;

Oferta

Sony Xperia 1 już w Orange | SZYBKI TEST (6)

Marta Cieślak-Krajewska

7 czerwca 2019

Sony Xperia 1 już w Orange | SZYBKI TEST
6

Długo oczekiwany, kinowy flagowiec od Sony jest już dostępny w Orange. Dlacego warto zwrócić na niego uwagę?  Xperia 1 łączy w sobie najlepsze sprzętowe rozwiązania Sony: fotograficzne i telewizyjne. Do tego ma wyświetlacz CinemaWide o kinowych proporcjach 21:9, który umożliwia oglądanie filmów na całym ekranie. Do listy kinowych rozwiązań trzeba dodać przestrzenny dźwięk i wyświetlacz OLED 4K HDR, a także tryb CinemaPro dla tych, którzy chcą poczuć się, jak profesjonalni twórcy filmów.


Teraz w Orange możecie mieć Xperię 1 w zestawie z bezprzewodowymi słuchawkami Sony MDR-CH500. W Planie Mobilnym 55 ich cena to 131 zł/mc + 799zł na start. Ceny w pozostałych planach oraz Orange Love sprawdzicie na stronie: Sony Xperia 1 w Orange

Czy warto? Zobaczcie mój szybki test.

Jestem ciekawa Waszych opinii – co sądzicie o umieszczaniu telewizyjnych i fotograficznych rozwiązań w smartfonach?

Udostępnij: Sony Xperia 1 już w Orange | SZYBKI TEST
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 17:33 07-06-2019
    Lubię telefony Sony. Od czasu Sony J-5 czyli roku 2001. :) Poprzez SE T310 i Sony Z (tej bez numerka) ta nadal działa. :) Lubię ich "szorstki" design, możliwości ekranu i ich menu. Podoba mi się. No słabość mam proszę Państwa. :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 09:31 08-06-2019
      Sony robi świetne smartfony. Moja Xperia Z Ultra ma już kilka ładnych lat, mój synek czasem się do niej dopiera. Tyle razy co lądowała na podłodze to - i działa, działa i działa. To są smartfony na lata. I każdy to chyba potwierdzi. Sony = mega jakość. Test super, smartfon mega wypas, tylko ta cena ;p ;p Nie dla mnie niestety :(
      Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 14:22 08-06-2019
      ja też je lubię :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tom 11:48 10-06-2019
    Też lubię Sony, poważnie, ale... do grania w ping-ponga wolę tradycyjne rakietki. Czy już żadna firma nie może zrobić dobrego smatrfonu w rozmiarze, który mieściłby się w normalnej kieszeni?
    Odpowiedz
  • komentarz
    ana 11:55 11-06-2019
    dlaczego telefon jest dostępny tylko w ofercie indywidualnej ?? klient biznesowy jest gorszy?? orange wielki minus za taka dyskryminacje...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 00:43 12-06-2019
    1:29 - nie wierzę w to ;)
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

Confidence stał się pełnoletni (1)

Michał Rosiak

7 czerwca 2019

Confidence stał się pełnoletni
1

1300 osób. Na raz, w jednym miejscu, na imprezie poświęconej cyberbezpieczeństwu. Gdyby 18 lat temu, gdy na krajowej scenie branżowych konferencji pojawiał się Confidence, mało kto przypuszczał, że: po pierwsze – wytrwa 18 lat; po drugie zaś – jego organizatorzy ściągną na dwa dni do Krakowa ludność całkiem solidnej wsi 🙂

60 prelegentów w ciągu dwóch dni na trzech równoległych ścieżkach. Choćby się bardzo chciało, nie da się obejrzeć wszystkiego na raz. Inna sprawa, że organizatorzy – jak zawsze w przypadku takich imprez – starali się, by równoległe wykłady znacząco różniły się tematami. Czasami się nie udawało, ale cóż – jak mawia przysłowie – jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

Nie tylko dla hardkorów

Confidence to nie bez przyczyny jedna z konferencji, na które zawsze chętnie jeżdżę. A to dlatego, że – co chyba co roku zaznaczam 🙂 – choć wśród jej uczestników można wypatrzeć wielu naprawdę hardkorowych hackerów, bez problemu mogłem znaleźć tematy dla siebie. Czasami starałem się zrozumieć nieco więcej, ale gdy Michał Sajdak opowiadał o szczegółach niezałatanych podatności za lat… 80. i 90., to tylko patrzyłem z otwartymi ustami. Pilot do prezentacji, którego można użyć (zdalnie rzecz jasna) do wstrzyknięcia dowolnej sekwencji przycisków na komputerze prelegenta? Robi wrażenie, a to wcale nie była najstarsza, najbardziej abstrakcyjna i najprostsza do zexploitowania podatność.

Później wybierałem już prelekcje, które rozumiałem, a ciekawostek było sporo. Opowieści o CyberPolicji w wykonaniu Łukasza Pietrzaka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach bawiły, ale był to śmiech przez łzy. Historia pana, który tak się przejął losem swojej wielkiej miłości z Nigerii (którą znał oczywiście tylko mailowo) do tego stopnia, by na jednej z komend powiatowych zgłosić jej… porwanie dowodzi, że przed ekspertami uczącymi świadomości zagrożeń w sieci jest jeszcze dużo pracy. Policyjne statystyki związane z cyberprzestępczością porażają. Wiecie, że ofiarą ataków w sieci tylko w Polsce statystycznie pada 18 osób… na sekundę? Straty finansowe to 110 mld $ rocznie na świecie, z czego równowartość niemal 5 mld PLN w naszym kraju.

Nieśmiertelne pory roku

Kirils Solovjovs opowiadał przez 45 minut o obrosłym legendą „Collection #1” – wycieku przeszło 3 miliardów unikalnych loginów i przyporządkowanych do nich haseł z całego świata. Najpopularniejsze? 123456 rzecz jasna! Można powiedzieć, że 0,32% całości to przecież niewiele, ale pamiętajmy, że mówimy o 0,32% z trzech miliardów! Jakby nie patrzeć to 10 milionów ludzi, którzy w tak oryginalny sposób postanowili zabezpieczyć swoje cyfrowe tożsamości!

Wśród najpopularniejszych haseł, obok klasyków w styli 1qazxsw2, czy qwerty, znajdowały się też hasła relatywnie trudne, ale nie przypominające „ścieżki” na klawiaturze. Na kilku prezentacjach podczas Confidence usłyszałem dotyczącą ich teorię, w którą jestem w stanie uwierzyć. Co byście powiedzieli na wspólne hasło dla grupy botów, czy też – bez spiskowych teorii „marketerów szeptanych”, dostających po kilka złotych za pozytywne recenzje produktów w sklepach i porównywarkach? Ma sens, prawda? Ciekawostką była jeszcze przygotowana przez Solovjovsa lista najpopularniejszych haseł w domenie gov.pl. Bez zaskoczeń jeśli chodzi o skalę „trudności”: katalog10, 123456, Wronia53 (ciekawostka, pod tym adresem mieści się siedziba Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) oraz nieśmiertelna „Wiosna18”.

Confidence o socjotechnice

Na konferencji oczywiście nie mogło zabraknąć „Trzech Króli polskiego awarenessu” – Kacp… tzn. Piotra Koniecznego, Adama Haertle i Borysa Łąckiego 🙂 Opisywanie prezentacji całej trójki mija się z celem, bowiem kluczem do odbioru wygłaszanych przez nich treści jest charyzma prelegentów. Z wystąpienia Piotra warto zapamiętać stronę https://nbzp.cz/premium-stop/, ze szczegółowymi informacjami jak wyłączyć serwisy premium u wszystkich krajowych operatorów telefonicznych. Oczywiście jak za każdym razem kilkadziesiąt osób dało się złapać na stary trik o „QR-kodzie do zeskanowania zamiast spisywania długiego adresu”.

Adam opowiadał o tym jak bardzo ludzie chcą się zainfekować, do tego stopnia, że nie mogąc otworzyć maila z malwarem… piszą do nadawcy, że coś jest nie tak z załącznikiem. Skąd o tym wiedział? Ano stąd, że w jednej z ubiegłorocznych kampanii dowcipny sprawca jako adres zwrotny phishingowej korespondencji umieścił prywatnego Gmaila naczelnego Zaufanej Trzeciej Strony. Chciał mu zrobić przykrość, tymczasem dostarczył bardzo ciekawego materiału do analizy. Najbardziej zapamiętałem jednak końcówkę prezentacji, z komentarzami „najmądrzejszych” czytelników Z3S, piszących jakimi idiotami są ci, którzy łapią się na phishingi. Nie, panowie –

jeśli robicie w cyberbezpieczeństwie i wasi użytkownicy łapią się na proste phishingi, to idiotami jesteście WY

Bo mimo posiadanej wiedzy nie potraficie ich wyedukować.

Prezes w samolocie, pora na atak

O socjotechnice, ale od strony pentestera, opowiadał Borys. Wiecie jaka jest skuteczność takich testów? 100 procent, zawsze. A to dlatego, że do sukcesu nie muszą zainfekować się wszyscy – wystarczy jeden. Wniosek? Przygotuj się na incydent, bądź gotów na błyskawiczną reakcję, wyedukuj wszystkie szczeble pracowników. No i ustal „chain of command”, by nie zdarzały się sytuacje, gdy pod nieobecność prezesa, przy dobrze przygotowanym ataku, zanim ktoś dodzwoni się do szefa, na koncie firmy nie będzie już pieniędzy…

Notabene o takim prawdziwym – nie pentesterskim – przypadku opowiadał Jan Klima z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie. Wzorcowy OSINT (Open Source Intelligence), włamanie się do firmy-ofiary i obserwowanie formy, stylu i języka wysyłanych maili i wreszcie atak, gdy prezes był na pokładzie lecącego na Daleki Wschód samolotu. Efekt? 345 tysięcy euro „w plecy”, ale ostatecznie przestępcy wpadli w ręce sprawiedliwości.

O takich konferencjach jak Confidence można by pisać bardzo długo, a tematy dla siebie znajdą zarówno ci szukający „miękkiego” bezpieczeństwa jak i ci, którzy z wypiekami na twarzach patrzą w totalnie niezrozumiałe np. dla mnie linijki kodu. Za rok w czerwcu w Krakowie kolejny Confidence. Warto zajrzeć.

Udostępnij: Confidence stał się pełnoletni
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 09:35 08-06-2019
    Żyjemy w czasach w jakich żyjemy - uważam że z każdym rokiem nasze poczucie niebezpieczeństwa w sieci będzie narastać. Ale......świat zmierza ku pełnej informatyzacji i sztucznej inteligencji - wszystko super. Tylko żeby od tego wszystkiego ludzie nie "pogupieli" i kiedyś nie zgubiło to naszego pięknego świata.
    Odpowiedz

;

Muzyka

Orange Warsaw Festival 2019 za nami – dziękujemy! (8)

Kasia Barys

6 czerwca 2019

Orange Warsaw Festival 2019 za nami – dziękujemy!
8

60 tysięcy osób w miniony weekend świetnie bawiło się podczas koncertów na Orange Warsaw Festival 2019.
Jedni szaleli w rockowych rytmach przy Racounteers, inni wsłuchiwali się w łagodny głos Solange. Dla wielu (w tym dla mnie) odkryciem był Troy Sivane, który w najbliższym czasie może zyskać miano naprawdę dużej gwiazdy. Najbardziej jednak chyba oczekiwano na występ kontrowersyjnej Miley Cyrus, która nie przebierała w słowach ale także w gatunkach muzycznych. Zaczęła kawałkiem w stylu country, potem był ostry rap a na koniec ballada.

Nie jest łatwo pokazać dwudniowy festiwal w dwie minuty. Tym bardziej, że festiwal to nie tylko koncerty. To także atrakcje w Orange Strefie (o tym więcej w sobotę), pro ekologiczne aktywności w Eko Miasteczku, czy różnorodne jedzenie w food truckach. A najważniejsze: mnóstwo młodych, kolorowych, pięknych osób, kochających muzykę.

Zobacz reportaż:

Jeżeli chcecie dowiedzieć się ile danych przesłali fani muzyki na Orange Warsaw Festival 2019 zajrzyjcie tutaj.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Warsaw Festival 2019 za nami – dziękujemy!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:57 06-06-2019
    A przed nami jeszcze Kraków i Gdynia :) Będzie się działo :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 21:38 06-06-2019
      Z darmowym wi-fi na koncertach, a nie z pakietami neta, jak to było rok temu... :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:55 07-06-2019
        emitelek ale napisz mi dlaczego z okazji OWF i innych wydarzeń muzycznych darmowy pakiet ma być przyznawany wszystkim klientom? Ja uważam że pakiet ten powinien być tylko dla uczestników imprez muzycznych - dla osób które kupiły bilet. Niech będzie to pakiet mobilny jak najbardziej - kodem aktywacyjnym byłby unikatowy numer biletu. Swojego czasu była promocja na darmowe mb w batonach Lion - tam każdy kod był inny, więc.....myślę że jest to do zrobienia. I tak np jednodniowy karnet dawałby 10 GB, 2 dniowy 20 GB na 31 dni :) I uważam że byłoby to zagranie fair play w stosunku do osób które kupiły bilety - bo z jakiej racji mają być one sponsorami pakietu dla innych? Każdy bonusowy/darmowy pakiet dla każdego operatora = strata.
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 20:46 07-06-2019
          Jaka strata??? Przecież to marketing! :D Tak naprawdę to mi to powiewa, że nie dali, bo były na tylko kilka dni... W telefonie dual korzystam z coca-coli - wiesz o co chodzi ;)
          Odpowiedz
          • komentarz
            mike278 21:50 07-06-2019
            Emitelek a marketing jest za darmo dla operatora? :) Przyzwyczajajmy się. Oferty będą się pogarszać (patrz Plany Mobilne i nowe oferty Playa), reszta za moment pójdzie w ich ślady. Taniej już było. Po prostu.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 08:46 10-06-2019
              Czy gorsze, chyba bogatsze? W ciągu ostatnich lat, w czasie których ceny nie rosły, wprowadziliśmy VoLTE, WiFi Calling, eSIM, opłaty za usługi w roamingu w UE poleciały na łeb na szyję, poszerzyliśmy zasięg 4G LTE i znacznie, znacznie agregację pasm. Powiększane były także paczki danych.
              Odpowiedz
              • komentarz
                mike278 14:20 10-06-2019
                Piotrze będę generalizował. Możecie sobie pozwolić na dodawanie różnych rzeczy bo spora grupa ludzi (większość ?) nie skorzysta po prostu. I tyle. Co komu po Spotyfi skoro nawet muzyki ze smartfona czy youtuba nie słucha? A ceny wzrastają. Ja tego nie potępiam, spokojnie. Taniej już mieliśmy a skoro chleb drożej nieprzerwanie to czemu operatorzy mieli by iść inną drogą? Choć fakt, wolałbym płacić ile płacę obecnie :)
                Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 21:46 06-06-2019
    Fajnie, że frekwencja była wysoka.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej