Obsługa i Relacje z Klientami

Proszę, jeśli możecie korzystajcie z e-umów i paczkomatów

4 kwietnia 2020

Proszę, jeśli możecie korzystajcie z e-umów i paczkomatów

W czasach pandemii wszystko, co można załatwić bez wychodzenia z domu oraz  kontaktu z innymi ludźmi jest wygodne i bezpieczne. Jednym z najczęstszych przypadków, dla których odwiedzacie salony to podpisywanie umów i kupowanie urządzeń. Nie zawsze trzeba to robić osobiście. Można skorzystać z e-umów i paczkomatów. Od razu zaznaczam, że nie dotyczy to wszystkich, chociaż i tak pod tym względem Orange Polska pozytywnie wyróżnia się wśród telekomów.

AKTUALIZACJA, 6 maja 2020

Od dzisiaj udostępniliśmy dwie, nowe możliwości skorzystania z cyfrowych rozwiązań.

Klienci indywidualni usług mobilnych mogą korzystać z płatności online z e-umową. Oznacza to, że pierwszą wpłatę za sprzęt można zrobić m.in. poprzez BLIK, płatność kartą czy szybki przelew, bez dodatkowych opłat z tego tytułu. Przypominam przy okazji, że opłata za dostawę sprzętu do 28 maja wynosi 0 zł.

Druga nowość dotyczy klientów biznesowych ofert mobilnych, którzy mogą teraz skorzystać z e-umowy ze sprzętem. Chodzi o sytuacje kiedy urządzenia są dokupowane do istniejącego kontraktu lub jest on przedłużany. W tych wypadkach klientowi, który zaakceptował już e-umowę po prostu dostarczamy kurierem przesyłkę, bez potrzeby podpisywania żadnych dokumentów.

Dla kogo e-umowa?

Jeśli jesteś klientem indywidualnym Orange możesz skorzystać z e-umowy w następujących przypadkach:

  • chcesz przedłużyć umowę mobilną;
  • chcesz kupić nową usługę mobilną;
  • chcesz przedłużyć umowę na usługi stacjonarne, bez wymiany sprzętu i zmiany technologii (nie dotyczy klientów posiadających pakiet Orange Love).

Jeśli jesteś klientem biznesowym Orange możesz skorzystać z e-umowy w następujących przypadkach:

  • chcesz przedłużyć umowę mobilną;
  • chcesz kupić nową usługę mobilną;

Inne przypadki kiedy dostępna jest e-umowa:

  • nie masz jeszcze usług Orange lub jesteś klientem Orange na kartę i chcesz kupić nową usługę mobilną. Tutaj jednak zastrzeżenie – dotyczy to wyłącznie klientów indywidualnych, posiadających konto w ING Banku Śląskim. Chodzi o możliwość weryfikacji danych. Pisaliśmy o tym tutaj;

Sprzęt dla klientów indywidualnych będzie czekał w paczkomacie

Proszę pamiętajcie, że jak zawieracie e-umowę na usługi mobilne z urządzeniami, to po jej zatwierdzeniu kupiony smartfon czy kartę SIM możecie odebrać bezpiecznie w bezkontaktowym paczkomacie InPost. Aplikacja mobilna pozwala w ogóle nie dotykać ekranu paczkomatu, wystarczy na telefonie wybrać przycisk „otwórz skrytkę”.

 

Udostępnij: Proszę, jeśli możecie korzystajcie z e-umów i paczkomatów

Obsługa i Relacje z Klientami

Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie

12 sierpnia 2019

Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie

Od grudnia ubiegłego roku możecie podpisać umowy (i nie tylko) na ekranie tabletów, a od 22 lutego jest już możliwie we wszystkich, blisko 200, naszych salonach własnych. Dzięki temu, cały proces idzie szybciej, a z naszych salonów nie wychodzicie z teczką dokumentów. Te bowiem, dzięki możliwości podpisania umowy na tablecie, trafiają po prostu na Waszą skrzynkę mailową.

