;

Oferta

Ekipa Orange w świątecznej kampanii (6)

Stella Widomska

6 listopada 2020

Ekipa Orange w świątecznej kampanii
6

Długo musiałam trzymać tak dobrą informację w tajemnicy (a w sekretach nie jestem mistrzem), ale dziś wreszcie mogę to powiedzieć na głos – nasza Ekipa Orange zadebiutowała w świecie reklamy telewizyjnej! Ulkę i Michała z naszych kanałów w mediach społecznościowych znacie od dwóch lat, a od dziś zobaczycie ich w telewizji. I to od razu w przepięknej i ciepłej kampanii świątecznej.

Chociaż aktualna sytuacja nie nastraja do optymizmu, to nie pozwólmy sobie zepsuć świąt i nie bądźmy jak Grinch! Myślę, że właśnie dlatego jeszcze bardziej niż dotychczas potrzebujemy magii świąt. A skoro zaczął się listopad, to tradycyjny czas na strat  kampanii świątecznych. Ktoś powie, że to wcześnie, ale ja jestem zdania, że co dobre, niech trwa jak najdłużej. Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam świąteczne dekoracje w sklepach, planowanie prezentów, możecie się śmiać, ale piosenkę „All I want for Christmas” też lubię i gdybym mogła, to choinkę ubrałabym już dziś, żeby cieszyć się nią jak najdłużej. Jako Orange chętnie pomożemy Wam w pomysłach na prezenty. To, co Wam proponujemy w najnowszej ofercie znajdziecie tu, ale teraz kilka słów o tym jak Wam to pokażemy w naszej kampanii.

Pakowanie prezentów inaczej

W tym okresie w naszych spotach oczywiście zawsze jest ciepła, piękna sceneria rodzinnych świąt. Jest śnieg, choinka, prezenty, klimatyczna muzyka, rodzinne rozmowy przy stole i kilka niespodzianek. Największą z nich jest nowy format komunikacji i obecność w nim Ekipy Orange. Dziś świat digital i mediów tradycyjnych przenikają się ze sobą bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego dla nas naturalnym krokiem była decyzja o wyjściu postaci dobrze Wam znanych ze świata digital do świata telewizji. I to w naturalnej właśnie dla mediów społecznościowych odsłonie – znanego pewnie wszystkim doskonale challenge’u (uspokajam, nie będzie to challenge śpiewany, jeśli wiecie co mam na myśli ;-)). Ulka i Michał jako nasi hości rzucą w świątecznych kampaniach dwa wyzwania – robienia choinek z tego, co można znaleźć w domu (i ten wariant eko, który sprawia, że więcej iglastych drzewek zostanie tam, gdzie ich miejsce, czyli w lesie, bardzo mi się podoba, bo w końcu #OrangeGoesGreen) oraz pakowania prezentów tak, aby przypominały coś innego. Od razu sygnalizuje, że śledźcie nasze media społecznościowe, bo dla Was też będziemy mieli Orange Challenge i to z nagrodami.

Jak powstała nasza kampania

A teraz przechodzę do fragmentu, który części z Was nie interesuje (bo to takie technikalia naszej pracy), ale pominąć tego nie mogę, bo są tacy, którzy potem dopytują. Dlatego jeśli reklama od kuchni, to nie Wasz świat – biegnijcie od razu wzrokiem do kolejnego akapitu. A cierpliwym i żądnym wiedzy, którzy jednak zostali donoszę, że nad formatem pracowaliśmy przez kilka ostatnich miesięcy i wypracowaliśmy go wspólnie w gronie Orange Polska, Leo Burnett i Follow Agency. Pomysły na skrypty spotów TV dla tej kampanii urodziły się w głowach Sylwii Rękawek, Patryka Michonia i Tomasza Matuszewskiego (Tomek w tej roli jest debiutantem, ale to właśnie on wpadł na pomysł z pakowaniem prezentów, którym od razu nas kupił). Kreacje pod social media, to znów Tomasz i Follow Agency. Produkcją zajęła się Filmprodukcja. Postprodukcja to Orka. Spoty wyreżyserował Marcin Filipek, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative. No i prawie bym zapomniała – w rolę naszych hostów wcielili się Ulka Woźniakowska i Michał Dudziński.

 

 

Udostępnij: Ekipa Orange w świątecznej kampanii
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 12:13 06-11-2020
    O super :) To może jakiś świąteczny konkursik :) Jeszcze chwila i będziemy świętować 12 lat Blogów Orange :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Mateusz 13:29 06-11-2020
      Ooo tak! :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:28 06-11-2020
      Kilka dni za nami Wszystkich Świętych, a teraz jazda na całego z reklamami na Święta Bożego Narodzenia, bo biznes się musi kręcić?... Widać, że nie wszyscy mają coś w głowie, zwłaszcza teraz, kiedy może nam grozić totalny lockdown!...
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 21:15 06-11-2020
        emitelek zależy jak na to patrzeć. Media tego nie pokazują, ale uwierzcie mi na słowo że brakuje miejsc z respiratorami i to jest ogromny problem. W całym tym zamieszaniu jest jeden problem, że choruje na niego za dużo ludzi w tym samym momencie, gdyby zachorowania rozłożyły się w czasie to myślę że żadnego locdownu nie trzeba by wprowadzać. Ja zaczynam też już chwilami się wypalać, bo to jak strasznie cierpią Ci ludzie to nie da się tego opisać. Duszność, tlen, kolejny spadek saturacje, intubacjia, tlen, nie pomaga, respirator, zgon, dwa czarne worki, biała kartka z danymi o tak prawie na każdym dyżurze. A reklamy - niech chociaż one nas trochę pocieszają. To moje zdanie...kazdy na prawo oczywiście do swojego zdania. Pozdrawiam.
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 18:12 07-11-2020
          Kolego! Ale ja to wiem!!! Przeczytałeś mój wpis ze zrozumieniem?... :/
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 21:59 07-11-2020
            @emiteleko oki, oki :)
            Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

„Petycje”, czyli przekręt (1)

Michał Rosiak

5 listopada 2020

„Petycje”, czyli przekręt
1

Przestępcy nie są idiotami. Naprawdę. Wielu z nas odruchowo chciałoby przypisywać negatywnym postaciom złe cechy – to pomaga w instynktownym ustawieniu ich na odpowiedniej „półce” w naszym umyśle. Fakty pokazują jednak coś zupełnie innego. Często bardzo wyrafinowane złośliwe oprogramowanie, nierzadko naprawdę sprytne socjotechniczne sztuczki. To nie są cechy amatorów. Tak samo jak fakt, że potrafią błyskawicznie dostosować swoje kampanie do tego, co akurat dzieje się na świecie, czy w kraju. Na przykład do ostatnich demonstracji w polskich miastach.

„Petycje” polskie, a IP z Rosji

To już standard, że gdy dzieją się wydarzenia w jakiś sposób wpływające na naszą psychikę, przestępcy szybko reagują. Domeny z różnymi wersjami zwrotów „kobiety”, „petycje”, „piekło” zaczęły być rejestrowane w niedzielę 1.11 wieczorem.

  • pieklo-kobiet.eu
  • podpisz-petycje.eu
  • kobiety.podpisz-petycje.eu
  • pieklokobiet.podpisz-petycje.eu

Wśród nich, chyba przypadkiem, znalazły się też fb.podpisz-petycje.eu i facebook.podpisz-petycje.eu.

Spójrzmy na odpowiedni wpis w serwisie WhoIS domeny .eu (co ciekawe, to chyba jedyna domena wyższego rzędu, gdzie nie można chować się za RODO, trzeba podać nazwę firmy i/lub adres e-mail):

Stawiam bitcoiny przeciwko orzechom, że adres e-mail został założony na tę akcję. Strona założona 3.11, za pośrednictwem serwisu NameCheap (2,98 USD za rok), z delegacją na serwery DNS w strefie adresowej Federacji Rosyjskiej. Seems leg… No nie, nie żartujmy. Brzydko pachnie z daleka, tym bardziej, ze wchodząc na dowolną z witryn przechodzimy od razu na panel logowania Facebooka. Oczywiście pod adresem witryny, nie mający nic wspólnego z faktycznym FB, a dane logowania trafiają do przestępców. No było już o tym, wielokrotnie.

Skąd to się bierze?

Można by spytać, jak w śródtytule, bo przecież trzeba być naprawdę mocno… hmmm, niedoedukowanym, żeby po prostu wejść na stronę z randomowym adresem i wpisać swój login i hasło do FB!

Taaaak… Ale kto oparłby się tak słodkim yorkom? Przecież trzeba im pomóc!

W przypadku akurat serii tych kampanii jak można się było domyślić „wędką” były rzekome petycje.

Pamiętajcie – jeśli w kraju, czy na świecie, dzieje się coś, co wywołuje duże społeczne emocje, przestępcy o tym wiedzą. Czy ci, którzy chcą nas okraść, czy ci, którzy chcą zasiać wśród nas niepokój. Na Waszym miejscu uważałbym lada moment na informacje o „przekrętach” podczas wyborów w USA, czy awanturach w tamtejszych miastach. Natura nie znosi próżni, a oszuści też chcą zarobić.

Udostępnij: „Petycje”, czyli przekręt
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:28 05-11-2020
    Ale trzeba być uważnym.....naprawdę. Dzięki Michał za kolejną porcję cennych wskazówek, jak ja to nazywam "bezpieczników".
    Odpowiedz

;

Sieć

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej. (13)

Wojtek Jabczyński

5 listopada 2020

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
13

Od 15 lat grupa Orange robi badanie jakości usług telefonii komórkowej. Chodzi o to, aby wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak wypadamy w porównaniu z konkurencją. Realizuje je dla nas niezależna firma, wybrana w przetargu: Systemics – PAB.

W Polsce na tapetę zostały wzięte usługi operatorów: Play, Plus, Orange i T-Mobile. Badania przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2020 roku. Na podstawie zrobionych pomiarów i szczegółowej analizy planujemy teraz działania poprawiające funkcjonowanie naszej sieci. Jeśli interesują Was wyniki dla Polski znajdziecie je tutaj.

W skrócie badania potwierdzają to, czego dowiadujecie się z rankingów Speedtest.pl, RF Benchmark czy innych testów. Orange wypada bardzo dobrze na tle konkurencji, zarówno w jakości połączeń głosowych, jak i transferu danych. Jesteśmy minimalnie lepsi od T-Mobile, z którym współdzielimy sieć w ramach NetWorks! i dlatego taka „bliskość” była do przewidzenia. Natomiast Plus i Play wypadają o wiele gorzej.

Bycie siecią #1 to wynik nieustannych inwestycji w rozwój sieci mobilnej i światłowodowej. Bez nich lawinowo rosnący transfer zatkałby nas w kilka lat. Do tego dochodzą działania mniej spektakularne, ale dające różnicę. Mam na myśli: refarming, agregację pasm, lepszą parametryzację sieci radiowej i szkieletowej, efektywniejsze przydzielanie użytkownikom zasobów, wdrożenie najnowszych funkcjonalności sieciowych oraz oprogramowania we współpracy z dostawcami sprzętu, wreszcie użycie kodeka EVS, który pozwilił na poprawienie jakości usługi głosowej.

 Przed nami kolejne inwestycje, w tym budowa sieci 5G i dalsza rozbudowa światłowodów. Pracujemy dalej!

 

