Odpowiedzialny biznes

Tablety dla świetlic

Antonina Bojanowska Antonina Bojanowska
20 stycznia 2021
Tablety dla świetlic

Do Towarzystwa Przyjaciół Dzieci przekazaliśmy pierwszą partię tabletów. To efekt akcji Pomagajmy Gigabajtami, w której klienci oddawali swoje niewykorzystane pakiety danych na szczytny cel. Zaczął się nowy semestr szkolny, więc sprzęt przyda się wychowawcom placówek, aby wspierać dzieciaki w odrabianiu lekcji i po prostu być z nimi w kontakcie.

Tablety w drodze

Kolejna edycja akcji Pomagajmy Gigabajtami za nami. Jesteśmy wdzięczni klientom, którzy przekazali swoje niewykorzystane gigabajty na pomoc dzieciom i młodzieży – podopiecznym Towarzystwa Przyjaciół Dzieci (TPD).

Pierwsza partia 50 tabletów trafiła już do 30 placówek wsparcia dziennego w 8 województwach. Kolejnych 50 jest w drodze, a lada moment zainstalujemy też darmowy internet na 2 lata.

Drugi dom

TPD działa od 1919 roku, wspierając dzieci z rodzin w trudnej sytuacji. Czym są środowiskowe ogniska wychowawcze i świetlice, które prowadzi? Dla wielu dzieciaków te placówki to jest po prostu „drugi dom”. To miejsce, w którym mogą spotkać się z bezpiecznymi dla nich dorosłymi, odrobić lekcje, rozwijać swoje zainteresowania. Do świetlic kierują ich szkoły, pedagodzy szkolni, czasami pracownicy socjalni, kuratorzy, rodzice czy rodziny zastępcze. A czasami zachęcają rówieśnicy, którzy już są pod opieką danej świetlicy czy ogniska.

Każda z grup ma swojego wychowawcę, a dziecko ma taki okres próbny, żeby się zaaklimatyzować i zdeklarować do regularnego uczęszczania. To tutaj ma zagospodarowany czas wolny zajęciami, których nie może zapewnić mu szkoła, a w jego czy jej rodzinie po prostu z różnych powodów brak na to zasobów. Nauka szycia, zajęcia muzyczne, wokalne, teatralne, doradztwo zawodowe, wyjścia do kina, do muzeum to tylko niektóre z przykładów. Placówki te często mają ogród, czy plac zabaw. Ich celem jest poprawić sytuację dziecka w szkole, pomóc odrobić lekcje, nadgonić materiał, zdać z klasy do klasy, ale też rozwijać kompetencje społeczne i pomóc jemu sprawnie funkcjonować dziś i w przyszłości.

Bardzo ważne jest tutaj wsparcie psychologiczno-pedagogiczne. W tym celu świetlice pracują też z rodzicami. TPD organizuje dla nich szkolenia i oczywiście regularne zebrania.W placówkach tego typu pracują pedagodzy, socjolodzy lub psycholodzy. Najczęściej ludzie z pasją do pomagania. Zdarza się, że są to byli podopieczni, którzy w pewnym sensie chcą odwdzięczyć się światu za to, jakie sami otrzymali tam wsparcie za młodu.

„Ta praca bywa trudna, bo my często „żyjemy życiem tych rodzin”. Jesteśmy pod telefonem, pełniąc rolę kryzysowej interwencji dla wielu z nich”. – mówi Pan Sylwester Nowak, kierownik warszawskiego Ogniska Grochowska. „Często pracujemy z rodzinami niezaradnymi życiowo. Chciałoby się efekty zobaczyć od razu, cieszyć z poprawy, ale tutaj potrzebna jest ogromna cierpliwość. Jednak radość, uśmiech dzieci to taka >bateria słoneczna< do pracy. Im tego więcej, tym bardziej po prostu chce się to robić” – dodaje.

Wsparcie w pandemii

„W czasie koronawirusa działamy zdalnie. Dzieci rano są w szkole online, a popołudniami łączą się z wychowawcami, aby odrobić lekcje, posłuchać czytania książek czy porozmawiać chwilkę, jak minął dzień. Wszystkim brakuje tego kontaktu, tęsknią do wychowawców i do zajęć. A nie wszystkie da się przeprowadzić online” – mówi Pan Sylwester.

W zapewnieniu tego „łączenia” postanowiliśmy pomóc i my z Fundacją Orange. Nie wiemy, jak długo szkoły będą działały online (w poniedziałek do zajęć stacjonarnych wróciły klasy 1-3). A tablety przydadzą się i na czas spotkań zdalnych, i w czasie normalnego funkcjonowania placówek. Jesteśmy bardzo uskrzydleni tą akcją. W jeszcze poprzedniej edycji wsparliśmy dzieci ze śląskich domów dziecka. Już szykujemy kolejną, tym bardziej, że klienci chętnie się w tę inicjatywę włączają.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 16:34 20-01-2021

Super inicjatywa. Tak trzymajcie.

Odpowiedz

Rozrywka

Z prędkością Orange Światłowodu

Stella Widomska Stella Widomska
20 stycznia 2021
Z prędkością Orange Światłowodu

Rok dopiero się zaczął, a ja mam dla Was trzy nowe spoty i konkurs z fajnymi nagrodami. Czytajcie, oglądajcie, dzielcie się opiniami w komentarzach, no i koniecznie bierzcie udział w konkursie, bo warto. A co i jak przeczytacie poniżej.

Polowa stycznia za nami, więc po serii wywiadów z członkami Ekipy Orange czas już pokazać Wam serię spotów… z członkami Ekipy Orange. ;-) Tym razem w ramach znanego Wam już formatu Orange Challenge, w którym Ulka z Michałem rzucają wyzwania (jak choćby to, w którym prosiliśmy Was o pakowanie świątecznych prezentów tak, aby przypominały kształtem coś zupełnie innego) wzięliśmy na warsztat Orange Światłowód. Ale nie jakąś jego konkretną nową ofertę, tylko samą technologię, której używanie postanowiliśmy porównać do używania tradycyjnego łącza internetowego. Oczywiście mogliśmy to zrobić w sposób bardzo technologiczny – zaprosić ekspertów i zrobić testy. Ale ponieważ we wrześniu na live w naszych mediach społecznościowych już takie ćwiczenie wykonaliśmy, to teraz testujemy łącze z lekkim przymrużeniem oka. Mówiąc wprost - pokazujemy codzienne czynności wykonywane z prędkością tradycyjnego łącza internetowego, a później te same czynności wykonujemy w prędkością Orange Światłowodu. W naszych spotach obieramy więc jabłka, kroimy marchewkę i składamy pranie. Brzmi ciekawie? Sami oceńcie. Ja najbardziej lubię spot z jabłkami. Może to kwestia dobrego triku, który pozwala robić to zdecydowanie szybciej i przy okazji bardzo zabawnie wygląda w kadrze.

Mam nadzieję, że Wam się podobało. To był szalony dzień na planie zdjęciowym i mój pierwszy plan online. Nowe czasy i wynikające z reżimu sanitarnego nowe wyzwania, ale mam wrażenie, że daliśmy radę. Tłumaczę cóż to takiego plan zdjęciowy online – fizycznie w lokacji przebywają wyłącznie osoby niezbędne, jak aktorzy, reżyser czy technicy. Oczywiście wszyscy oni przechodzą testy na obecność wirusa, co nie zmienia faktu, że bez maseczek po planie poruszają się wyłącznie aktorzy. Pozostała część ekipy jest obecna na planie poprzez połączenie wideo, gdzie może na żywo zgłaszać swoje przemyślenia czy uwagi na przykład do reżysera. Przyznam, że ciekawe doświadczenie.

Ale powiedziałam na początku, że jest też konkurs, więc teraz kilka słów o nim. Pokazaliśmy Wam w praktyczny i śmieszny sposób co oznacza ultraszybkość Orange Światłowodu. I jak to w challenge’u teraz prosimy Was o pokazanie nam (w formie zdjęcia lub wideo z krótkim opisem) co potraficie zrobić z prędkością Orange Światłowodu. Zgłoszenia należy publikować o tu. Czekamy na nie do 4 lutego. A nagrodzimy aż 8 osób. Będzie można wygrać projektor, tablet lub słuchawki. Jak zawsze trzymam za Was mocno kciuki! :-)

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

Certyfikat OK Senior dla Orange

Monika Kulik Monika Kulik
19 stycznia 2021
Certyfikat OK Senior dla Orange

Około 26% naszych klientów to osoby powyżej 65. roku życia, dla których nowoczesna technologia nie zawsze jest intuicyjna i prosta – potrzebują innej komunikacji, więcej czasu i empatii. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na te potrzeby, oferując udogodnienia na infolinii - dedykowanych doradców, którzy nawet najtrudniejsze kwestie techniczne wytłumaczą prostym i zrozumiałym językiem, a rozmowa z nimi może trwać tak długo, jak tylko to będzie konieczne dla załatwienia sprawy. W salonach również wprowadziliśmy standard obsługi osób starszych, który obejmuje prosty i zrozumiały język wypowiedzi, empatię i cierpliwość, ale też takie czynności, jak zapisywanie w papierowej notatce najważniejszych informacji, czy edukacja starszego Klienta z obsługi kupionego telefonu. Seniorzy dostają też o nas korespondencję drukowaną powiększoną czcionką.

O sprawdzenie tych wszystkich udogodnień poprosiliśmy Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej w ramach certyfikatu OK Senior. Zakres audytu obejmował analizę dokumentów, wywiady z pracownikami, ale także, co najważniejsze, badania tajemniczego klienta. Seniorzy Audytorzy sprawdzali nasze salony i dzwonili na infolinię w sprawie oferty, faktury czy zakupu telefonu.

Przyznany nam Certyfikat OK Senior potwierdza, że nasza obsługa, zarówno na infolinii jak i w salonach jest:

  • bezpieczna – spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa dla Klienta 60+,
  • zrozumiała – jest łatwa w odbiorze dla osób starszych,
  • potrzebna – odpowiada na rzeczywiste potrzeby osób starszych,
  • przystępna – jest łatwo dostępna dla zainteresowanych.

Certyfikat dla infolinii otrzymaliśmy już po raz 3., a dla salonów – 2. raz. Jest on dla nas bardzo cenny, szczególnie teraz – kiedy seniorom należy się jak najlepsza ochrona i opieka. Po każdym audycie otrzymujemy raport, który pokazuje nasze mocne i słabe strony. Raport ten jest szczegółowo analizowany, abyśmy mogli coraz lepiej odpowiadać na potrzeby osób starszych. To część naszych działań w ramach polityki senioralnej w Orange Polska.

znak certyfikatu - napis OK senior w kole z gwiazdek

Komentarze

Scroll to Top