Sieć

Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

3 kwietnia 2013

Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

Uwielbiam informacje w stylu zobaczcie, jacy jesteśmy wspaniali, a konkurencja kiepska. I do tego uwiarygniające badanie przeprowadzone na niewielkiej grupie klientów. Oczywiście wybranych losowo i nie wiedzących dla kogo jest robione. Do tego zgrabna grafika, na której niby nie wymieniamy z kim się porównujemy, ale wszystko musi być jasne. I news gotowy. Telepolis go weźmie, a czytający kupią lub nie. Po pierwszych komentarzach, wnoszę, że raczej to drugie. A o co dokładnie chodzi? Chodzi o badanie Netii, w którym niedwuznacznie porównuje się z Orange Polska i twierdzi, że ma fantastyczny wskaźnik NPS (Net Promoter Score), który dla wszystkich operatorów jest jednym z kluczowych parametrów oceniających poziom obsługi i zadowolenia z usług. Co więcej nasz konkurent podkreśla, że na ich sieci jest super bajka, a na dzierżawionej, czyli naszej do bani. Oczywiście sami najlepiej ocenicie wiarygodność takich badań. Mi pozostaje przyznać szczerze, że sami nie jesteśmy do końca zadowoleni z naszych wyników i zdajemy sobie sprawę, że możemy wiele poprawić. Dlatego pracujemy nad tym nieustająco, czego przykładem choćby innowacyjna aplikacja obsługowa na Facebooku i Orange Experci, z którymi macie styczność na blogu. Szczegółowo też badamy od wielu lat cały rynek i to na kilkutysięcznych próbach. Z ostatnich badań wynika, że podane przez Netię liczby są znacznie gorsze i nie zawsze lepsze od Orange Polska, niż raczyli się sami pochwalić. Dlatego moim zdaniem zamiast malować trawę na zielono i kreślić kolejne wykresy, lepiej zająć się faktycznym działaniem. I chociaż w 2012 roku NPS nam wzrósł, nie zamierzamy z tego powodu popadać w samozachwyt. Wręcz przeciwnie musimy dalej pracować. Akurat tutaj pokora wobec klientów jest niezbędna i kolegom z Netii, życzę aby mieli jej więcej.

e3db7fe48c862027eae9c343a68007db79e

Udostępnij: Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

Reklama

Serce i Rozum w konkursie Netii!

24 października 2012

Serce i Rozum w konkursie Netii!

Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że Serce i Rozum nakręcili świetny film na konkurs Netii „Oglądasz to, co Ci serce dyktuje”. Telewizja to przecież ich prawdziwe życie. Zgłoszenie zostało przyjęte, a szczęśliwi bohaterowie zdradzają, że głównym motywem ich działania była dobra zabawa i chęć zabłyśnięcia przed publicznością. Deklarują też, że ewentualną nagrodę przekażą na cele charytatywne. Dzieło Serca i Rozumu obejrzycie na ich specjalnym kanale filmowym oraz stronie konkursowej.

426a8fb58ebaf939c886b9ef666984e9fba

Udostępnij: Serce i Rozum w konkursie Netii!

Reklama

Serce kręci reklamę z Kotem

15 października 2012

Serce kręci reklamę z Kotem

Uwielbiam informacje w stylu zobaczcie, jacy jesteśmy wspaniali, a konkurencja kiepska. I do tego uwiarygniające badanie przeprowadzone na niewielkiej grupie klientów. Oczywiście wybranych losowo i nie wiedzących dla kogo jest robione. Do tego zgrabna grafika, na której niby nie wymieniamy z kim się porównujemy, ale wszystko musi być jasne. I news gotowy. Telepolis go weźmie, a czytający kupią lub nie. Po pierwszych komentarzach, wnoszę, że raczej to drugie. A o co dokładnie chodzi? Chodzi o badanie Netii, w którym niedwuznacznie porównuje się z Orange Polska i twierdzi, że ma fantastyczny wskaźnik NPS (Net Promoter Score), który dla wszystkich operatorów jest jednym z kluczowych parametrów oceniających poziom obsługi i zadowolenia z usług. Co więcej nasz konkurent podkreśla, że na ich sieci jest super bajka, a na dzierżawionej, czyli naszej do bani. Oczywiście sami najlepiej ocenicie wiarygodność takich badań. Mi pozostaje przyznać szczerze, że sami nie jesteśmy do końca zadowoleni z naszych wyników i zdajemy sobie sprawę, że możemy wiele poprawić. Dlatego pracujemy nad tym nieustająco, czego przykładem choćby innowacyjna aplikacja obsługowa na Facebooku i Orange Experci, z którymi macie styczność na blogu. Szczegółowo też badamy od wielu lat cały rynek i to na kilkutysięcznych próbach. Z ostatnich badań wynika, że podane przez Netię liczby są znacznie gorsze i nie zawsze lepsze od Orange Polska, niż raczyli się sami pochwalić. Dlatego moim zdaniem zamiast malować trawę na zielono i kreślić kolejne wykresy, lepiej zająć się faktycznym działaniem. I chociaż w 2012 roku NPS nam wzrósł, nie zamierzamy z tego powodu popadać w samozachwyt. Wręcz przeciwnie musimy dalej pracować. Akurat tutaj pokora wobec klientów jest niezbędna i kolegom z Netii, życzę aby mieli jej więcej.

e3db7fe48c862027eae9c343a68007db79e

Udostępnij: Serce kręci reklamę z Kotem

Sieć

Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

10 września 2012

Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

Pisałem wiele razy z uporem godnym lepszej sprawy, jak ważne są wspólne działania by budować w Polsce światłowody do domów. Nikogo nie trzeba przekonywać jak bardzo są potrzebne, abyśmy grali w pierwszej lidze europejskiej. Po dzisiejszym spotkaniu w UKE prezesów Orange Polska i Netii może wreszcie zapaliło się małe światełko do współpracy między konkurentami. Oczywiście żadnych twardych zobowiązań na tym etapie być nie mogło, ale firmy przeanalizują tzw. „model francuski” i odpowiedzą sobie na pytanie, czy można go zadoptować na warunki polskie. W skrócie chodzi w nim o to, że operatorzy budują oddzielnie sieci światłowodowe, które się nie dublują, a później udostępniają je sobie na ustalonych zasadach i cenie. Rozwiązanie godne rozważenia i mam nadzieję, że do przeskoczenia przez regulacyjny płot, który ustawiła Komisja Europejska. Najważniejsze jednak, że wreszcie ze światłowodami ruszyliśmy z miejsca. I to najbardziej powinno cieszyć przyszłych klientów.

b57e17fb600fbfbb6742bf674e9e9579b4d

Udostępnij: Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

Odpowiedzialny biznes

Przy światłowodach trzeba współpracować

28 maja 2012

Przy światłowodach trzeba współpracować

Tydzień temu napisałem o krótkim przepisie na cud, jaki zaserwowała rynkowi Netia oczekując m.in. „właściwych” regulacji. Temat budowy nowoczesnych sieci telekomunikacyjnych jest na tyle istotny, że należy mu się zdecydowanie więcej uwagi i bardzo merytorycznej dyskusji. Dlatego polecam artykuł wiceprezesa Orange Polska Piotra Muszyńskiego, który dziś opublikował rpkom.pl Punkt po punkcie poznacie nasze stanowisko, co można zrobić by zapewnić rozwój ultraszybkiego Internetu w Polsce. Poznacie też parę dających do myślenia liczb porównujących nasze zaangażowanie versus konkurent. To naprawdę ciekawa lektura.

Udostępnij: Przy światłowodach trzeba współpracować

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej