Informacje prasowe

Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

12 lutego 2025
Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

pobierz-PDF

Orange Polska osiągnął w 2024 r. solidne wyniki operacyjne i finansowe. Dynamicznie rozwijają się kluczowe usługi telekomunikacyjne, dzięki rosnącej liczbie klientów światłowodu, usług mobilnych i pakietów konwergentnych, przychody z nich wzrosły o 5,4% rok do roku. Firma kontynuowała inwestycje w nowoczesną infrastrukturę zwiększając jakość i dostępność usług w najnowszych technologiach. Łączne przychody Orange Polska, zgodnie z prognozą, były nieco niższe niż w 2023 r. Natomiast w bardzo dobrym tempie, o 4,6% rok do roku, rosła rentowność operacyjna EBITDAaL. Firma z sukcesem zrealizowała strategię .Grow, stając się dużo silniejszym graczem na polskim rynku telekomunikacyjnym.

- Za nami bardzo udany rok dla Orange Polska. Nasze wyniki finansowe i komercyjne odzwierciedlają stałe, solidne tempo wzrostu, choć mierzyliśmy się także z wyzwaniami, zwłaszcza na wymagającym rynku biznesowym. Podjęliśmy duży wysiłek inwestycyjny dla rozwoju nowoczesnej cyfrowej infrastruktury, by zapewniać klientom usługi na najwyższym poziomie. Udostępniliśmy możliwość korzystania z superszybkiego mobilnego internetu 5G na bazie nowych częstotliwości blisko 40% mieszkańców kraju. Wprowadziliśmy nową jakość do naszej oferty światłowodowej – ultraszybką prędkość do 8 Gb/s. W zasięgu tej opcji jest już 2,5 mln gospodarstw domowych w kraju. Łączny zasięg Orange Światłowodu zwiększyliśmy o milion gospodarstw domowych. Cieszymy się, że jakość naszej sieci znajduje potwierdzenie w niezależnym rankingu SpeedTest.pl za rok 2024, bazującym na pomiarach prędkości internetu przez użytkowników - Orange jest numerem jeden, zarówno jeśli chodzi o 5G jak i światłowód FTTH. Jesteśmy dumni i wdzięczni, że klienci doceniają nasze starania. W 2024 roku osiągnęliśmy czołową pozycję na rynku pod względem wskaźnika rekomendacji NPS, mierzącego satysfakcję klientów i skłonność do polecania usług innym. To dla nas niezwykle cenne wyróżnienie, ale jednocześnie odpowiedzialność, by kontynuować nasze podejście, w którym klient jest na pierwszym miejscu we wszystkich naszych działaniach - powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Odnosząc się do realizacji strategii .Grow, Liudmila Climoc dodała: - Osiągnęliśmy cele i ambicje .Grow, pomimo wielu wyzwań w otoczeniu makroekonomicznym, których nie sposób było przewidzieć. Jesteśmy dziś silniejsi, mamy mocniejszą pozycję na rynku i potrafimy skutecznie działać w zmieniających się warunkach. To zasługa pracy całego zespołu Orange Polska. Już w marcu przedstawimy naszą strategię na kolejne lata. Jestem przekonana, że będzie ona podstawą dla dalszego rozwoju - z korzyścią dla naszych klientów i akcjonariuszy.

Kluczowe usługi telekomunikacyjne zyskują kolejnych klientów

W minionym roku w dobrym tempie rosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Orange. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało już blisko 1,6 mln klientów indywidualnych. W ostatnich trzech miesiącach roku przybyło ich 72 tys., w tym 26 tys. w wyniku zakupu przez Orange lokalnych operatorów. W skali całego roku liczba użytkowników światłowodu zwiększyła się o ponad 200 tys. Firma konsekwentnie rozszerza zasięg Orange Światłowodu, obecnie może z niego korzystać już 9 mln gospodarstw domowych w kraju.

