Informacje prasowe

Poczta Polska we współpracy z Orange wyposażyła listonoszy w ponad 20 tys. nowych tabletów

12 sierpnia 2020
Poczta Polska we współpracy z Orange wyposażyła listonoszy w ponad 20 tys. nowych tabletów

Listonosze Poczty Polskiej pracują już na nowych tabletach. To efekt wdrożenia umowy zawartej między Pocztą Polską, Integrated Solutions i Orange Polska. Z roku na rok liczba elektronicznych potwierdzeń odbioru przesyłek rośnie o ponad 30%.

Ponad dwadzieścia tysięcy nowych tabletów trafiło już w ręce listonoszy Poczty Polskiej. To efekt realizacji części umowy podpisanej w grudniu 2019 r. Jej wartość sięga ponad 116 mln PLN w ciągu 3 lat. Obecnie Poczta dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia.

– Umowa przewiduje nie tylko zakup nowoczesnego sprzętu z zestawem akcesoriów, ale również zapewnia Poczcie Polskiej pełen dostęp do pakietu usług serwisowych, transmisji danych i licencji – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej – Jest to największy tego typu program wdrożeniowy w Europie w ostatnich latach. To dla nas olbrzymia satysfakcja. Tym bardziej, że dzięki temu znacząco poprawi się komfort pracy listonoszy i jakość obsługi naszych klientów – dodaje Tomasz Zdzikot.

Klienci korzystający z EPO otrzymują informację o doręczeniu przesyłki w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie umożliwia przekazanie klientowi pełnej informacji o terminie odebrania przesyłki, a także przekazanie obrazu złożonego z podpisu wraz z cechami biometrycznymi. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom wszystkie dane o doręczanych przesyłkach klienci otrzymują w pliku elektronicznym.

- Cieszę się, że możemy dziś mówić o przeprowadzonym z sukcesem wdrożeniu usługi Mobilny Listonosz dla Poczty Polskiej, która od lat należy do grona naszych kluczowych Klientów. Był to dla nas największy projekt sprzedażowy w ostatnim roku. Kompleksowa oferta Orange oraz Integrated Solutions pozwala nam realizować tak duże projekty, które z jednej strony wspierają procesy digitalizacji firmy, a z drugiej poprawiają cyfrowe doświadczenia Klientów. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia i z tak dobrej współpracy z Pocztą Polską – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska ds. rynku biznesowego.

Projekt Mobilny Listonosz, a także zakup sprzętu wraz z usługami są szczególnie ważne w związku ze zwiększającą się co roku liczbą przesyłek z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru. Nowy sprzęt umożliwi Poczcie Polskiej obsługę tego typu doręczeń przez kolejne 3 lata.

Mediateka


Informacje prasowe

Już dziś kolejny Flex Nocą, a od 18 sierpnia #hello5G dla użytkowników Orange Flex #chceszmasz

11 sierpnia 2020
Już dziś kolejny Flex Nocą, a od 18 sierpnia #hello5G dla użytkowników Orange Flex #chceszmasz

Orange Flex przygotował dla swoich klientów kolejną edycję Flex Nocą z atrakcyjnymi ofertami na topowe urządzenia. A to nie koniec niespodzianek dla flexowiczów - już za tydzień będą oni mogli rozpocząć przygodę z 5G. Na powitanie #hello5G Orange przygotuje specjalną odsłonę akcji Flex Nocą.

Już dziś, 11 sierpnia od godz. 18.00 do godz. 6.00 rano 12 sierpnia klienci Orange Flex, którzy przystąpią do Klubu Flex mogą aktywować bezpośrednio w aplikacji kupony uprawniające do zniżek przy zakupie popularnych urządzeń. W tym tygodniu będą to:

  • smartfon Samsung Galaxy A20e,
  • soundbar JBL Bar 2.0 ,
  • smartfon Oppo A31.

Na promocyjne zakupy będą mieli całą środę – kupony będą ważne do północy 12 sierpnia.

#hello5G wkrótce w Orange Flex

Flex to propozycja dla tych, którzy lubią i cenią innowacje, ciekawi są cyfrowego świata i dobrze się w nim czują. To również elastyczny model usługi, w którym na bieżąco odpowiadamy na potrzeby naszych klientów. A te są jasne: chcą oni pozostawać w kontakcie, tam, gdzie tego chcą, kiedy chcą. Pandemia koronawirusa pokazała to wyraźnie. Teraz, dzięki #hello5G, będziemy mogli wspólnie stawiać pierwsze kroki w świecie najnowszej generacji sieci mobilnej. To początek tej drogi i cieszę się, że będziemy razem z użytkownikami Orange Flex odkrywać kolejne możliwości 5G  – mówi Artur Stankiewicz, dyrektor marketingu rynku konsumenckiego w Orange Polska.

#hello5G będzie automatycznie dostępne dla użytkowników Planu za 80zł w Orange Flex. Aby z niej korzystać, trzeba być w zasięgu tej technologii, posiadać telefon współdziałający z nią wraz z aktualnym oprogramowaniem oraz odpowiednią kartę SIM (4G LTE – USIM lub eSIM).

Uruchomieniu #hello5G będzie towarzyszyć specjalna edycja akcji Flex Nocą, dzięki której łatwiej wejść do świata 5G. Klubowicze Orange Flex będą mogli od godz. 18.00 we wtorek, 18 sierpnia do godz. 6.00 rano w środę, 19 sierpnia wygenerować w swojej aplikacji kod rabatowy, który pozwoli kupić smartfon współpracujący z #hello5G z superzniżką. Kupony będą dostępne w zakładce Klub Flex. Można je zrealizować w sklepie z urządzeniami na stronie Orange Polska do końca dnia w środę, 19 sierpnia.

W ofercie Orange można znaleźć czternaście modeli smartfonów wiodących producentów, które wspierają #hello5G. Są to:

  • smartfony z rodziny Xiaomi: Mi 10 5G, Mi 10 Lite 5G oraz Mi 10 Pro 5G,
  • smartfony Samsung z serii S20: S20+ 5G oraz S20 Ultra 5G,
  • Samsung Note 20 5G i Note 20 Ultra 5G (obecnie w przedsprzedaży),
  • Motorola Edge 5G,
  • LG Velvet 5G,
  • Sony Xperia 1 II 5G,
  • Huawei P40 5G, Huawei P40 Lite 5G, Huawei P40 Pro 5G oraz Huawei P40 Pro+ 5G.

Oferta urządzeń obsługujących #hello5G będzie systematycznie poszerzana. Aby współpracować z #hello5G, smartfon powinien być zaktualizowany do najnowszej wersji oprogramowania.

#hello5G dostępne jest m.in. w Warszawie, Łodzi, Krakowie, miastach Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Wrocławiu, Poznaniu, Rzeszowie i Kielcach. Dokładny zasięg sieci można sprawdzić za pomocą mapy zasięgu.

Pasmo 2100 MHz, wykorzystane teraz do uruchomienia sieci #hello5G, w przyszłości posłuży przy budowaniu kompleksowej sieci 5G, pomagając m.in. poprawić jej zasięg wewnątrz budynków.

Jednocześnie, Orange Polska intensywnie przygotowuje się do uruchomienia sieci 5G w pasmach wskazanych do tego na poziomie Unii Europejskiej, testując dostępne na rynku rozwiązania. Od jesieni 2019 r. trwają próby terenowe w paśmie 3,5 GHz, a od roku - w paśmie 26 GHz.

Mediateka


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za 2 kwartał, skuteczne działania kompensujące wpływ pandemii. Firma podtrzymuje przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym roku.

29 lipca 2020
Dobre wyniki Orange Polska za 2 kwartał, skuteczne działania kompensujące wpływ pandemii. Firma podtrzymuje przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym roku.

Przychody Orange Polska w drugim kwartale wzrosły o 2,5%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o 10% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt bardzo dobrych wyników komercyjnych z kluczowych usług, a także działań, jakie firma podjęła, by zminimalizować wpływ pandemii na jej biznes.

- Pandemia pokazała, jak ważny jest pewny i szybki internet domowy. Na tym polu światłowód nie ma sobie równych, co widać po zainteresowaniu klientów. Mimo lockdownu, od kwietnia do czerwca aż o 44 tys. więcej klientów zdecydowało się na Orange Światłowód, i był to kolejny kwartał z drugim najlepszym wynikiem w historii tej usługi. Osiągnęliśmy też solidne wyniki w segmencie mobilnym, na co między innymi wpłynął niższy wskaźnik odejść klientów. Konwergentne pakiety usług, czyli serce naszej strategii budowania wartości, wciąż cieszą się popularnością - mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - To, że mogliśmy wesprzeć naszych klientów i dynamicznie odpowiadać na ogromny wzrost zapotrzebowania na transfer danych jest zasługą inwestycji w nasze sieci i systemy, jakie poczyniliśmy w poprzednich latach, oraz zaangażowania koleżanek i kolegów, którzy niezmiennie opiekowali się naszymi klientami również podczas lockdownu. Ten kryzys pokazał, że fundamenty naszego biznesu są mocne. Miniony kwartał był trudny dla całej gospodarki, tym bardziej cieszymy się, że działania, jakie podjęliśmy, aby ograniczyć negatywny wpływ pandemii, przyniosły rezultaty – dodaje.

Najważniejsze wyniki komercyjne

W drugim kwartale przybyło 44 tysiące użytkowników Orange Światłowodu, w sumie z superszybkiego internetu od Orange o prędkości nawet 1 Gb/s korzysta już 608 tysięcy klientów. Dzięki realizowanym inwestycjom od kwietnia do czerwca sieć światłowodowa dotarła do kolejnych 209 tysięcy mieszkań i domów. W sumie w zasięgu jest już 4,6 mln gospodarstw domowych w całym kraju.

O dużym zapotrzebowaniu na szybki domowy internet świadczy fakt, że w drugim kwartale łączna liczba klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu w różnych technologiach wzrosła o 22 tysiące, czyli o 2% rok do roku, co było najlepszym wynikiem od 6 kwartałów. Użytkownicy najszybszego, światłowodowego internetu, stanowią już niemal jedną czwartą wszystkich klientów korzystających z łącza szerokopasmowego.

W drugim kwartale przybyły 162 tysiące klientów mobilnych usług abonamentowych, w tym  65 tysięcy klientów usług głosowych.  Rośnie także liczba rodzin korzystających z pakietów Orange Love – na koniec czerwca było ich już ponad 1,4 mln, czyli 8% więcej niż na koniec  2 kwartału ubiegłego roku. ARPO z usług konwergentnych przekroczyło 105 złotych, co świadczy o tym, że  klienci wybierają coraz bogatsze pakiety i są zainteresowani ofertami „więcej za więcej”.

Kluczowe wyniki finansowe

Na wzrost przychodów firmy w drugim kwartale 2020 roku pozytywnie wpłynęły przychody z podstawowych usług telekomunikacyjnych Orange – konwergentnych pakietów oraz usług mobilnych i szybkiego domowego internetu oferowanych poza pakietami. W sumie były one wyższe o 2,3% rok do roku. Na przychody z usług mobilnych jednocześnie niekorzystnie wpłynął spadek przychodów z roamingu, spowodowany pandemią i ograniczeniami dotyczącymi podróży. Kolejny pozytywny czynnik to przychody z usług IT i integratorskich  - w ujęciu rocznym wzrosły aż o 46%, na co składają się mocny wzrost organiczny (o 22% rok do roku) oraz wynik BlueSoft (39 mln zł). Rosły także przychody z mobilnych usług hurtowych, a z kolei spadek przychodów ze sprzedaży urządzeń wyniósł zaledwie 13%. Wraz z poluzowaniem obostrzeń klienci stopniowo powracają do salonów, wzrasta też  zainteresowanie smartfonami, do czego przyczyniła się wprowadzona w czerwcu atrakcyjna oferta.

Wynik EBITDAaL odzwierciedla z jednej strony dobre wyniki z kluczowych usług,  a z drugiej skuteczność podjętych przez firmę działań kompensujących negatywny wpływ pandemii. Częścią tych działań jest dalsze obniżanie kosztów pośrednich działalności – te w drugim kwartale spadły aż o 13% rok do roku. Marża bezpośrednia (czyli różnica pomiędzy przychodami a bezpośrednimi kosztami działalności) była niższa, z uwagi na konieczność zawiązania dodatkowych rezerw m.in. na złe długi spowodowane pandemią. Dobre wyniki z kluczowego biznesu nie zdołały ich zrównoważyć.

W całym pierwszym półroczu wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 8%, co razem z działaniami kompensującymi wpływ pandemii pozwala potwierdzić przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym 2020 roku. Niemniej, w związku ze spowolnieniem gospodarczym spowodowanym pandemią, firma będzie nadal uważnie monitorować sytuację i na bieżąco oceniać jej wpływ na biznes.

 Pełny raport z wynikami za 2 kwartał oraz całe pierwsze półrocze 2020 roku znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Scroll to Top