Mobilizujemy siły i odpowiadamy najlepiej jak umiemy na potrzeby obywateli Ukrainy. Przekazujemy nasze usługi telekomunikacyjne, sprzęt, wiedzę i ogromne zaangażowanie wolontariuszy. Robimy to wszystko z przekonania, że chcemy pomóc ludziom, którzy są w wielkiej potrzebie i mogą na nas liczyć.
Jedną z najważniejszych potrzeb osób uciekających z pogrążonej w wojnie Ukrainy jest pozostanie w kontakcie z bliskimi, których zostawili w ojczyźnie.
Od razu uruchomiliśmy specjalną promocję na połączenia do Ukrainy, a nasi pracownicy pojawili się na przejściach granicznych, aby rozdawać i rejestrować darmowe startery. Potem nasze punkty pojawiły się na większych dworcach, a nas zalała fala próśb o karty dla uchodźców rozmieszczonych w ośrodkach w różnych częściach Polski. Od klasztorów, archidiecezji i domów Caritasu, poprzez hotelarzy i właścicieli ośrodków wypoczynkowych, firmy i fundacje korporacyjne, po duże centra przygotowane przez władze lokalne i małe ośrodki gminne.
Zapewniamy łączność z bliskimi
Aby lepiej odpowiadać na te potrzeby wysyłamy naszych przedstawicieli do miejsc gromadzenia się uchodźców oraz mniejszych ośrodków. Uruchomiliśmy też zastępy wolontariuszy - rejestratorów kart. Każdy z pracowników Orange dzięki specjalnej aplikacji może pomóc w rejestracja kart SIM i uruchomieniu usługi. W tej sieci działa już ponad 130 osób.
Jednak nie zawsze możemy dotrzeć szybko we wszystkie miejsca. Dlatego wspólnie z Pocztą Polską udostępniliśmy bezpłatne startery w ponad 4 700 urzędach pocztowych i filiach Poczty Polskiej. Z tej opcji skorzystało już 2,5 tys. osób.
Od 24 lutego przekazaliśmy 275 tys. darmowych starterów dla obywateli Ukrainy.
Wzmocniliśmy naszą sieć
Aby łączność byłą możliwa, a internet działał bez przeszkód, potrzebne było wzmocnienie sieci i jej doposażenie. Dlatego na obszarach przygranicznych postawiliśmy pięć mobilnych stacji bazowych - Medyka, Radymno, Dorohusk, Horodlo i Ustrzyki. Kolejna stacja powstaje w Przemyślu. Dodatkowo rozbudowaliśmy sześć już istniejących stacji i uruchomiliśmy dwie nowe. To pozwoliło zdecydowanie poprawić dostępność usług dla naszych klientów oraz gości z Ukrainy korzystających z roamingu własnych operatorów. Działamy wspólnie z T- Mobile w ramach NetWorks! a prace koordynujemy z Urzędem Komunikacji Elektronicznej.
W pierwszej kolejności poprawy przepustowości wymagały punkty graniczne i centra recepcyjne, gdzie pojawiły się tysiące ludzi. Potem dworce i inne punkty informacyjne, które potrzebowały bezpłatnego Wi-Fi, a wreszcie punkty przyjmujące uchodźców i zapewniające im pierwszą pomoc oraz nocleg. Od dużej hali Areny Ursynów w Warszawie po salę gimnastyczną w lokalnej szkole skończywszy. Staramy się odpowiadać na tego typu potrzeby i uruchomiliśmy już 11 hot spotów w takich lokalizacjach.
Pomagamy pomagać
Otrzymujemy wiele próśb o pomoc w organizacji sztabów kryzysowych. W pierwszej chwili wszyscy działali na zasadzie pospolitego ruszenia, używając prywatnych komórek i sprzętu. Teraz sytuacja zaczyna się to normalizować. Potrzebne są telefony, karty SIM, centralki czy infolinie. Chodzi o to, aby można było sprawnie zarządzać zbiórkami darów, transportami, wolontariuszami czy organizacją noclegów.
W pierwszej kolejności podjęliśmy współpracę z Polską Akcją Humanitarną, zapewniając pomoc technologiczną, sprzęt i usługi dla organizowanych centrów zarządzania kryzysowego. Współpracujemy też z Domem Ukraińskim, który z racji swojej specyfiki i kontaktów, stworzył wspólnie z nami Centrum zarządzania kryzysowego na 20 stanowisk. Jego siedziba jest w Miasteczku Orange w Warszawie.
Wiele organizacji społecznych, które mają różne profile działania i odbiorców, ruszyło na pomoc dając swoje kompetencje w organizacji pomocy rzeczowej, prawnej czy psychologicznej. Trafiło do nas Centrum Praw Kobiet, dla którego uruchomiliśmy infolinię na potrzeby pomocy prawnej i psychologicznej czy Fundacja Twarze Depresji, której psychologowie pomagają uchodźcom poradzić sobie z problemami traumy wojennej. Organizacją transportów i pomocy humanitarnej zajmuje się Stowarzyszenie Animacji Kultury Pogranicza „Folkowisko”, któremu pomagamy zbudować infolinię do zarządzania kontaktami z całego świata.
Wszyscy się angażujemy
Pomagamy pomagać, ale sami też pomagamy. Udostępniliśmy nasz ośrodek wypoczynkowo – szkoleniowy, w którym mieszka ponad 300 gości z Ukrainy. Miastu Łódź przekazaliśmy budynek biurowy i właśnie trwają przygotowania na przyjęcie w nim 150 dzieci z ukraińskich domów dziecka.
W 12 naszych największych biurach firmy organizujemy zbiórki darów. Nasi wolontariusze otrzymują specjalne granty na realizację lokalnych projektów pomocowych - skorzystało z nich już blisko 700 wolontariuszy, którzy zorganizowali 95 akcji pomocowych. Dla naszych pracowników, którzy goszczą uchodźców przygotowaliśmy też dodatkowe wsparcie finansowe.
Wysyłamy też pomoc dla medyków. Ze zbiórki pieniężnej wśród pracowników zakupiliśmy 300 power banków wykorzystywanych do zasilania urządzeń medycznych ratujących ludzkie życie. Zbiórka dalej trwa, a zebrane pieniądze przeznaczymy na inne, najbardziej potrzebne urządzenia dla służb medycznych w Ukrainie.
Fundacja Orange działa na rzecz odpowiedzialnej edukacji i wsparła uruchomienie szkoły online dla uczennic i uczniów z Ukrainy.
Komentarze
Naprawdę jesteście Wielcy! Ludzie którzy u Was pracują i angażują się w takie projekty to prawdziwi bohaterzy. Gratuluję. Nie macie sobie równych.
Odpowiedz