Odpowiedzialny biznes

Orange Polska wśród najlepszych

9 czerwca 2020

Orange Polska wśród najlepszych

Ukazał się raport Equileap na temat Równości płci w Polsce, Rumunii i Czechach, oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. Przedstawia on kluczowe dane i spostrzeżenia na temat równości płci w miejscu pracy w tych krajach.

W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. Firmy z polskiego indeksu WIG 20 mają średni wynik 35%. Orange Polska otrzymał wynik 53% i zajmuje 43. miejsce wśród 255  firm ocenianych w ogólnym rankingu Equileap Gender Equality in Europe.

Raport został przygotowany przez Equileap, która jest uznawana za wiodącą organizację dostarczającą dane na temat równości płci w sektorze przedsiębiorstw. Co roku według 19 kryteriów analizowanych jest ponad 3,500 firm. Podstawą oceny są analizy raportów rocznych spółek giełdowych, w których publikowane są informacje na temat zarządzania różnorodnością w firmach.

Ten wynik to dla nas potwierdzenie, że jesteśmy na dobrej drodze w kierunku zarządzania różnorodnością i zrównoważonego rozwoju.

A skoro o zrównoważonym rozwoju mowa – to mamy też inne potwierdzenie – po raz 9. tygodnik „Polityka” wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte przygotował ankietę dla firm na temat społecznej odpowiedzialności (CSR). I po raz 9. znaleźliśmy się wśród przedsiębiorstw odznaczonych najwyższym wyróżnieniem złotym listkiem CSR.

fragment dyplomy z logo Załoty Listek CSR

Udostępnij: Orange Polska wśród najlepszych

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

5 czerwca 2020

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Poznaliśmy wyniki 14. Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Orange Polska zajął 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport. Przed nami byli Schenker i Grupa Raben. Zajęliśmy też 4. miejsce w klasyfikacji ogólnej, w której na 1. miejscu znalazły się ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.

Ranking co roku jest wyzwaniem, ponieważ ankieta zmienia się i dojrzewa wraz z rynkiem, podąża za trendami i najważniejszymi wzywaniami społecznymi czy środowiskowymi. Orange Polska jest jedną z 7 firm, które są obecne od początku Rankingu plasując się zazwyczaj na wyskokach miejscach.

Ranking Odpowiedzialnych Firm, opublikowany po raz pierwszy w 2007 roku, to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło udział już ponad 200 firm działających na polskim rynku. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach CSR pomiędzy firmami, a także jest cennym instrumentem ułatwiającym porządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu.

Autorami zestawienia są Profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, analityk. Partnerem ROF 2020 jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi jest Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna. Partnerem technologicznym ROF jest SMART CSR.

Dyplom Orange

 

 

Udostępnij: Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Odpowiedzialny biznes

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

16 kwietnia 2020

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Podczas premiery Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, która odbyła się dziś (16 kwietnia), długoletni partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu zostali wyróżnieni za dotychczasową, wieloletnią współpracę na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu. Wśród wyróżnionych z okazji 15-lecia współpracy znalazł się Orange Polska.

Jesteśmy od wielu lat aktywnym uczestnikiem Programu Partnerstwa FOB. To kompleksowy program współpracy z firmami, które aktywnie uczestniczą w upowszechnianiu idei CSR w Polsce. Firmy nie tylko dzielą się własnym doświadczeniem poprzez prezentacje dobrych praktyk czy merytoryczny wkład w publikacje tematyczne dotyczące zrównoważonego rozwoju, ale także stale uzupełniają swoją wiedzę i systematycznie doskonalą swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności.

Co roku dzielimy się też naszymi projektami w Raporcie Dobrych Praktyk FOB. To wyjątkowa publikacja, w której można znaleźć projekty firm społecznie odpowiedzialnych.

W tegorocznym, 18. już Raporcie, poznajemy kolejnych 1696 dobrych przykładów z firm, które chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ społeczny, lepiej zarządzać różnorodnością, chronić środowisko, wspierać edukację konsumentów czy współpracować ze środowiskiem lokalnym. Jest w czym wybierać.

W publikacji  znajdziecie też 10 dobrych praktyk z Orange Polska:
• Platforma Otwarta MegaMisja
• #Ideathon
• Budowanie otwartej komunikacji
• Pomagajmy Gigabajtami
• Kampania społeczna #jestnaswiecej
• Klauzula CSR w umowach
• FabLab Gdańsk powered by Orange
• Domena ryzyk społecznych w systemie zarzadzania ryzkiem
• Razem.One
• Kampania – Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność.

Te praktyki dołączą do kilku tysięcy projektów, które można znaleźć w bazie dobrych praktyk FOB. To niewyczerpane źródło wiedzy o tym, co działo się i dzieje w firmach w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tej bazie jest też ponad 100 projektów z naszej firmy.

okłada Raportu Dobrych Praktyk FOB 2019

Udostępnij: Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Reklama

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

29 października 2019

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Uwaga! Będę się chwalić. 🙂

Podczas wczorajszej jubileuszowej XX gali SAR Effie Awards Poland, która odbyła się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Orange na kartę otrzymał brązową statuetkę w kategorii Usługi za kampanię Trudna przyjaźń z Robertem Górskim i Mikołajem Cieślakiem, realizowaną wspólnie z agencją Leo Burnett i domem mediowym Initiative Media.

Ponadto Orange został zaliczony do grona dwudziestu najbardziej efektywnych komunikacyjnie firm 20-lecia, będąc jedną z najczęściej nagradzanych marek w historii polskiej edycji Effie Awards.

Siła i wyjątkowość konkursu Effie Awards polega na nagradzaniu efektów rynkowych kampanii reklamowych, a nie dobrego pomysłu czy urody kampanii. Liczy się połączenie planowania strategicznego, badania rynku, planowania i zakupu mediów oraz kreacji.

W sumie podczas gali wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.  W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach.

Effie Awards to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy ceniony na całym świecie. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a w Polsce jest obecny od 1999 roku.

Jeżeli chcecie poczytać o najnowszych promocjach w Orange na kartę zajrzyjcie tutaj.

Udostępnij: Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Odpowiedzialny biznes

Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

14 czerwca 2019

Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

Po raz 13-ty ogłoszono Ranking Odpowiedzialnych Firm (ROF). Orange Polska zajął I miejsce w jednej z pięciu branżowych kategorii – „Usługi, handel i transport” i II miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Startujemy w Rankingu Odpowiedzialnych Firm już od kilkunastu lat i zawsze jest to dla nas wyzwanie.

Po pierwsze dlatego, że ankieta zmienia się wraz z rozwojem idei zrównoważonego rozwoju w Polsce i rozwojem samych firm. To, co na początku było wyzwaniem, teraz staje się oczywistością i wypada z pytań rankingowych – za to pojawiają się inne pytania – o nowe modele biznesowe, circular economy czy innowacyjność.

Po drugie – przybywa firm, które wdrażają strategie społecznej odpowiedzialności, a co za tym idzie konkurencja rośnie. Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło udział już ponad 200 firm działających na polskim rynku. Wzrasta też poziom zrozumienia tej idei – coraz więcej korporacji raportuje dane niefinansowe, myśli strategicznie o swoim wpływie na środowisko i społeczeństwo.

Cieszy nas więc, że niezmiennie znajdujemy się wysoko na skali odpowiedzialności wśród innych korporacji, które realizują Cele Zrównoważonego Rozwoju.

W naszym imieniu nagrodę w konkursie „Ranking Odpowiedzialnych Firm” odebrał Piotr Placha – Kierownik Projektu w Departamencie Strategii Korporacyjnej i Badań Rynkowych, który współpracuje z nami od wielu lat w ramach Komitetu Sterującego ds. CSR. Powołaliśmy Komitet, aby lepiej zarządzać CSR-em w całej organizacji, mieć przełożenie na rożne działy i jednostki. Spotykamy się regularnie, aby współtworzyć strategię, omawiać najważniejsze projekty, zapoznawać się z najnowszymi wyzwaniami społecznymi i trendami zrównoważonego rozwoju. To właśnie dzięki takim ludziom jak Piotr i inni nasi Koordynatorzy CSR, możemy lepiej zarządzać naszym wpływem na społeczeństwo i środowisko i motywować ludzi i organizację do zmian.

Ranking Odpoiwedizlanych Firm - Piotr Placha z nagrodami

Partnerem ROF 2019 jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi jest Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna. Partnerem technologicznym ROF jest SMART CSR. Autorami zestawienia są profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, redaktor.

Udostępnij: Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej