Otrzymaliśmy nagrodę za działania edukacyjne na rzecz wyrównywania szans kobiet i mężczyzn w miejscu pracy w II edycji konkursu „RównoWaga. Prokobieca Firma Roku”. Jury doceniło „konsekwentne i kompleksowe wsparcie dla edukacji kobiet w branży zdominowanej przez mężczyzn”.
Celem konkursu - prócz wyróżnienia zastosowanych rozwiązań prorównościowych - jest stymulowanie rynku pracy i inspirowanie do tworzenia środowiska pracy równego dla wszystkich, bez względu na płeć Nagrody przyzwane są w kategoriach - edukacja, równowaga praca-dom, polityki i mechanizmy równościowe, płace oraz zdrowie
Więcej liderek
Edukacja wspierające liderstwo kobiet i ich obecność w branży technologicznej jest ważną częścią zarządzania różnorodnością i budowania włączającej kultury organizacyjnej w Orange. Postawiliśmy sobie za cel, aby procent menadżerek odpowiadał procentowi kobiet pracujących w firmie (ok. 40%), a na stanowiskach technicznych kobiet było 25%. Wewnętrzne badania pokazały, że kobiety rzadziej starają się stanowiska liderskie czy techniczne, nie z powodu braku umiejętności, ale braku wiary w siebie, niepewności czy przekonań. Dlatego tak dużą wagę przyłożyliśmy o edukacji. W naszej ofercie mamy couching, mentoring czy możliwość skorzystania czasowej zmiany stanowisk, aby poznać specyfikę pracy w innych działach.
Wprowadziliśmy też przeznaczony dla kobiet program liderski. Jego celem jest rozwój umiejętności, przekazanie wiedzy oraz „dobrych praktyk” w zarządzaniu. Ważnym elementem działań jest stworzenie społeczności kobiet-liderek i stymulowanie ich do tworzenia autorskich projektów biznesowych lub społecznych. Program trwa 12 miesięcy. Do tej pory odbyły się 3 edycje, w których udział wzięło ponad 120 kobiet.
Uwierzyć w siebie
Przygotowaliśmy też podcasty „Lider/ka OFF the record” - inkluzywne przywództwo”. To rozmowy z liderami i liderkami o nowoczesnym przywództwie, wartości płynących z różnorodnych zespołów, osobistych doświadczeniach z zarządzaniem. Na warsztatach „Nieuświadomione działanie i błędy myślowe” zastanawialiśmy się nad stereotypami i przekonaniami, które mogą nam przeszkadzać w równościowym podejściu do pracowników. A tym, osobom, które niepewnie czują się w swoje roli zawodowej i boją się sięgać po więcej zadekowaliśmy program rozwojowy nakierowany na budowanie własnej sprawczości, wiary w siebie i asertywności - „Uwierz w siebie”.
Z myślą o naszych przyszłych pracowniczkach prowadzimy konkurs Hi-Tech Girls. Jego celem jest wykreowanie jak najlepszych możliwości rozwoju dla ambitnych studentek i otwarcie dla nich drogi do kariery w technologiach przyszłości. Nagrodami są praktyki w Orange Polska, mentoring z naszymi menedżerami i bony na szkolenia specjalistyczne. Fundacja Orange Polska prowadzi z kolei projekt "Maker Woman" - skierowany do kobiet, które chcą zdobyć nowe umiejętności techniczne, cyfrowe i społeczne.
Warto brać przykład
Nasza oferta edukacyjna jest bardzo różnorodna i właśnie to zostało docenione przez jury konkursu „RównoWaga”. Organizatorem tej inicjatywy jest Kulczyk Foundation, Konfederacja Pracodawców Lewiatan, Stowarzyszenie Kongres Kobiet, Fundacja Share de Care oraz Instytut Badań strukturalnych. To już II edycja konkursu. W ubiegłym roku Orange Polska zdobył wyróżnienie w kategorii "płace".
Nagrodę w kategorii równowaga praca - dom trafiła do firmy Kruk, Uniwersytet Gdański został nagrodzony za politykę i mechanizmy równościowe, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę za wyrównywanie płac, a DHL Parcel Polska za działania na rzecz zdrowia. Grono nagrodzonych jest zróżnicowane, co dowodzi, że działać na rzecz różnorodności i wyrównywania szans można w każdej organizacji.