Oferta

Rozłożyłem FunBox 3.0. Zobaczcie co jest w środku!

Piotr Domański Piotr Domański
29 maja 2019
Rozłożyłem FunBox 3.0. Zobaczcie co jest w środku!

Każdy klient Orange Światłowodu dostaje w pakiecie małe pudełko – FunBox 3.0, który łączy ze sobą modem i ONT, czyli urządzenie na którym kończy się światłowód. Dzięki temu, że wszystko jest w jednym miejscu, opóźnienia są minimalizowane, gdyż sygnał nie jest wielokrotnie przetwarzany. Równie ważne jest to, że FunBox 3.0 obsługuje standard WiFi 802.11ac i ma cztery anteny pracujące w trybie MU-MIMO. Dla Was oznacza to, że internet po WiFi będzie działać naprawdę szybko – ten standard pozwala nawet na 1300  Mb/s, oczywiście w warunkach laboratoryjnych i gdy oba urządzenia go obsługują. A w przypadku FunBox 3.0 w warunkach domowych mozemy osiągnąć prędkość nawet do około 750 Mb/s.

Jak mieć szybkie WiFi?

Zobaczyliście już modem w środku, jednak to nie wszystko, jest też software. Odpowiednie oprogramowanie zapewnia, że Wasze WiFi wybierze optymalny kanał do nadawania i odbierania. To bardzo ważne. Większość z nas mieszka w blokach, gdzie wiele kanałów WiFi, szczególnie tych w paśmie 2,4 GHz jest bardzo zapchana. Korzysta z nich wiele urządzeń jednocześnie, a wysyłane przez nie sygnały zakłócają się nawzajem. Oznacza to, że prędkości takiego internetu będą dramatycznie niższe niż gdyby zakłóceń nie było. Niestety może być to odczuwalne nawet, gdy internet doprowadzany do Waszego domu osiąga świetne prędkości.

Rozwiązania mogą być dwa – przejście na mniej zajęty kanał lub do pasma 5 GHz, które jest mniej „oblegane” i pośrednio mniej podatne na zakłócenia. W przypadku FunBox 3.0 stosujemy oba te rozwiązania jednocześnie. Nie musicie już ręcznie wybierać najmniej obleganego kanału, modem co jakiś czas sprawdza sytuację i przełącza całe domowe WiFi na najlepszy. Modem będzie także próbował przenosić ruch właśnie na pasmo 5 GHz.

Niestety czasem może być też tak, że urządzenia z których korzystacie w domu nie będą nigdy osiągać świetnych prędkości – mogą obsługiwać także bardzo leciwe standardy WiFi, czy nie obsługiwać pasma 5 GHz.

Wielokrotnie pisaliśmy już na blogu jak osiągnąć możliwe najlepszy internet WiFi i najwyższe prędkości, dlatego odsyłam Was do tych tekstów. Weźcie jednak poprawkę na ich datę publikacji – kilka informacji mogła się zdezaktualizować.

Pełen zestaw możliwości FunBox 3.0 i nie tylko

Chciałbym jeszcze wspomnieć o Aplikacji Mój FunBox, która zapewnia wiele dodatkowych możliwości. Moja ulubiona to możliwość wysłania do gości hasła do WiFi poprzez SMS. Super sprawa. Drugą, równie dobrą, choć sam z niej nie korzystam to system kontroli rodzicielskiej, dzięki której można wyłączać domowe WiFi lub blokować dostęp do niego konkretnym urządzeniom. O aplikacji mówię zresztą w wideo, podobnie jak o Smart WiFi Box, czyli bardzo, bardzo zaawansowanym extenderze. Daje on wiele możliwości extendera, a także kilka dodatkowych. Co powiecie, na podpięcie Smart WiFi Box do FunBox po WiFi, które będzie mogło przesyłać dane z dużymi prędkościami nawet w dużym mieszkaniu czy biurze i podpięcie do Extendera starszego komputera, który normalnie nie poradziłby sobie z szybkim internetem. Gwarantuje Wam, że takich rozwiązań jest więcej i warto samemu ich poszukiwać.

Możecie także obejrzeć wcześniejsze materiały z cyklu jak to działa. Było sporo o światłowodzie, sieci mobilnej, smartfonach a nawet cyberprzestępcach!

 

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 16:10 29-05-2019

Video jak zawsze na 5 🙂 A teraz pytanie – czy klient który wypożycza od Was urządzenie, które jest po „renowacji” zostaje o tym poinformowany? Osobiście uważam że wszystko się zużywa, amortyzuje i chciałbym aby zawsze do mnie trafiał nowy sprzęt, a nie jekiś przegrzany po 2 latach układ scalony.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 16:17 29-05-2019

    Sprzęt jest przywracany do stanu „jak nowy”, czyli ma być nie od odróżnienia zarówno z zewnątrz jak i od strony technicznej od urządzenia, które przychodzi z fabryki. Jeżeli coś „w środku” jest uszkodzone to nigdy nie wróci do obiegu. Po prostu większa część „uszkodzeń” to brakująca ładowarka, porysowana obudowa lub dołączony do zestawu światłowód. Szczerze mówiąc wolałbym dostać urządzenie po odnowie niż prosto z fabryki. Bo wtedy ma się pewność, że wgrany jest najnowszy soft i że każde urządzenie zostało sprawdzone od strony technicznej. Ale odpowiadając na Twoje pytanie – urządzenia są przedawne w takich samych opakowaniach.

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 16:32 29-05-2019

      Dzięki Piotrze, ja jednak wszystko wole co nowe 🙂 Chociaż czasem trzeba iść na ustępstwa 🙂

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 16:37 29-05-2019

        Planety by nam nie wystarczyło, gdyby tak było. Taki modem to ropa naftowa potrzebna do wykonania plastiku na obudowę, sporo miedzi i nieco innych rzadkich metali. Wszyscy wykorzystują te urządzenia wielokrotnie (tylko nie wszyscy o tym mówią).

        Odpowiedz
          pablo_ck
          pablo_ck 16:50 29-05-2019

          Domyślam się, trzba żyć proekologicznie, tzn, dbać o czystość naszego środowiska – nawet nie dla siebie, ale dla przyszłych pokoleń – naszych dzieci. Przekonałeś mnie ;p

          Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 17:37 29-05-2019

Widzę że teraz wszystkie reklamacje mamy zgłaszać na Twitterze 🙂 No to teraz się zacznie, nie zazdroszę Wam ;p ;p ;p

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 07:17 30-05-2019

    Nie wyciągaj pochopnych wniosków 😉

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 19:00 29-05-2019

Takie pudełeczko a tyle funkcji:)Piotrze internet i VoIP lecą w tym samym paśmie a jednak słyszałem,że FunBox przydziela telefonii priorytet.Czy to prawda?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 07:21 30-05-2019

    Odpowiedź na to pytanie muszę sprawdzić. Sprawdziłem jednak sytuację u Ciebie – na razie nie ma u Ciebie możliwości doprowadzenia światłowodu – słupy po których moglibyśmy je pociągnąć nie należą do nas. Więc przepraszam, ale na razie nie mam dobrych wieści.

    Odpowiedz
      Krzysiek87
      Krzysiek87 20:40 30-05-2019

      Dzięki za informacje. Najgorsze jest to w Moim przypadku,że problem stwarza dokładnie jeden słup energetyczny który stoi pomiędzy waszymi skrajnymi dwoma słupami i przez niego musielibyście przeciągnąć światłowód. Bedę czekał na rozwój sytuacji

      Odpowiedz
Tytyty
Tytyty 22:26 29-05-2019

Niestety ale wielu klientów się skarży na słabsze działania wifi w funbox3. Są to klienci którzy migrowali z funbox2.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 07:19 30-05-2019

    Masz konkretne przypadki? Bo z tego co wiem sytuacje takie są sprawdzane i często okazuje się, że problemy nie wynikają z modemu, lecz na przykład ze zmiany jego lokalizacji.

    Odpowiedz
Nobody1313
Nobody1313 14:35 01-06-2019

Pana filmy używam czasem na lekcji. Minął pilotaż 2Gbps i 5Gbps, kiedy wdrożenie?

We Francji przy najwyżej opcji FTTH upload wynosi 300 Mbps, dlaczego w Polsce w ramach tej samej grupy Orange jest 100 Mbps?

Odpowiedz
    Krzysiek87
    Krzysiek87 19:26 01-06-2019

    W Polsce najprawdopodobniej wyższy upload będzie dostępny po połowie czerwca. Dla opcji 1Gb/s ma być to właśnie 300 Mb/s.

    Odpowiedz
      Nobody1313
      Nobody1313 17:37 09-06-2019

      Orange Jordan: download: 1Gbps, upload: 1Gbps.

      Czekamy… na Orange Polska.

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 08:36 10-06-2019

        Kibicujemy Orange w Jordanii, ale każdy operator rozwija sieć samodzielnie. Skoro już jesteśmy przy porównaniach, to biorąc pod uwagę, że w polskim gospodarstwie domowym mieszka około 2 osób, a w zasięgu mamy ich ponad 3,5 mln to… wychodzi, w zasięgu jest tyle samo mieszkańców, co w całej Jordanii. Pozdrawiam

        Odpowiedz
          Nobody1313
          Nobody1313 15:17 18-06-2019

          Dziękuję za zwiększenie uploadu do 300Mbps.

          Ciekawe czy w OSE na łaczach Orange też przyspieszyło 😉 ???

          Jeszcze kapkę i dogonimy Jordanię…

          Odpowiedz
Mp
Mp 13:30 03-01-2020

Czy można podłączyć netflixa do funbox 3.0 i wyswietlic przez rzutnik z hdmi? Nie chce kupować telewizji bo mam netflixa

Odpowiedz
Marcin
Marcin 19:46 10-01-2020

Czy da się zamiast Funbox’a 3.0 podłączyć własny modem z obsługą GPON ? Potrzebuję takie rozwiązanie do pracy (wbudowany VPN, itp. – jak wasz FB 3.0 wszystko w jednym urządzeniu lepiej działa 😉 )

Odpowiedz
luk
luk 21:12 25-10-2020

jak duży dysk można podłączyć do FunBox 3.0? Poradzi sobie z 2T lub 3T?

Odpowiedz
tokiepskidowcip
tokiepskidowcip 10:31 15-09-2021

Antena wielkości paznokcia? Jak to ma poprawnie działać, sory ale w tym przypadku rozmiar ma znaczenie. Nie polecam ani furmy ani rutera, po zainstalowaniu światłowodu i odpowiedniego rutera mam kompletną katastrofę, sygnał żenujący w całm budynku, wcześniej na 600tze działało jak rakieta i w ogródku miałem 1-2 kreski. Teraz 300tk i z xtenderem nie może się wykrztusić na pare metrów. Stojąc pół metra okob rutera na speedteście mam max 50 mb na pobieraniu a tylko z kablem 300 więc te bajeczki o tym że sygnał prawie nic nie traci na wifi to możecie wciskać swojej mamusi.

Odpowiedz

Oferta

Testowałem Orange Flex. Oto moja historia

Piotr Domański Piotr Domański
28 maja 2019
Testowałem Orange Flex. Oto moja historia

Gdy jakiś czas temu napisała do mnie koleżanka, zajmująca się tworzeniem naszej oferty mobilnej z pytaniem czy nie chciałbym wziąć udziału w testach nowego, świetnego rozwiązania… przeoczyłem tego maila. Serio ;-) Po kilku dniach go odkopałem i w ostatnim momencie się załapałem. Czy było warto? Oczywiście! I pewnie plułbym sobie długo w brodę, gdybym nie zabawił się wtedy w Outlookowego archeologa.

Orange Flex - grafika ilustracyjna

Kilka dni później dostałem telefon, link do beta wersji aplikacji, która potem ujrzała światło dzienne pod nazwą Orange Flex, masę papierów w których deklarowałem, że oddam swoją nieśmiertelną duszę jeżeli pisnę choć słówko, a także instrukcję z numerem karty kredytowej, którą miałem wykorzystywać w czasie testów. No i oczywiście kilka pierwszych zadań. Co ciekawe nie dostałem „pomarańczowego” SIM-a, ten miałem sobie zorganizować w procesie rejestracji.

Flex był mądrzejszy ode mnie – to tester tworzył problemy

Odpaliłem aplikację i moim oczom ukazał się bardzo prosty ale zarazem nowoczesny interface oraz informacja o Video i Social Pass. Moim zdaniem to jedno z fajniejszych rozwiązań, jakimi mogłem pobawić się w czasie testów, ale jeszcze do nich wrócę. Na początku dostałem za zadanie przejść przez cały proces aktywacji usługi. Ucieszyły mnie trzy metody logowania – przez konto Google, Facebooka i e-mail. Skorzystałem z Facebooka, szybko wybrałem plan (najbardziej wypasiony, a co!) i zabrałem się za aktywację. Wybrałem jeden z 10 numerów (bo tyle dostajemy do wyboru) Potem był selfiak, zdjęcie dowodu do autoryzacji, adres dla kuriera (zlokalizowany po GPS – nic nie musiałem wpisywać poza numerem kontaktowym). Pozostała mi jeszcze aktywacja karty SIM przez QR kod.

Kolejnym elementem aktywacji było dodanie karty płatniczej. Dostałem firmową do testów (już wiecie, dlaczego wybrałem najdroższy plan) i zacząłem właściwe testy. Transfer danych, rozmowy, SMS, oglądanie filmów, słuchanie muzyki – wszystko działało na tip-top. Jako, że szybko przepaliłem cały transfer (takie zadanie dostałem, choć zjedzenie 100 GB w tak krótkim czasie nie jest łatwe), od razu mogłem skorzystać z dodatkowego pakietu danych. Rach-ciach odpalenie tego zajęło mi kilka chwil. Tutaj wyszła jedna z kluczowych zalet oferty –  wszystko możesz zrobić naprawdę od ręki. Potem odpaliłem Video Pass  i mogłem już oglądać Netflixa i YouTube do woli. Tu także miałem poczucie, że pomysł jest dobry – na co dzień można korzystać z transferu danych, a gdy chcemy obejrzeć film czy dwa na jeden dzień odpalamy Video Pass i oglądamy ile chcemy.

Passy, elastyczność, duże pakiety danych

Właśnie… Passy. Idea jest prosta – na jeden dzień, tydzień lub miesiąc w przypadku Video Pass, lub na miesiąc w przypadku Music Pass (a sorry, to były testy, a teraz macie Music Pass za totalny free na 100 dni przez całe festiwalowe lato) możemy odpalić sobie nielimitowany transfer danych z aplikacji z danej kategorii. Do tego jest  jeszcze Social Pass który jest wbudowany w każdy z planów. Dla Was oznacza to, że korzystając z social media nie zużywasz pakietu danych.  Czy to duży bonus? Moim zdaniem ogromny. Sam potrafię przepalić przez social media kilka GB miesięcznie (Instagram, Twitter), więc zaszyty darmowy transfer zawsze się sprawdza.

[caption id="attachment_18539" align="alignnone" width="750"]Orange Flex - grafika z aplikacji Uwaga! Zrzut z wersji testowej[/caption]

Czy warto? Oczywiście!

Po zabawie (wielotygodniowej) z aplikacją mam bardzo, bardzo dobre wrażenia. Całość jest prosta i przejrzysta. Świetnie rozwiązano także kwestię SMS na numery premium. Gdy próbujecie taki wysłać dostaniecie powiadomienie  o możliwości dodania środków premium. Dopiero teraz możecie wysyłać takie SMS czy wykonywać połączenia premium – fajne, bo dzięki temu to kontroluję .. Gratulacje należą się także copywriterom którzy pisali teksty znajdujące się w aplikacji. Sam dość dużo piszę i wiem, że nie jest to łatwe i tym bardziej doceniam. Sprawdza się także obsługa przez czat, dostępna serio 24/7, z której w czasie testów także korzystałem. Dobre są też FAQi z intuicyjną wyszukiwarką..

Oczywiście rozwiązanie, które testowałem to była beta. Zdarzały się tam błędy (czasem zdrowo kombinowałem próbując je wywołać),  ale właśnie po to są testy – byście później Wy, nasi klienci mogli korzystać z apki dopiętej na tip-top. Nie miałem okazji testować kilku innych elementów, które przekładają się na elastyczność Flexa – choćby dodatkowych SIM-ek. Z niecierpliwością czekam na rozwój Flexa.

Cały komunikat prasowy na temat Orange Flex znajdziecie pod tym linkiem. Tutaj natomiast przygotowaliśmy dla Was odpowiedzi na najtrudniejsze pytanie o Flex-a.

Aktualizacja 20.08.2019

Zajrzyjcie także do komunikatu prasowego "Klienci zmieniają Orange Flex. Nowe plany i więcej GB, czyli #chceszmasz". Przeczytacie tam więcej o ostatnich zmianach w tej ofercie.

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

IV Zlot Społeczności Nasz Orange

Monika Rybak Monika Rybak
25 maja 2019
IV Zlot Społeczności Nasz Orange

Pół roku temu pisaliśmy o III Zlocie Społeczności Nasz Orange. Dziś jesteśmy już po IV spotkaniu z najbardziej zaangażowanymi użytkownikami naszego forum. Odbyło się ono 17 maja w Miasteczku Orange w Warszawie.

W trakcie Zlotu nie zabrakło ciekawych dyskusji na temat naszych usług, rozwiązań i samego forum. Była też okazja do podziękowań dla naszych Herosów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi użytkownikami. Były tematy poważne i trudne, ale też zabawne i przyjemne. Była nutka rywalizacji i powrót do tematów zgłoszonych na poprzednim Zlocie.

Zwieńczeniem warsztatowej części dnia była wizyta w FabLab powered by Orange. Tym razem nie było szycia. Dzielni uczestnicy – głównie mężczyźni w sile wieku, uzbrojeni w pistolety (do kleju na gorąco) i poduszki, z anielską cierpliwością robili … lampy – chmurki :). „Produkcja” oświetlenia napełniła uczestników entuzjazmem i energią, która została wykorzystana w jedyny słuszny sposób – na wieczornej integracji ;).

Zlot zbiegł się w czasie z okrągłą liczbą 60 000 zarejestrowanych użytkowników na forum. Społeczność rośnie i rozwija się. To wszystko dzięki Wam – użytkownikom, którzy na co dzień odwiedzają forum, zadają pytania, udzielają odpowiedzi.

Jeszcze raz bardzo Wam dziękujemy i do zobaczenia na kolejnym Zlocie, a wcześniej oczywiście na nasz.orange.pl.

Komentarze

Scroll to Top