Oferta

Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Piotr Domański Piotr Domański
30 sierpnia 2017
Twój dom, Twoje WiFi, Mój Funbox

Obojętnie czy posiadacie Funbox 3.0, czy też Funbox 2.0 czasem trzeba nieco „przemeblować” nasze domowe WiFi. Narzędziem ku temu może być aplikacja Mój Funbox. Powodów może być wiele – planujemy przyjęcie i chcielibyście przesłać wszystkim gościom hasło do domowego WiFi w łatwy i przyjemny sposób? A może Wasza pociecha wchodzi w wiek, w którym chcielibyście zaznajomić ją z cyfrowym światem, a jednocześnie mieć pewność, że nie przebywa w nim zbyt długo? Czy też najzwyczajniej na świecie chcielibyście, znaleźć najlepsze miejsce dla Waszego modemu.

Aplikacja Mój Funbox - jak zacząć?

Właśnie do tego wszystkiego i wielu innych rzeczy służy aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS, możecie pobrać ją z AppStore. Do tej pory była dostępna wyłącznie dla Androida (jeżeli jeszcze nie pobraliście oto bezpośredni link do sklepu Google Play), Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).

Całą zabawę z aplikacją zaczynamy oczywiście od jej pobrania i uruchomienia. Następnie łączymy nasz smartfon lub tablet z naszym Funboxem (czyli modemem) poprzez WiFi – tutaj aplikacja będzie Was już prowadziła za rękę, więc nie będę się nad tym rozwodził. Radzę tylko, by po logowaniu, ze względów bezpieczeństwa, zmienić hasło administracyjne. Poczytajcie teksty Michała Rosiaka – dowiecie się jak zadbać, by spełniało ono swoje zadanie. Aplikacja poprowadzi Was także, jak po sznurku po samym procesie instalacji wybranego przez Was modemu.

Mój FunBox do Twojego WiFi

Moim zdaniem zarządzanie dostępem poszczególnych urządzeń w domu to jedna z najciekawszych funkcji aplikacji. Można ustawić pewne zasady - na przykład tablet naszego dziecka nie może się logować do sieci dłużej niż przez 2 godziny. I po tych godzinach faktycznie "Bang"... i sieć dla tego konkretnego urządzenia przestaje działać. O ileż to bardziej cywilizowane, niż zabieranie kabla sieciowego? I działa także, wtedy gdy nie ma nas w domu, oczywiście, pod warunkiem, że dziecko korzysta z sieci przez WiFi. W innym przypadku polecam aplikacje „Chroń Dzieci w Sieci”.

Drugą przydatną funkcją jest szybkie udostępnianie hasła do WiFi. Wystarczy jeden SMS, lub QR kod i już wszyscy mogą korzystać z sieci. Przydatne, czy to podczas imprez, czy też wtedy, gdy właśnie zmieniliśmy hasło i chcemy się nim podzielić z domownikami.

Aplikacja Mój Funbox dostępna teraz także na iOS

Aplikacja, pozwala także na sprawne zarządzanie kanałami WiFi. To szczególnie ważne w blokach, gdzie tłok jest duży, a domowa sieć sąsiadów sprawnie utrudnia działanie naszej. Wtedy można przełączyć się na mniej oblegane kanały. Z tą funkcjonalnością powiązana jest kolejna - aplikacja daje nam możliwość określenia optymalnego miejsca dla ustawienia modemu. Kilkukrotnie już pisałem na blogu o tym dlaczego to takie ważne, poniżej linki do tych tekstów.

Dlaczego moje WiFi działa tak wolno? Podpowiadamy

Speedtest po miedzi i światłowodzie

Diagnostyka modemu i technikalia

Aplikacja daje dostęp do parametrów technicznych naszego modemu. Jednocześnie umożliwia diagnostykę problemów z siecią domową i podłączonymi do niej urządzeniami. Chodzi między innymi o VoIP. Warto skorzystać z tej opcji nim zadzwonicie (oczywiście przez aplikację Mój Orange) na naszą infolinię.

Czy warto korzystać z aplikacji Jeżeli jeszcze Was nie przekonałem zajrzyjcie do sklepu Google Play - 4,1 gwiazdki coś oznacza. Szczególnie, że aplikacje pobrało kilka tysięcy klientów ;-)

WiFi od Orange

Jednak, obojętnie jak na to spojrzeć, ta aplikacja to dodatek. Cenny, ważny, lecz tylko dodatek do samego WiFi i sprzętu, dzięki któremu możecie z niego korzystać – Funboxa 2.0 i 3.0. Trzeba dodać, że oba te urządzenia są tak stworzone, by w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nasz internet, także ten światłowodowy – co oznacza, że zapewnia transfer nawet do 600 Mb/s. Oczywiście by w pełni skorzystać z tych możliwości Wasze domowe urządzenia również muszą obsługiwać transfer z odpowiednią prędkością. Pisałem o tym w tekście „Speedtest po miedzi i światłowodzie”, do którego link znajdziecie nieco wyżej.

P.S. Możliwości Funbox 3.0 i aplikacja Mój Funbox to nie są nasze ostatnie słowa. Do końca roku wprowadzimy kilka nowych gadżetów. Spodobają się Wam ;-)

Mediateka

Komentarze

mike278
mike278 09:32 30-08-2017

Fajnie że funkcjonalność się zwiększa. Czy ma to związek ze zwiększeniem opłaty miesięcznej za wypożyczenie FunBoxa? O ile pamiętam z 1 pln (tyle u mnie się płaci) do 10 plnów w nowej, przejrzystej taryfie?

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 10:12 30-08-2017

„…aplikacja Mój Funbox. Od dzisiaj jest dostępna dla urządzeń z iOS […] Fani Apple, których nieco odwiedza naszego bloga powinni być zadowoleni ;-).”
Bardziej byśmy byli zadowoleni z aplikacji do zarządzania NJU na iOS. Aaa no i z WifiCalling w iPhone 5S 😀

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:43 30-08-2017

    W pierwszym temacie – trudno mi określić, czy i kiedy wprowadzimy aplikację. Na razie koledzy z nju pracują ostro nad aplikacją do WiFi Calling, analogiczną do tej wprowadzonej niedawno w Orange. Co do modelu 5S, trudno mi coś więcej powiedzieć.

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 20:53 31-08-2017

      O Windows Phone nie ma chyba co marzyć ;p ;p Hehe ;p

      Odpowiedz
robert
robert 13:18 30-08-2017

czy planujecie wprowadzic pakiety mms, albo dodac mmsy do pakietow no-limit dla prepaid? w sumie dlaczego rozdajac tysieca gigabajtow nie chcecie udostepnic no limit dla mms-ow zajmujacy pare kilo? pozdrawiam

Odpowiedz
    Kajka
    Kajka 13:54 30-08-2017

    Brawo! właśnie też mnie dziwi, że nie dają nam w prepaid MMSów, nawet ciekawych pakietów MMS nie posiadają, ale za to w mój orange w bilingu od dłuższego czasu połączyli SMS z MMS i dopiero po cenie widzę czy wysyłałam SMS czy MMS. Skoro mój orange nie prezentuje osobno sms i mms to żądamy jednakowej ceny za MMSa!

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:40 30-08-2017

    MMS-y są obecnie dostępnie w większości planów abonamentowych. Nie wiem nic o planach wprowadzenia ich w prepaid.

    Odpowiedz
      robert
      robert 14:52 30-08-2017

      Piotrze, w takim razie jako klient i pewnie nie tylko ja prosiłbym Orange o dodanie MMS-ow do pakietow. Czy 1000 czy 1100GB nie robi duzej roznicy, a dodanie mms-ow (cena 40gr/mms tez przeraza w porownaniu z pozostalymi cenami uslug) przez Orange byloby super!

      Odpowiedz
        Kajka
        Kajka 17:58 30-08-2017

        Robert, ja niestety nie mam na to nadziei, bo od lat nie promują MMSów, a szkoda bo nie każdy ma smartfony i cuda wianki. Moja mamusia uwielbia swoją nokie E52 i właśnie w ten sposób dzielimy się emocjami- MMSami, ale są drogie w Orange 40 gr

        Odpowiedz
          zły
          zły 18:40 01-09-2017

          Od dawna powinni dodawać MMSy do pakietów SMS, bo wszędzie to już standard. Jeżeli dodają do abo, to płacąc tyle samo za pakiety na kartę też chce mieć mmsy.

          Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 16:01 30-08-2017

A planujecie podobne narzędzia/aplikacje dla sieci mobilnej? Jakieś aplikacje do sterowania mobilnymi routerami z Waszej oferty (obecnie wszystkie apki np. w Google Play od producenta są po angielsku co stanowi barierę dla niektórych). Ponadto przydałaby się jakaś diagnostyka do konfiguracji apnów w telefonie i po stronie sieci (zarówno do internetu i mmsów), sprawdzenie centrum sms, CLIRa, ew. innych ustawień.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 21:18 30-08-2017

Piotrze,w Nowym Sączu do końca roku z tego co wiem ma być podłączona cała wysoka zabudowa pod FTTH,a kiedy wchodzicie w domki jednorodzinne?W Maju były przeprowadzane ankiety i informowano,że być może we Wrześniu. Mógłbyś zaczerpnąć gdzieś informacji na ten temat?Pozdrawiam

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 22:41 30-08-2017

    Zobaczę jak wyglada sytuacja i dam znać.

    Odpowiedz

Sieć

Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Przez ostatnie dni na bieżąco dostawałem raporty, jak przywracaliśmy usługi klientom i usuwaliśmy skutki nawałnicy z 12 sierpnia. Chociaż minęło już prawie dwa tygodnie, to dopiero wczoraj do ostatnich 4 stacji bazowych poszkodowanych podczas burzy dotarł prąd z sieci energetycznej. Wcześniej pracowały na naszych agregatach. Łącznie nawałnica spowodowała, że 179 naszych stacji nie miało dostępu do prądu przez krótszą lub dłuższą chwilę. Żadna stacja nie zawaliła się, ani nie zostały uszkodzone nadajniki. Mobilne agregaty pracowały przy 135 stacjach.

Większe szkody nawałnica wyrządziła naszej sieci stacjonarnej. Bezpośrednio jej skutki odczuło ponad 25 tys. klientów. Mam na myśli połamane słupy, zerwane kable i uszkodzenia innych urządzeń telekomunikacyjnych, w tym także bezpośrednio znajdujących się w domach klientów (dekodery, rutery). Większość uszkodzeń naprawiliśmy w ciągu kilku dni. W tej chwili zostało nam ok. 100 trudnych przypadków, w których aby w 100 proc. przywrócić usługi klientom musimy odbudować dużą część infrastruktury, co niestety wydłuża czas naprawy.

W okresie nawałnic i po nich nasze centra obsługi miały kilkakrotnie więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. W usuwanie skutków nawałnicy było zaangażowanych łącznie ponad 1,4 tys. pracowników Orange Polska i firm współpracujących z nami. Technicy pracowali po 12 godzin dziennie, w weekendy, a część z nich ściągnęliśmy z urlopów. Przejechali samochodami technicznymi ponad 70 tys. kilometrów.

Korzystając z okazji, WIELKIE dzięki dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc i usuwanie skutków nawałnic.

Ps. Dane, które przedstawiłem dotyczą województwa kujawsko-pomorskiego, które najbardziej ucierpiało podczas burz.

Komentarze


Oferta

Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wczoraj w Nowym Jorku Samsung pokazał światu model Galaxy Note 8. Dziś w Orange Polska ruszyliśmy z jego przedsprzedażą, która potrwa do 14 września. Zamawiający otrzymają urządzenie w zestawie ze stacją dokującą Samsung DeX. Mamy przygotowanych 350 kompletów. Dostępne kolory w przedsprzedaży to czarny i złoty. Pod tym linkiem znajdziecie oficjalny komunikat Samsunga opisujący Note 8. Dzięki uprzejmości Wojtka Piechockiego z GSMonline poniżej zamieszczam zdjęcia z nowojorskiego wydarzenia.

Komentarze

diy
diy 13:27 15-05-2025

jeżeli coś sie wyłącza to warto w to miejsce coś innego włączyć. troche terenu objeżdżam i z zasiegiem w OPL nie jest za wesoło. weźcie pod uwage że tam gdzie slaby zasieg komorkowy tam mniejsze zainteresowanie pozostałymi uslugami np ftth. ale co ja bede tu tłumaczyć….

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:16 15-05-2025

    I tak właśnie jest. W miejsce wyłączonej sieci 3G w pasmie 900 uruchamiamy sieć 4G (LTE).

    Odpowiedz
Pablo5
Pablo5 13:53 15-05-2025

Dzień dobry,
Pani Kingo, zwracam się do Pani z pytaniem kiedy sieć 3G zostanie wyłączona w powiecie zawierciańskim a konkretnie BTS Siadcza. Widzę na stronie Orange w pliku mapy z granicami powiatów https://www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g, że powiat zawierciański przewidywany termin wyłaczenia sieci 3G jest w maju 2025. Czy mogłbym uzykać informacje o przybliżonym terminie wyłączenia sieci 3G na nadajniku BTS Siadcza
Życzę miłego popołudnia
Pozdrawiam
Pablo5

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:23 15-05-2025

    Zgodnie z harmonogramem – w maju. Ze względu na to, że prace mogą się przesunąć lub potrwać dłużej podajemy planowane terminy wyłączenia 3G z dokładnością do miesiąca. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Klient
Klient 14:34 15-05-2025

Pani Kingo skoro wyłączacie 3G już w lipcu w płd. Wlkp, to czemu wasz partner T-mobile nie modernizuje swoich nadajników i degraduje tym samym jakość sieci klientom Orange?
Przykładowo Grabów nad Prosną jest dobry w pełni wyposażony nadajnik Orange ID: 3205 a na przeciwko niego nadajnik własności różowych T-47122 z samym LTE 800.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 16:03 15-05-2025

    Nie jestem w stanie odpowiedzieć. Pytanie o decyzje biznesowo-techniczne T-Mobile lepiej byłoby skierować do nich 😉

    Odpowiedz
Pablo5
Pablo5 18:09 15-05-2025

Pani Kingo dziękuję za informację 🙂
Pozdrawiam 😉
Pablo5

Odpowiedz
Bez nicka
Bez nicka 18:44 15-05-2025

Dzień dobry.
A co z drugim pasmem częstotliwości 1800 MHz z likwidowanej technologii 3G?
Czy będzie wykorzystana na potrzeby LTE, 5G współdzielącego częstotliwości z LTE, czy prawdziwego 5G?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:52 16-05-2025

    Na potrzeby 3G wykorzystywane było tylko pasmo 900 MHz i je przeznaczymy na LTE. Natomiast pasmo 1800 MHz jest już w całości przeznaczone dla LTE.

    Odpowiedz
Ania
Ania 06:08 16-05-2025

Hej, sorki, że to już kolejny wpis ode mnie, ale zauważyłam, że stacja ID: 805 Pasłęk, pl. św. Wojciecha 11A zyskała pozwolenie o n78. Moje pytanie brzmi – kiedy stacja ta jak i ID: 11521 Chełm, ul. J.Kochanowskiego 36 zostaną zmodernizowane? Pasłęk jak dobrze pamiętam miał być do końca kwietnia zmodernizowany..
Dzięki z góry za odpowiedź 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:46 16-05-2025

    Niestety ze względów technicznych termin modernizacji tych stacji przesunął się na trzeci i czwarty kwartał roku.

    Odpowiedz
europolitan
europolitan 11:17 16-05-2025

Jak wyłączacie 3G to najlepiej by było od razu uruchamiać 5G, żeby były dalej dwie technologie.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:58 16-05-2025

    W miejsce 3G uruchamiamy sieć LTE. Dodam, że liczba technologii na stacji nie jest bezpośrednio wyznacznikiem jej wydajności. To jakie technologie i jakie pasma wykorzystać na danej stacji zależy m.in. od topografii terenu, na którym się znajduje, czy jest to miasto, czy obszar wiejski, liczby użytkowników, ilości przesyłanych danych. Sieć 5G działa obecnie w paśmie C (to pasmo wysokich częstotliwości) o charakterze pojemnościowym, a nie zasięgowym, czyli co do zasady lepiej sprawdzi się w miastach, niż na terenach wiejskich, zalesionych, o niskim poziomie urbanizacji. Tam lepiej byłoby skorzystać z pasm niższych częstotliwości i np. sieci LTE.

    Odpowiedz
Melman
Melman 15:54 16-05-2025

Czy w miejscowości Orzesze woj.ślaskie będzie jakaś poprawa siły sygnału lub nowy nadajnik? Porozmawianie bez przerw w połączeniu graniczy z cudem. Ratuje tylko wifi calling.

Odpowiedz
Adrianixy
Adrianixy 21:43 16-05-2025

Witam według informacji prasowych w powiecie poznańskim LTE na 900mhz miało zostać włączone 5 Maja a dalej nic bts Tuczno gm.pobiedziska , dodam że 3g już niektywne kiedy można się spodziewać tego pasma ?

Odpowiedz
A co VoLTE?
A co VoLTE? 21:31 18-05-2025

Co z VoLTE, cały orangowy IMS jest absurdalnie upośledzony.
Mam aktualnie Samsung S25, przyzwyczaiłem się od S20 że VoLTE nie działa…
podobno usługa volte pre/mix jest włączona wieć konsultantka nie jest wstanie mi pomóc. A nawet dowiedziałem sie że poprzedni telefon oraz aktualny nie są modemami volte…bo w opcja niema suwaka volte…

Podczas rozmów do dziś mam 3G/H+ podczas rozmowy (I wkurza że zawsze internet staje).

Odpowiedz
muddy
muddy 12:05 19-05-2025

Pani Kingo, czy mogę prosić o informację, dlaczego Orange nie korzysta w ramach NetWorkS z wybudowanej kilka lat temu stacji T-Mobile przy ul. Łowienickiej 4 w Krakowie? Na południe od tej stacji jest duży problem z zasięgiem – zwłaszcza wewnątrz budynków.

Odpowiedz
ign
ign 20:13 19-05-2025

Pani Kingo, wyłączenie 3G w Krakowie i okolicach planujecie dopiero w drugiej połowie 2025, a ja mam jeszcze telefon nie obsługujący VoLTE i nie zrzuca do 3G tylko do 2G – co się dzieje?
2 pytanie brzmi – czy teraz na nadajniku: Osiedle Bohaterów Września 82, Kraków, Małopolskie ID: 28850 N! – planujecie jakieś prace techniczne? Czasami też gdy mam włączone VoLTE na nowszym telefonie (iPhone 13) zrzuca z LTE do 3G i chcę wiedzieć co się dzieje z nadajnikiem u mnie.

Odpowiedz
Michał kosmider
Michał kosmider 06:18 20-05-2025

My musimy po wieloletniej współpracy zrezygnować całym miastem z Orange bo jedyne połączenie jakie można wykonać pomimo posiadanua LTE to połączenie alarmowe, nigdzie nie mozna sie doddzwonic i tel szuka caly czas zasiegu. Zapraszamy do Orzesza woj. Śląskie. Tragedia!

Odpowiedz
Melman
Melman 15:10 20-05-2025

Niestety w miejscowości Orzesze operator wie o problemie ale nie zamierza nic tym na razie robić. Taką informację dostałam od orange….

Odpowiedz
Radek Sikor
Radek Sikor 14:27 25-05-2025

Witam
potwierdzam wyłączenie 3g 900 na RTCN Św.Krzyż Emitel, ID 1925, woj.świętokrzyskie,powiat kielecki.pytanie kiedy lte900 zacznie nadawac w zamian za 3g?licze ze w wakacje dacie rade bo miejscowosci:Sosnówka,Rudki,Cząstków (5-6 km od RTCN) to deficyt zasiegu Orange.maszt w centrum Nowej Słupi (3km od RTCN Emitel,T-55382) ma tylko 2 sektory(na wschód i południe) brak jest sektora wlaśnie na północ w strone wymienionych miejscowości(3-4 km).jasne ze to Networks decyduje ale maszt ID 1925 juz nie wystarcza na panujący ruch w sieci na granicy powiatów kieleckiego i starachowickiego,moze warto więć doposażyc go w 3 sektor.liczę równieć ze pasmo 700MHz bedzie szybko zagospodarowane i do konca 2025 zagości we wspominanych lokalizacjach.
Pozdrawiam

Odpowiedz
Andrzej
Andrzej 21:06 07-06-2025

Kiedy planujecie wyłączyć 3G w powiecie mińskim ?

Odpowiedz
Scroll to Top