Udostępnij: Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Obserwator 17:08 05-11-2020
    * EVS i WiFi Calling w Orange na najmniejszej liczbie smartfonów (vs TM i P4). * Brak SMS/MMS w Wi-Fi Calling (w TM i P4 jest). * Problemy z EVS (a nawet ze zwykłym HDV) we Flex, jeśli używa się dodatkowych kart SIM itp. bajerów. * Brak Wi-Fi Calling w prepaid za granicą...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:21 05-11-2020
    Podoba mi się, że nie tylko DATA i DATA, a także nacisk na jakość usług głosowych. Dzięki ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek Sawicki 18:25 05-11-2020
    Witam Panie Wojtku, Jako wieloletni, zadowolony użytkownik Państwa sieci (jako klient biznesowy zarówno w segmencie MŚP podmiotów jaki i segmencie korporacji) gratuluję powyższego wyniku. Niestety, jak to w życiu bywa, musi pojawić się nieco goryczy. Od dobrych kilku miesięcy (rzekłbym 2 kwartałów tego roku) zarówno ja jak i wielu naszych pracowników obserwujemy wstrzymanie uruchamiania sygnału z nowych stacji TMobile. Dla jasności nie mówię tu o stacjach na schroniskach w Tatrach czy Bieszczadach (stacje TMobile, poza N), a o lokalizacjach zarówno w bardziej przystępnym terenie jak i miastach (nazwijmy to stacje MNET z wykazów UKE). Przykładem takiej stacji, w której zasięgu znajduje się siedziba naszej firmy to Białystok, ul. Plażowa (ID stacji N 24208) - od kilku miesięcy emitowany jest z niej sygnał TMobile, zaś Orange brak. Sygnał Orange w okolicy jest bardzo słaby (indoor na granicy utraty), co wskazuje na dostosowanie pozostałych stacji z sąsiedztwa do uruchomienia tej lokalizacji. To jednak ciagle nie ma miejsca, przez co korzystanie z posiadanego internetu biurowego jest niemożliwe. Opiekun biznesowy naszej firmy jest także bezsilny, nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia. Jak Pan się domyśla trudno jest korzystać z Państwa sieci, nawet pomimo posiadanej, bardzo dobrej oferty. Pomimo kończących się właśnie umów nie zależy nam na zmianie operatora, jeżeli jednak nic się w kwestii uruchamiania sygnału z nowych lokalizacji TMobile nie zmieni nawet najlepsze wyniki dotyczące jakości nic nie pomogą - bez zasięgu i odpowiedniej jakości transferu trudno jest z takiej sieci korzystać. Dodam, że nie jest to odosobniony przypadek - mam też inne przykłady takich stacji zarówno z woj podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego czy wielkopolskiego (gdzie także korzystamy z Państwa sieci) wiec nie jest to indywidualny przypadek, a raczej odgórny trend. Proszę o komentarz i odpowiedź w tej sprawie - jeżeli nie chce Pan rozmawiać o tym na forum mogę skontaktować się poza forum (prośba o wskazanie adresu/telefonu do kontaktu). Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:21 05-11-2020
    Tak trzymać. Orange od 18 lat jest dla mnie numerem 1. W tym roku mogę śmiało powiedzieć że jestem dorosły w Orange. Od 18 lat ta sama karta sim. Ciekawe ile jest aktywnych kart sim z takim stażem ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:55 06-11-2020
      A jak sprawdzić ile lat jest się z danym numerem od początku w danej sieci? Czyt. orange ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 18:29 06-11-2020
        Tak sprawdzisz https://www.orange.pl/portal/map/map/faq_category?faq=4759887&cat=3643691&cat2=4759884
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 18:44 06-11-2020
          Ale,że jak???
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 18:58 06-11-2020
            '' Jak mogę sprawdzić swój staż w sieci? Swój staż w sieci sprawdzisz wysyłając SMS o treści STAZ pod numer 401 (koszt zgodny z planem taryfowym). ''
            Odpowiedz
            • komentarz
              emitelek 18:15 07-11-2020
              Ja mam za to płacić? Żenujące i kiepskie dla orange, żeby za takie NIC brać kasę!... Dla zasady NIE DAM! Takie moje prawo :P
              Odpowiedz
  • komentarz
    juzew 13:42 06-11-2020
    HD Voice + czyli EVS nie działa w Orange na starszych flagowcach Samsunga, np. Galaxy S7 lub S8. U obydwu różówo-fioletowych konkurentów EVS na tych modelach działa. Że nie wspomnę o starszych modelach iPhone, na których Orange ten kodek również blokuje w przeciwieństwie do konkurencji. We Flexie EVS nie działa przy połączeniach wychodzących na numery, które kiedyś zostały przeniesione do Orange od innych operatorów. Problem zgłaszany od dawna do obsługi Flex, żadnych rezultatów, brak poprawy. Zatem chwalenie się, że jesteście najlepsi w jakości połączeń głosowych jest co najmniej dyskusyjne.
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 15:15 06-11-2020
    U mnie od wielu lat zasięg jest kiepski, i nic z tym nie robicie. Podnieście moc nadajników, to może co pomoże.
    Odpowiedz
  • komentarz
    My-mobile.pl 23:02 06-11-2020
    Ostatnio tez Orange wygral My mobile RANKING ;o)
    Odpowiedz
  • komentarz
    michal 21:08 09-11-2020
    Ale następnym razem to wybierajcie urządzenia, które wspierają to samo. Xperia XZ2 wspiera agregację 4 pasm tylko w Orange u reszty idzie max 3CA ;)
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej