Sieć

Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

3 kwietnia 2013

Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

Uwielbiam informacje w stylu zobaczcie, jacy jesteśmy wspaniali, a konkurencja kiepska. I do tego uwiarygniające badanie przeprowadzone na niewielkiej grupie klientów. Oczywiście wybranych losowo i nie wiedzących dla kogo jest robione. Do tego zgrabna grafika, na której niby nie wymieniamy z kim się porównujemy, ale wszystko musi być jasne. I news gotowy. Telepolis go weźmie, a czytający kupią lub nie. Po pierwszych komentarzach, wnoszę, że raczej to drugie. A o co dokładnie chodzi? Chodzi o badanie Netii, w którym niedwuznacznie porównuje się z Orange Polska i twierdzi, że ma fantastyczny wskaźnik NPS (Net Promoter Score), który dla wszystkich operatorów jest jednym z kluczowych parametrów oceniających poziom obsługi i zadowolenia z usług. Co więcej nasz konkurent podkreśla, że na ich sieci jest super bajka, a na dzierżawionej, czyli naszej do bani. Oczywiście sami najlepiej ocenicie wiarygodność takich badań. Mi pozostaje przyznać szczerze, że sami nie jesteśmy do końca zadowoleni z naszych wyników i zdajemy sobie sprawę, że możemy wiele poprawić. Dlatego pracujemy nad tym nieustająco, czego przykładem choćby innowacyjna aplikacja obsługowa na Facebooku i Orange Experci, z którymi macie styczność na blogu. Szczegółowo też badamy od wielu lat cały rynek i to na kilkutysięcznych próbach. Z ostatnich badań wynika, że podane przez Netię liczby są znacznie gorsze i nie zawsze lepsze od Orange Polska, niż raczyli się sami pochwalić. Dlatego moim zdaniem zamiast malować trawę na zielono i kreślić kolejne wykresy, lepiej zająć się faktycznym działaniem. I chociaż w 2012 roku NPS nam wzrósł, nie zamierzamy z tego powodu popadać w samozachwyt. Wręcz przeciwnie musimy dalej pracować. Akurat tutaj pokora wobec klientów jest niezbędna i kolegom z Netii, życzę aby mieli jej więcej.

e3db7fe48c862027eae9c343a68007db79e

Udostępnij: Tabelkowo-badaniowe cuda Netii

Reklama

Serce i Rozum w konkursie Netii!

24 października 2012

Serce i Rozum w konkursie Netii!

Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że Serce i Rozum nakręcili świetny film na konkurs Netii „Oglądasz to, co Ci serce dyktuje”. Telewizja to przecież ich prawdziwe życie. Zgłoszenie zostało przyjęte, a szczęśliwi bohaterowie zdradzają, że głównym motywem ich działania była dobra zabawa i chęć zabłyśnięcia przed publicznością. Deklarują też, że ewentualną nagrodę przekażą na cele charytatywne. Dzieło Serca i Rozumu obejrzycie na ich specjalnym kanale filmowym oraz stronie konkursowej.

426a8fb58ebaf939c886b9ef666984e9fba

Udostępnij: Serce i Rozum w konkursie Netii!

Reklama

Serce kręci reklamę z Kotem

15 października 2012

Serce kręci reklamę z Kotem

Karol Wieczorek na blogu Netii ubolewa nad naszym rebrandingiem i z dumą donosi o wzroście sprzedaży swojej firmy o 100 proc. w dniu jego przeprowadzenia. No cóż, jeśli w niedzielę sprzedaje się jeden dostęp do netu, a w poniedziałek dwa to rzeczywiście można tak wyliczyć. Szczerze mówiąc spodziewałem się bardziej finezyjnej odpowiedzi konkurencji, a nie tylko statystycznego podszczypywania. Karolu, proponuję skupić się teraz na poprawie swojej oferty, bo macie sporą lekcję do odrobienia. Jakoś trudno mi sobie przypomnieć, abyście kiedyś zrobili coś ciekawego wcześniej niż my. A jeśli chodzi o wyniki, to nasze spółki są notowane na giełdzie, więc zobaczymy w kolejnych kwartałach, komu bardziej wyszedł na zdrowie nasz rebranding. Ja nie mam wątpliwości. Miłego wieczoru.

Udostępnij: Serce kręci reklamę z Kotem

Sieć

Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

10 września 2012

Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

Pisałem wiele razy z uporem godnym lepszej sprawy, jak ważne są wspólne działania by budować w Polsce światłowody do domów. Nikogo nie trzeba przekonywać jak bardzo są potrzebne, abyśmy grali w pierwszej lidze europejskiej. Po dzisiejszym spotkaniu w UKE prezesów Orange Polska i Netii może wreszcie zapaliło się małe światełko do współpracy między konkurentami. Oczywiście żadnych twardych zobowiązań na tym etapie być nie mogło, ale firmy przeanalizują tzw. „model francuski” i odpowiedzą sobie na pytanie, czy można go zadoptować na warunki polskie. W skrócie chodzi w nim o to, że operatorzy budują oddzielnie sieci światłowodowe, które się nie dublują, a później udostępniają je sobie na ustalonych zasadach i cenie. Rozwiązanie godne rozważenia i mam nadzieję, że do przeskoczenia przez regulacyjny płot, który ustawiła Komisja Europejska. Najważniejsze jednak, że wreszcie ze światłowodami ruszyliśmy z miejsca. I to najbardziej powinno cieszyć przyszłych klientów.

b57e17fb600fbfbb6742bf674e9e9579b4d

Udostępnij: Może wreszcie ruszymy wspólnie ze światłowodami?

Odpowiedzialny biznes

Przy światłowodach trzeba współpracować

28 maja 2012

Przy światłowodach trzeba współpracować

Tydzień temu napisałem o krótkim przepisie na cud, jaki zaserwowała rynkowi Netia oczekując m.in. „właściwych” regulacji. Temat budowy nowoczesnych sieci telekomunikacyjnych jest na tyle istotny, że należy mu się zdecydowanie więcej uwagi i bardzo merytorycznej dyskusji. Dlatego polecam artykuł wiceprezesa Orange Polska Piotra Muszyńskiego, który dziś opublikował rpkom.pl Punkt po punkcie poznacie nasze stanowisko, co można zrobić by zapewnić rozwój ultraszybkiego Internetu w Polsce. Poznacie też parę dających do myślenia liczb porównujących nasze zaangażowanie versus konkurent. To naprawdę ciekawa lektura.

Udostępnij: Przy światłowodach trzeba współpracować

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej