Informacje prasowe

W Orange świąteczne prezenty bez papierowych umów

13 grudnia 2018
W Orange świąteczne prezenty bez papierowych umów

W ponad 20 salonach Orange można podpisać umowę, aneks lub złożyć reklamację wyłącznie w formie elektronicznej tzn. na tablecie. To pierwsze takie rozwiązanie wśród krajowych operatorów. Do końca marca będą mogli skorzystać z niego klienci w ponad 200 salonach. 

- Orange jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce wprowadził rozwiązanie, które pozwala podpisać umowę na ekranie tabletu, oszczędzając klientom czas i ułatwiając obsługę. Coraz więcej codziennych spraw, zakupów, chcemy załatwiać zdalnie i wygodnie na komputerze lub za pomocą smartfona. Nasze rozwiązanie to po prostu więcej wygody dla klientów, co jest szczególnie istotne np. w czasie przedświątecznej gorączki zakupów. Przekłada się także na oszczędność papieru, a przez to chroni środowisko naturalne – powiedział Mariusz Gaca wiceprezes zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Orange Polska

Wszystkie dokumenty są wyświetlane na ekranie urządzenia, ale klient otrzyma je też mailem w formie elektronicznej. Na jego życzenie umowa może zostać dodatkowo wydrukowana, ale tylko w jednej kopii, dla klienta. Cały proces przebiega bardzo szybko, a podpisany w ten sposób dokument daje klientowi takie same prawa m.in. do rękojmi i reklamacji, jak wersja papierowa.

Tablet w włączonym oprogramowaniem do podpisywania umów

Równocześnie Orange wprowadza możliwość przedłużenia umowy na oferty bez urządzenia za pomocą e-umowy bezpośrednio na stronie orange.pl lub na infolinii. Dzięki temu klient nie będzie musiał czekać na wizytę kuriera by podpisać dokumenty. Zamiast tego otrzyma maila z prośbą o akceptację zapisów umowy, na co będzie miał 48 godzin. Podobnie jak w przypadku każdej innej umowy zawartej zdalnie, e-umowę klient również może rozwiązać w ciągu 14 dni od daty zawarcia.

Więcej o możliwości podpisywania umowy na ekranie tabletu w wywiadzie z Karoliną Gorzewską i Mateuszem Hankusem na blogu Orange

***

Pilotaż usługi, która pozwala na podpisywanie dokumentów na ekranie tabletu rozpoczął się w grudniu 2017 roku, w salonie przy ul. Okrzei 34 oraz w Alejach Jerozolimskich 160 w Warszawie. Pilotaż potwierdził, że nowe rozwiązanie jest dla klientów bardziej przyjazne i w pełni bezpieczne. Z usługi pozwalającej na zawieranie e-umów przez internet mogą także od maja 2018 r. korzystać klienci biznesowi Orange.

Prace związane z rozwojem elektronicznego obiegu dokumentów (paperless) wpisują się w Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020. Związane są one z rozwojem e-państwa oraz cyfryzacją gospodarki.

Mediateka


Informacje prasowe

Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

12 grudnia 2018
Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

Orange Polska wprowadził eSIM czyli elektroniczną wersję karty SIM dla urządzeń mobilnych. Na początek będzie można ją zainstalować na trzech modelach smartfonów i korzystać tak samo, jak z tradycyjnej karty. Operator będzie sukcesywnie rozszerzać listę urządzeń, na których będzie możliwa instalacja eSIM.

Instalacja karty eSIM na telefonie jest prosta - wystarczy zeskanować kod QR otrzymany od Orange. Na jednym smartfonie może jednocześnie znajdować się kilka kart eSIM. Z usługi mogą skorzystać klienci abonamentowi, usług na kartę, a także klienci biznesowi.

- Orange Polska proponuje klientom najnowsze innowacje technologiczne. Cieszę się, że jako pierwszy polski operator możemy zaproponować korzystanie z eSIM, czyli wirtualnej karty SIM. Od dziś to rozwiązanie jest dostępne w wybranych modelach smartfonów, ale przygotowujemy się do wdrożenia eSIM na kolejnych urządzeniach – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Klienci indywidualni korzystający z abonamentu komórkowego mogą zdecydować się na zakup karty eSIM przy wyborze nowego planu komórkowego, zarówno podczas wizyty w salonie, poprzez infolinię, a także przez internet.  Wymienić swoją tradycyjną kartę na eSIM mogą również użytkownicy ofert prepaid oraz Orange dla Firm. Pierwsze pięć wymian w miesiącu jest bezpłatne, każda kolejna kosztuje 25 zł. Wymiany można dokonać w salonie, poprzez infolinię oraz poprzez serwis Mój Orange na stronie internetowej, a w takiej sytuacji klient otrzyma niezbędny kod QR poprzez e-mail lub zostanie on wyświetlony na ekranie.

Wdrożenie eSIM na smartfonach to pierwszy etap wprowadzania usługi w Orange. W drugim, planowanym na początku 2019 roku, dodana zostanie możliwość korzystania z karty eSIM na smartwatchach, a w przyszłości także na innych urządzeniach mobilnych.

Mediateka


Informacje prasowe

Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

10 grudnia 2018
Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

W Polsce wzrasta świadomość cyberzagrożeń i potrzeba zabezpieczania się przed nimi, szczególnie wśród największych przedsiębiorstw. Korzyści wynikające ze zlecania usług bezpieczeństwa informatycznego firmom wyspecjalizowanym dostrzega aż 91% dużych i 85% średnich firm biorących udział w badaniu Orange Insights. 

- Dla większości firm cyberbezpieczeństwo staje się priorytetem. Orange Polska, jako partner cyfrowej transformacji biznesu, kładzie szczególny nacisk na jego rozwój. Od ponad 20 lat CERT Orange Polska chroni sieć operatora i wspiera klientów w walce z cyberprzestępczością. Umiejętność wykorzystania tych kompetencji i doświadczenia powoduje, że nasi klienci są i czują się bezpieczniejsi - powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska.

Według badań Orange Insight zapewnienie ciągłości pracy systemów informatycznych jest ważne dla ponad połowy dużych i średnich firm. Chodzi o to, żeby mieć niezakłócony dostęp do internetu oraz transmisji danych. Odgrywa to ogromną rolę w zapewnieniu ciągłości biznesowej, która przekłada się na zyski. Warto też podkreślić, że ponad 40% firm widzi konieczność zabezpieczenia urządzeń mobilnych, a co trzeci ankietowany dostrzega poważne niebezpieczeństwo cyberataku i potrzebę rozwijania narzędzi pozwalających je wykrywać. Ankietowane firmy zwróciły także uwagę na rolę człowieka w zachowaniu bezpieczeństwa - 36% badanych uznało za istotną kontrolę dostępu pracowników do systemu informacji.

[caption id="attachment_17107" align="alignnone" width="750"]Orange - insight, badanie bezpieczeństwo w firmach Kliknij, by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 1 MB)[/caption]

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych narzuca wszystkim administratorom danych obowiązek odpowiedniego ich zabezpieczenia W razie nieprzestrzegania nowych praw grożą wysokie kary. Wynosić one będą 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu. Nic dziwnego, że przeważająca większość firm biorących udział w badaniu uznała, że jest gotowa do wdrożenia RODO, lecz jedynie co dziesiąta określiła stopień przygotowania jako bardzo dobry. Choć zwracały uwagę na konieczność zlecania usług w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego, to tylko co trzecia duża firma i 15% średnich zdecydowało się na współpracę z zewnętrzną firmą przy dostosowaniu się do rozporządzenia. Zakres współpracy dotyczył głównie szkolenia pracowników, modyfikacji systemów IT oraz audytu gotowości do wejścia RODO.

[caption id="attachment_17109" align="alignnone" width="750"]RODO - badanie Orange Insights. Kliknij by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 2 MB)[/caption]

***

Raport Orange Insights został przygotowany przez ICAN Research. Badanie objęło 313 ankiet w podziale na dwie grupy firm - duże zatrudniające od 100 do 250 pracowników i korporacje zatrudniające powyżej 250 pracowników. By uzyskać reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Orange to sieć nr 1 w Polsce − dostawca innowacyjnych usług teleinformatycznych z  największą, najbardziej zaawansowaną technologicznie infrastrukturą w kraju. Oferuje rozwiązania z zakresu najnowszych trendów związanych z cyfryzacją, takich jak IoT, cyberbezpieczeństwo, access strategy, digital marketing, e-commerce i wielu innych. Dzięki doświadczeniu i kompetencjom Orange jest partnerem, który wspiera, doradza, dostarcza rozwiązania nowoczesne oraz ergonomiczne. Współpracuje z największymi markami, firmami, organizacjami z różnych sektorów gospodarki.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka

Scroll to Top