Z konwergentnych pakietów usług dla domu korzysta już blisko 1,8 mln klientów, czyli o 85 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych na koniec roku wynosiła blisko 9,2 mln, w ciągu roku zwiększyła się o ponad 250 tys., a w samym 4 kwartale o 66 tys. Podejście „więcej za więcej” w tworzeniu ofert buduje także odpowiednią wartość – we wszystkich usługach rośnie ARPO, czyli średni przychód na usługę.

Poprawa kluczowych wyników finansowych, cele osiągnięte

W minionym roku przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 5,4% w porównaniu do 2023. Rosnąca dynamika wzrostu w tym obszarze nie zdołała jednak zrównoważyć spadku przychodów z usług IT i integratorskich, a także z odsprzedaży energii. Łączne przychody firmy były niższe o 1,8% rok do roku, zgodnie z przewidywaniami.  Firma osiągnęła jednak wyraźny wzrost EBITDAaL, o 4,6% rok do roku. Jest to przede wszystkim zasługa marży z kluczowych usług telekomunikacyjnych – mocnych fundamentów biznesowych, które napędzają wzrost.

Orange Polska zainwestował w minionym roku ponad 2 mld zł, kładąc nacisk zwłaszcza na rozwój 5G i modernizację radiowej sieci dostępowej oraz inwestycje światłowodowe w ramach projektów unijnych. Po odliczeniu przychodów ze sprzedaży nieruchomości, wskaźnik eCapex wyniósł 1,8 mld zł.

W 2025 dalszy wzrost wyników i dywidendy dla akcjonariuszy

Priorytety firmy na ten rok to dalszy wzrost w kluczowych usługach telekomunikacyjnych oraz przywrócenie wzrostu w usługach ICT, pomimo wciąż niepewnej sytuacji na tym rynku. Chcemy również dalej inwestować w infrastrukturę dając najlepsze doświadczenie naszym klientom. W 2025 roku zarząd Orange Polska przewiduje osiągnięcie niskiego, jednocyfrowy wzrostu przychodów oraz EBITDAaL. Wskaźnik eCapex (nakłady inwestycyjne pomniejszone o wpływy ze sprzedaży nieruchomości) będą w przedziale 1,8-1,9 mld zł, czyli na podobnym poziomie jak w roku 2024.

Mając na uwadze dobre wyniki, mocny bilans finansowy, a także dobre perspektywy na przyszłość, zarząd Orange Polska będzie rekomendował wypłatę w 2025 roku dywidendy dla akcjonariuszy na poziomie 0,53 zł na akcję, co będzie oznaczać 10% wzrostu w stosunku do dywidendy wypłaconej w roku ubiegłym.

Sukces strategii .Grow

Orange Polska zrealizował założenia i ambicje strategii .Grow obowiązującej w latach 2021–2024, pomimo wielu wyzwań zewnętrznych, trudnych do przewidzenia w czasie jej tworzenia: wybuch wojny w Ukrainie, inflacja, kryzys energetyczny. Firma osiągnęła zakładane wskaźniki finansowe, przede wszystkim wzrost przychodów (średnio rocznie o 2,6%) oraz wzrost EBITDAaL (średnio rocznie o 4,4%, co jest wynikiem w górnym przedziale celu.) W ciągu 4 lat strategii .Grow Orange Polska zwiększył EBITDAaL o ponad 500 mln zł, co pokazuje zdolność firmy do konsekwentnego budowania wartości dla akcjonariuszy nawet w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. Sukces finansowy strategii .Grow. pozwolił firmie powrócić do stabilnych wypłat dywidendy.

Strategia .Grow zakładała budowanie wartości w oparciu o podstawową działalność firmy, wykorzystanie możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie do budowania nowych rozwiązań i wewnętrznej transformacji firmy oraz odpowiedzialność w wymiarze środowiskowym, społecznym oraz zarządzania.

Więcej z biznesu: Rozwój nowoczesnej infrastruktury światłowodowej, jako bazy dla konwergentnej oferty dla domu był jednym z podstawowych założeń. Dziś w zasięgu Orange Światłowodu jest już 9 mln domów i mieszkań w kraju, w porównaniu do 5 mln cztery lata temu. Zwiększanie zasięgu bazowało na łączach budowanych przez spółkę Światłowód Inwestycje, w której Orange ma 50% udziałów, inwestycjach na terenach białych plam przy wsparciu funduszy unijnych, a także współpracy z innymi operatorami hurtowymi oraz zakupie lokalnych sieci światłowodowych.

Liczba klientów usług konwergentnych zwiększyła się w czasie realizacji strategii o 20%, zgodnie z zakładanym celem, a przychody z konwergencji wzrosły o blisko 50%.

Ważnym elementem budowania wartości z podstawowego biznesu było wykorzystanie potencjału infrastruktury Orange na rynku hurtowym. W czasie realizacji .Grow przychody z usług hurtowych (z wyłączeniem infrastruktury miedzianej oraz interkonektu) wzrosły o blisko 60%, a liczba klientów korzystających z ofert innych operatorów w oparciu o infrastrukturę światłowodową Orange zwiększyła się 6-krotnie.

Nowe możliwości: Na rynku biznesowym, Orange skutecznie umacniał swoją pozycję partnera w cyfrowej transformacji dla firm, wykorzystując zwłaszcza mocne kompetencje w dziedzinie ICT. Średnio roczne przychody z usług IT i integratorskich rosły w tempie 12 %, czyli szybciej, niż zakładana w strategii ambicja na poziomie 9-10%. Główne filary wzrostu stanowiły rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, IoT dla przemysłu i smart city oraz rozwiązania softwarowe oparte o chmurę oraz Data & AI.

Nasz potencjał: Nowoczesne cyfrowe rozwiązania to odpowiedź na oczekiwania klientów jak również skuteczne narzędzia zwiększające efektywność firmy. Coraz więcej klientów kupując usługi Orange korzysta z wygodnych, cyfrowych rozwiązań – dziś już 25% sprzedaży odbywa się w kanałach cyfrowych, zwłaszcza za sprawą aplikacji Mój Orange. Liczba jej użytkowników wzrosła trzykrotnie w ciągu 4 lat. We wszystkich salonach sprzedaży formalności realizowane są bez użycia papieru, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

Technologie takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe pozwoliły stworzyć  innowacyjne rozwiązania, m.in. platformę umożliwiającą tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów czy rozwój asystenta AI Maxa, który dzięki generatywnej sztucznej inteligencji pomaga dziś klientom także przy wyborze odpowiedniego smartfonu.

W ciągu 4 lat w Orange powstało ponad 1000 robotów usprawniających i automatyzujących wiele procesów wewnętrznych w organizacji.

Odpowiedzialność: Orange Polska zrealizował ambitne cele środowiskowe: ograniczył emisje własne CO2 względem roku 2015 o 78% i obecnie większość potrzeb energetycznych firmy jest realizowanych z odnawialnych źródeł energii. Firma kontynuowała realizację misji dotyczącej edukacji i włączania cyfrowego. Z działań kierowanych do dzieci, nauczycieli i seniorów, głównie realizowanych poprzez długofalowe programy Fundacji Orange, w latach 2021 – 2024 skorzystało 470 tysięcy osób. Z kolei w wymiarze odpowiedzialnego zarządzania i różnorodności, udział kobiet na pozycjach liderskich zwiększył się do 36%.

Plan strategiczny na kolejne lata Orange Polska przedstawi 19 marca 2025r.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za rok 2024 oraz podsumowaniem strategii .Grow znajduje się na www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Doechii i Lola Young na Open’er Festival Powered by Orange `25

04 lutego 2025
Doechii i Lola Young na Open’er Festival Powered by Orange `25

pobierz-PDF

This is the new cool! Do line-upu Open'er Festival Powered by Orange `25 dołączają dwie artystki, które będą trząść muzycznym światem w najbliższych latach: Doechii - zdobywczyni Grammy za najlepszy rapowy album roku, a także Lola Young - bezkompromisowy, niezwykle szczery głos nowego pokolenia. Do zobaczenia w Gdyni / Kosakowie, w dniach 2-5 lipca 2025.

DOECHII

Na "Alligator Bites Never Heal" (2024), zdobywcy Grammy  za Najlepszy rapowy album roku, Doechii krzyczy w pewnym momencie: “I’m everythiiiiing!”. Jej krzyk jest odpowiedzią na tych, którzy starają się umieścić ją w jednym gatunku. Urodzona w Tampie, a obecnie mieszkająca w L.A. raperka i piosenkarka, jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się artystek swojego pokolenia. Z równą siłą i przekazem dostarcza mocne wersy w stylu boom bap, wyśpiewuje afirmacje nad astralnym jazzem, komentuje przy wciągających bitach house’owych i uwodzi w przebojowym utworze R&B. W 2023 roku Doechii zdobyła swoją pierwszą platynową płytę w USA, wystąpiła na głównej scenie Coachelli, zagościła na scenie podczas tras Beyoncé i Doja Cat. Doechii imponuje nie tylko tym, że doskonale radzi sobie w każdej formie, którą postanowi eksplorować. Artystka zawsze jest u siebie i w swoim artyzmie, niezależnie od tego, dokąd ją to zaprowadzi. A już 5 lipca wjedzie na Orange Main Stage!

LOLA YOUNG

Lola Young to nowy głos młodego pokolenia i autorka „This Wasn’t Meant For You Anyway” jednego najbardziej szczerych i odważnych albumów 2024 roku. Podobnie jak sama Lola, płyta jest bezczelna, zabawna, zawzięta i głęboko zakorzeniona w rzeczywistości Londynu. Artystka zaczęła pisać własne piosenki już w wieku 11 lat, a następnie uczęszczała do prestiżowej Brit School. Wiara we własną muzykę stała się dla niej wszystkim. Jak sama przyznała „nie miała nic innego w życiu”. Swoją publiczność budowała poprzez małe londyńskie puby i inne miejsca, gdzie zaczęli się pojawiać przedstawiciele wytwórni płytowych. Swój pierwszy duży kontrakt podpisała w wieku 18 lat. W 2023 roku utwór „Don’t Hate Me” pchnął karierę Brytyjki na zupełnie nowe tory. Singiel z projektu „My Mind Wanders and Sometimes Leaves Completely” stał się wiralem na TikToku i zainspirowały lip-syncowe wersje zarówno u ponad 100 tysięcy innych użytkowników, jak i wielu celebrytów, a Lola zaczęła zyskiwać coraz większą rzeszę fanów w USA. Jej trasa koncertowa wiosną 2024 roku wyprzedała się w kilka sekund. Dziś nie mamy wątpliwości - Lola Young jest jednym z najbardziej obiecujących i płodnych globalnych talentów. A już 3 lipca złapiecie ją na Orange Main Stage.

Mediateka


Informacje prasowe

Nine Inch Nails, Camila Cabello i Gracie Abrams na Open’erze ’25

22 stycznia 2025
Nine Inch Nails, Camila Cabello i Gracie Abrams na Open’erze ’25

pobierz-PDF

Nine Inch Nails, absolutna muzyczna legenda, gwiazdą czwartku na Open'er Festival 2025 Powered by Orange. Do line-upu tegorocznej edycji dołączają również fenomenalne artystki, które wystąpią po raz pierwszy w Polsce: Camila Cabello - jedno z najgorętszych nazwisk współczesnego popu, Gracie Abrams - świetna songwriterka i wielkie objawienie amerykańskiego indie-popu. Do zobaczenia w Gdyni / Kosakowie, w dniach 2-5 lipca 2025.

 

NINE INCH NAILS

Już w latach 90. Nine Inch Nails stał się twarzą muzyki industrialnej, przenosząc jej brud do światowego mainstreamu. Utwory takie jak "Head Like a Hole", "Closer" i "Hurt" stały się międzynarodowymi hitami, a albumy „The Downward Spiral” (1994) i „The Fragile” (1999), „With Teeth” (2005) i „Year Zero” (2007) trafiły do czołówki sprzedaży m.in. w USA i UK. Nine Inch Nails zdobył kilkanaście nominacji nagród Grammy, zgarniając 2 statuetki. Projekt Trenta Reznora utrzymywał sukces na listach przebojów, nawet gdy styl NIN ewoluował, w stronę ambientowej elektroniki, inspirowanej jego oskarowymi ścieżkami dźwiękowymi. W 2016 roku, po dekadach bycia jedynym oficjalnym członkiem zespołu, Trent Reznor przyjął angielskiego producenta Atticusa Rossa - wieloletniego partnera twórczego (muzyka filmowa, How To Destroy Angels) - jako drugiego oficjalnego członka zespołu. W ciągu następnych pięciu lat, duet cieszył się płodnym okresem, który zaowocował nowymi ścieżkami dźwiękowymi, a także projektami NIN, takimi jak album „Bad Witch” z 2018 roku oraz kontynuacją instrumentalnej serii Ghosts, która doczekała się dwóch nowych odsłon w 2020 roku: „Ghosts V: Together” i „Ghosts VI: Locusts”. Nine Inch Nails na Orange Main Stage 3 lipca.

 

CAMILA CABELLO

Kiedy 7 lat temu świat zwariował na punkcie “Havany” nie było wątpliwości, że Camila Cabello, amerykańska piosenkarka, autorka tekstów i aktorka o kubańskich i meksykańskich korzeniach, dołącza właśnie do superligi światowego popu. Kawałek szybko stał się „najczęściej odtwarzanym utworem wszech czasów nagranym przez kobietę”, a w 2018 roku jej debiutancki album “Camila”, zadebiutował na #1 listy sprzedaży w USA. Płyta nominowana była do GRAMMY w kategorii Best Pop Vocal Album, a wykonanie „Havany” na żywo dało Cabello nominację za Best Pop Solo Performance. W 2019 roku współpracowała z Shawnem Mendesem przy utworze „Señorita”, który również zdobył nominację do nagrody w kategorii Best Pop Duo/Group Performance. Jej drugi album, “Romance”, pokrył się w USA platyną, a w kwietniu 2022 roku Camila wydała swój trzeci album, “Familia”, z hitami „Don’t Go Yet” oraz nominowanym do Grammy „Bam Bam” z Edem Sheeranem. W ubiegłym roku ukazał się jej czwarty album "C,XOXO". A już 5 lipca Camila Cabello wystąpi po raz pierwszy w Polsce - oczywiście na Open'erze! Widzimy się na Orange Main Stage.

 

GRACIE ABRAMS

Od czasu debiutu w 2019 roku, Gracie Abrams stała się jedną z najbardziej interesujących autorek piosenek swojego pokolenia. W ubiegłym roku była nominowana do nagrody Grammy w kategorii Best New Artist, a w tym ma ponowną szansę na statuetkę, tym razem w kategorii Best Pop Duo/Group Performance za utwór “Us” nagrany z Taylor Swift. Swoją pierwszą piosenkę napisała w wieku ośmiu lat, a dzięki emocjonalnym i intymnym tekstom szybko zaczęła zdobywać rzeszę oddanych fanów. Latem 2020 roku ukazała się jej pierwsza EP-ka “Minor” z singlami „21”, „I miss you, I’m sorry” oraz „Long Sleeves”. Kolejna, “This Is What It Feels Like”, wyszła w 2021 roku. W 2023 roku Gracie zaprezentowała długo oczekiwany debiutancki album „Good Riddance”, a jej trasa po Ameryce Północnej wyprzedała się w mniej niż godzinę. Jednym z kroków milowych kariery Gracie Abrams były z pewnością występy jako artystka otwierająca wybrane koncerty legendarnej już trasy „Eras Tour” Taylor Swift. W ubiegłym roku wydała swój drugi album „The Secret of Us”, który stał się #1 sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Australii i Holandii, a także dotarł do #2 w USA. Nie możemy się doczekać jej występu na Open'erze! 2 lipca, Orange Main Stage.

Mediateka

Scroll to Top