Bezpieczeństwo

Facebook jest wszędzie, czyli o krok od Raportu Mniejszości

Michał Rosiak Michał Rosiak
11 września 2012
Facebook jest wszędzie, czyli o krok od Raportu Mniejszości

Jeśli wydaje Wam się, że podobny tytuł widzieliście już kiedyś na naszym blogu, to macie rację. Gdy ponad dwa lata temu rozmawiałem z Pawłem Goleniem o iluzorycznej prywatności w sieci, przewidywaliśmy, że wszechobecność sieci coraz bardziej zbliża nas do sytuacji z wyobraźni Philipa K. Dicka, przeniesionej na kinowe ekrany przez Stevena Spielberga. Z tą różnicą, że wtedy nie mówiliśmy o Facebooku w roli centralnego komputera.

O roli FB i jego wpływie na życiu dzisiejszego społeczeństwa mogliby się wypowiadać – i nierzadko to robią – socjologowie i psychologowie społeczni. Dziennikarka Business Insidera spojrzała na to z zupełnie innej strony. Używając narzędzia, obserwującego, kto śledzi nasze zachowania w sieci, zaobserwowała w bardzo krótkim czasie...ponad 300 prób analizowania jej działania przez „ciasteczka” śledzące Facebooka. Skąd wzięło się ich aż tyle? Przyzwyczajeni do popularności „Wielkiego F” nie zauważamy już nawet obecności przycisków „Like”, czy „Share” na olbrzymiej liczbie witryn internetowych. Tymczasem, gdy np. po przyjściu do pracy zalogujemy się na Facebooka, wejście na stronę z „ciasteczkiem” od razu zostanie powiązane z naszym kontem! W efekcie mogą się zdarzać – i coraz częściej zdarzają – sytuacje takie jak ta, gdy kobieta dowiedziawszy się, że jest w ciąży, zajrzała na kilka poświęconych temu zagadnieniu witryn, by w efekcie niedługo później zostać uraczoną dedykowaną reklamą. Skąd wiedział o tym Facebook skoro nie powiedziała jeszcze nawet mężowi? Cóż – nic za darmo, to, że za coś nie płacimy, nie oznacza, że firma niczego od nas nie dostaje.

Uprzedzając Wasze pytania – na naszym blogu są trzy trackery, Facebooka i Google. Co ciekawe, na witrynie z opisywaną historią jest ich... 27! Na szczęście można im przeszkodzić – ja używam wtyczki Ghostery do Firefoxa, można też korzystać z opisywanego w artykule DNT+, na rynku jest też kilka innych, również darmowych rozwiązań. Tym niemniej ja jestem coraz bliższy decyzji, by w ogóle zrezygnować z Facebooka – choć tu akurat „permanentna inwigilacja”, cytując Maksymiliana Paradysa, jest tylko jedną z przyczyn.


Oferta

Francja zamiast Polski

Marek Wajda Marek Wajda
11 września 2012
Francja zamiast Polski

Dzisiaj rozgrywane będą drugie mecze eliminacyjne do MŚ Brazylia 2014. Polska po wymęczonym remisie 2:2 z Czarnogórą zmierzy się teraz z Mołdawią. Mamy dla Was lepszą propozycję ;)

Transmisji z meczu Polaków nie uświadczymy w telewizji publicznej. Można go zobaczyć jedynie w systemie PPV, choć trwają spory czy jest to legalne. Poza tym emocje raczej będą bardzo małe. Innego wyniku niż zwycięstwa nie można się spodziewać (choć w sumie po naszych reprezentantach chyba tak ;) W pierwszym meczu drużyna Mołdawii przegrała u siebie aż 0:5 z Anglią, trudno więc się spodziewać by na wyjeździe zagrała lepiej.

11e43567dfc0e12b04c0c566fef316efe8a

Dlatego zapraszamy Was na transmisję meczu elimnacyjnego Francja - Białoruś. Emocji nie zabraknie, właszcza, ze dwa lata temu drużyna zza wschodniej granicy pokonała już Francuzów na wyjeździe. Najważniejsze, że mecz będzie na żywo zarówno w Orange sport jak i w Telewizji Tu i Tam (czyli możecie oglądać na komputerze, tablecie, lub telefonie komórkowym).

Jakie wyniki obu meczów typujecie? Ja stawiam, że Polska wygra 2:0 a Francja zremisuje 0:0.


Odpowiedzialny biznes

Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu

Monika Kulik Monika Kulik
11 września 2012
Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu

Wczoraj poznaliśmy Liderów Odpowiedzialnego Biznesu. Konkurs został zrealizowany już po raz drugi w ramach projektu "Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu", prowadzonego przez Pracodawców RP oraz sześć partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU.

Głównym celem Koalicji jest pomoc firmom we wdrażaniu zasad CSR. Wspólnie opracowaliśmy Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu – zbiór zasad, którymi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa oraz podręcznik zawierający praktyczne wskazówki do wdrażania strategii CSR w firmach z branż reprezentowanych przez nasze przedsiębiorstwa.

W konkursie na Lidera Społecznej Odpowiedzialności staraliśmy się wyłonić te firmy, które strategicznie podchodzą do zarządzania społeczną odpowiedzialnością swojego biznesu, mierzą jej efekty i widzą korzyści, ze stosowania tej idei w praktyce.

Wśród nagrodzonych znaleźli się: w branży FMCG – Coca-Cola HBC Polska, budowlanej – Velux Polska, finansowej – PKO Bank Polski, paliwowo – energetycznej – PKN Orlen, a w kategorii ogólnej – Volkswagen Poznań. Wśród małych firm nagrodę odebrał Jumarpol, który zajmuje się „budową podziemnych instalacji metodą bezwykopową”, a wśród średnich przedsiębiorstw Diageo Polska - firma z branży alkoholowej.

5f042d5971a23bacfbde691be54615fcbbf

W kategorii teleinformatycznej nie było nagrodzonych. No cóż – my jako partnerzy Programu nie startowaliśmy ;)

Scroll to Top