W sumie w ten sposób nasi klienci podpisali już 500 tysięcy dokumentów, z których znaczną część stanowiły umowy, choć w ten sposób można podpisać także chociażby reklamacje, czy wypowiedzenia umów. Co więcej, mamy już 11 salonów w których wszystkie dokumenty, które można podpisać w ten sposób podpisywane są na tablecie. Jesteśmy pierwszym operatorem w Polsce, który dał swoim klientom taką możliwość.

Umowy na tablecie, drzewo w lesie

Z Waszej perspektywy, poza oszczędnością czasu związaną z brakiem konieczności drukowania dokumentów, zaletą jest także to, że z salonu nie wychodzicie ze stertą dokumentów, gdyż są one wysyłane do Was pocztą elektroniczną. Jeżeli mimo wszystko czujesz miętę do papieru, lubisz słuchać szelestu kartek i czuć ten przyjemny zapach zawsze możesz poprosić o wydruk, jednak powstanie on tylko w jednej kopi – dla Ciebie. Nam w zupełności wystarczy wersja elektroniczna.

Choć jeżeli lubisz papier, jego zapach i fakturę, lepiej kup i przeczytaj książkę.

Wyeliminowanie papieru oznacza dwie rzeczy – po pierwsze – zaoszczędziliśmy już, wspólnie z Wami ponad 130 drzew, czyli tyle ile rośnie na ponad 30 arach dorodnego, dojrzałego lasu. Po drugie – cały proces procesowania i archiwizacji dokumentów przeprowadzany jest automatycznie, co zabiera mniej czasu.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Umowa podpisana na tablecie jest bezpieczna. Waszego podpisu nie da się przekleić, przekopiować, przesunąć, podmienić, zamienić, podrobić (więcej synonimów nie przychodzi mi do głowy). Odpowiada za to szereg zabezpieczeń, biorących pod uwagę nie tylko sam podpis, ale także szereg innych parametrów i dobrze przygotowane systemy informatyczne.

O bezpieczeństwie umowy na tablecie można przeczytać w tekście  wywiadzie z Karoliną Gorzewską i Mateuszem Hankusem na blogu Orange, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do niego.

Lubicie dokumenty na tablecie, więc idziemy dalej

Do tej pory, z możliwości podpisania umów na tablecie mogli korzystać jedynie klienci naszych salonów własnych. Widzimy jednak, że taka możliwość się Wam podoba, dlatego podjęliśmy decyzję, by udostępnić ją także klientom naszych salonów partnerskich. Planujemy by na początku 2020 roku wszyscy klienci wchodzący do salonu z logo Orange otrzymali taką możliwość.

Jak Wasze doświadczenia, skorzystaliście kiedyś z możliwości podpisana umowy na ekranie tabletu?

Udostępnij: Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie

Informacje prasowe

Dzięki bankowości internetowej można podpisać zdalnie umowę z Orange

8 sierpnia 2019

Dzięki bankowości internetowej można podpisać zdalnie umowę z Orange

Klienci Orange Polska korzystający z bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, mogą zdalnie zawrzeć umowę z operatorem. Dzięki usłudze elektronicznej identyfikacji eID nie będzie już konieczności wizyty w salonie lub podpisywania dokumentu w obecności kuriera. W ten sposób można podpisać nową umowę abonamentową, bez kupowania smartfona czy innego sprzętu.

Proces weryfikacji tożsamości  zajmuje maksymalnie do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej Moje ING  przekazywane są jedynie te dane, które są niezbędne do zawarcia umowy w Orange Polska. Cały proces składa się z trzech kroków:

  • Na stronie www.orange.pl lub Infolinii Orange Polska wybieramy Abonament komórkowy > Chcę nowy numer > bez sprzętu.
  • Po przejściu formularza zamówienia i podaniu danych zamawiającego, zostajemy przekierowani bezpośrednio do systemu bankowości internetowej Moje ING, w celu wysłania wniosku o przekazanie danych.
  • Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, jesteśmy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie danych osobowych Orange. Po wymaganej autoryzacji zostaniemy automatycznie przeniesieni do stron Orange Polska, by sfinalizować i zawrzeć e-umowę.

– Coraz więcej spraw chcemy załatwiać zdalnie i od ręki. Dlatego w Orange Polska tworzymy usługi, które są dostępne w dowolnym momencie – online lub przez aplikację. Tak działa np. Orange Flex. Współpraca z ING otworzyła przed nami kolejne możliwości. Planujemy też współpracę z innymi bankami – mówi Adam Skręt, dyrektor Digital i Performance Marketing w Orange Polska.

Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości (eID), wdrożona w Orange Polska przy współpracy z Blue Media i ING Bankiem Śląskim, zastępuje obowiązek fizycznego potwierdzania tożsamości lub przesyłania skanów dowodów osobistych. Dzięki bankowości internetowej, klient zyskuje wygodniejszy dostęp do usług online. Dostawcą rozwiązanie eiD jest Blue Media.

Od grudnia 2018 roku z analogicznej funkcji mogą korzystać obecni klienci Orange Polska żeby przedłużyć umowę, a od lipca 2019 r także dokupić nowe usługi. Poprzez stronę orange.pl możliwy jest także zakup urządzeń – smartfonów, tabletów, rowerów elektryczne czy hulajnogi w wygodnych ratach 0%. Podobne rozwiązania są także dostępne dla klientów biznesowych.

Zdalne potwierdzanie tożsamości (eID) pozwala także zarejestrować kartę SIM o ofertach prepaid. Proces zajmuje kilkadziesiąt sekund i zaczyna się od wypełnienia formularza na stronie https://zarejestrujnumer.blue.pl/orange. Klienci zostaną następnie przekierowani do systemu bankowości internetowej Moje ING, na której będą mieli możliwość złożenia Wniosku o przekazanie danych do Orange. Po potwierdzeniu operacji klient zostanie wylogowany i wróci na stronę operatora. Więcej o tym procesie można przeczytać na blogu operatora.

Udostępnij: Dzięki bankowości internetowej można podpisać zdalnie umowę z Orange

Oferta

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

28 maja 2018

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Pewnie czytaliście, że od dzisiaj część firm, które korzystają z usług Orange będzie mogło dokupić nowe usługi – Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL zdalnie, bez wychodzenia z firmy. E-umowa to spore ułatwienie. Do tej pory, nasz sprzedawca, czy kurier musiał osobiście pojechać do klienta by załatwić te formalności. Czasem robił to nasz monter w czasie instalacji. Lecz zdarzały się literówki, czasem niedogadany szczegół. Czasu na dokładną analizę nie zawsze było wystarczająco dużo. Przedsiębiorcy to zabiegani ludzie, z masą rzeczy do załatwienia, więc czasem sprzedawca trafiał w niewłaściwy moment.

A teraz – kawka, herbatka, w biurze, lub już w domu w trakcie wieczornej lektury maila. Klient wchodzi na stronę, potwierdza tokenem SMS, że jest właściwą osobą, przegląda umowę, ma czas na każdy załącznik. Jeżeli coś chciałby zmienić – robi to zdalnie. Jeżeli nie – akceptuje. I w tym  momencie zupełnie zdalnie – trafia do niego mailem e-umowa w pliku PDF. W sukurs przyszła nam więc „transformacja cyfrowa” i „automatyzacja” – dwa „słowa-wytrychy”, które tym razem przyjmują kształt fajnej usługi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zaraz, zaraz zapytacie! A skąd Orange będzie wiedział, że właściwa osoba podpisała w ten sposób umowę? I czy każdy przedstawiciel firmy będzie mógł z tego skorzystać? Już odpowiadam i pokażę Wam nieco „kuchni” całego przedsięwzięcia. Otóż wszystko zaczyna się nieco wcześniej – w momencie, gdy nasz sprzedawca zaproponuje przejście na taką formę podpisywania, a właściwie zawierania, umowy. Warunki są dwa – po pierwsze klient powinien być z nami dłużej niż 6 miesięcy. Po drugie, nie powinien nam zalegać z rachunkami. Kolejnym krokiem jest wypełnienie dokumentu, w którym obok prostej informacji „tak, chcę e-umowę” znajdują się adresy mailowe i numery telefonów (MSISDN) osób (bądź osoby), które zdaniem właściciela firmy powinny mieć prawo zawierać z nami umowy. I z jego perspektywy to tyle. Reszta dzieje się w tle. Nasz handlowiec podaje dane w systemie i oznacza, że klient akceptuje taką formę działania.

Przedsiębiorca wychodzi z biura - grafika ilustracyjna do wpisu o e-umowach

Gdy nasz klient będzie chciał skorzystać z takiej możliwości wchodzi na stronę, gdzie czekać już będzie na niego umowa, wcześniej dogadana na przykład telefonicznie, czy mailowo z handlowcem. W specjalnie przygotowanym systemie tworzony będzie PDF, zawierający e-Umowę oraz wszystkie niezbędne załącznik oraz regulaminy. Oczywiście będzie można je pobrać i później pobrać na dysku. Jednak by wejść do tego systemu klient musi przejść proces autoryzacji na stronie. Aplikacja wysyła (z pewną pomocą innego systemu) do klienta token SMS, następnie weryfikuje, czy został on poprawnie wprowadzony i dopiero wtedy zobaczy on stronę akceptacji.

I ta e-umowa to nie jest nasze ostatnie słowo!

Resztę znacie już z pierwszych akapitów tekstu. Wszystko bezpiecznie, szybko i sprawnie. A my przy okazji zaoszczędzimy nieco czasu, benzyny i papieru. W pierwszym roku dokładnie tyle:

Od razu odpowiem na dwa pytania, które mogą paść – po pierwsze, tak planujemy e-umowę rozszerzać na kolejne usługi. Po drugie planujemy podobne, choć oczywiście nie identyczne rozwiązanie dla klientów indywidualnych – nawet je testujemy w jednym z Warszawskich salonów, o czym w grudniu pisał Wojtek w tekście „Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange”.

Udostępnij: E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Informacje prasowe

Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

28 maja 2018

Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

Orange Polska wdrożył rozwiązanie, które pozwoli stałym klientom zawrzeć umowę na usługi Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL za pośrednictwem strony internetowej i telefonu komórkowego. Klient będzie miał możliwość zdalnej weryfikacji i/lub wskazania poprawek do naniesienia w dokumencie. W wielu przypadkach pozwoli to skrócić o połowę czas instalacji usług.

Dzięki e-umowie nie będzie już konieczności drukowania i dostarczania dokumentów przez przedstawiciela Orange Polska, kuriera lub partnera technicznego w chwili instalacji. Oznacza to także więcej czasu na analizę umowy.

– Wprowadzenie e-umowy w ofercie dla firm pozwoli na szybsze dostarczenie klientom usług m.in. światłowodu. Nowa możliwość oznacza także oszczędność czasu, który nasi przedstawiciele będą mogli poświęcić klientom zamiast zajmowania się formalnościami. Cały proces – zautomatyzowany, cyfrowy, jest w pełni bezpieczny dzięki zastosowaniu rozwiązań znanych choćby z bankowości elektronicznej. W przyszłości mamy w planach poszerzenie dostępności e-umów na kolejne usługi – mówi Jakub Górnik, dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Rynku Biznesowego w Orange Polska.

Z e-umowy może skorzystać przedsiębiorstwo będące klientem Orange od co najmniej 6 miesięcy i bez zaległości płatniczych. Firma składa oświadczenie, w którym upoważnia swoich reprezentantów do zawierania umów w formie elektronicznej oraz podaje niezbędne dane – adresy mailowe przedstawicieli i numery ich telefonów komórkowych.

Dzięki temu, gdy klient będzie chciał podpisać nową umowę wystarczy, że mailowo lub telefonicznie poinformuje o chęci jej zawarcia. Otrzyma e-mail, z linkiem do strony internetowej, z której może pobrać dokument i zawrzeć e-umowę. Autoryzacja na stronie odbywa się przez token SMS, podobnie jak w przypadku bankowości elektronicznej. Klient ma możliwość pobrania dokumentów i ich akceptacji bądź skierowania do poprawki. Jeżeli zgodzi się na przygotowaną przez przedstawiciela Orange treść umowy, wystarczy, że kliknie „akceptuję”, a na jego skrzynkę mailową przyjdzie ostateczna wersja umowy, a zlecenie podłączenia usługi po stronie operatora zostanie automatycznie uruchomione.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej