Informacje prasowe

Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

24 lutego 2020
Nowe Plany Firmowe w Orange – zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług, tak jak potrzebujesz

W prowadzeniu skutecznego biznesu dobrze być gotowym na zmieniające się okoliczności. W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. To pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: Orange Smart Care Premium, CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej zależna od wybranego planu.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że Orange jest najczęściej wybieranym i najlepiej ocenianym przez przedsiębiorstwa dostawcą usług komórkowych i internetu mobilnego w Polsce. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązania maksymalnie dopasowane do ich potrzeb. Dziś przedsiębiorca musi umiejętnie reagować na zmieniające się warunki, w jakich prowadzi swój biznes. Elastyczność małych i średnich firm, umiejętność zmiany i adaptacji, determinują silną pozycję tego sektora gospodarki. Z naszych badań wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty, na ten czynnik wskazuje blisko 40% ankietowanych. Dlatego nasza najnowsza propozycja umożliwia  comiesięczną zamianę paczek usług w ramach abonamentu tak, aby można było je dobierać zależnie od bieżących wyzwań - powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

W firmie trzeba na bieżąco reagować i dostosowywać się do zmieniającego się rynku, potrzeb klienta, rozwijać nowe pomysły, do wdrożenia których często potrzebne są – na różny etapach – odmienne narzędzia. Targi za granicą, wiele podróży służbowych autem, częste rozmowy z kontrahentem zza granicy – w każdym miesiącu inne wyzwanie.

Dostosowanie oferty wg własnych potrzeb

W nowych, prostych Planach Firmowych można swobodnie wymieniać elementy taryfy w trakcie trwania umowy. Dostępne są 4 warianty: Plan Firmowy S za 45 zł, Plan Firmowy M za 60 zł w cenie z 1 paczką usług do wyboru, Plan Firmowy L za 75 zł z pakietem dwóch paczek usług w cenie i Plan Firmowy XL za 100 zł z pakietem 3 paczek usług. W ramach posiadanego abonamentu można wybierać spośród 7 paczek usług: Serwis Telefonu, Bezpieczna Firma, W Podróży, Połączenia Międzynarodowe, W Internecie, Połączenia na Ukrainę, W Biurze. Paczki z usługami można bezpłatnie i dowolnie zmieniać w ramach wybranego abonamentu w zależności od jego wielkości.

Grafika prezentująca Nowe Plany Firmowe w Orange. Plan Firmowy S to 20GB transferu w Polsce, kosztuje 45 zł a każda kolejna SIM - 25 zł.

 

Zamieniaj, dodawaj i odejmuj paczki usług w cenie abonamentu

Co miesiąc można bezpłatnie zamieniać paczki usług. Do wyboru jest ich siedem:

Serwis telefonu, czyli Orange Smart Care Premium to usługa, dzięki której uszkodzenie telefonu przestaje być problemem. Co druga osoba przynajmniej raz doświadczyła uszkodzenia telefonu. Aż 80% awarii dotyczy wyświetlacza. Urządzenia są naprawiane w autoryzowanych serwisach producentów, a przy poważnej awarii bez możliwości naprawy, raz do roku przysługuje prawo do wymiany telefonu. Usługą objęte są również urządzenia zakupione poza Orange. Tę paczkę można wybrać tylko w momencie podpisywania umowy. Nie można jej wymienić w trakcie umowy, ale w każdym momencie można z niej zrezygnować.

Bezpieczna Firma zawiera mobilną CyberTarczę, czyli usługę zwiększającą bezpieczeństwo korzystania z Internetu w telefonie. Usługa po wykryciu zagrożenia blokuje je oraz powiadamia o próbie cyberataku. W 2019 roku Orange zapobiegł ponad 2 mln cyberataków w sieci mobilnej i stacjonarnej dzięki usłudze CyberTarcza. Na portalu cybertarcza.orange.pl można zarządzać usługą oraz na bieżąco śledzić raporty bezpieczeństwa. Paczka zawiera także podstawowe wsparcie IT, czyli zdalną pomoc informatyczną. Usługa zapewnia wsparcie i konsultacje zespołu informatyków w ramach bezpłatnej infolinii oraz zdalną pomoc w problemach z oprogramowaniem.

Paczka w Podróży to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy podróżują samochodem. Aż 69% badanych przedsiębiorców korzystających ze smartfonów deklaruje, że nie może obejść się bez nawigacji GPS. W ramach tej paczki klienci otrzymują dostęp do Nawigacji Orange, która pomoże szybko i bezpiecznie dojechać do celu, podpowie, jak ominąć korki, gdzie na drodze są fotoradary czy kontrole drogowe. Każdego dnia aktualizowane są informacje drogowe, a w samym 2019 roku w Nawigacji Orange wdrożono 33 tysiące aktualizacji. Paczka zawiera także 100 minut na rozmowy w roamingu. Usługa działa w jednym z 10 krajów objętych usługą: Ukraina, Rosja, Szwajcaria, Chiny, Białoruś, Turcja, Izrael, USA, Serbia i Kanada. Minuty można wymienić na SMS-y lub MMS-y.

Paczka Rozmowy Międzynarodowe zawiera 250 minut do wykorzystania na połączenia z krajami Unii Europejskiej, Stanami Zjednoczonymi, Szwajcarią i Kanadą. Usługa działa tylko w przypadku połączeń z Polski na numer zagraniczny.

Zdecydowana większość, bo 86% przedsiębiorców korzysta z internetu codziennie. Dla tych osób idealnym rozwiązaniem może być Paczka w internecie. To dodatkowe 10 GB przyznawane co miesiąc, które można wykorzystać w dowolny sposób. W ramach tej paczki można skorzystać z Music Pass, która pozwala na korzystanie z największych serwisów muzycznych bez pomniejszania pakietu internetu posiadanego w abonamencie. Serwisy muzyczne, wchodzące w skład usługi to: Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Polskie Radio i Open FM.

Paczka połączeń na Ukrainę to 40 minut do wykorzystania na telefony z Polski na Ukrainę. Minuty można wymieniać na SMS-y lub MMS-y.

Paczka w biurze zapewnia profesjonalne oprogramowanie biurowe Microsoft Office, które ułatwi prowadzenie firmy. Są to aplikacje na komputer: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access i Publisher oraz internetowe wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint, a także 1 TB przestrzeni dyskowej w OneDrive. Usługa jest dostępna tylko w planach L i XL i rozliczana jako dwie paczki.

Internet Rzeczy w zasięgu małych i średnich firm

Dodatkowo, małe i średnie firmy mogą skorzystać z nowej oferty dostępu do przygotowanej przez Orange Polska platformy Live Objects IoT. Umożliwia ona korzystanie z m.in. inteligentnych liczników energii elektrycznej, wody, systemów oświetlenia czy czujników temperatury i jakości powietrza. Usługa w modelu SaaS (Software as a Service) dostępna jest w czterech pakietach odpowiadających potrzebom użytkowników o różnym stopniu zaawansowania.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/02/office/Karaiby-animacja.mp4[/KGVID]

Mediateka


Informacje prasowe

Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

12 lutego 2020
Wyniki Orange Polska za 2019 rok: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL   w górę kolejny rok z rzędu. Więcej klientów korzysta ze światłowodu, Orange Love i usług mobilnych.

Na koniec minionego roku z Orange Światłowodu korzystało już 520 tysięcy klientów. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 47 tysięcy, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii tej usługi. Klienci chętnie decydują się na pakiety konwergentne – korzysta z nich już blisko 1,4 mln rodzin. Przybyło także klientów usług mobilnych,  w samym czwartym kwartale dołączyło 76 tysięcy użytkowników abonamentowych ofert głosowych. Po raz pierwszy od 13 lat roczne przychody Orange Polska wzrosły – były wyższe o blisko 3% niż w roku poprzednim. Drugi rok z rzędu rośnie EBITDAaL, w 2019 roku była ona o 7% wyższa niż w 2018. Firma przewiduje, że utrzyma wzrost obu wskaźników w 2020 roku.

- Wyniki za 2019 rok, które właśnie ogłosiliśmy, są dobre – rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu, a po raz pierwszy od 13 lat odnotowaliśmy wzrost przychodów. To efekt bardzo dużej koncentracji na realizowaniu naszej strategii i mocnego zaangażowania w ten cel całej naszej organizacji. W ubiegłym roku widzieliśmy pierwsze oznaki naprawy rynku telefonii mobilnej i konkurowanie bardziej jakością niż wyłącznie ceną usług. Zmienialiśmy nasze oferty w duchu „więcej za więcej”, oferując więcej korzyści za nieco wyższą cenę. Widzimy, że to rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów. W ubiegłym roku pozyskaliśmy więcej użytkowników naszych abonamentowych usług głosowych niż w 2018, a obecni klienci chętniej polecają Orange. Niezmiennie widzimy duży apetyt  na szybki, światłowodowy internet. Inwestujemy w tę technologię przyszłości, która nie tylko daje nam przewagę konkurencyjną na rynku, ale będzie nam służyć przez następne dekady. Dziś użytkownicy światłowodu to już 20% wszystkich klientów usług szerokopasmowych od Orange – podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska

Najważniejsze wyniki komercyjne: strategia „więcej za więcej” się sprawdza, rośnie liczba klientów Orange Love, światłowodu i usług mobilnych 

Rośnie liczba klientów pakietów Orange Love – w 2019 roku przybyło ich 133 tysiące. W sumie z konwergentnych pakietów korzysta już 1,37 mln rodzin w kraju, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku spośród użytkowników domowego internetu od Orange, już 62% korzystało z całego pakietu usług operatora (rok wcześniej było to 57%). W przypadku indywidualnych klientów mobilnych usług głosowych, z pakietów korzysta już co drugi z nich, rok wcześniej było to 46%.

Wraz z rozwojem sieci światłowodowej coraz więcej klientów wybiera ten superszybki internet. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało o 42% więcej klientów niż rok wcześniej. W 2019 roku przybyło ich 154 tysiące, najwięcej w czwartym kwartale – aż 47 tysięcy.  Liczba klientów Orange TV wzrosła w 2019 roku o 51 tysięcy, na koniec roku korzystało z niej 994 tysiące klientów. Aż 83% spośród klientów usług telewizyjnych ma pakiet konwergentny.

W zasięgu sieci światłowodowej znajduje się już pond 4,2 mln mieszkań, domów i małych firm w całym kraju. Inwestycje będą kontynuowane w tym roku, by do końca 2020 objąć zasięgiem około 5 mln gospodarstw domowych. W 2019 roku na rozbudowę sieci światłowodowej Orange Polska przeznaczył ponad 720 mln zł, czyli  co trzecią złotówkę wydaną na inwestycje. W sumie w latach 2016-2019 operator wydał na ten cel ponad 2,5 mld złotych.

O 315 tysięcy wzrosła liczba klientów abonamentowych usług mobilnych, czyli o 3,2 % rok do roku. To oznacza, że w 2019 roku liczba użytkowników tych usług rosła szybciej niż rok wcześniej. Tylko w ostatni trzech miesiącach roku przybyło 109 tysięcy użytkowników ofert abonamentowych. To najwięcej od ponad dwóch lat.

Statystycznie klient Orange zużył w 2019 roku 3,6 GB danych miesięcznie, czyli niemal dwa razy więcej niż w 2017 (1,9 GB). Operator inwestuje w sieć mobilną by sprostać oczekiwaniom klientów coraz intensywniej korzystających z transmisji danych. W sieci Orange na koniec 2019 roku działało już 8900 stacji bazowych z agregacją pasma, co zwiększa pojemność sieci i odpowiada na to zapotrzebowanie. Dla porównania, na koniec 2017 roku było ich 3900.

Dzięki podejściu „więcej za więcej” poprawia się trend średniego przychodu z oferty (ARPO) dla mobilnych usług abonamentowych kupowanych poza pakietem. Spadek ARPO ograniczono do 5,6% ( w porównaniu z 10,1% w 2018 roku), a w samym czwartym kwartale do zaledwie 3,6% rok do roku.

Kluczowe wyniki finansowe: historyczny wzrost przychodów, EBITDAaL rośnie drugi rok z rzędu. Przewidywania dalszego wzrostu w 2020.

Przychody Orange Polska w 2019 roku wzrosły o 2,9% i był to pierwszy wzrost od 13 lat.

Na ten wynik pozytywnie wpłynęły zwłaszcza przychody z konwergencji (o 20% wyższe niż rok wcześniej, dzięki rosnącej liczbie klientów i poszerzaniu pakietów o kolejne usługi),  przychody z usług IT i integratorskich (wzrost o 30% rok do roku, z czego 16 % to organiczny wzrost, a pozostała część to wynik BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w 2019 r.) oraz przychody ze sprzedaży sprzętu, które wzrosły o 11% rok do roku.

EBITDAaL wzrosła o 7% rok do roku, głównie za sprawą rekordowych wpływów ze sprzedaży nieruchomości, redukcji kosztów działalności oraz poprawie w zakresie marży bezpośredniej. Warto zauważyć, że nawet odliczając wpływy z nieruchomości, EBITDAaL w ujęciu rocznym wzrosła o 4,5%. Na ten wynik pozytywnie wpłynęła strategia budowania wartości w działaniach komercyjnych, coraz większe wykorzystanie sieci światłowodowej przez klientów, a także znaczące oszczędności. Koszty pośrednie działalności firmy zredukowano o 7% rok do roku, a w samym tylko czwartym kwartale - aż o 11%. Stało się to za sprawą transformacji procesów biznesowych we wszystkich dziedzinach działalności firmy.

W 2020 roku firma spodziewa się utrzymania pozytywnego trendu - wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Pełny raport z wynikami za 4 kwartał oraz cały 2019 rok znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Mediateka


Informacje prasowe

Startuje kolejna edycja Orange FAB. Start-upy będą pracować nad rozwiązaniami dla 5G

06 lutego 2020
Startuje kolejna edycja Orange FAB. Start-upy będą pracować nad rozwiązaniami dla 5G

Orange zaprasza polskie start-upy do międzynarodowego 5G Challenge. Chce wspólnie  szukać komercyjnych rozwiązań dla sieci kolejnej generacji. Uczestnicy otrzymają też m.in. szansę pracy na rozwiązaniach chmurowych i platformie IoT Orange, wsparcie mentorów oraz ekspertów, a ostatecznie możliwość pilotażowego wdrożenia swojego pomysłu.

5G Challenge to ogólnoeuropejski projekt, do którego zaproszone zostaną start-upy rozwijające usługi związane z 5G. Współpraca z Orange umożliwi start-upom dostęp do niezbędnej infrastruktury technicznej oraz wejście do Programu Orange FAB, a w przyszłości możliwość rozwoju projektów na poziomie krajowym i międzynarodowym. Rekrutacja potrwa do 29 lutego poprzez stronę internetową.

W 2019 roku 11 start-upów pracowało nad pilotażem w Orange, a 9 kontynuuje współpracę w 2020 r. Wśród nich jest PySENSE, któremu praca z Orange umożliwiła uczestnictwo w pierwszym komercyjnym wdrożeniu sieci LTE-M wspólnie z Apatorem i innogy Stoen Operator. Rozwiązanie stworzone przez firmę pozwala na zdalne odczytywanie liczników energii poprzez sieć mobilną Orange Polska. Skierowane jest do przedsiębiorstw energetycznych i tych o rozproszonej strukturze. Swój produkt z pomocą Orange rozwijał też start-up, który stworzył system zarządzania etykietami cenowymi, wdrażany obecnie pilotażowo w jednej z sieci handlowych. Projektem, który był sprawdzany bezpośrednio w Orange Polska są szkolenia w technologii VR, z powodzeniem przetestowane przez zespół obsługi klientów operatora.

Podczas DemoDay, oprócz ogłoszenia nowego naboru do programu OrangeFab, swoje rozwiązania prezentowały również firmy, które już współpracują z Orange nad wdrożeniami. To projekty związane z IoT, efektywnością energetyczną,  czy optymalnym wykorzystaniem budżetów reklamowych. Start-upy biorące udział w Orange Fab mogą także liczyć na wsparcie współpracujących akceleratorów: Accelpoint, Space3ac, Blue Dot Solutions oraz Brinc. Pomagają one Orange Fab w rekrutacji firm, które mogą brać udział w akceleracji, partycypują też w kosztach tworzonych rozwiązań. Współpraca z akceleratorami daje start-upom biorącym udział w projekcie dodatkowe zaplecze merytoryczne.

Orange Fab to program akceleracyjny dla start-upów, o ugruntowanej pozycji. Podczas 6 dotychczasowych edycji Orange Fab współpracował łącznie z 48 startupami, a rocznie analizowanych jest szczegółowo ponad 250 rozwiązań. W 2019 roku dwa ze start-upów biorących udział w projekcie pozyskało zewnętrznych inwestorów, kilka startupów rozpoczęło lub kontynuowało rozwój na skalę globalną. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Korei Płd., Tajwanie, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

***

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange

Scroll to Top