;

Obsługa i Relacje z Klientami

Ochrona sprzętu przed burzą (9)

Monika Rybak

1 lipca 2019

Ochrona sprzętu przed burzą
9

Właśnie rozpoczął się okres burzowy. Dziś alerty pogodowe dostanie bardzo wielu z nas.

Za moich czasów….

Pamiętam jak moja babcia zawsze wyłączała radio z kontaktu gdy tylko zaczynało grzmieć.

Mam wrażenie, że z biegiem lat staliśmy się bardziej pewni, że nic nam nie grozi, że jesteśmy bezpieczni w naszych betonowych twierdzach.
Nadeszło kolejne upragnione lato, a wraz z nim burze. Dlatego czas przypomnieć sobie o tym, jak ochronić przed nimi sprzęt. Tym bardziej, że rozwój technologii sprawia, iż nasze urządzenia są coraz bardziej ekskluzywne i nowoczesne a co za tym idzie – bardziej kosztowne.

Czy wiedzieliście że….

nie tylko ten piorun sieje zniszczenie, który uderzy bezpośrednio w instalację lub sieć?

Wystarczy, że grzmotnie w pobliżu takiej sieci czy instalacji aby zniszczyć podłączony do niej sprzęt. Pół biedy jeśli skończy się na kosztownej naprawie, ale czasem nawet najlepszy informatyk, nie odzyska naszych zdjęć, które od lat studenckich kolekcjonowaliśmy na komputerze.

Profilaktyka i nie tylko

Zatem, co zrobić aby zabezpieczyć sprzęt przed wyładowaniami atmosferycznymi?
  • Numer jeden – to oczywiście piorunochrony, ale to nie zawsze zależy od nas jeśli nie jesteśmy administratorami budynku. Poza tym, teraz prawie każdy budynek takowe posiada.
  • Najłatwiej i najszybciej jest zwyczajnie odłączyć z gniazdek wszystkie urządzenia elektryczne. Pamiętajmy, że w ramach gwarancji nie naprawimy „spalonego” sprzętu. Serwis doskonale rozpozna jeśli przyczyną awarii był grom z jasnego nieba.
  • Czasami samo odłączenie zasilacza to za mało. W przypadku takich sprzętów jak telewizor najlepiej odłączyć też antenę. Podobnie rzecz się ma z kablem od routera, internetu.

Tyle ode mnie w żołnierskim skrócie. Więcej o ochronie sprzętu opowie mój kolega po fachu, Igor:

Zapraszam też do lektury: Ochrona sprzętu przed burzą

Na wszelki wypadek

Nie muszę pisać, że nie tylko o telewizorach, routerach i komputerach trzeba pamiętać. Jakkolwiek to brzmi – piorun nie wybiera. W czasie burzy tak samo zagrożone są inne sprzęty np., lodówki, zamrażarki. Korona z głowy nam również nie spadnie, jeśli raz na jakiś czas zrobimy back up danych na komputerze.

A tak w ogóle, już abstrahując od ochrony sprzętu to latarka z zapasem baterii też powinna być zawszę pod ręką 😉

Stay safe!
Udostępnij: Ochrona sprzętu przed burzą
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 11:14 01-07-2019
    Profilaktyczne wyłączanie całego sprzętu z gniazdek to trochę żmudna robota, chyba łatwiej odciąć główny wyłącznik prądu (o ile to zda egzamin). Co innego kable antenowe, sieciowe itd. które też by trzeba odpinać. Jednakże przy obecnych anomaliach i możliwych burzach prawie codziennie przez kilka miesięcy w roku to zajęcie chyba dla bezrobotnych siedzących w domu. Nie wiem komu by się to chciało robić wielokrotnie w ciągu miesiąca, nie mówiąc o skali roku. Lodówka ponadto nie lubi być odłączana od zasilania.
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 13:42 01-07-2019
      Wyłączenie samego prądu nic nie da . Jeśli wtyczka jest w gniazdku to w czasie burzy i tak może coś uszkodzić . Pytanie do Orange na ile procent chroni sprzęt listwa przepięciowa ?
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 14:20 01-07-2019
        To raczej pytanie do producenta konkretnej listwy p/przepięciowej :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    P 12:43 01-07-2019
    Nigdy nie odłączałem urządzeń na czas burzy, i jak dotąd zepsuła się tylko jedna rzecz - zasilacz do liveboxa jedynki :P
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 12:45 01-07-2019
    Dobrze, że wspomnieliście o odłączaniu sieci z routera. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę, że można w ten sposób stracić sprzęt.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 13:26 01-07-2019
    Bardzo dobry artykuł ktory przypomina o konieczności wylaczenia urządzeń w trakcie burz - Brawo Orange 👍☺
    Odpowiedz
  • komentarz
    Luky 11:12 03-07-2019
    Z innej beczki. Kto odpowiada za jakość strony i błędy merytoryczne na orange.pl ? Jako test polecam zamówić sobie internet stacjonarny o prędkości 300 i zweryfikować co będzie w podsumowaniu. O innych błędach nie wspomnę - próbuje czwarty raz zamówić usługę :P
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pablo 21:48 14-07-2019
    Czy przewód od światłowodu też należy wypinać z funboxa?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Sac 15:28 22-08-2019
      Uwazales na fizyce w podstawowce?
      Odpowiedz

;

Sieć

Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci (13)

Piotr Domański

1 lipca 2019

Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci
13

Polacy ruszają na wakacje, z dala od miast, na łonie natury i wszechobecnego internetu delektują się niezakłóconą bliskością przyrody.

Idylla, lecz niezbyt prawdziwa…

Bo Polacy, także na wakacjach korzystają ze swoich smartfonów, tabletów i internetu, dokładnie tak samo intensywnie jak przed nimi.

Różnica leży tylko w tym kiedy ruszają surfować po internecie. Przed wakacjami wstajemy i zaczynamy nieco wcześniej – a szybki transfer danych rusza już około 6-7. Na wakacjach wstajemy później, jednak gdy już wstaniemy przewody zaczynają grzać się od danych. Różnica w ruchu między 20 maja a 24 czerwca w godzinach około południowych to 20%. W trakcie wakacji dużo dłużej siedzimy przy komputerach i więcej danych przesyłamy w nocy. Spójrzcie na ten wykres – różnica między ruchem w godzinach 23 a 2 rano przed wakacjami i w ich trakcie to nawet 20%.

Rużnica w ruchu między wakacjami, a wiosną w sieci Orange Polska

Dlatego zawsze tak mocno przygotowujemy naszą sieć na lato. Zdaję sobie sprawę, że w komentarzach pojawią się głosy, o tym że wakacje należy spędzać bez internetu. Mimo nim, nasi klienci chcą korzystać z szybkiej sieci przez cały czas i nie przejmują się tym, że wakacje nie są od tego 😉

A jeżeli chcecie wiedzieć, kiedy to się skończy, zajrzyjcie do mojego wpisu z ubiegłego roku, gdzie pisałem że nasza sieć wie, kiedy kończą się wakacje.

Udostępnij: Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    andrzej 10:27 01-07-2019
    czy mimo wakacji jest szansa na wprowadzenie esim na zegarki w orange flex? pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:31 01-07-2019
      Jak już wielokrotnie pisałem - nad eSIM we Flex ostro pracujemy.
      Odpowiedz
      • komentarz
        andrzej 13:53 01-07-2019
        rozumiem, ze nie mozecie podac jakies kontkretnej daty, ale jesli caly czas pracujecie to mozna liczyc na esim jeszcze w wakacje?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:33 01-07-2019
          Nie możemy podać konkretnej daty, bo robimy to (jak to się w pewnym języku obcym mówi) "na ASAP", czyli tak szybko jak to możliwe.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 13:28 01-07-2019
    Wakacje czas odpoczynku i urlopow kto pracuje ten pracuje 😀 pomyslcie o pakietach MMSOW w pakiecie no-limit za 25 zl
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 15:00 02-07-2019
      Chyba musimy napisać jakąś społeczną prośbę o włączenie mmsów do pakietów "no-limit" :p
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 14:45 01-07-2019
    Piotrze zauważyłem,że ze sklepu Play usunięto aplikacje Orange VoIP. Czy w zamian planujecie wprowadzić nową wersję?
    Odpowiedz
  • komentarz
    kellu 19:26 01-07-2019
    Dlaczego moje konto orange (email/telefon) - nie działa we flexie i muszę zakładac nowe konto? chciałem przejść z abonamentu bo flex wygląda ciekawie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    user. 11:26 02-07-2019
    W Orange na kartę brakuje MMSów. Dodajcie to... w nju są.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:38 05-09-2019
      MMS są w ofercie Zawsze bez limitu. Pozdrawiam.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Paul 18:29 02-07-2019
    Ale pomimo wakacji na mapie zasięgu Waszej sieci nadal występują miejsca ze szczątkowym zasięgiem, gdzie w razie potrzeby nie uda się nawet wezwać pomocy przez telefon.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 12:54 03-07-2019
    Przyłączam sie do napisania prośby społecznej ☺👍
    Odpowiedz
  • komentarz
    spotify 18:08 14-07-2019
    @Piotrze Czy N! w końcu zacznie wykorzystywać potencjał swojej sieci i przewagę nad konkurencją? Macie najwięcej stacji w Polsce jako N! i największy zasięg ale konfiguracja u Was nadal leży. Dlaczego terminal (telefon) nie loguje się do najbliższej stacji, którą ma w zasięgu? Z reguły telefon pomija najbliższą i loguje się do kolejnej lub jeszcze dalszej stacji i o zgrozo pod słabe L2600. W takim przypadku mamy sygnał na poziomie -115dBM albo niżej. Przecież to jakiś absurd! W sieci Play L2600 z racji pasma pojemnościowego jest pasmem głównym ale logujemy się do najbliższego ich nadajnika, gdzie parametry sygnału są o wiele lepsze. Mało tego, z Play L2600 jest nawet do wykorzystania w mieszkaniu, a wasze L2600 nie dociera wcale. Przy takiej ilości stacji i takim zasięgu Wasza konfiguracja jest jakimś nieporozumieniem, gdzie nie można wykorzystać potencjału Waszej sieci! Czy jakiś radiowiec lub inżynier sieci N! może w końcu napisać, dlaczego tak konfigurujecie sieć? Czy to jest wymuszone przez to, że mają duże zagęszczenie stacji? Czy jakiś inny powód, przez który nie potraficie wykorzystać swojej przewagi oraz potencjału na tle konkurencji?
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2018 (1)

Monika Kulik

28 czerwca 2019

Raport Zintegrowany Orange Polska 2018
1

W dobie aktualnych dyskusji klimatycznych i ekonomicznych, warto postawić sobie pytanie – jaki jest wpływ naszej firmy na gospodarkę, społeczeństwo czy środowisko. My takie pytanie zadajemy sobie już od dawna, w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej – mierzymy nasz wpływ i pokazujemy go co roku w raportach rocznych.

Od 3 lat przygotowujemy Raport Zintegrowany, łącząc finansowe i niefinansowe wskaźniki w jeden spójny dokument, który pokazuje, z jakich zasobów zewnętrznych korzystamy, jak wygląda nasz model biznesowy, jakie są rezultaty i efekty naszych działań.

Taki Raport to dobra okazja, żeby pokazać, że firma wypracowuje zysk nie tylko w krótszej, ale też dłużej perspektywie, poprzez strategiczne podejście do rozwoju. Przynosi korzyści nie tylko finansowe, ale także społeczne czy środowiskowe. Nie tylko dla firmy, ale dla wszystkich jej interesariuszy – klientów, pracowników, społeczeństwa czy partnerów biznesowych.

Tak rozumiany zysk wypracowuje się nie tylko dzięki konkurencyjności – wyróżniającej się ofercie i lepszej obsłudze, ale też dzięki współpracy z partnerami biznesowymi i społecznymi. Nasze usługi są podstawą dla rozwoju komunikacji i transformacji cyfrowej. Obsługujemy miliony klientów indywidulanych i biznesowych, zatrudniamy tysiące pracowników w całej Polsce i mamy tysiące dostawców. Firma taka jak nasza, musi być świadoma znaczącego wpływu społecznego, jaki może wywierać. Dlatego ważne jest, by zarządzanie nią maksymalizowało pozytywne oddziaływanie i minimalizowało negatywne. Tylko wtedy możemy powiedzieć, że firma prowadzi swój biznes w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Zapraszamy Was do lektury naszego Raportu.

rysunek pokazujący nasz wpły społeczny na PKB, rynek pracy, inwestycje społeczne

Dane na 31.12.2018.

Udostępnij: Raport Zintegrowany Orange Polska 2018
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 13:19 28-06-2019
    To czytamy :) Super są Te Wasze infografiki :)
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej