Odpowiedzialny biznes

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

6 maja 2020

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc”.

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan”, co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Udostępnij: 0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Odpowiedzialny biznes

Jak pomagać ludziom przez telefon? – webinarium

4 maja 2020

Jak pomagać ludziom przez telefon? – webinarium

Obecna sytuacja związana z pandemią odbija się na kondycji psychicznej społeczeństwa. Sytuacja zagrożenia wirusem, izolacja społeczna, kryzys ekonomiczny nakładają się na brak możliwości skorzystania z pomocy psychologicznej podczas spotkań ze specjalistami. Dlatego wiele instytucji i organizacji uruchamia pomoc zdalną – poprzez internet czy specjalne infolinie.

Z ogromnym uznaniem obserwujemy wszystkie oddolne ruchy społeczne, które nakierowane są na walkę z pandemią i jej skutkami w obszarze społecznym, biznesowym czy po prostu ludzkim. Wśród tych inicjatyw są także infolinie pomocowe.

Aby pomóc wszystkim tym, którzy świadczą zdalną pomoc psychologiczną wspólnie z ekspertami Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego, Kampanii społecznej „Życie warte jest rozmowy” oraz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – zapraszamy na cykl webinariów poświęconych pomocy psychologicznej.

Dziś 4.05. godz. 17.00 – pierwsze bezpłatne webinarium poświęcone pomocy zdalnej – Jak pomagać ludziom przez telefon? Szczegóły zapisów na www.suicydologia.org.

Udostępnij: Jak pomagać ludziom przez telefon? – webinarium

Odpowiedzialny biznes

Tłumacz migowy dla infolinii

25 lipca 2016

Tłumacz migowy dla infolinii

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc”.

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan”, co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Udostępnij: Tłumacz migowy dla infolinii

Oferta

Orange Eksperci w salonach i na infolinii *900

7 czerwca 2013

Orange Eksperci w salonach i na infolinii *900

Pisząc o Orange Ekspertach odpowiadających na Wasze zgłoszenia w internecie obiecałam, że wkrótce opowiem Wam także o Orange Ekspertach pracujących na infolinii i w wybranych salonach.

Orange Eksperci to nasze „zespoły do zadań specjalnych” – rekrutujemy ich spośród najlepszych doradców w salonach oraz w telefonicznym biurze obsługi. Specjalizują się w nowych technologiach i chętnie pomagają nie tylko w rozwiązywaniu skomplikowanych problemów dotyczących smartfonów i tabletów, ale także uczą krok po kroku jak korzystać z różnych funkcji. Z ich usług mogą korzystać nie tylko klienci Orange – Eksperci w salonach i na infolinii są dostępni dla użytkowników wszystkich sieci. Może już ich spotkaliście? W salonach można ich poznać po czarnych koszulkach z charakterystycznym logo z żarówką:

d95f8309d1debe7a46671aabb7a7ed01be6

Dla osób preferujących kontakt telefoniczny mamy specjalną infolinię, w której nie trzeba słuchać komunikatów i wybierać tematów rozmowy – po połączeniu z numerem *900, a z telefonu w innej sieci lub stacjonarnego – z 703 300 900 od razu można rozmawiać z Doradcą. Osobistą pomoc w salonie można uzyskać już za 20 zł, a koszt rozmowy z infolinią to 1,99 zł za minutę połączenia z numerem *900 i 2,08 zł za minutę połączenia z numerem 703 300 900 (tak, tak, klienci Orange mają taniej :)).

Orange Ekspertów w salonach i na infolinii polecam szczególnie osobom, które kupiły swój pierwszy smartfon i potrzebują wsparcia w jego konfiguracji albo tym, którzy czują, że nie do końca rozumieją działanie tego, którego używają już od jakiegoś czasu.

Na koniec, jako ciekawostkę dodam, że wg. niedawno opublikowanych badań TNS Global, 13% Polaków nie zdaje sobie sprawy, że telefon, który zakupili jest smartfonem. Znacie kogoś takiego? Nam ciągle trudno w to uwierzyć…

Udostępnij: Orange Eksperci w salonach i na infolinii *900

Odpowiedzialny biznes

Idziemy na wybory

14 września 2011

Idziemy na wybory

W mediach króluje temat wyborów: debaty, rankingi, hasła wyborcze. Jak zwykle ważny jest temat frekwencji. Tymczasem jest grupa wyborców, która ciągle ma trudności w oddaniu swojego głosu – osoby niepełnosprawne. I nie chodzi tu tylko o to, że trudno na wózku wjechać do lokalu wyborczego – tu zawsze była szansa na pomoc innych i pokonaniu schodów. Chodzi o coś więcej – o możliwość głosowania osób, które nie mogą „pójść” na wybory, odczytać kart wyborczych. Od tegorocznych wyborów parlamentarnych osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności po raz pierwszy mogą głosować korespondencyjnie lub przez pełnomocnika. A osoby niewidome i niedowidzące mogą głosować samodzielnie przy pomocy nakładek w alfabecie Braille’a. Wg. szacunków to koło 3 milionów osób. Daliśmy im prawo głosu!

Przez ostatnie kilka dni miałam przyjemność wraz z kolegami i Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji pracować nad infolinią 0 800 330 330, pod którą osoby niepełnosprawne mogą dowiedzieć się jak głosować. Infolinia jest bezpłatna dla telefonów stacjonarnych i komórkowych Orange, T-Mobile, Plus i Play. Jutro w kancelarii Prezydenta odbędzie się uroczysta inauguracja kampanii „Idziemy na wybory” – cieszę się, że mogliśmy mieć w niej swój mały udział.

Udostępnij: Idziemy na wybory

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej