąż potrafimy rzucić się na to bez opamiętania. Zastanawiam się, skąd to się bierze w świecie liczących często 4 i więcej GB pakietów internetowych zawartych w cenie abonamentu?

Do tego tekstu zainspirował mnie materiał Macieja Dzwonnika, opublikowany w trójmiejskiej „Gazecie Wyborczej”. Opisuje on bazujący na prostej (wręcz prostackiej można by rzec) socjotechnice test 30-letniego gdynianina, który chciał sprawdzić, czy po latach kładzenia nam do głów podstaw dbałości o własne bezpieczeństwo w sieci, będzie nas trudniej oszukać. Czy fakt, że w ciągu kilku dni praktycznie zerowym kosztem zdobył dane 107 osób, powinien nas cieszyć, czy martwić? Czy te niewiele ponad 100 loginów i haseł do Facebooka lub Twittera mało, czy dużo?

Odpowiedź jest taka sama jak zawsze – to zależy 😉 Zwykły login i hasło pojedynczego internauty do serwisu społecznościowego warte są na czarnym rynku grosze (czy raczej należałoby powiedzieć „centy”) i trzeba by ich wykraść sporo, by to się opłacało. Chyba, że przestępca jak po sznurku będzie próbował dostać się na konto mailowe ofiary, albo poszuka szczęścia w innych serwisach (kto nie dubluje haseł niech pierwszy rzuci kamieniem). W końcu szczegóły ma na koncie społecznościowym, gdzie może również znaleźć podpowiedzi do odzyskania hasła, czy numer telefonu, na który może wysłać odpowiednio spreparowany phishing. A stamtąd już malutki krok np. do banku…

Na czym polega taki atak? Jest trywialnie prosty. Idziemy z komputerem i małym (nawet mobilnym, podpinanym pod USB) routerem do uczęszczanego miejsca (np. centrum handlowego), uruchamiamy hotspot, w jego nazwie umieszczamy „free” (a najlepiej FREE!) i to w zasadzie tyle. Rybki szybko łapią się garściami, a odpowiednie oprogramowanie na komputerze napastnika, po tym jak ofiara automatycznie wpisze dane dostępowe do swojego Facebooka (wymagane do „logowania” do WiFi) zapisze je do pliku i może nawet da faktycznie skorzystać z internetu (a jeśli nie, to pewnie ofiara stwierdzi „jakiś badziewny ten net” i skorzysta z innego hotspotu).

A teraz wyobraźcie sobie, że – co niestety wciąż jest smutnym standardem – przychodząc np. na obiad do foodcourtu w takim centrum handlowym odpalamy laptopa i logujemy się do firmowej sieci (!). W Orange Polska warunkiem zdalnego dostępu jest skorzystanie z szyfrowanego połączenia VPN, do którego logujemy się tokenem kryptograficznym, ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że takie podejście to wyjątek, gdy na wszystkim trzeba oszczędzać. A z loginem, hasłem przestępca ma szeroko otwarte wrota do firmowej sieci, w której może się rządzić jak panisko, wykradając dane, podkładając malware – katalog jest wyjątkowo szeroki. I co potem powiedzieć, jak tragedia już się stanie? „Ale to WiFi było darmowe”?

Udostępnij: Bo WiFi było darmowe
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    emitelek 17:40 06-04-2017
    To kolejne ostrzeżenie, aby "z rozwagą korzystać" z tego typu połączeń do sieci. Ale pisanie o "...4 i więcej GB pakietów internetowych zawartych w cenie abonamentu?" jest trochę nie na miejscu!!! A co z klientami usług na kartę??? Tak, są też pakiety i "super" oferty, ale widać, że są za MAŁE!!! Może czas zrobić konkurencyjną ofertę na neta dla karciarzy, bo inne sieci was przebijają??? :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 20:11 06-04-2017
      Tutaj Cię popieram, OFnK jest spoko, ale brakuje jednak tej wyjątkowej oferty, prostej i taniej :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 08:03 07-04-2017
      Fakt, ja mam spaczone spojrzenie na ofertę. Nie znam kompletnie prepaida. Jestem od zawsze fanem abo.
      Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 21:55 06-04-2017
    A ja znowu Panie Michale przesadzam w drugą stronę (paranoiczną ;) ) i opierniczam syna za wchodzenie na wifi w autobusie. (nieważne że bez logowania strony typu onet, telepolis czy inny portal). Nie, bo nie moje, skoro nie moje to nie wiem co w środku siedzi.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 09:19 07-04-2017
      I tak trzymaj :) Uważam że dzieciom powinno się dozować dostęp do Internetu. Internet zabija myślenie.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 09:34 07-04-2017
        Nie zgodzę się. Lem napisał (już nie pamiętam w której książce), że to przeszkody spawają, że rozum się rozwija. W internecie nie ma wielu przeszkód, a informacja i rozrywka jest łatwa i przyjemna. Jednak nie jest to wina internetu, lecz tego jak z niego (najczęściej) korzystamy. Możemy się, także w internecie bardziej wysilić. Tylko trzeba chcieć ;-)
        Odpowiedz
        • komentarz
          mike278 12:35 07-04-2017
          Pablo bardziej kładę nacisk na fakt że w mojej ocenie wchodzenie z cudzego wifi jest niebezpieczne. Piotrze syn nie ma jakichś wielkich ograniczeń a i ja w cenzora bawić się nie zamierzam. Choć zdarza mi się pokazywać biedę intelektualną jakiegoś youtubera czy zwyczajną wtórnosc.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Michał Rosiak 10:36 10-04-2017
            Mike278, ja też zdecydowanie pod tym kątem. Internet to mnóstwo dobra i sporo zła, jak życie ;) ale paranoidalności w kwestii korzystania z WiFi trzeba zaszczepiać. Tak samo jak np. dziecko nie weźmie cukierka od obcego, tak samo nie korzysta z nieznanego WiFi.
            Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 12:55 07-04-2017
    Jak już jesteśmy przy temacie darmowego wifi to mam takie pytanie. Załóżmy że podłączam się do darmowego fake wifi, z którego twórca kradnie wpisywane dane logowania na różne strony. Na pewno może przechwycić nasze dane podczas uzupełniania pól podczas logowania. A co z aplikacjami które nam się z automatu logują (skonfigurowane maile, allegro itp.) w których już kiedyś się logowaliśmy a teraz tylko się łączymy i pobieramy dane. Czy w takim wypadku oszust jest w stanie przechwycić nasze dane logowania podczas komunikacji z serwerem? Czy tylko to co fizycznie wpiszemy możemy stracić?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 10:42 10-04-2017
      Może wykraść ciasteczka.
      Odpowiedz

;

Urządzenia

Druga premiera iPhone’a 7? (12)

Wojtek Jabczyński

5 kwietnia 2017

Druga premiera iPhone’a 7?
12

Zbyszek Drohobycki

Od jesiennej premiery iPhone’a 7 minęło już kilka miesięcy, a to naprawdę sporo czasu w dziedzinie, w której trwa prawdziwy wyścig na technologie i nowoczesne produkty. W tym czasie na rynku pojawiło się i właśnie się pojawia (Samsung Galaxy S8) wiele urządzeń, które… cóż nie będę owijał w bawełnę, delikatnie spychają w cień topowy model Apple. Jest jednak pewien aspekt, który sprawia, że można mówić o drugiej, choć dość nietypowej premierze iPhone’a 7 Sądzę nawet, że zakup smartfona właśnie teraz może dać więcej satysfakcji, niż w dniu pierwszej premiery.

Zwłaszcza jeśli ma on kolor czerwony.

product(RED) Special Edition – czyli iPhone w dobrej sprawie

Jak pewnie wiecie, zaledwie kilka dni temu – 24 marca Apple przedstawił iPhone’a 7 i iPhone’a 7 Plus w specjalnej, a może lepszym określeniem byłoby – szczególnej wersji: product(RED) Special Edition.  Jak nie trudno się domyślić, iPhone’y w tej wersji są czerwone, co samo w sobie jest oczywiście wyjątkowe, ale nie oddaje to ani piękna ich koloru, ani tym bardziej powodów, dla których Apple zdecydował się na tak wyróżniającą się serię smartfonów.

Okazuje się, że sprawa jest naprawdę ważna. Chodzi o to, że część dochodu ze sprzedaży specjalnej serii czerwonych iPhone’ów zostanie przekazana fundacji (RED), która na całym świecie prowadzi program walki z HIV/AIDS oraz gruźlicą i malarią. Apple już od 10 lat wspiera (RED) i do tej pory przekazał jej 130 milionów dolarów, co sprawia, że jest największym darczyńcą tej organizacji. Dotąd jednak w specjalnych edycjach pojawiały się słuchawki, iPody czy Apple Watch, ale nigdy nie było iPhone’ów (Product)RED. W tym roku można je kupić po raz pierwszy w historii, a to sprawia, że mimo standardowej specyfikacji – niczym nie różniącej się od poprzednich siódemek, te czerwone stają się naprawdę wyjątkowe.

Czerwony iPhone w ofercie Orange

 Jak się domyślacie, tak wyjątkowych smartfonów nie mogło zabraknąć w Orange. Choć sami prowadzimy szereg własnych akcji charytatywnych, z przyjemnością wprowadzamy iPhone’a (Product)RED do naszej oferty.  Można je kupić już dzisiaj – na www.orange.pl, a niebawem także w wybranych salonach i Smart Store Orange. Do wyboru są iPhone’y 7 oraz iPhone’y 7 Plus, w obu przypadkach dostępne z pamięcią 128 lub 256 GB. Nie muszę chyba dodawać, że liczba urządzeń jest ograniczona – od premiery minęło zaledwie kilka dni więc chętnych na świecie nie brakuje, a myślę, że i w naszym kraju czerwony iPhone będzie miał wzięcie – nie tylko ze względu na ładny kolor.

 

Udostępnij: Druga premiera iPhone’a 7?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:48 05-04-2017
    Podoba mi się ten iPhone, jest taki "pogotowiany" :) Gdyby nie jego cena - musiałbym pracować na niego ok 2 msc, ale....może kiedyś ;p ;p
    Odpowiedz
  • komentarz
    P 06:52 06-04-2017
    Szkoda, że front nie jest z wersji czarnej. Te patriotyczne barwy nie wyglądają schludnie na smartfonie
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 07:21 06-04-2017
    Właśnie ładny TYLKO ta cena :( przecież to bardzo drogie i niestety nie stać mnie.... Mam wrażenie, że zarabiamy w złotówkach a płacimy w Euro :/ pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:26 06-04-2017
      FAKT! o którym zapominają producenci i operatorzy w Polsce... :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adam 17:35 06-04-2017
        W praktyce iPhone jest najpopularniejszym telefonem na polskim rynku.
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 17:56 06-04-2017
          Ja piszę o ZWYKŁYM Kowalskim i nie wiem co to za RANKING "popularności"... Może wśród BIZNESU??? :P
          Odpowiedz
          • komentarz
            Adam 18:04 06-04-2017
            Ja też o zwykłych Kowalskich, bo wyniki sprzedaży obejmują konsumentów.
            Odpowiedz
            • komentarz
              mike278 14:58 07-04-2017
              A byłbyś łaskaw dać link do tych "wyników sprzedaży" bo mi się teoria o tym że jakiś model Iphoneam jest najpopularniejszym telefonem w Polsce trochę kłóci z tym co widzę na ulicach, autobusach, biurach etc.
              Odpowiedz
    • komentarz
      Adam 17:38 06-04-2017
      Cena jest atrakcyjna, skoro iPhone jest najpopularniejszym telefonem na polskim rynku.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 14:03 07-04-2017
        A który to konkretnie model jest "najpopularniejszym telefonem w Polsce"? I poproszę o link do źródła tego info, będziesz łaskaw?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Adam 17:55 06-04-2017
    Dlaczego pomijacie informację że te telefony mają blokady SIM Lock?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 19:53 06-04-2017
      Faktycznie, te urządzenia w Orange posiadają SIM-lock.
      Odpowiedz

;

Sieć

Przybyło nam stacji bazowych z 4G LTE (34)

Piotr Domański

5 kwietnia 2017

Przybyło nam stacji bazowych z 4G LTE
34

Piotrek Domański

Chciałbym powrócić do jednego z najpopularniejszych zeszłorocznych tematów – liczby stacji bazowych, dzięki którym możecie korzystać z 4G LTE w sieciach Orange i nju. Temat ostatnio nieco przycichł – zima była ciężka, co nie ułatwiało prac  przy masztach. Jednak już działamy pełną parą.

Gdy pisałem o podsumowaniu roku 2016 wspomniałem, że dostęp do 4G LTE na częstotliwościach 800 i 2600 MHz macie na ponad 1600 masztów. Na koniec marca 2017 sama liczba naszych stacji (fachowo rzecz ujmując eNodeB) nadających na częstotliwości 800 MHz sięgnęła blisko 3200.  Z nieco ponad 350 stacji odbieracie sygnał na 2600 MHz. W sumie (łącznie z tymi, nadającymi na 1800 MHz) z 4G LTE w Orange możecie korzystać w oparciu o ponad 9400 stacji bazowych.

Jednak ilość to nie wszystko – liczy się także jakość. Już ponad 1100 stacji bazowych, z których możecie u nas korzystać pozwala na agregację pasm nośnych (CA), co przekłada się na znacznie lepsze możliwości sieci. Ponad 130 z nich – umieszczonych w najbardziej zatłoczonych miejscach obsługuje trzy pasma nośne zapewniając transfer maksymalny do 300 Mb/s.

Nie obejdzie się bez ciekawostki – ponad 300 stacji bazowych wykorzystuje w paśmie 2600 MHz technologię transmisji wieloantenowej MIMO 4×4. To ta sama, którą jako pierwszy smartfon obsługuje Samsung S8. Dlaczego akurat pasmo 2600 MHz? To pasmo pojemnościowe, które charakteryzuje się ono wysokim poziomem tłumienia, a przez to niskim zasięgiem. Technologia MIMO 4×4 pozwala go poszerzyć, a w telefonach, które ją obsługują poprawia także szybkość transferu.

Jeżeli nie do końca wiecie o co chodzi z “pasmem pokryciowym” i “tłumieniem” w czwartek na bloga trafi tekst właśnie na ten temat 😉

Udostępnij: Przybyło nam stacji bazowych z 4G LTE
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Przen219 13:08 05-04-2017
    Kiedy w pawlikowicach gmina Pabianice dostanie lte 2600 nadajnik zapchany się robi i nie agromeruje pasm
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomiii 13:33 05-04-2017
    Trzymam kciuki! Szczególnie za rozbudowę sieci w Białymstoku. Gdzie póki co stacje z LTE 800/LTE 2600 można policzyć na palcach jednej ręki. Przez co zasięg w budynkach słabiutki, a transfery w ciągu dnia w centrum miasta na poziomie 2-3Mbps. W moim mieście w tej kwestii konkurencja jest już sporo przed Wami. :-(
    Odpowiedz
  • komentarz
    m 13:37 05-04-2017
    Kiedy aktualizacja mapy? Dawno nie było. "W sumie (łącznie z tymi, nadającymi na 1800 MHz) z 4G LTE w Orange możecie korzystać w oparciu o ponad 9400 stacji bazowych." Ale sumarycznie 800+1800+2600MHz, czy np. trzy pasma z jednej stacji liczone są jako jedna stacja?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:35 05-04-2017
      Zależy od tego o co pytasz. W sumie możecie korzystać z 4G LTE w naszej sieci z ponad 9400 stacji bazowych. Jednak jeżeli dodasz do siebie liczbę stacji nadających na częstotliwościach 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz wyjdzie Ci większa wartość, bo tak jak piszesz - są stacje na których zawieszone są anteny nadające na różnych częstotliwościach.
      Odpowiedz
      • komentarz
        m 17:02 05-04-2017
        Czyli te 9400 stacji to nie suma wszystkich pasm tylko niezależnie od ilości pasm na stacji ta stacja jest liczona jako jedna. :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:05 05-04-2017
          To suma wszystkich stacji bazowych na których działa 4G LTE, z których mogą korzystać klienci Orange. Jeżeli na jednej stacji są anteny nadające na trzech różnych częstotliwościach liczyliśmy ją raz.
          Odpowiedz
          • komentarz
            m 17:11 05-04-2017
            No dokładnie o tym mówię. Dzięki za info :)
            Odpowiedz
  • komentarz
    szymon 14:14 05-04-2017
    Witam. Chciałbym zapytać nie tyle o samo LTE, ale o plany pokryciowe terenów, sąsiadujących z zachodnią granicą Państwa. Kiepsko jest po drodze od Zgorzelca do Bogatyni. Od terenu kopalni do miasta Bogatynia, kiepsko jest na drogach od Zawidowa do Bogatyni, od Sulikowa do Bogatyni, na odcinku od Szklarskiej Poręby do Świeradowa-Zdroju, kiepsko jest w Miłoszowie koło Leśnej, a to przecież granica Państwa, kiepsko jest też w Mirsku, w Rębiszowie, w okolicach Mirska i po drodze od Świeradowa-Zdroju do Leśnej. To wszystko sąsiedztwo granicy. Jeśli piszę kiepsko jest, to znaczy, że w dużych częściach nie ma zasięgu nawet na zewnątrz. Wiem, że LTE, to temat nośny, ale pracuję tam, gdzie opisuję, jeżdżę między granicami prawie każdego dnia. Zresztą, nie tylko ja. Czasami sobie myślę, że gdyby coś się wydarzyło, to nawet pomocy nie dałoby rady wezwać. Planujecie coś zrobić z tym tematem na zachodniej i południowo-zachodniej części Dolnego Śląska ? Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wosiu 15:48 05-04-2017
    Piotrze czy S8 w Polsce obsługuje lte cat 16? W przypadku s7 było podane info, iż obsługuje cat 12 a w Polsce miał cat 9.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:17 05-04-2017
      Sprawdzę i dam znać. Nie sądzę jednak by którykolwiek z operatorów miał takie zasoby pasma w 4G LTE, by zapewnić transfer w CAT 16 czy CAT 12.
      Odpowiedz
      • komentarz
        h 17:05 05-04-2017
        Nie tyle chodzi o transfer co ilość częstotliwości do połączenia. Play ma 4 pasma LTE (800/1800/2100/2600) i mógłby dzięki temu połączyć je wszystkie, bo obecnie agreguje tylko 3.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:14 05-04-2017
          Oczywiście, skrót myślowy. Chodziło mi o szerokość pasma. Jednak w dalszym ciągu operatorzy w Polsce mają za małe zasoby pasma, by zaoferować usługi w CAT 16. Potwierdziłem sytuację z SamsungiemS8. Choć hardware obsługuje CAT 16, to na poziomie softu producenta został to przycięte do CAT 9, właśnie z uwagi na to, że komercyjnie operatorzy w Polsce nie posiadają odpowiednich możliwości. Jednak w przyszłości ma być to zmienione.
          Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 16:14 05-04-2017
    Ciąg dalszy nastąpił ??? http://www.telepolis.pl/wiadomosci/orange-koniec-oferty-smart-na-karte,2,3,38538.html
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wwww 16:46 05-04-2017
      Tak. Arogancja i buta pewnego pracownika orange wyższego szczebla pokazuje myślenie całego szefostwa orange polska... czas uciekać z orange.pl
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 16:59 05-04-2017
        Ja również mogę podpisać się na telepolis.pl jako Królowa Brytyjska, Napoleon Bonaparte, lub "pracownik wyższego szczebla Orange". Niestety (i na szczęście) nie mamy kontroli nad tym co, kto i pod jaką nazwą wypisuje na zewnętrznej stronie internetowej. Nie mniej przykro mi, że w internecie pojawiają się takie wpisy. Bo na każdym kliencie nam zależy.
        Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 17:41 05-04-2017
          Ja uważam , że likwidacja '' SMART-a '' to dobre posunięcie . Należy jeszcze zlikwidować Orange YES i wprowadzić taryfę '' ponadczasową '' która pobije A2mobile .
          Odpowiedz
          • komentarz
            Pan Pikuś 19:12 05-04-2017
            Taryfa SMART to było zamydlenie oczu konkurencji przed wejściem na rynek nju mobile.
            Odpowiedz
            • komentarz
              PAWEŁ 19:21 05-04-2017
              To prawda , pamiętam to .
              Odpowiedz
            • komentarz
              pablo_ck 21:57 05-04-2017
              Też pamiętam ten ruch i super konkurs :)
              Odpowiedz
              • komentarz
                mike278 09:35 06-04-2017
                Też Pablo pamiętam konkurs. W końcu wygrałem tam LG L3 :)
                Odpowiedz
          • komentarz
            emitelek 17:13 06-04-2017
            W temacie usunięcia SMART'a mam odmienne zdanie; ale jestem ZA nową lepszą ofertą! :D Dla moich dzieciaków 10zł za SMS bez limitu i 9zł za 120min. do komórkowych (tylko tam dzwonią, a i tak nie wygadują pakietu, który się zsumował do kilkuset minut...), więc wychodzi 19zł/m-c... A GB oczywiście po doładowaniach też wystarczają ;)
            Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 16:34 05-04-2017
    Panie Piotrze, mam prośbę o speedtest na S8 na Pl. Politechniki przy Państwa nodeB z Huawei :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:51 05-04-2017
      Brzmi jak plan, dajcie nam chwilę przetestujemy ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Miro 19:21 05-04-2017
        Panie Piotrze, też liczę na taki test. S8 + Orange nodeB MIMO 4x4 + speedtest. Pokażcie co macie najlepsze :-) P.s. Tylko, żeby wstydu nie było :-D
        Odpowiedz
  • komentarz
    Wosiu 18:54 05-04-2017
    Piotrze jeszcze jedno pytanie odnośnie s8. Planujecie wprowadzenie w tym telefonie VoLTE i VoWiFi? Różowi zapowiedzieli, iż wraz z premierą postarają się uruchomić obie usługi.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrek Domański 19:07 05-04-2017
      Pracujemy nad nim, to wiem. Ale niestety nie wiem kiedy dokładnie wprowadzimy obydwie usługi.
      Odpowiedz
    • komentarz
      j 19:22 05-04-2017
      według parametrów technicznych na stronie ma już VoLTE/WiFi Calling.
      Odpowiedz
      • komentarz
        ada 08:16 06-04-2017
        Na stronie jest informacja, że S8 wspiera VoLTE i VoWiFi. Nie potwierdza to, że Orange Polska od razu wgra odpowiedni soft.
        Odpowiedz
        • komentarz
          n 08:59 06-04-2017
          No Orange twierdzi, że jednak ma już VoLTE i WiFi Calling dla tego telefonu: http://www.orange.pl/klienci_ind/telefony/samsung/samsung_galaxy_s8_wysylamy_od_18_04_?processType=NEW&brand=POSTPAID&saleMethod=RATY&loyalty=24
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 10:51 06-04-2017
            Cześć, Nie lubię odpowiadać na pytania, jeżeli nie potwierdzę odpowiedzi ;-) Odpowiedź potwierdziłem - Samsung S8 będzie miał VoLTE i WiFi Calling od momentu wyjęcia z pudełka.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Pan Pikuś 12:58 06-04-2017
              Ale oczywiście musi mieć brand Orange.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Piotr Domański 13:11 06-04-2017
                Tak
                Odpowiedz
  • komentarz
    nsx 17:44 06-04-2017
    Co z tego że uruchomiliście, jak nie ma zasięgu u nas, mimo pomalowania mapki na pomarańczowo.
    Odpowiedz
  • komentarz
    MIC 00:15 10-05-2017
    Planujecie jakieś prace w Suwałkach? W niektórych miejscach miasta to ledwo gdziekolwiek można się dodzwonić czy skorzystać z przesyłu danych tak zapchane są łącza :(
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej