Bezpieczeństwo

Światowy sukces CyberTarczy

15 października 2020

Światowy sukces CyberTarczy

Duma. No duma jak diabli, co Wam mogę innego powiedzieć 🙂 Pamiętam początki, gdy nawet u nas w Orange Polska ciężko było przewalczyć koncept CyberTarczy (dalej w tekście będę ją określał również skrótem CT). Potem różne, nierzadko „średnio pozytywne” opinie w polskim internecie. A teraz, po pięciu latach, to właśnie CyberTarcza, wśród wielu innych projektów z całego świata, zdobyła nagrodę Światowego Forum Szerokopasmowego jako najlepsze operatorskie rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa sieci. Wow.

Czarna Środa

Wszystko zaczęło się 5 lutego 2014, w dzień, który wspominamy jako „Czarną Środę”. To wtedy miał miejsce jeden z najbardziej spektakularnych cyberataków na polskich internautów w ostatnich latach, gdy przestępcy przejęli dziesiątki tysięcy podatnych modemów ADSL. Podmienili w nich adresy serwerów DNS na złośliwe, przekierowując ofiary na fałszywe strony banków i docelowo okradając. Udało nam się poradzić z problemem, przekierowując ruch w naszej sieci z fałszywych DNSów na nasze, ale pozostał jeszcze jeden problem. Jak powiadomić zainfekowanych, że ich modemy są przejęte?

CyberTarcza – jak to wyłączyć? 🙂

Trzeba dostarczyć konkretną informację do konkretnych, znanych nam użytkowników Neostrady. Przyznam się Wam szczerze, że szczegółów technicznych użytego wtedy rozwiązania nie znam, ale wiem, że właśnie, gdy sytuacja się uspokoiła, drobna grupa ludzi z naszego cyberbezpieczeństwa stwierdziła: „Kurczę, a może to jest myśl? Może zrobić taki mechanizm na stałe, skoro ten zadziałał całkiem nieźle?”.

Uwierzcie mi, łatwo nie było :), choć jak na generalne korporacyjne realia, od pomysłu do początku realizacji nie upłynęło wcale tak dużo czasu. Co prawda, gdy CT po raz pierwszy stała się nieodłącznym elementem sieci Orange Polska, po wpisaniu w Google „CyberTarcza” mechanizm wyszukiwarki od razu podpowiadał „jak wyłączyć”. Potrzeba było czasu – jak ze wszystkimi nowościami. A nam miło było patrzeć na kolejne wpisy na internetowych forach, najpierw pełne złych emocji, a kilka dni potem… stwierdzeń, że faktycznie „coś tam u mnie na kompie było”.

Jak to działa?

O ile większości z Was CyberTarcza może się kojarzyć z ekranem, informujących o wykrytej w Waszej sieci infekcji, tak naprawdę chroni Was (jeśli oczywiście jesteście użytkownikami sieci Orange Polska) przez cały czas. Sam ekran to efekt finalny, będący właśnie pokłosiem tego, co zaczęło się podczas „Czarnej Środy”, a CT to szereg naszych codziennych aktywności i działania naszych systemów bezpieczeństwa. To, że nawet w przypadku infekcji, złośliwe oprogramowanie nie połączy się z serwerem botnetu to właśnie efekt działalności CyberTarczy. Nasze systemy wykryły złośliwą aktywność, przeanalizowały (nierzadko przy wsparciu ekspertów) próbkę malware’u, by ostatecznie zablokować powiązane z nim adresy IP. „Kliknęło się Wam” w stronę phishingową, ale zamiast niej zobaczyliście nasze ostrzeżenie? To też CyberTarcza.

Kto za tym stoi?

W sumie z kilkadziesiąt osób. Główny architekt, w którego głowie powstała cała koncepcja CT. Zespół, który zajął się przełożeniem pomysłu na kod, a teraz go dogląda i regularnie update’uje. Nasi nieocenieni analitycy Counter Threat Intelligence, uczący sztuczną inteligencję coraz lepiej i dokładniej rozpoznawać złośliwe treści, eksperci od malware’u, rozbijający na czynniki pierwsze kolejne wpadające do nas próbki, no i ci, którzy o tym piszą, bo – to mogę bez ryzyka stwierdzić – w mojej prywatnej opinii mamy najbezpieczniejszy internet na rynku. Nie „bezpieczny”, bo bezpieczny jest jedynie komputer, który nigdy nie został podłączony do internetu. W mojej opinii jednak CyberTarcza jest jednym z wyróżników konkurencyjnych naszej oferty, a nagroda Światowego Forum Szerokopasmowego… No cóż – przyznacie, że raczej nie stoi w kontrze do tej tezy, co?

Strasznie się cieszę i jestem bardzo dumny z tego, że mam zaszczyt być częścią tego zespołu.

Udostępnij: Światowy sukces CyberTarczy

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska wśród najlepszych

9 czerwca 2020

Orange Polska wśród najlepszych

Ukazał się raport Equileap na temat Równości płci w Polsce, Rumunii i Czechach, oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. Przedstawia on kluczowe dane i spostrzeżenia na temat równości płci w miejscu pracy w tych krajach.

W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. Firmy z polskiego indeksu WIG 20 mają średni wynik 35%. Orange Polska otrzymał wynik 53% i zajmuje 43. miejsce wśród 255  firm ocenianych w ogólnym rankingu Equileap Gender Equality in Europe.

Raport został przygotowany przez Equileap, która jest uznawana za wiodącą organizację dostarczającą dane na temat równości płci w sektorze przedsiębiorstw. Co roku według 19 kryteriów analizowanych jest ponad 3,500 firm. Podstawą oceny są analizy raportów rocznych spółek giełdowych, w których publikowane są informacje na temat zarządzania różnorodnością w firmach.

Ten wynik to dla nas potwierdzenie, że jesteśmy na dobrej drodze w kierunku zarządzania różnorodnością i zrównoważonego rozwoju.

A skoro o zrównoważonym rozwoju mowa – to mamy też inne potwierdzenie – po raz 9. tygodnik „Polityka” wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte przygotował ankietę dla firm na temat społecznej odpowiedzialności (CSR). I po raz 9. znaleźliśmy się wśród przedsiębiorstw odznaczonych najwyższym wyróżnieniem złotym listkiem CSR.

fragment dyplomy z logo Załoty Listek CSR

Udostępnij: Orange Polska wśród najlepszych

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

5 czerwca 2020

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Poznaliśmy wyniki 14. Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Orange Polska zajął 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport. Przed nami byli Schenker i Grupa Raben. Zajęliśmy też 4. miejsce w klasyfikacji ogólnej, w której na 1. miejscu znalazły się ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.

Ranking co roku jest wyzwaniem, ponieważ ankieta zmienia się i dojrzewa wraz z rynkiem, podąża za trendami i najważniejszymi wzywaniami społecznymi czy środowiskowymi. Orange Polska jest jedną z 7 firm, które są obecne od początku Rankingu plasując się zazwyczaj na wyskokach miejscach.

Ranking Odpowiedzialnych Firm, opublikowany po raz pierwszy w 2007 roku, to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło udział już ponad 200 firm działających na polskim rynku. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach CSR pomiędzy firmami, a także jest cennym instrumentem ułatwiającym porządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu.

Autorami zestawienia są Profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, analityk. Partnerem ROF 2020 jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi jest Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna. Partnerem technologicznym ROF jest SMART CSR.

Dyplom Orange

 

 

Udostępnij: Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Odpowiedzialny biznes

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

16 kwietnia 2020

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Podczas premiery Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, która odbyła się dziś (16 kwietnia), długoletni partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu zostali wyróżnieni za dotychczasową, wieloletnią współpracę na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu. Wśród wyróżnionych z okazji 15-lecia współpracy znalazł się Orange Polska.

Jesteśmy od wielu lat aktywnym uczestnikiem Programu Partnerstwa FOB. To kompleksowy program współpracy z firmami, które aktywnie uczestniczą w upowszechnianiu idei CSR w Polsce. Firmy nie tylko dzielą się własnym doświadczeniem poprzez prezentacje dobrych praktyk czy merytoryczny wkład w publikacje tematyczne dotyczące zrównoważonego rozwoju, ale także stale uzupełniają swoją wiedzę i systematycznie doskonalą swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności.

Co roku dzielimy się też naszymi projektami w Raporcie Dobrych Praktyk FOB. To wyjątkowa publikacja, w której można znaleźć projekty firm społecznie odpowiedzialnych.

W tegorocznym, 18. już Raporcie, poznajemy kolejnych 1696 dobrych przykładów z firm, które chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ społeczny, lepiej zarządzać różnorodnością, chronić środowisko, wspierać edukację konsumentów czy współpracować ze środowiskiem lokalnym. Jest w czym wybierać.

W publikacji  znajdziecie też 10 dobrych praktyk z Orange Polska:
• Platforma Otwarta MegaMisja
• #Ideathon
• Budowanie otwartej komunikacji
• Pomagajmy Gigabajtami
• Kampania społeczna #jestnaswiecej
• Klauzula CSR w umowach
• FabLab Gdańsk powered by Orange
• Domena ryzyk społecznych w systemie zarzadzania ryzkiem
• Razem.One
• Kampania – Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność.

Te praktyki dołączą do kilku tysięcy projektów, które można znaleźć w bazie dobrych praktyk FOB. To niewyczerpane źródło wiedzy o tym, co działo się i dzieje w firmach w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tej bazie jest też ponad 100 projektów z naszej firmy.

okłada Raportu Dobrych Praktyk FOB 2019

Udostępnij: Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Reklama

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

29 października 2019

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Uwaga! Będę się chwalić. 🙂

Podczas wczorajszej jubileuszowej XX gali SAR Effie Awards Poland, która odbyła się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Orange na kartę otrzymał brązową statuetkę w kategorii Usługi za kampanię Trudna przyjaźń z Robertem Górskim i Mikołajem Cieślakiem, realizowaną wspólnie z agencją Leo Burnett i domem mediowym Initiative Media.

Ponadto Orange został zaliczony do grona dwudziestu najbardziej efektywnych komunikacyjnie firm 20-lecia, będąc jedną z najczęściej nagradzanych marek w historii polskiej edycji Effie Awards.

Siła i wyjątkowość konkursu Effie Awards polega na nagradzaniu efektów rynkowych kampanii reklamowych, a nie dobrego pomysłu czy urody kampanii. Liczy się połączenie planowania strategicznego, badania rynku, planowania i zakupu mediów oraz kreacji.

W sumie podczas gali wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.  W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach.

Effie Awards to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy ceniony na całym świecie. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a w Polsce jest obecny od 1999 roku.

Jeżeli chcecie poczytać o najnowszych promocjach w Orange na kartę zajrzyjcie tutaj.

Udostępnij: Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej