Odpowiedzialny biznes

Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto #SuperKoderzy

26 kwietnia 2023

Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto #SuperKoderzy

Jak zwiększyć zaangażowanie młodzieży na lekcjach i inspirować do współdziałania? Jak prowadzić zajęcia, które nie zostaną podsumowane jako „ale nuuuuuda”, tylko trafią w zainteresowania młodych ludzi? Poznajcie #SuperKoderów, którzy konstruują i programują roboty, tworzą stacje pogodowe, kodują interaktywne osie czasu, drzewa genealogiczne, a przy tym uczą się współpracy. Do 15 maja szkoły mogą zgłaszać się do tej bezpłatnej inicjatywy i dostać cenne wsparcie od naszej Fundacji w prowadzeniu takich zajęć.

W moim ostatnim wpisie wyjaśniałam Wam, na czym polega program MegaMisja, dziś skupię się na #SuperKoderach. Nabór do obu programów trwa do 15 maja, a zgłaszać mogą się szkoły z całej Polski, duże i małe. Obie inicjatywy wpisują się w podstawę programową, a udział w nich wzięło już 2 tysiące szkół i ponad 50 tysięcy uczniów. Nieustannie podkreślamy ich wspólny cel – naukę kompetencji przyszłości oraz zachęcanie do innej formuły prowadzenia zajęć niż ta tradycyjna – w ławkach. Ważne, aby uczniowie mogli budować satysfakcjonujące relacje i umieli współpracować – to ważna umiejętność na dziś i na przyszłość.

Moc działania razem
w #SuperKoderach

#SuperKoderzy zachęcają uczniów klas 4-8 do poznania podstaw programowania na zwykłych przedmiotach – od języków obcych aż po fizykę. Program pokazuje, jak kreatywnie korzystać z nowych technologii i uczyć się w sposób ciekawy, angażujący i po prostu nowoczesny. Uczniowie i uczennice przy okazji codziennych lekcji składają roboty, tworzą stacje pogodowe, grają na owocach, kodują – a przy tym rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole.

Monika Gnutek, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej w Janikowie w województwie kujawsko-pomorskim wypuściła już wielu „absolwentów” i „absolwentek” programu edukacyjnego naszej Fundacji. Zauważyła, że idealnie odpowiada on na potrzeby dzieci, daje zestaw praktycznych umiejętności, przyszłościowych kompetencji i dostarcza wielu pozytywnych doświadczeń w nauce.

Słuchają się nawzajem, dzielą pomysłami, nie narzucają własnego zdania. Zaprzyjaźniają się ze sobą, spędzają razem czas. Znajdują wartość w kontaktach z rówieśnikami. Dodatkowo są bardzo aktywne. Same wpadają na pomysły, chcą robić więcej. W tym roku np. wymyśliły konkurs fizyczny z różnymi etapami, opracowują escape room. Dzięki innemu projektowi drukowaliśmy szachy dla dzieci niewidzących. Robiliśmy to od jesieni do lutego. Uczniowie sami poświęcali swój wolny czas i przerwy, by doglądać drukarek. Wielokrotnie pozytywnie mnie zaskoczyli – mówi nauczycielka.

Wspieranie uczniów w cyfrowym świecie

We współczesnym świecie ważne są umiejętności cyfrowe, a spotkania #SuperKoderów to dobry czas, aby porozmawiać o wpływie technologii na rozwój dzieci i postrzeganie tego tematu przez nich samych. Monika Gnutek uważa, żeby bardzo ważne jest wysłuchanie dzieci i poznanie ich potrzeb, zwrócenie uwagi na to, o co najczęściej pytają oraz jakie mają wątpliwości. Dlatego często porusza te tematy na swoich lekcjach.

Mamy czas, by usiąść w kółku i porozmawiać o tym, co ich boli, czego potrzebują. Wiele z tych spraw dotyczy internetu, hejtu, niewłaściwych zachowań kolegów. Między jednym a drugim zadaniem uczymy się także netykiety i tego, jak możemy reagować na przemoc w sieci – wyjaśnia.

Dlaczego to takie ważne? Środowisko cyfrowe to ważna i naturalna część życia młodych ludzi. Warto wspierać młodzież w tym, aby czerpali z cyfrowego świata to, co dobre i wartościowe. Jednocześnie potrafili budować satysfakcjonujące relacje.

Dzisiejsza młodzież ma więcej wiedzy, jest lepiej oswojona z technologiami. To dobrze, bo przecież proces technologizacji będzie postępował. Czasami brak im tylko wskazówek, jak w sieci spędzać czas produktywnie i mądrze. Gdy pokaże im się możliwości i narzędzia, nie marnują czasu na mało wartościowe treści. Zaczynają kombinować, rodzą się pomysły, sięgają po coraz trudniejsze zadania – zauważa nauczycielka.

Nowe kompetencje dla nauczycieli

Nauczycielki i nauczyciele mają w #SuperKoderach 15 ścieżek tematycznych do wyboru i – co ważne – zajęcia mogą prowadzić nie tylko na lekcjach informatyki, ale też na lekcjach matematyki, techniki, przyrody, historii, fizyki, muzyki, języka polskiego, niemieckiego czy angielskiego. Dostępny jest także moduł dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uspokajamy, że nauczyciel nie musi być specjalistą od nowinek technologicznych, bo dostaje kompleksowe wsparcie od Fundacji. Szkoła natomiast otrzymuje grant na zakup niezbędnego sprzętu. Monika Gnutek podkreśla wartość materiałów edukacyjnych i szkoleń, które szczegółowo przygotowują nauczycieli do programu.

Uczą krok po kroku, jak realizować projekt. Nauczyciele nie powinni się obawiać, że nie dadzą rady. Po szkoleniach w Fundacji Orange będą dokładnie wiedzieć, co i jak robić. Udział w programie mogę polecić wszystkim szkołom i nauczycielom. Otwiera oczy, jak wykorzystać kodowanie na innych lekcjach, jak przygotować nowoczesne pomoce naukowe i zainteresować dzieci przekazywaną wiedzą.

Joanna Świercz jest nauczycielką matematyki w Szkole Podstawowej w Opolu. Zapytana o to, dlaczego jest w programie i co dzięki niemu zyskuje jako nauczyciel, odpowiada:

Dalej uczę się bardzo dużo. Grant pozwolił zdobyć sprzęt. To były i są nadal działania innowacyjne. Efekty pracy powodują efekt WOW. Poza tym to również kontakty z ludźmi, wspólne projekty lub także zwyczajne spotkania przy kawie. 

Trwa nabór – zgłoś szkołę do 15 maja

Jak już wcześniej wspomniałam w moim ostatnim wpisie, czekamy na zgłoszenia szkół z całej Polski. Aby zacząć od września, nauczycielka lub nauczyciel do 15 maja wypełnia formularz i dołącza do niego pracę zgłoszeniową wykonaną z uczniami i uczennicami. Temat pracy brzmi: „Zaproś #SuperKoderów do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij, dlaczego chcesz być w naszym programie” Ostatecznie do programu zostanie wytypowanych 140 szkół. Szczegóły znajdują się na stronie. A jak wypełnić formularz zgłoszeniowy? Oto instrukcja, krok po kroku.


Udostępnij: Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto #SuperKoderzy

Odpowiedzialny biznes

Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto MegaMisja

19 kwietnia 2023

Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto MegaMisja

„Moc działania razem” – pod tym hasłem nasza Fundacja zaprasza szkoły z całej Polski do bezpłatnych programów edukacyjnych. Wspierają one uczniów i uczennice w budowaniu zdrowych nawyków cyfrowych i zachęcają do współpracy. To ważne i potrzebne kompetencje w dzisiejszych czasach. Zgłoszenia do MegaMisji (dla klas 1–3) i #SuperKoderów (dla klas 4–8) przyjmujemy do 15 maja. Zajęcia rozpoczną się we wrześniu.

 „Moc działania razem”. Dlaczego takie hasło? Umiejętność współpracy to ważna kompetencja. Także (a szczególnie) w świecie pełnym technologii.  I tak się pięknie składa, że nasze inicjatywy wspierają dzieci w jej kształtowaniu. MegaMisja i #SuperKoderzy to zajęcia, na których wychodzą z ławek, tworzą coś wspólnie, dyskutują, wspólnie szukają rozwiązań i podejmują różne wyzwania. To nie jest: „Lekcja, temat, otwórzmy podręczniki na stronie…”. To ciekawa, inspirująca przygoda, która włącza dzieci w przebieg lekcji i daje im przestrzeń na działanie RAZEM.

A czego uczą się wspólnie? Dziś opowiem Wam, na czym polega MegaMisja dla klas 1 – 3, a za tydzień skupię się natomiast na #SuperKoderach dla klas 4-8. Zacznijmy od początku.

Czego uczą się dzieci w MegaMisji?

Dowiadują się, jak ważne jest krytyczne podejście do treści w internecie, czym różni się informacja od reklamy czy opinii, co można publikować w sieci. Poznają ważne zasady bezpieczeństwa w sieci, netykiety i ochrony prywatności. Uczą się dbania o cyfrową równowagę i umiar w korzystaniu z technologii. Wszystko to w formie zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym dzieci pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika. Na zajęciach mało jest pracy z urządzeniami, dużo natomiast ruchu i aktywności, które uwielbiają dzieci w tym wieku. Co ważne – to nie jest jednorazowa akcja, a 10-miesięczny cykl zajęć, które prowadzą przygotowani przez nas do tego nauczyciele i nauczycielki.

MegaMisja daje ogromną przestrzeń do współpracy uczniów w czasie pracy w parach, zespołach. Często jest to wspólna praca plastyczna nad przygotowaniem np. plakatów, komiksów, przy realizacji zaproponowanych przez nauczyciela zadań. Dzieci pracują razem bardzo chętnie, szczególnie wtedy, kiedy mają możliwość samodzielnego dobierania się w zespoły, wówczas efektywność wspólnego działania przynosi największe efekty. – mówi Krystyna Dziąg, nauczycielka ze szkoły podstawowej im. Armii Krajowej w Trzciannie w wojewódzkie łódzkim, która realizuje już zajęcia MegaMisji w swojej klasie.

Co zyskują nauczycielki, nauczyciele, szkoła?

Nauczycielki i nauczyciele otrzymują gotowe scenariusze zajęć, które wpisują się w podstawę programową i podczas 1 godziny zajęć tygodniowo pomagają dzieciom rozwijać kompetencje cyfrowe, informacyjne i medialne. Nie muszą być specjalistami w zakresie nowych technologii. Z pomocą rusza nasza Fundacja, która wspiera ich na każdym etapie projektu, a także w rozwoju ich własnych kompetencji. Program gwarantuje też nagrody dla szkół (audiobooki, książki, gry czy tablety).

Dla mnie jako nauczyciela najważniejsze jest to, że w czasie tych zajęć nie ma nudy, zawsze mijają one tak szybko, że uczniowie dziwią się, że już kończymy. Oczywiście nie bez znaczenia jest to, że w pełni realizują swoje zadanie, czyli umożliwiają nabywanie kompetencji cyfrowych przez uczniów i poszerzanie kompetencji cyfrowych przez nauczycieli. Do zajęć zostały opracowane bardzo ciekawe i szczegółowe scenariusze, więc każdy nauczyciel ma duże wsparcie w tym zakresie, co wcale nie oznacza, że nie może dołożyć w czasie realizacji zajęć czegoś od siebie. – dodaje Krystyna Dziąg.

Jak zajęcia odbierają dzieci?

Lekcja w MegaMisji zaczyna się krótką bajką o Cyfrowym Laboratorium, w którym narozrabiał pewien Psotnik. Dzieci pomagają bohaterom naprawić jego szkody, a przy tym rozwiązują zagadki i uczą się zasad bezpieczeństwa w sieci. Dzięki tej bajce i grywalizacji, chętniej angażują się w zajęcia i czekają na kolejne przygody.

W MegaMisji robimy tak różnorodne rzeczy, że dzieciaki nie mogą się doczekać kolejnych zadań. – wyjaśnia Krystyna Dziąg. Moim uczniom w programie podoba się to, że co tydzień mogą spotkać się z bliźniakami Julką i Kubą oraz Psotnikiem, ponieważ bardzo interesują ich przygody MegaMisyjnych bohaterów i z przyjemnością przyjmują do realizacji kolejne zadania, które od nich płyną. Warto podkreślić, że na każde kolejne zajęcia uczniowie czekają, a to chyba najlepsza rekomendacja. – dodaje nauczycielka.

Czasami toczą prawdziwe dyskusje, spierając się o różne sprawy i potrafią wypowiedzieć się na każdy temat. To jest fantastyczne! Małe dzieci dość późno uczą się współdziałania w grupie, współpracy. Te już to potrafią. – podsumowuje.

Jak zgłosić szkołę?

Czekamy na zgłoszenia szkół z całej Polski – niezależnie od tego, czy placówka jest mała czy duża, czy jest w dużym mieście czy na wsi – doświadczenie wielu lat pokazuje, że każdy nauczyciel i każda nauczycielka doskonale poradzi sobie z prowadzeniem zajęć MegaMisji.

Aby zacząć od września, nauczyciel do 15 maja wypełnia formularz i dołącza do niego pracę zgłoszeniową wykonaną z uczniami. Temat pracy brzmi: „Zaproś MegaMisję do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij, dlaczego chcesz być w naszym programie” Ostatecznie do programu zostanie wytypowanych 140 szkół. Szczegóły znajdują się na stronie.

Znajdziecie tu też wszystkie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Można skontaktować się także z infolinią +48 502 091 955. A jak wypełnić formularz zgłoszeniowy? Oto instrukcja, krok po kroku.

Ty też wkręć się w lekcje, które wspierają uczniów w cyfrowym świecie!
Zgłoś szkołę do 15 maja!

Udostępnij: Lekcje, które wspierają młodych w cyfrowym świecie. Oto MegaMisja

Informacje prasowe

W trosce o młodych w cyfrowym świecie. Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange

12 kwietnia 2023

W trosce o młodych w cyfrowym świecie. Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange

Pod hasłem „Moc działania razem” Fundacja Orange zaprasza szkoły z całej Polski do bezpłatnych programów. Wspierają one uczniów w budowaniu zdrowych nawyków cyfrowych i zachęcają do współpracy i nauki w grupie. Placówki mogą zgłaszać się do MegaMisji (dla klas 1–3) i #SuperKoderów (dla klas 4–8) do 15 maja. Zajęcia rozpoczną się we wrześniu br.

Środowisko cyfrowe jest ważną i naturalną częścią życia młodych ludzi. Według badań UKE za 2022 rok[1], dzieci zwykle zaczynają korzystać z telefonu komórkowego mając 7- 10 lat. Warto wspierać uczniów, aby czerpali z cyfrowego świata to, co dobre i co im służy, a jednocześnie potrafili budować satysfakcjonujące relacje i współpracować. Wartościowe kontakty i umiejętność działania razem to fundamenty dające młodym ludziom lepsze rozumienie życia społecznego, ale i poczucie bezpieczeństwa.

We współczesnym świecie ważne są umiejętności cyfrowe, ale jeszcze ważniejsze są kompetencje społeczne. Dlatego w inicjatywach naszej Fundacji łączymy naukę obu tych kompetencji przyszłości. Edukacja nt. bezpieczeństwa w sieci w MegaMisji, czy nauka podstaw programowania w #SuperKoderach – odbywa się poprzez współpracę, wspólną refleksję, zabawę. Scenariusze zajęć zachęcają do innej formuły niż ta tradycyjna – w ławkach. Atrakcyjne lekcje to większa motywacja dzieci, które szybciej się uczą, a jednocześnie doświadczają, jak ważne jest działanie razem  – tłumaczy Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Oba programy wpisują się w podstawę programową, a  udział w nich wzięło 2 tysiące szkół i ponad 50 tysięcy uczniów. Co ważne, nauczycielki i nauczyciele nie muszą być specjalistami od nowych technologii – otrzymują od nas kompleksowe wsparcie oraz gwarantowane nagrody dla szkół. Obie inicjatywy realizujemy z powodzeniem w miastach i wsiach, w placówkach dużych i małych  – dodaje Izabela Kręgiel, koordynatorka programu MegaMisja w Fundacji Orange.

Jak wyglądają zajęcia w ramach programu MegaMisja?

MegaMisja dla klas 1–3 uczy zdrowych nawyków cyfrowych. Ważne tematy tłumaczone są poprzez zabawę. Uczniowie poznają takie kwestie, jak: krytyczne podejście do treści w sieci, netykieta, ochrona prywatności, zachowanie bezpieczeństwa, wartościowe spędzanie czasu przed ekranami czy dbanie o cyfrową równowagę. Wszystko w formie angażującej zabawy, w której dzieci pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika. Szkoła otrzymuje nagrody oraz wsparcie merytoryczne przy realizacji programu.

Czym zajmują się uczniowie w ramach programu #SuperKoderzy?

W programie #SuperKoderzy dla klas 4–8 uczniowie budują roboty, tworzą stacje pogodowe, kodują – rozwijając kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Nauczyciele mają do wyboru 15 ścieżek tematycznych, co pozwala prowadzić lekcje w ramach wielu przedmiotów (historia, język polski, muzyka, matematyka, lekcje przyrody czy język obcy), a także w szkołach specjalnych i klasach integracyjnych. Pedagog nie musi być specjalistą od technologii – otrzyma kompleksowe wsparcie. Szkoła otrzymuje także grant na zakup niezbędnego sprzętu.

Jak zgłosić się do programów?

Aby zacząć od września szkolną przygodę z MegaMisją lub z #SuperKoderami, nauczyciel powinien do 15 maja wypełnić formularz i dołączyć do niego pracę zgłoszeniową wykonaną z uczniami. Temat pracy brzmi: „Zaproś MegaMisję/#SuperKoderów do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij dlaczego chcesz być w naszym programie” Szczegóły na: www.fundacja.orange.pl/nabor-szkol gdzie można znaleźć tutoriale pomocne przy tworzeniu wniosku. Informacji udziela również dedykowana infolinia: +48 502 091 955.

1Badanie konsumenckie dzieci i rodziców w 2022 roku, Urząd Komunikacji Elektronicznej


Kontakt dla mediów

Magda Mierzwińska, Fundacja Orange

e-mail: magda.mierzwinska@orange.com

tel. +48 512 356 297

Mediateka

Udostępnij: W trosce o młodych w cyfrowym świecie. Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange

Mediateka

W trosce o młodych w cyfrowym świecie. Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange

12 kwietnia 2023


Odpowiedzialny biznes

Fundacja Orange w trosce o prawa dziecka

8 marca 2023

Fundacja Orange w trosce o prawa dziecka

Prawa dziecka przysługują najmłodszym bez względu na płeć, pochodzenie, rasę czy wyznanie. Powinniśmy zadbać o ich poszanowanie również w środowisku cyfrowym, które jest dziś ważną częścią świata dzieci i młodzieży. O tym, jak to robić, rozmawialiśmy na debacie pt. „Dziecko. Prawa. Podmiotowość”. A już od września ruszymy z programem edukacyjnym dla przedszkoli, aby przygotować najmłodszych do życia w społeczeństwie informacyjnym.  

Żyjemy w środowisku cyfrowym. Granice między światem online i offline już dawno przestały istnieć. Nie ulega wątpliwości, że innowacyjne rozwiązania dzisiejszych czasów dają nam szereg możliwości i życiowych szans. Jednak równocześnie niosą wiele zagrożeń, których doświadczają lub mogą doświadczać najmłodsi…

Dzieci i młodzież w sieci

Dezinformacja, stres informacyjny, działanie botów i wiele innych…To przykłady niebezpieczeństw, które czyhają na dzieci i młodzież w sieci. Za takimi działaniami idzie także szereg niewłaściwie nawiązywanych relacji w środowisku internetowym – przemoc rówieśnicza (cyberbullying), mowa nienawiści, manipulacja, patostreaming i inne.

Jesteśmy przekonani, że nie da się wspierać najmłodszych w tych trudnych wyzwaniach bez bardzo poważanego potraktowania podmiotowości i praw dziecka – w każdym miejscu i w każdym środowisku. Z praw dziecka wynikają także powinności i obowiązki dla dorosłych – państwa i jego instytucji, organizacji, przedsiębiorstw, rodzin i wszystkich nas, społeczeństwa.

Zadaniem dorosłych jest zapewnienie najmłodszym bezpieczeństwa polegającego choćby na ograniczeniu treści, które nie są dostosowane do wieku oraz wyposażenie w wiedzę i odpowiednie kompetencje, które umożliwią im bycie świadomymi członkami społeczeństwa informacyjnego – mówi Małgorzata Kowalewska, liderka programowa Fundacji Orange.

Edukacja w imię ochrony praw dziecka

Jakie są w tym przypadku najważniejsze obowiązki i powinności dorosłych wobec dzieci – biorąc pod uwagę rozwój technologii, wpływ mediów cyfrowych na młodych oraz ogółem wszystkie szanse i zagrożenia? 

Dyskutowaliśmy o tym 28 lutego, podczas debaty eksperckiej „Dziecko. Prawa. Podmiotowość”. Naszymi gośćmi byli: dr Marek Michalak – były Rzecznik Praw Dziecka, założyciel Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka, dr Grzegorz Stunża – Prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, Marta Skierkowska – psycholożka, członkini Zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz Magdalena Bigaj – Prezeska Instytut Cyfrowego Obywatelstwa.

Wynieśliśmy z debaty wiele ciekawych wniosków. Spotkanie podsumował m.in. dr Marek Michalak:

„Godność nie jest prawem, jest wartością ponad prawną, trzeba ją stawiać wyżej niż same prawa. Konwencja o prawach dziecka to obowiązek nas dorosłych wobec dzieci. Jeśli mamy upominać się o prawa dziecka, zacznijmy od edukacji”.

Eksperci, biorący udział w debacie, stworzyli także katalog postulatów, który podsumowuje wszystkie ważne wnioski z tego spotkania. Chętnie przedstawię więc największe wyzwania i rekomendacje w zakresie podmiotowości i praw dziecka:

  • Włączenie dzieci do cyfrowej rzeczywistości. Siła partycypacji polega na kompetencjach dzieci w podejmowaniu decyzji i wyborach.
  • Obowiązkowe standardy ochrony dzieci, ich bezpieczeństwa i dobrostanu.
  • Regulaminy serwisów społecznościowych pisane językiem prostym i zrozumiałym dla dzieci.
  • Objęcie edukacją tych, którzy mają wpływ na wychowanie dzieci, czyli dorosłych.
  • Edukacja dziecka oparta na partnerskiej relacji, zrozumieniu i podmiotowości.
  • Edukacja rodziców – kompetencje wychowawcze są kluczowe.

Kluczowa rola edukacji…dla przedszkoli

Bardzo zależy nam na tym, aby nawet najmłodsze dzieci były świadome tego, co przynosi cyfrowy świat. Dlatego od września ruszymy z programem MegaMisja dla Przedszkoli, aby przygotować najmłodszych do życia w społeczeństwie informacyjnym w sposób bardziej świadomy i uważny. Aby potrafili zadawać sobie ważne pytania i świadomie podchodzić do tego, co w sieci, a także znać umiar w korzystaniu z technologii.

Mamy nadzieję, że nasz program wesprze nie tylko dzieci, ale także nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców. Otrzymają oni informacje, jak wprowadzić domowe zasady ekranowe. Natomiast scenariusze zajęć pozwolą nauczycielkom i nauczycielom porozmawiać z dziećmi na lekcjach, m.in. na temat zasad bezpieczeństwa, ochrony prywatności, zdrowia, dbania o równowagę w codziennych aktywnościach, a także chociażby weryfikowania informacji.

Partnerami projektu są Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej.

Pamiętajmy, że edukacja ma kluczową rolę w ochronie praw dziecka!

 

Udostępnij: Fundacja Orange w trosce o prawa dziecka

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej