Oferta

Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie…

27 marca 2019

Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie…

Przepraszam, ale musiałem trochę odczekać z komentarzem do oferty IPTV Cyfrowego Polsatu. Nie chodzi o to, że nie chciałem, tylko od pierwszego wejrzenia wydała się lekko dziwna i potrzebowaliśmy więcej czasu żeby zrozumieć, co wymyślili marketingowcy CP. W pierwszej chwili poczuliśmy się nawet zaszczyceni znalezieniem się w gronie firm wskazanych w ofercie, ale coś nie do końca jednak nam grało.

Sprawdziliśmy i… usługa telewizyjna, którą od kilku dni oferuje CP m.in. klientom naszego światłowodu, nie jest prawdziwą telewizją IPTV. Swoją drogą ostatnio mamy prawdziwy wysyp produktów zastępczych i czekoladopodobnych 🙂 Oferta CP to w istocie usługa OTT (Over-The-Top) polegającą na dostarczaniu multimedialnych treści za pośrednictwem infrastruktury innego operatora. Różnica między IPTV i OTT jest znacząca i wiedzą o tym nie tylko spece od technologii.

Orange Polska w żaden sposób nie współpracuje z CP przy dostarczaniu ich usługi, ani tym bardziej nie odpowiada za jej jakość. Co więcej, sam CP nie ma do końca kontroli nad jej jakością. W usłudze telewizyjnej CP treści przesyłane są za pośrednictwem internetu w taki sam sposób, jak wszystkie inne dane. Nie ma zagwarantowanego osobnego, wydzielonego kanału w łączu internetowym. Testy tego rodzaju transmisji nie gwarantowały wystarczająco dobrej jakości np. podczas transmisji na żywo wydarzeń sportowych, które ogląda wiele osób. Dlatego nasza Orange TV oferuje prawdziwe IPTV ze specjalnym, wydzielonym kanałem dla telewizji, co gwarantuje najwyższą jakość.

Dziennikarze pytali mnie jeszcze o umowy więc dodaję, że jedyną jaką zawarliśmy z CP jest podpisana dwa lata temu, standardowa umowa na kolokację serwerów treści CP oraz na łącza transmisyjne. Czyli absolutnie nic nowego.

Udostępnij: Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie…

Informacje prasowe

Orange sport info na platformie Cyfrowy Polsat

22 kwietnia 2016

Orange sport info na platformie Cyfrowy Polsat

Kanał telewizyjny Orange sport info jest od 21 kwietnia dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, największej platformy satelitarnej w Polsce. Został dołączony do dodatkowego pakietu Sport.

– Bardzo się cieszę, że Orange sport info znacząco zwiększył swój zasięg – w tej chwili dociera już do ok. 3 mln gospodarstw domowych – mówi Dominique Lesage, dyrektor Pionu Kontentu Grupy TP. – Jestem przekonany, że ta młoda, ale wyjątkowa na polskim rynku stacja telewizyjna, zdobędzie rzeszę wiernych widzów również wśród klientów Cyfrowego Polsatu – dodaje.

– Oferta sportowa jest jednym z regularnie rozwijanych przez nas obszarów. Wyniki prowadzonych przez nas badań konsumenckich pokazują, że wielu spośród naszych widzów systematycznie ogląda wydarzenia sportowe, dlatego wierzymy, że także Orange sport info spotka się z zainteresowaniem naszych abonentów – mówi Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu SA.

Orange sport info to pierwsza polska sportowa stacja informacyjna, relacjonująca najważniejsze wydarzenia ze świata sportu – wiadomości są nadawane co godzinę. Fani sportu znajdą tu także reportaże, wywiady i magazyny, m.in. Ekstraklasa raport – w każdy poniedziałek i czwartek – pokazujący najważniejsze wydarzenia każdej kolejki piłkarskiej ekstraklasy,a także magazyn Top gol – z bramkami z ligi polskiej, francuskiej i portugalskiej. Od niedawna w Orange sport info można oglądać również na żywo mecze francuskiej piłkarskiej Ligue 1, uznawaną za najlepszą ligę siatkarską świata włoską Serie A, Remes Pucharu Polski, a także retransmisje meczów Młodej Ekstraklasy. Więcej informacji o kanale Orange sport info można znaleźć na stronie www.orangesport.pl

Oprócz Cyfrowego Polsatu, Orange sport info jest dostępny także na platformie Cyfry +, platformie Telekomunikacji Polskiej (w telewizji IPTV i satelitarnej) oraz w sieciach kablowych. Na platformie Cyfrowy Polsat Orange sport info jest dostępny na kanale 20.

Udostępnij: Orange sport info na platformie Cyfrowy Polsat

Innowacje

Kot w worku z napisem 100 Mb/s

14 grudnia 2010

Kot w worku z napisem 100 Mb/s

Tydzień temu pisałemo pseudo speedteście Cyfrowego Polsatu natelepolis.pli firma szybko go zmieniła na uczciwy. Niech będzie, że się dalej czepiam, ale znów zajmę się tą reklamą. Po zbadaniu prędkości na banerze pojawia się zachęta: „Już wkrótce możesz mieć 100 Mb/s. Internet 4G już w Polsce”. Potem wystarczy zapisać się na usługę. Przypomina to kupowanie kota w worku ze złotym napisem 100 Mb/s. Po pierwsze nie wiadomo, czy znajdziemy się w zasięgu LTE. Po drugie, czy będziemy mieli obiecaną prędkość? Według mnie 100 Mb/s drogą radiową w praktyce można mieć tylko w warunkach laboratoryjnych. W realnym, miejskim świecie słabo to widzę. No chyba, że ktoś będzie szczęśliwcem mieszkającym przy antenie LTE i jedyną osobą, która wykupi usługę w danej lokalizacji. Zbyt dużo elementów decyduje bowiem o szybkości dostępu: odległość od stacji bazowej, ukształtowanie terenu, rodzaj zabudowy, poziom zakłóceń elektromagnetycznych i liczba użytkowników. Dlatego cokolwiek nie będzie napisane w reklamach warto wiedzieć, że radiowy dostęp nie przebije kabla miedzianego, a już na pewno światłowodu. Dlaczego? Dla inżynierów to proste. Radiowa 4G to sieć typu punkt/wielopunkt, a xDSL (np. neostrada) to punkt/punkt. Przekładając na język zrozumiały, załóżmy hipotetyczną sytuację, że chcemy podłączyć 100 użytkowników do jednego węzła sieci np. na osiedlu. W sieciach xDSL każdy z nich może korzystać z przepływności np. 10, 20, czy 40 Mb/s i tyle pokaże speedtest, niezależnie od zachowań innych użytkowników. W sieci 4G szczytowa przepływność 100 Mb/s jest dzielona przez liczbę użytkowników, czyli w chwili, gdy każdy intensywnie korzysta z sieci, na jednego użytkownika przypada 1 Mb/s. Dlatego zanim ulegniemy marketingowemu amokowi, koniecznie zobaczmy, co kryje worek. Z reklamy nie dowiemy się, jaki naprawdę szybki kot wyskoczy.

Udostępnij: Kot w worku z napisem 100 Mb/s

Reklama

Speedtest, jak z reklamy

6 grudnia 2010

Speedtest, jak z reklamy

Przepraszam, ale musiałem trochę odczekać z komentarzem do oferty IPTV Cyfrowego Polsatu. Nie chodzi o to, że nie chciałem, tylko od pierwszego wejrzenia wydała się lekko dziwna i potrzebowaliśmy więcej czasu żeby zrozumieć, co wymyślili marketingowcy CP. W pierwszej chwili poczuliśmy się nawet zaszczyceni znalezieniem się w gronie firm wskazanych w ofercie, ale coś nie do końca jednak nam grało.

Sprawdziliśmy i… usługa telewizyjna, którą od kilku dni oferuje CP m.in. klientom naszego światłowodu, nie jest prawdziwą telewizją IPTV. Swoją drogą ostatnio mamy prawdziwy wysyp produktów zastępczych i czekoladopodobnych 🙂 Oferta CP to w istocie usługa OTT (Over-The-Top) polegającą na dostarczaniu multimedialnych treści za pośrednictwem infrastruktury innego operatora. Różnica między IPTV i OTT jest znacząca i wiedzą o tym nie tylko spece od technologii.

Orange Polska w żaden sposób nie współpracuje z CP przy dostarczaniu ich usługi, ani tym bardziej nie odpowiada za jej jakość. Co więcej, sam CP nie ma do końca kontroli nad jej jakością. W usłudze telewizyjnej CP treści przesyłane są za pośrednictwem internetu w taki sam sposób, jak wszystkie inne dane. Nie ma zagwarantowanego osobnego, wydzielonego kanału w łączu internetowym. Testy tego rodzaju transmisji nie gwarantowały wystarczająco dobrej jakości np. podczas transmisji na żywo wydarzeń sportowych, które ogląda wiele osób. Dlatego nasza Orange TV oferuje prawdziwe IPTV ze specjalnym, wydzielonym kanałem dla telewizji, co gwarantuje najwyższą jakość.

Dziennikarze pytali mnie jeszcze o umowy więc dodaję, że jedyną jaką zawarliśmy z CP jest podpisana dwa lata temu, standardowa umowa na kolokację serwerów treści CP oraz na łącza transmisyjne. Czyli absolutnie nic nowego.

Udostępnij: Speedtest, jak z reklamy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej