Innowacje

Fotowoltaika od Orange dla małych i średnich firm

Daria Drabik Daria Drabik
24 września 2021
Fotowoltaika od Orange dla małych i średnich firm

Rozszerzyliśmy ofertę rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) dla małych i średnich przedsiębiorstw. Na pierwszy ogień idzie Smart Energy, czyli inteligentne instalacje fotowoltaiczne z naszym Energy Controllerem, o którym  pisaliśmy tutaj.

Według danych Agencji Rynku Energii moc instalacji fotowoltaicznych w Polsce wyniosła ponad 5,6 GW. Oznacza to wzrost o ponad 210% w ciągu roku! Jeśli chodzi o zwiększenie udziału energii z fotowoltaiki w miksie energetycznym kraju jesteśmy w europejskiej czołówce. To dobra wiadomość dla nas wszystkich, bo zielony prąd oznacza mniejsze koszty środowiskowe i czystsze powietrze.

Ale fotowoltaika to nie tylko zbawienna technologia dla klimatu. To także realne oszczędności w budżetach firm, gdzie rachunki za prąd spędzają sen z oczu przedsiębiorców. Przy instalacji o wielkości 10 KWP można zaoszczędzić nawet 5 900 zł rocznie (taryfa c11).  I choć koszt samej instalacji zwraca się po 6-8 latach (a fotowoltaika pracuje nawet do 30 lat), to wiemy, że jednorazowy wydatek może być poza zasięgiem niewielkich firm. Dlatego dla nich przygotowaliśmy ofertę w systemie ratalnym albo leasingowym, bez zaliczek. Tutaj znajdziesz podstawowy opis, a tutaj można bezpośrednio skontaktować się z naszymi doradcami.

Nasze panele fotowoltaiczne działają w całej Polsce. Korzysta z nich np. producent obuwia firma Ryłko, w której instalacja nie dość że produkuje prąd, to jeszcze chroni przed deszczem. Unikalny system IoT monitoruje i raportuje wszystkie parametry fotowoltaiki i podłączonych do niej obwodów oraz pełni funkcję „strażnika” mocy. Pozwala też na zdalne zarządzanie całą instalacją, zgodnie z ideą IoT.  Dokładnie tak samo zaawansowaną technologicznie propozycję przygotowaliśmy z myślą o mniejszych firmach. Aby jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby, współpracujemy z naszym sprawdzonym partnerem, firmą Zielona-Energia.com.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 11:01 25-09-2021

Fajna oferta, ale tak jak piszesz nie każda firma udźwignie na start taki wydatek. Co do ekologii, tak fotowoltaika jest dla środowiska przyjazna, tylko jest małe ale……zastanawiam się ile potrzebnej jest energi i jaki ślad CO2 pozostawia po sobie produkcja takiego panelu….i co po tych 25-30 latach? Świat zaleją zużyte panele i ich utylizacja też nie będzie obojętna dla naszego środowiska.

Odpowiedz

Zielony Operator

Promujmy zrównoważony transport

Hanna Jaworska-Orthwein Hanna Jaworska-Orthwein
24 września 2021
Promujmy zrównoważony transport

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (ETZT) to doroczna kampania, której celem jest promowanie zrównoważonych form mobilności. Chodzi o transport publiczny, rower czy ruch pieszy. Władze samorządowe, firmy oraz instytucje starają się zachęcić ludzi do zmiany złych dla zdrowia i środowiska przyzwyczajeń transportowych. Kulminacyjnym momentem jest Dzień bez Samochodu, przypadający 22 września. W Orange także zaangażowaliśmy się w ETZT. Zorganizowaliśmy m.in. webinar z NASK, Volkswagenem i Renault, aby porozmawiać o problemie zanieczyszczeń transportowych i wyzwaniach stojących przed branżą motoryzacyjną, niskoemisyjnych rozwiązaniach, a także elektromobilności i trendach.

Transport źródłem smogu w Polsce

Niebezpieczne zanieczyszczenia z rur wydechowych, czyli pyły, tlenki azotu, tlenki węgla i węglowodory powodują smog tworząc zawiesinę zanieczyszczeń w powietrzu. I choć smog i zmiana klimatu to dwa różne zjawiska to są ze sobą powiązane. Co je łączy? Za pojawienie się obydwu zjawisk odpowiada człowiek i mają wspólne źródło: spalanie paliw kopalnych. A co je różni? Smog jest spowodowany przez spalanie węgla lub odpadów w kotłach, piecach, a także paliw w silnikach, natomiast zmianę klimatu powodują gazy cieplarniane, zwłaszcza dwutlenek węgla, ale także metan i gazy przemysłowe.

Transport odpowiada za 40% emisji tlenków azotów,  a najwięcej spalin emitują samochody z silnikiem Diesla. Dynamiczny rozwój miast powoduje większe potrzeby mobilności, które wymagają innowacyjnych rozwiązań. Przed sektorem motoryzacyjnym stoi wiele wyzwań: ograniczenie emisji szkodliwych substancji, w tym CO2 i NOx przez samochody, upowszechnienie aut elektrycznych i stworzenie infrastruktury dla elektromobilności, a także w przyszłości rozwój rozwiązań dla autonomicznych pojazdów.

Barierami dla rozwoju aut elektrycznych są m.in. ich wyższe ceny, w porównaniu do aut zasilanych silnikami spalinowymi, brak dostępnej infrastruktury ładowania oraz mniejszy zasięg.  Eksperci wskazują, że rozwój technologii, postępująca urbanizacja i zmiany w prawodawstwie upowszechnią samochody hybrydowe, plug in elektryczne i autonomiczne.

Pomarańczowa flota

Choć w Orange zarządzamy jedną z największych w Polsce flot samochodowych udostępnionych pracownikom do celów służbowych i prywatnych, to konsekwentnie obniżamy liczbę samochodów służbowych na rzecz innych rozwiązań. W 20 miastach oferujemy samochody w systemie wypożyczalni Weź Auto. Promujemy współdzielony transport wśród pracowników, a od tego co roku inwestujemy w niskoemisyjne hybrydy i elektryki.

Komunikacja publiczna czy rower

Naszych pracowników zapytaliśmy o ich drogę do pracy. Okazało się, że w zdecydowanej większości wybieramy własny samochód (56%) i jeździmy samotnie. Tylko 22% ankietowanych ma współpasażera. Drugim wyborem jest komunikacja publiczna (21%). I choć rowerzystom zapewniamy wygodny parking i szatnie, to na ten środek transportu decyduje się tylko 11% ankietowanych. Być może przyczyną jest odległość - najwięcej z nas pokonuje odległość pomiędzy 5 a 15 km, ale część (26%) osób ankietowanych przemierza ponad 25 km. Samochody, z których korzystamy mają silniki benzynowe lub diesla, tylko niewielki procent (2,3%) posiada elektryki. Nie było to reprezentatywne badania, a jedynie krótka ankieta, niemniej obrazująca obecne nawyki. Aby to zmienić kluczowe są edukacja i komunikacja o zrównoważonym transporcie i jego wpływie na zdrowie, klimat i środowisko.

Komentarze


Oferta

Użytkownicy polecają Orange Flex już od dwóch lat

Kasia Barys Kasia Barys
24 września 2021
Użytkownicy polecają Orange Flex już od dwóch lat

Program Polecaj-zarabiaj w Orange Flex działa od 2 lat. To dobry moment na krótkie podsumowanie programu oraz specjalne niespodzianki dla tych, którzy polecają aplikację Flex.

Rekordy w Polecaj - Zarabiaj

Obecnie 14% użytkowników aplikacji Orange Flex poleciło ofertę swoim bliskim i znajomym przy użyciu kodu polecającego. Średnio jeden użytkownik polecając Flexa "ściągnął" do aplikacji 2 osoby. Rekordzistka skutecznie poleciła ofertę aż 807 razy. Okazuje się, że klienci, którzy przychodzą do Orange Flex przy użyciu kodu polecającego są bardziej przywiązani do oferty.

Orange Flex świętuje 2. urodziny programu Polecaj-zarabiaj razem ze swoimi użytkownikami. Osoby, które do tej pory skutecznie poleciły Flexa przynajmniej raz, otrzymają specjalny kod na dodatkowe 10 GB na 30 dni.

Dlaczego opłaca się polecać Orange Flex?

Ci, którzy będą skutecznie polecać naszą sieć komórkową w aplikacji, mogą liczyć na dodatkowe bonusy np. ekstra duże paczki GB za 5. i 10. polecenie. Do zgarnięcia jest też w sumie 100 zł. Osoba polecająca zgarnia 70 zł, a nowy użytkownik 30 zł – po miesiącu korzystania z usługi.

Korzystasz z Orange Flex, lubisz tę aplikację, znasz całe mnóstwo argumentów dlaczego warto przenieść się do Flexa, ale nie wiesz jak zacząć skutecznie go polecać? Przeczytaj nasz poradnik jak skutecznie polecać Orange Flex: https://flex.orange.pl/blog/post/Poradnik-jak-polecac-Orange-Flex-i-zarabiac

Komentarze

Scroll to Top