Odpowiedzialny biznes

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

15 czerwca 2018

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Już po raz XII ogłoszono wyniki Rankingu Odpowiedzialnych Firm, a Orange Polska znalazł się wśród laureatów – zajęliśmy 3. w kategorii usługi, handel i transport, 8. miejsce w klasyfikacji głównej.

Autorami zestawienia są Profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, dziennikarz. Partnerami merytorycznymi są Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Global Compact Network Poland. Za weryfikację odpowiada Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna.

Ranking istnieje od 2007 roku, a my startowaliśmy w nim jeszcze jako Grupa TP i jesteśmy jedną z 8 firm, obecnych w rankingu we wszystkich 12 edycjach rankingu. Zawsze byliśmy w TOP 10 – przesuwając się na skali od miejsca 1 do 10. I tak – 1 miejsce (2016), 2. (2015), 3. (2007, 2011, 2014), 4. (2012), 5. (2009), 8. (2008), 9. (2013) i 10. (2010). Przesunięcie nie zawsze oznacza obniżenie standardów, ponieważ ankieta ROF zmienia się z wiekiem, wraz z rozwojem idei społecznej odpowiedzialności, wymagania rosną – na przykład dziś nie tylko pytani jesteśmy, czy firma ma kodeks etyczny, ale jak on jest komunikowany pracownikom i interesariuszom zewnętrznym i jak wygląda mechanizm zgłaszania spraw.

Złote Listki CSR, Odpowiedzialny Partner wśród inwestorów zagranicznych, czy wspominany już jeden z liderów Rankingu Odpowiedzialnych Firm – to nagrody, jakie w tym roku otrzymaliśmy za działania w obszarze społecznej odpowiedzialności.

Dlaczego starujemy w rankingach?

Nagrody nie są naszą motywacją do działań CSR, ale jednak motywują.

Po pierwsze – lubimy być nagradzani i chwaleni za nasze zachowania. To dla nas sygnał, że nasze działania zostały dostrzeżone, ocenione i pozytywnie wypadamy na tle innych.

Po drugie – ma dla nas wartość to, kto przyznaje nagrodę – renomowana uczelnia, znany tygodnik opinii czy uznana organizacja pozarządowa to organizacje, które są niezależne, a przyznanie nagrody nie wiąże się z wykupieniem określonej usługi czy produktu.

Po trzecie – to dla nas sprawdzian, poddanie się zewnętrznej ocenie ekspertów. Sama ankieta konkursu Ranking Odpowiedzialnych Firm liczyła w tym roku 40 pytań (a we wcześniejszych latach nawet 60) dotyczących odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, polityki zrównoważonego rozwoju, zarządzania wpływem. Inaczej mówiąc, pytani jesteśmy o wskaźniki w zakresie wpływu na środowisko, zarzadzania zasobami ludzkimi, etyki, compliance, zaangażowania społecznego. Co więcej, każdą odpowiedź należy uzasadnić, a nad całością czuwa firma audytorska.

A poza tym – pozytywną informację można wykorzystać w komunikacji, nie tylko na blogu – ale przede wszystkim w komunikacji wewnętrznej, dziękując wszystkim zaangażowanym za ich pracę. Nagrody CSR są bowiem kompleksowe i dotyczą wszystkich obszarów firmy i wszystkich pracowników.

Dlatego jesteśmy dumni, że jesteśmy w Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który wciąż jest elitarny, w dobrym tego słowa znaczeniu;)

3 Nagroda w Rankingu Odpowiedzialnych Firm - klasyfikacja branżowa.

Udostępnij: Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Reklama

Nju mobile ze statuetką Superbrands Polska Marka 2018

25 maja 2018

Nju mobile ze statuetką Superbrands Polska Marka 2018

Wczoraj podczas uroczystej gali Superbrands Polska po raz dwunasty wręczono statuetki Superbrands i Superbrands Polska Marka. Jedną z 33 wyróżnionych marek zostało nju mobile.

Nagroda cieszy nas tym bardziej, że po raz pierwszy w historii działalności organizacji Superbrands w Polsce laureatów wybrali wyłącznie konsumenci. Zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na grupie ponad 10000 Polaków badanie objęło niemal 2000 marek konsumenckich i uwzględniało ich znajomość i stopień, w jakim respondenci byliby gotowi je zarekomendować.

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands funkcjonuje od ponad 20 lat na całym świecie, a od 12 w Polsce.

Udostępnij: Nju mobile ze statuetką Superbrands Polska Marka 2018

Innowacje

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

3 lutego 2018

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nasza wytężona praca nad wdrażaniem innowacji została właśnie doceniona – startupowcy nagrodzili Orange Polska w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017.

Dobrze znacie Orange Fab, czyli program, w ramach którego nawiązujemy współpracę z młodymi,  innowacyjnymi firmami i wdrażamy ich rozwiązania w firmie. Dzięki temu możecie skontaktować się z Orange Polska i Nju Mobile na Messengerze (startup Wandlee), naładować bezprzewodowo telefon podczas OWF (startup Whirla), w miastach montujemy inteligentne lampy LED (Quantron), a w smart storach Orange oferujemy inteligentne, kolorowe żarówki (OORT). Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone przez firmy, które w ciągu pięciu lat trwania programu współpracowały z Orange.

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nagroda The Heart

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Lata współpracy zaowocowały nie tylko wdrożeniami, ale także uznaniem ze strony przedsiębiorców. Dowodem tego jest nagroda specjalna Startups’ Choice, którą otrzymaliśmy w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017. Przedsiębiorcy docenili nas za otwartość na innowacje, partnerskie podejście do współpracy, fair play i szybkość podejmowania decyzji.

Dlaczego to dla nas takie ważne

Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ przyznali startupowcy, czyli ludzie, którzy najlepiej potrafią zweryfikować wartość programów akceleracyjnych.  To efekt pracy wielu niesamowitych osób zaangażowanych w ten program: całego zespołu Orange Fab Polska, mentorów i ekspertów, przedstawicieli biznesu w Orange Polska oraz wszystkich, którzy od pięciu lat słowem i czynem wspierają to unikatowe przedsięwzięcie. Bycie „Startups’ Choice” zobowiązuje, dlatego stale pracujemy nad ulepszeniem programu. Od października pracujemy w nowym trybie – organizujemy ciągły nabór, a co dwa miesiące spotykamy się z przedsiębiorcami podczas tzw. Pitch Sessions. Najbliższe spotkanie już 15 lutego.

O konkursie

Konkurs „The Heart Open Innovation” wyłania i nagradza firmy, które aktywnie wykorzystują zewnętrzne źródła innowacji i z sukcesem wdrażają innowacyjne rozwiązania. W tym roku jury złożone z ekspertów ze świata korporacji z różnych branż, założycieli polskich startupów, reprezentantów świata nauki oraz inwestorów, nominowało Orange Polska w trzech spośród sześciu kategorii: organizacja, współpraca oraz inicjatywa (program Orange Fab) obok takich firm jak: Alior Bank, Microsoft, Neuca S.A. czy Pekao S.A. Uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród odbyła się 31 stycznia 2018 r.  w The Heart Warsaw.

Orange Fab

Program Orange Fab ma już na swoim koncie współpracę z 23 startupami , m.in. z Wandlee (wdrożenie chatbota obsługującego klientów firmy poprzez Messengera),  Applicą (wykorzystanie opartej o sztuczną inteligencję automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu), czy Tutlo (platforma online do nauki języków obcych, łącząca native speakerów za granicą z uczniami w Polsce). W ciągu 5 lat trwania programu zgłosiło się do niego ok 600 przedsiębiorców z Polski i krajów CEE. Orange Fab funkcjonuje także m.in. w USA, Francji, Hiszpanii, Izraelu, Belgii, Senegalu, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Azji. Więcej na http://orangefab.pl/

Udostępnij: Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Reklama

Dwie srebrne statuetki Effie dla Orange i nju mobile

24 października 2017

Dwie srebrne statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Uwaga! Będę się chwalić! 🙂 Podczas wczorajszej 18 gali Effie Awards, która odbyła się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej Orange Polska i nju mobile otrzymały dwie srebrne statuetki za kampanie zgłoszone w kategorii telekomunikacja. Jury doceniło całość naszych działań prowadzonych w ramach kampanii Orange Światłowód oraz format reklamowy Only nju.

 

Bardzo się z tego cieszymy, bo siła i wyjątkowość konkursu Effie polega na nagradzaniu efektów rynkowych kampanii reklamowych, a nie dobrego pomysłu czy urody kampanii. Liczy się połączenie planowania strategicznego, badania rynku, planowania i zakupu mediów oraz kreacji.

 

Do konkursu Effie zgłoszono w tym roku 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury. Nie przyznano nagrody Grand Pix. Rozdano natomiast siedem złotych, 31 srebrnych i 16 brązowych statuetek.

Udostępnij: Dwie srebrne statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

20 października 2017

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

W tym roku po raz pierwszy przygotowaliśmy raport zintegrowany. Podsumowując rok 2016 pokazaliśmy w jednym dokumencie finansowe i niefinansowe aspekty naszej działalności.

Było to dla nas duże wyzwanie. Choć raporty społeczne przygotowujemy od ponad 10 lat, a finansowe od początku funkcjonowania firmy na giełdzie, połączenie informacji dotyczących wpływu społecznego i ekologicznego oraz danych ekonomicznych i finansowych wymagało od nas sporej pracy, zaangażowania  oraz zmiany sposobu opowiadania o firmie i jej działalności.

Tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze starania zostały docenione przez polskie i międzynarodowe gremia finansowe i inwestorskie.

The Best Annual Report

Raport zintegrowany Orange Polska został nagrodzony w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.
To konkurs na najlepszy raport roczny o najwyższej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów, a partnerem strategicznym konkursu jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Nasz raport otrzymał 3 miejsce w kategorii raportów zintegrowanych.

Finance for the Future Award

Raport Orange Polska znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”, w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie. Ideą konkursu jest promowanie najwyższych standardów raportowania finansowego w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju. Byliśmy jedynym reprezentantem z rynku Europy Środkowo – Wschodniej, który znalazł się w finale.

Raportowanie niefinansowe a zintegrowane.

Raportowanie danych niefinansowych, dotyczące wpływu firmy na środowisko, społeczeństwo, pracowników, dostawców czy respektowanie praw człowieka staje się coraz ważniejsze, a dla niektórych firm wręcz obowiązkowe. Od 2018 roku także dla firm w Polsce.

Raportowanie zintegrowane idzie krok dalej – pokazuje spójność i kompleksowość myślenia o firmie, jej modelu biznesowym i wpływie na otoczenie.

Raport Zintegrowany Orange Polska 2016 okładka

 

Udostępnij: Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej