Odpowiedzialny biznes

Kapitał społeczny – co to takiego? Relacja z Miasteczka Myśli

15 marca 2019

Kapitał społeczny – co to takiego? Relacja z Miasteczka Myśli

Siostra Małgorzata Chmielewska, Leszek Cichy, pierwszy zimowy zdobywca Mount Everest, prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk i prof. dr hab. Jerzy Cieślik, to tylko niektórzy z gości Miasteczka Myśli – wydarzenia, które odbyło się w tym tygodniu w Miasteczku Orange. Rozmawiali o mądrym przywództwie, zarządzaniu ludźmi i budowie zespołów w taki sposób by szanować tych, którzy je tworzą. Tworząc relację z tego wydarzenia postanowiłem się jednak skupić na temacie pokrewnym – kapitale społecznym, a mówiąc bardziej ludzkim językiem – na tym, że sobie ufamy (lub też niestety nie).

W wideo relacji Profesor Jerzy Cieślik mówi, że to właśnie zaufanie ma olbrzymie znaczenie dla prowadzenia biznesu. W pełni się nim zgadzam. Z kolei prof. Anna Giza-Poleszczuk zwraca uwagę, że do budowy zaufania wcale nie potrzebujemy wielkich czynów czy działań. Wystarczy, że będziemy się spotykać, rozmawiać – w klubach osiedlowych czy Uniwersytetach Trzeciego Wieku. Dodam od siebie, że Pracownie Orange też są pewnie dobrymi miejscami ku temu.

Jednak o przywództwie (tym mądrym oczywiście) także możecie dowiedzieć się więcej. Z okazji 15 już edycji Miasteczka Myśli powstała bowiem publikacja Mądre Zarządzanie. Są tam niepublikowane wcześniej dane i sporo wiedzy na temat zarządzania i zaufania, lecz także rynku pracy.

Jeżeli nigdy wcześniej nie słyszeliście o czymś takim jak Miasteczko Myśli najwyższy czas to zmienić, najlepiej wchodząc na stronę tego cyklu wydarzeń. Warto także zajrzeć do komunikatu prasowego Mądre zarządzanie: przyszłość trzeba budować teraz.

Udostępnij: Kapitał społeczny – co to takiego? Relacja z Miasteczka Myśli

Informacje prasowe

Orange Polska promuje dialog w życiu społecznym

16 maja 2018

Orange Polska promuje dialog w życiu społecznym

Budowanie społeczeństwa, w którym szanowana jest godność każdego człowieka, to jedno z najważniejszych wyzwań współczesności. Dlatego umiejętność prowadzenia dialogu opartego na zrozumieniu i poszanowaniu różnic staje się kluczową kompetencją – w codziennych relacjach międzyludzkich i w biznesie. Orange Polska od lat wspiera małe społeczności. Teraz, dzięki współpracy z norweskim ośrodkiem Nansen Center for Peace and Dialogue, pomoże kształcić lokalnych liderów w prowadzeniu dialogu  wolnego od ocen i uprzedzeń.

Dzięki współpracy z Nansen Center Orange Polska umożliwi przedstawicielom kilkudziesięciu organizacji pozarządowych z całego kraju udział w profesjonalnych szkoleniach. Ich metoda to efekt ponad dwudziestu lat doświadczeń norweskiej organizacji w budowaniu dialogu w skonfliktowanych społecznościach na świecie. Uczestnicy szkolenia będą mogli skuteczniej działać w swoich lokalnych środowiskach, wprowadzając w życie praktyczne umiejętności prowadzenia dialogu bazującego na zrozumieniu i otwartości na innych. Rekrutacja do projektu „Wyłącz ego. Zrozum drugiego”  planowana jest na czerwiec tego roku.

Kultura odpowiedzialności społecznej biznesu przynosi korzyści zarówno firmom jak i ich otoczeniu, jest podstawą rozwoju, przyczynia się do poprawy jakości życia. Jesteśmy nierozerwalnie związani z Polską, czujemy potrzebę angażowania się w sprawy społeczne, szczególnie w roku stulecia odzyskania przez nasz kraj niepodległości  – powiedział Witold Drożdż, dyrektor wykonawczy ds. korporacyjnych Orange Polska. –  Programy, które prowadzimy od wielu lat, takie jak Pracownie Orange w stu małych miejscowościach w całym kraju, nie tylko pomagają oswoić nowoczesne technologie, ale mają też istotny wymiar społeczny. Integrują lokalne społeczności, sprzyjają współpracy i nawiązywaniu partnerstw, budowaniu kapitału społecznego. Nasz nowy projekt jest naturalną konsekwencją tego zaangażowania. Chcemy pomóc szerzyć kulturę dialogu,  bardzo potrzebnego we wszystkich sferach życia publicznego, ale też w codziennych relacjach prywatnych i biznesowych – dodał.

Nowy projekt ogłoszono podczas kolejnej edycji debat Miasteczka Myśli, która odbyła się pod hasłem „Wyłącz ego. Zrozum drugiego.”  Alfredo Zamudio, dyrektor Nansen Center for Peace and Dialogue, który wziął udział w wydarzeniu, wyjaśnia: – Dialog to sposób komunikacji, który koncentruje się na zrozumieniu innych, a nie na próbie przekonania do swoich racji.  Nie oznacza akceptacji ich poglądów i wartości, ale respektowanie prawa do ich wyrażania. Dialog pozwala zabrać głos tym, którzy rzadko mają okazję się wypowiedzieć i zostać wysłuchanym. Tworzy przestrzeń, w której każdy może być usłyszany. Jest prostym i zarazem potężnym narzędziem do  budowania społeczności opartej na szacunku i życzliwości.

Do inicjatywy „Wyłącz ego. Zrozum drugiego” Orange zaprasza przedstawicieli różnorodnych środowisk, w tym lokalnych aktywistów i osoby działające w organizacjach pozarządowych.  Razem z partnerami projektu: Fundacją Pracowania Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Fundacją Szkoła Liderów, THINKTANK, Laboratorium „Więzi”, CSRinfo, zachęca inne organizacje społeczne, aby zostały przyjaciółmi dialogu i wspólnie tworzyły modę na dialog w swoim otoczeniu.

Orange Polska  angażuje się w wiele działań, których celem jest dialog między różnymi środowiskami, szukanie wspólnych płaszczyzn do rozmowy i współpracy. Poprzez Fundację Orange pomógł stworzyć 100 multimedialnych Pracowni Orange w małych miejscowościach. Oprócz integracji cyfrowej, edukacji w zakresie kreatywnego i bezpiecznego wykorzystania technologii, miejsca te pełnią też ważną funkcję społeczną – aktywizują i łączą mieszkańców wszystkich generacji we wspólnych działaniach na rzecz swojej miejscowości.

Orange Polska był jednym z inicjatorów Komitetu Dialogu Społecznego KIG, który działa na rzecz poprawy wzajemnych relacji między pracodawcami, pracownikami oraz administracją rządową i samorządową. Orange Polska był także jednym z inicjatorów stworzenia polskiej wersji Karty Różnorodności. Podpisanie Karty to zobowiązanie firmy do przestrzegania wysokich standardów dotyczących poszanowania dla różnic wynikających m.in. z wieku, płci, narodowości, wyznania czy  poglądów, a także do zwalczania w stereotypów i tworzenie takiego środowiska pracy, w którym w którym wszyscy czują się szanowani.

* * * *

Miasteczko Myśli to cykl debat organizowanych przez Orange Polska – miejsce otwartej dyskusji na ważne tematy, nie tylko dotyczące rynku telekomunikacyjnego i nowoczesnych technologii. Do wymiany poglądów zapraszani są menadżerowie innowacyjnych firm, przedstawiciele wyższych uczelni oraz liderzy opinii. Podczas debaty pt. „Wyłącz ego. Zrozum drugiego.” eksperci rozmawiali o istocie skutecznego dialogu. Jakiego języka używamy? Czy potrafimy słuchać i uszanować poglądy innych, kiedy są skrajnie różne od naszych? Jak – szukając porozumienia z innymi – wyjść z „kryjówki” stereotypów?

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Orange Polska promuje dialog w życiu społecznym

Innowacje

Co nam robią nowe technologie, czyli kolejne Miasteczko Myśli

8 grudnia 2017

Co nam robią nowe technologie, czyli kolejne Miasteczko Myśli

Miasteczka Myśli na stałe weszły już do naszego kalendarza. Konferencje, z których przygotowujemy Wam na blogu reportaże są okazją do dyskusji na tematy, które nas – ludzi początku XXI wieku powinny szczególnie interesować. Mówiliśmy już o edukacji, etyce (gdy pytaliśmy o „Wszystkie twarze dobra”), czy choćby podróżach. Tym razem „na warsztat” wzięliśmy coś, co dla Was – czytelników naszego bloga jest oczywiste – fakt, że technologia wpływa na nasze życie.

Całość konferencji została podzielona na kilka części. W każdej pokazywano przełomowe pomysły, a w drugiej dyskutowano nad ich rolą w budowie świata za kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat. Nie obeszło się bez rozszerzonej rzeczywistości, która jak się wydaje będzie dużo bardziej przydatna niż rzeczywistość wirtualna. Innym ciekawym projektem był „mobilny wieżowiec”, czyli niezwykły projekt, pokazujący w jaki sposób architektura może oddziaływać na naszą rzeczywistość. Co ważne nie piszę tu o nowym projekcie urbanistycznym w centrum wielkiego europejskiego czy azjatyckiego miasta, lecz o konstrukcji, która ma powstać, a następnie podróżować po Afryce. W jakim celu – zapytacie. Na to pytanie i zapewne kilka innych odpowiedź znajdziecie w poniższym wideo.

Celowo nie pokazaliśmy w wideo drugiej części konferencji – dyskusji nad rozwiązaniami, które mają potencjał by zmienić świat. Uznaliśmy,  że rozmowy w komentarzach i bez tego mogą być równie gorące i żywiołowa. Szczególnie, że bardzo często poruszacie zbliżone tematy przy zupełnie innych okazjach – gdy mowa o prywatności, zasadności pewnych zmian, rozwoju Internetu czy wreszcie przyszłości telekomunikacji.

Dlatego zapraszam do rozmowy. Zacznę od pierwszego pytania: czy chcielibyście, by nasz świat zmieniał się, czy też uważacie podobnie jak Chińczycy, dla których „obyś żył w ciekawych czasach” to niemal przekleństwo?

Udostępnij: Co nam robią nowe technologie, czyli kolejne Miasteczko Myśli

Odpowiedzialny biznes

„Dobro się nie klika”

21 czerwca 2017

„Dobro się nie klika”

To zdanie usłyszałem kiedyś od znajomej dziennikarki. I chyba coś w tym jest. Pomaganie rzadko ląduje na czołówkach gazet, raczej okupując środeczek. Czemu? Przyznaję – nie wiem. Może pomaganie wydaje się nam tak oczywiste, że nie zwracamy na nie uwagi? Jeżeli faktycznie tak jest, to moim zdaniem to duży błąd. Bo pomaganie służy wszystkim – zarówno tym których wspieramy, jak i nam samym, a co równie istotne całemu społeczeństwu.

Właśnie o tym rozmawialiśmy w trakcie kolejnej, dwunastej już edycji naszej cyklicznej konferencji – Miasteczko Myśli. Okazją była nowa aplikacja, dla pracowników – wolontariuszy Orange. Aplikacja, która, jak można powiedzieć… pomaga w pomaganiu 😉

Dlaczego warto obejrzeć? Po pierwsze by usłyszeć o tym jak pomaganie buduje nasze społeczeństwo i jak robić to z głową. Opowiadają o tym dwie Panie, które o pomaganiu wiedzą dużo – Mariola Wołoszyn, psycholog, Centrum Civitas i  Anna Dziewit-Meller, dziennikarka, pisarka, prowadząca portal BukBuk. O pomaganiu, z nie mniej ważnej perspektywy dużych firm opowiadał z kolei Jacek Kowalski, członek Zarządu Orange Polska

Jeżeli się Wam podobało, chcielibyście podzielić się swoimi refleksjami, lub po prostu się z nami nie zgadzacie – napiszcie w komentarzach.

Udostępnij: „Dobro się nie klika”

Mediateka

Miasteczko Myśli

3 stycznia 2017

Miasteczko Myśli

Miasteczko Myśli to projekt zainaugurowany przez Orange Polska, w ramach którego odbywać się będą cykliczne, otwarte dyskusje. Miasteczko Myśli to projekt zainaugurowany przez Orange, w ramach którego odbywać się będą cykliczne, otwarte dyskusje. Miasteczko Myśli jest miejscem otwartej dyskusji na na tematy najważniejsze – nie tylko dla rynku telekomunikacyjnego. Do wymiany poglądów zapraszamy menadżerów innowacyjnych firm, przedstawicieli wyższych uczelni oraz ważnych dla rynku instytucji

Udostępnij: Miasteczko Myśli

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej