Informacje prasowe

Telekomunikacja Polska Firmą Przyjazną Klientowi

12 kwietnia 2011

Telekomunikacja Polska Firmą Przyjazną Klientowi

Telekomunikacja Polska już po raz drugi z rzędu otrzymała tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi. Certyfikat przyznawany jest firmom i instytucjom, dla których jakość obsługi klienta jest najwyższym priorytetem. Program zainicjowany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania jest obecny na polskim rynku już od  9 lat.

Firma certyfikująca szczegółowo zbadała trzy główne kanały komunikacji TP z klientem – błękitną linię tp 19393, stronę www.tp.pl oraz salony sprzedaży tp.

– Fakt ponownego otrzymania Godła jest wyróżnieniem, ale też wyzwaniem. Jest to sygnał, że zmiany, które wprowadzamy w obsłudze klientów są przez nich zauważane, pozytywnie oceniane a przede wszystkim trwałe – powiedział Jakub Kłoczewiak, odpowiedzialny w Grupie TP za obsługę klienta.

Badaniem satysfakcji metodą telefoniczną CATI (ComputerAssisted Telephone Interviews) została objęta reprezentatywna próba 1300 klientów indywidualnych i biznesowych. Przeprowadzono ponadto 80 audytów w formule „tajemniczego klienta” (30 anonimowych rozmów telefonicznych i 50 anonimowych wizyt w salonach sprzedaży tp). Audytorzy sprawdzali ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji oraz to, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony www.tp.pl

Wśród dotychczasowych zdobywców certyfikatu znalazły się między innymi:  Bank Zachodni WBK S.A., BP Polska S.A., Euro Bank, Kredyt Bank S.A., McDonald Polska sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. Telekomunikacja Polska jest dotychczas jedyną firmą telekomunikacyjną, która certyfikat otrzymała po raz drugi.

 

Udostępnij: Telekomunikacja Polska Firmą Przyjazną Klientowi

Odpowiedzialny biznes

TP przyjazna klientowi

12 kwietnia 2011

TP przyjazna klientowi

Telekomunikacja Polska już po raz drugi z rzędu otrzymała tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi. Certyfikat przyznawany jest firmom i instytucjom, dla których jakość obsługi klienta jest najwyższym priorytetem. Program zainicjowany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania jest obecny na polskim rynku już od  9 lat.

Firma certyfikująca szczegółowo zbadała trzy główne kanały komunikacji TP z klientem – błękitną linię tp 19393, stronę www.tp.pl oraz salony sprzedaży tp.

– Fakt ponownego otrzymania Godła jest wyróżnieniem, ale też wyzwaniem. Jest to sygnał, że zmiany, które wprowadzamy w obsłudze klientów są przez nich zauważane, pozytywnie oceniane a przede wszystkim trwałe – powiedział Jakub Kłoczewiak, odpowiedzialny w Grupie TP za obsługę klienta.

Badaniem satysfakcji metodą telefoniczną CATI (ComputerAssisted Telephone Interviews) została objęta reprezentatywna próba 1300 klientów indywidualnych i biznesowych. Przeprowadzono ponadto 80 audytów w formule „tajemniczego klienta” (30 anonimowych rozmów telefonicznych i 50 anonimowych wizyt w salonach sprzedaży tp). Audytorzy sprawdzali ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji oraz to, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony www.tp.pl

Wśród dotychczasowych zdobywców certyfikatu znalazły się między innymi:  Bank Zachodni WBK S.A., BP Polska S.A., Euro Bank, Kredyt Bank S.A., McDonald Polska sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. Telekomunikacja Polska jest dotychczas jedyną firmą telekomunikacyjną, która certyfikat otrzymała po raz drugi.

 

Udostępnij: TP przyjazna klientowi

Informacje prasowe

TP – firma przyjazna klientowi

16 marca 2010

TP – firma przyjazna klientowi

Telekomunikacja Polska otrzymała godło ogólnopolskiego programu certyfikującego „Firma Przyjazna Klientowi”. Certyfikat jest potwierdzeniem, że TP zapewnia klientom skuteczną obsługę poprzez kontakt z doradcami na błękitnej linii – 19393 oraz infoliniach technicznych, a także bezpośrednio w salonach sprzedaży tp i przez www.tp.pl.

Na zlecenie firmy certyfikującej Obserwatorium Zarządzania przeprowadzono szczegółowy audyt TP w trzech głównych kanałach komunikacji z klientem. Niezależne badanie dowiodło, że obsługa klientów stoi w TP na bardzo dobrym poziomie. Sprawdzano jakość obsługi, satysfakcję, zorientowanie na klienta oraz dostępność kanałów komunikacji. Ogólne zadowolenie klientów ze współpracy z TP wyniosło 76 proc. (bardzo zadowolony i zadowolony).

Badania przeprowadzono bardzo dokładnie: klientów pytano za pomocą sondaży telefonicznych, internetowych oraz wywiadów w salonach sprzedaży tp. Wszystkie kanały komunikacyjne zostały sprawdzone również przez tzw. tajemniczych klientów, czyli osoby podające się za klientów firmy. Sprawdzali oni ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji oraz to czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony WWW.

W ciągu 8 lat chęć udziału w programie „Firma Przyjazna Klientowi” zgłosiło ponad 700 firm i instytucji ze wszystkich sektorów i branż. Każdy musiał poddać się zewnętrznemu, niezależnemu audytowi, który wszechstronnie sprawdzał jakość obsługi klientów. Wysokie kryteria oceny sprawiają, że nie wszystkim udaje się otrzymać certyfikat. Telekomunikacja Polska jest dotychczas jedyną firmą telekomunikacyjną, której został przyznany tytuł „Firmy Przyjaznej Klientowi”.

To kolejne już w ostatnim czasie potwierdzenie wysokiej jakości obsługi klientów Telekomunikacji Polskiej. W lutym 2010 roku w badanie przeprowadzone przez PBS na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wykazało że TP jest bezkonkurencyjna w obsłudze klientów biznesowych.

Udostępnij: TP – firma przyjazna klientowi

Odpowiedzialny biznes

Przyjaźni klientom

15 marca 2010

Przyjaźni klientom

Zdarza się, że podczas spotkań ze znajomymi, słyszę narzekania na obsługę klientów w TP. Okazuje się jednak, że to przeważnie zasłyszane lub przeczytane opowieści, dotyczące najczęściej wydarzeń sprzed lat. Gdy pytam o konkrety – skargi często milkną. Niestety wciąż funkcjonuje stereotyp: TP – monopol – źle. Czy chcę powiedzieć, że jako firma jesteśmy idealni? Na pewno nie. Ale niezależne i obiektywne badanie udowodniło, że sposób obsługi naszych klientów stoi na bardzo dobrym poziomie. Telekomunikacja Polska otrzymała właśnie Godło ogólnopolskiego programu certyfikującego „Firma Przyjazna Klientowi”. Certyfikat jest potwierdzeniem, że TP zapewnia klientowi skuteczną pomoc poprzez kontakt z doradcami na błękitnej linii – 19393 oraz infoliniach technicznych, a także bezpośrednio w salonach sprzedaży tp jak i poprzez kontakt przez www.tp.pl.
Sprawdzono jakość obsługi klienta: satysfakcję, zorientowanie na klienta oraz dostępność kanałów komunikacji. Badania przeprowadzono bardzo dokładnie: klientów pytano za pomocą sondaży telefonicznych, internetowych oraz wywiadów w salonach sprzedaży tp. Okazało się, że ogólne zadowolenie klientów ze współpracy z firmą TP wyniosło 76 proc. (bardzo zadowolony i zadowolony). Pojawili się również Tajemniczy Klienci, którzy odwiedzili punkty sprzedaży i dzwonili na błękitną linię. Sprawdzali m.in.: ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony WWW.

Pewnie po tym wpisie pojawią się komentarze o błędach w obsłudze. I będą prawdziwe. Przy skali obsługi wielu milionów klientów one się zdarzają. Ale to nie nasza specyfika. Codziennie w drodze do pracy mijam dwie placówki operatorów kablowych i długo przed ich otwarciem stoją tam kolejki klientów. Ileż razy musiałem czekać po kilkanaście minut w oczekiwaniu na połączenie z infolinią banku. Portal aukcyjny nie zareagował na informację, że użytkownik grozi innemu pobiciem. Po co to piszę? Bo każdy z nas może wymienić przykłady niewłaściwej obsługi klienta. Ważne, że niektóre firmy starają się poprawić ten stan.

Pewnie ten wpis wyszedł strasznie „pijarowo”, ale naprawdę to dla nas bardzo dobra wiadomość i chciałem się nią z Wami podzielić : ), tym bardziej, że to nie pierwszy w tym roku taki sygnał. Miesiąc temu w badaniu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, okazało się, że TP jest bezkonkurencyjna w obsłudze klientów biznesowych.

Udostępnij: Przyjaźni klientom

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej