Informacje prasowe

Nowa mobilna CyberTarcza. Większe bezpieczeństwo internetu w smartfonie.

5 lutego 2019

Nowa mobilna CyberTarcza. Większe bezpieczeństwo internetu  w smartfonie.

Orange Polska wprowadza nową usługę, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z internetu w smartfonie. Stworzono ją z myślą o niewielkich firmach oraz użytkownikach prywatnych. CyberTarcza pomaga zapobiegać utracie wrażliwych danych, haseł, loginów czy aktywności złośliwego oprogramowania. Na bieżąco informuje o stanie bezpieczeństwa urządzeń objętych ochroną, dodatkowo umożliwia także wprowadzenie indywidualnych blokad na poszczególnych smartfonach. Dzięki temu pracodawca może np. ograniczyć pracownikom korzystanie z określonych serwisów internetowych na służbowych smartfonach i to w konkretnych przedziałach czasowych.

– Smartfony oferują ogromne możliwości, trzeba jednak pamiętać, że tak samo jak komputer podłączony do internetu, smartfon jest narażony na ataki ze strony cyberprzestępców. Nasza nowa usługa pozwala zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z nich – mówi Mariusz Gaca, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Orange Polska.

Smartfony stają się podstawowym sposobem korzystania z internetu. Z badań wynika, że 65% polskich firm korzysta z urządzeń mobilnych w prowadzeniu biznesu[1]. Z internetu w smartfonie praktycznie codziennie korzysta zdecydowana większość młodzieży[2]. Smartfonów używamy do robienia zakupów i płatności, korzystamy na nich z komunikatorów, poczty elektronicznej, kontaktujemy się ze znajomymi na portalach społecznościowych. Nierzadko świat prywatny i biznesowy łączymy w jednym urządzeniu. Liczba ataków na urządzenia mobilne rośnie bardzo szybko – CERT Orange Polska w 2018 roku zarejestrował ich o 85 % więcej niż rok wcześniej.

– Prowadząc własny biznes, w smartfonie gromadzimy mnóstwo poufnych danych, także tych dotyczących klientów naszej firmy. Nieuwaga przedsiębiorcy czy pracownika, kliknięcie w niebezpieczny link może narazić na straty nie tylko nas, ale też naszych klientów czy partnerów biznesowych. Dając pracownikowi służbowy smartfon, pamiętajmy o bezpieczeństwie – podkreśla Bożena Leśniewska, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Zwiększ bezpieczeństwo internetu w smartfonie - dowiedz się więcej o cyberzagrożeniach

Kliknij w infografikę by powiększyć

Mobilna CyberTarcza w Orange – jak to działa?

Aby korzystać z CyberTarczy na smartfonie nie trzeba instalować żadnego oprogramowania czy aplikacji. CyberTarcza działa po stronie sieci Orange Polska i chroni użytkownika blokując wejście na niebezpieczne strony internetowe, a użytkownik natychmiast otrzyma odpowiednie powiadomienie. Dzięki temu broni użytkowników smartfonów przed phishingiem (a w konsekwencji ujawnieniem danych dot. dostępu do kont bankowych, czy danych z kart kredytowych), złośliwym oprogramowaniem malware oraz oprogramowaniem blokującym i szyfrującym urządzenie i żądającym zapłacenia okupu (ransomware).

Ponadto, na portalu CyberTarczy można dostosować ochronę do potrzeb swojej firmy lub rodziny m.in. zdefiniować blokadę konkretnych stron internetowych, czy kategorii stron w określonym czasie np. hazard, treści dla dorosłych, gry sieciowe, portale społecznościowe itp., a także zdefiniować zasady dostępu do internetu w smartfonie w konkretnych godzinach.

CyberTarcza przekazuje także użytkownikowi raport z wyszczególnioną liczbą zablokowanych ataków malware i phishing na smartfony klienta, czy liczbę prób wejścia na zablokowane strony, zdefiniowane w portalu.

Usługa CyberTarcza jest dostępna w postaci pakietu dla 3 urządzeń mobilnych w sieci Orange za 6,49 zł + VAT miesięcznie dla firm lub 7,98 zł z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Dołączenie każdego kolejnego urządzenia to koszt 2,99 zł + VAT miesięcznie w przypadku firm, lub 3,68 z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Klienci mogą objąć ochroną CyberTarczy maksymalnie 30 urządzeń mobilnych,

Wszyscy klienci mogą przez pierwszy miesiąc korzystać z usługi CyberTarcza bezpłatnie.

******

Orange Polska od lat prowadzi wiele działań zwiększających poziom bezpieczeństwa w sieci. Są wśród nich działania edukacyjne m.in. programy Fundacji Orange dla najmłodszych internautów. Specjalistyczny zespół bezpieczeństwa CERT Orange Polska, monitoruje sieć i reaguje na zagrożenie przez całą dobę. Niespełna 4 lata temu Orange stworzył unikatowe na rynku, autorskie rozwiązanie CyberTarcza, które stopniowo rozszerza o nowe funkcjonalności, dostosowując je do zmieniających się warunków w cyberprzestrzeni. Od 2015 roku CyberTarcza chroni bezpłatnie użytkowników internetu domowego w sieci Orange. Doskonale się sprawdza i co roku zabezpiecza setki tysięcy internautów przed realnym zagrożeniem.

Szczegółowe informacje na www.cybertarcza.orange.pl  i www.orange.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński,
Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com
Twitter: @RzecznikOrange

[1] Raport KPMG w Polsce pt „Bezpieczeństwo technologii mobilnych” 2018 r.

[2] Wstępne wyniki polskiej części EU Kids Online 2018; badania prowadzonego pod kierunkiem prof. Jacka Pyżalskiego z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w partnerstwie z Fundacją Orange. Codziennie lub prawie codziennie z internetu za pomocą smartfona korzysta 9 na 10 badanych.

Mediateka

Udostępnij: Nowa mobilna CyberTarcza. Większe bezpieczeństwo internetu  w smartfonie.

Informacje prasowe

Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

10 grudnia 2018

Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

W Polsce wzrasta świadomość cyberzagrożeń i potrzeba zabezpieczania się przed nimi, szczególnie wśród największych przedsiębiorstw. Korzyści wynikające ze zlecania usług bezpieczeństwa informatycznego firmom wyspecjalizowanym dostrzega aż 91% dużych i 85% średnich firm biorących udział w badaniu Orange Insights. 

Dla większości firm cyberbezpieczeństwo staje się priorytetem. Orange Polska, jako partner cyfrowej transformacji biznesu, kładzie szczególny nacisk na jego rozwój. Od ponad 20 lat CERT Orange Polska chroni sieć operatora i wspiera klientów w walce z cyberprzestępczością. Umiejętność wykorzystania tych kompetencji i doświadczenia powoduje, że nasi klienci są i czują się bezpieczniejsi – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska.

Według badań Orange Insight zapewnienie ciągłości pracy systemów informatycznych jest ważne dla ponad połowy dużych i średnich firm. Chodzi o to, żeby mieć niezakłócony dostęp do internetu oraz transmisji danych. Odgrywa to ogromną rolę w zapewnieniu ciągłości biznesowej, która przekłada się na zyski. Warto też podkreślić, że ponad 40% firm widzi konieczność zabezpieczenia urządzeń mobilnych, a co trzeci ankietowany dostrzega poważne niebezpieczeństwo cyberataku i potrzebę rozwijania narzędzi pozwalających je wykrywać. Ankietowane firmy zwróciły także uwagę na rolę człowieka w zachowaniu bezpieczeństwa – 36% badanych uznało za istotną kontrolę dostępu pracowników do systemu informacji.

Orange - insight, badanie bezpieczeństwo w firmach

Kliknij, by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 1 MB)

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych narzuca wszystkim administratorom danych obowiązek odpowiedniego ich zabezpieczenia W razie nieprzestrzegania nowych praw grożą wysokie kary. Wynosić one będą 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu. Nic dziwnego, że przeważająca większość firm biorących udział w badaniu uznała, że jest gotowa do wdrożenia RODO, lecz jedynie co dziesiąta określiła stopień przygotowania jako bardzo dobry. Choć zwracały uwagę na konieczność zlecania usług w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego, to tylko co trzecia duża firma i 15% średnich zdecydowało się na współpracę z zewnętrzną firmą przy dostosowaniu się do rozporządzenia. Zakres współpracy dotyczył głównie szkolenia pracowników, modyfikacji systemów IT oraz audytu gotowości do wejścia RODO.

RODO - badanie Orange Insights.

Kliknij by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 2 MB)

***

Raport Orange Insights został przygotowany przez ICAN Research. Badanie objęło 313 ankiet w podziale na dwie grupy firm – duże zatrudniające od 100 do 250 pracowników i korporacje zatrudniające powyżej 250 pracowników. By uzyskać reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Orange to sieć nr 1 w Polsce − dostawca innowacyjnych usług teleinformatycznych z  największą, najbardziej zaawansowaną technologicznie infrastrukturą w kraju. Oferuje rozwiązania z zakresu najnowszych trendów związanych z cyfryzacją, takich jak IoT, cyberbezpieczeństwo, access strategy, digital marketing, e-commerce i wielu innych. Dzięki doświadczeniu i kompetencjom Orange jest partnerem, który wspiera, doradza, dostarcza rozwiązania nowoczesne oraz ergonomiczne. Współpracuje z największymi markami, firmami, organizacjami z różnych sektorów gospodarki.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka

Udostępnij: Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

Oferta

M2M a IoT – nieważne co prześlesz, ważne czego się dowiesz z… raportu

15 listopada 2018

M2M a IoT – nieważne co prześlesz, ważne czego się dowiesz z… raportu

Na blogu coraz częściej piszemy o IoT. Często pojawiają się pytania o to czym się różni ów szumny  „Internet Rzeczy” od znanej i lubianej technologii Machine 2 Machine – komunikacji między dwoma urządzeniami bez większego udziału człowieka. Jedną z różnic jest to, że dane które dostarcza Internet Rzeczy można zebrać, przetworzyć i zaprezentować, a następnie zrobić z nimi coś pożytecznego. Narzędziem, które na to pozwala jest Power BI. Jednak ograniczenie potężnych możliwości jakie daje wyłącznie do IoT jest sporym niedowartościowaniem tego narzędzia.

Zresztą posłuchajcie kogoś mądrzejszego ode mnie.

Królestwo za… wiedzę?! Czyli informacja w biznesie droższa od złota

Power BI służy do tego, by zbierać, przetwarzać i prezentować informacje. W czasie rzeczywistym i w taki sposób, by można z nich wyciągnąć przydatne wnioski. To interaktywna platforma wizualizacji i analizy danych stworzona przez Microsoft Business Intelligence. Moi koledzy z Integrated Solutions, spółki córki Orange, a wśród nich Piotrek, którego mieliście okazję posłuchać wykorzystują ją by średnie, duże (bardzo duże i jeszcze większe) firmy mogły sprawnie zarządzać tym co się u nich dzieje.

Przykłady?

Firma, która produkuje chociażby… jogurty. Przyjeżdża masa mleka, owoce, potem się to miesza, pakuje, oblepia folią i pakuje w „szcześciopaki”. Odpowiada za to cała potężna linia produkcyjna.

Wiem, kiedyś pracowałem w takim miejscu 😉

W takich firmach są ludzie, o których mówi się „dział utrzymania ruchu”. Ich zadaniem jest sprawienie, by ta cała maszyneria stale wypluwała z siebie owe jogurciki. Ich wrogiem jest przepalony bezpiecznik, uszkodzony przewód, czy uszkodzona taśma produkcyjna. Teraz wyobraźcie sobie, że każda z tych maszyn przesyła dane o zużyciu prądu i ewentualnym postoju w czasie rzeczywistym. Trafia to do Power BI. Tam są agregowane po to, by wiedzieć jaką maszynę usprawnić i gdzie są najczęstsze przestoje. Ale można także ustawić „alert”, na przykład – jeżeli maszyna x zatrzyma się na dłużej niż 7 minut Zdzisław dostaje SMS i ma przybiec”. I nikt nie musi pamiętać, by do Zdziśka zadzwonić i powiedzieć co się dzieje. Zdzisław dostaje SMS z godziną wyłączenia maszyny, stanem innych maszyn przed nią i po niej w linii produkcyjnej, a po kliknięciu na dołączony link na telefonie wyświetla się mu masa innych potrzebnych informacji.

Analityka biznesowa - wykres

Ładnie, schludnie i jak na talerzu – czego dowiesz się z Power BI?

Cały Power BI wygląda nieco jak bardzo, bardzo rozbudowany Excel w którym dane same się uzupełniają. Które możecie zainstalować na Waszym komputerze służbowym, aplikacji w chmurowej, czy też na urządzeniu mobilnym – tablecie lub komórce. Dobrze widać to w wideo, gdy Piotr otrzymuje powiadomienie na telefonie i włącza program, by dowiedzieć się więcej. Wygląd tego narzędzia można dostosować do swoich potrzeb, zmienić kolory czy dodać logo naszej firmy. Koledzy, którzy się tym zajmują mówią, że nawet ja bym to „ogarnął”, a wiedzcie że tabela przestawna to dla mnie nadal spore wyzwanie.

Power BI - wygląd aplikacji

Inną historią, która świetnie pokazuje różnice między M2M a IoT jest firma wodociągowa, który ma możliwość zdalnego sczytywania liczników. W tradycyjnym M2M sprawa jest prosta – raz na miesiąc do systemu trafia informacja o zużyciu, w oparciu o to system „wypluwa” fakturę i koniec. Przecież więcej nie trzeba. Nie trzeba, ale można. Dane można wysłać na przykład przesyłać częściej. W Józefowie są one sprawdzane co godzinę. Trafiają one do Power Bi, gdzie są przetwarzane i pokazywane w formie raportów. Mogą na przykład pokazywać gdzie zużycie jest największe, czy też gdzie pojawiają się straty wody i jak duże. Power BI można jednak tak ustawić, by w sytuacji, gdy nagle system zaczyna rejestrować duże zwiększenie zużycia wody na jednym liczniku i brak zużycia na kolejnym wzywał w to miejsce ekipę techniczną. Może właśnie gdzieś strzeliła rura i H2O z kilkoma domieszkami zaczyna się rozlewać po mieście?

Power BI to nie tylko Internet Rzeczy

Były dwa przykłady związane z IoT, ale słyszałem o jeszcze jednym, dotyczącym firmy zajmującej się zakładami sportowymi. W niej Power BI ma za zadanie raportowanie sprzedaży i ograniczenie… prania brudnych pieniędzy. Ciekawe prawda? Planuję już kolejny tekst na blogu o takich rozwiązaniach. Zainteresowani?

Niedawno we podpisaliśmy z władzami Wrocławia porozumienie i wspólnie będziemy testować bardzo ciekawe narzędzie, gdzie również wykorzystuje się Power BI. Modny ostatnio trend na sztuczną inteligencję zostawiłem sobie na koniec. Narzędzie to wykorzystuje bowiem sztucznego bystrzaka od Microsoft czyli… . Dzięki temu radzi sobie lepiej z codziennymi zadaniami.

Kiedyś usłyszałem: „To o czym Ty mówisz to łączność, a my jeszcze agregujemy i przetwarzamy dane”. I to jest prawdzie IoT. Nie sztuka dostać tabele z Rocznika Statystycznego, sztuka to dobrze pokazać i wyciągnąć z tego wnioski. A jeżeli możesz zlecić to „maszynie”, czemu tego nie zrobić i samemu zająć się czymś bardziej twórczym. Właśnie do tego służy w biznesie Power BI.

Udostępnij: M2M a IoT – nieważne co prześlesz, ważne czego się dowiesz z… raportu

Oferta

Tańsze telefony dla firm… po raz kolejny ;-)

25 kwietnia 2018

Tańsze telefony dla firm… po raz kolejny ;-)

Ruszyliśmy z kolejnym rzutem obniżek telefonów w ofercie dla firm. Lista telefonów obszerna, a na niej sporo porządnych flagowców i smartfonów z średniej półki. Najfajniej wyglądają rabaty na LG G6, HTC U11, Samsung Galaxy S9 (także z plusem) i Sony Xperia  XA 1.  Na każdym z nich możecie zaoszczędzić kilka stówek w ciągu całej umowy, choć to oczywiście nie wszystko.

Największy rabat to LG G6, którego cena poszła w dół o 312 zł w ofercie dla Firm oraz z Multipakiem XL i XXL. Ten smartfon to dwie szklane tafle, ekran o przekątnej 5,7 cala i bardzo dobry aparat. Do tego dorzućcie wodoodporność i kilka innych przyjemnych dodatków. O wszystkim mówi Michał w tym wideo. Obejrzyjcie i sami wyciągnijcie wnioski 😉

Zadowoleni powinni być także fani HTC. Cena U11, ostatniego flagowca tajwańskiej firmy poszła w dół o 288 zł. Moim zdaniem to jedno z najładniejszych urządzeń ostatniego roku, nieco niedocenione, a na pewno bardzo oryginalne i oferujące bardzo dużo w sympatycznej scenie – teraz jeszcze niższej.

 

Waszą uwagę chciałbym zwrócić także na Samsung Galalxy S9 w wersji z Plusem i bez niego. Chyba nikomu nie muszę przedstawiać tego smartfona, dość dokładnie opisałem go wraz ze startem przedpremiery. Niedawno zresztą skończył się konkurs, w którym dość dokładnie opisywaliście jego możliwości. Co więcej właśnie trwa Samsungowa akcja odkupu, o której pisaliśmy. Więc na firmę ten świetny smartfon wyjdzie teraz jeszcze taniej, szczególnie, że po dzisiejszych zmianach w naszej ofercie jego cena spada o 203 zł.

Na osobny fragment zasługuje także Sony Xperia ™ XA1. Co ciekawe, wydaje się, że nigdy nie pisaliśmy o nim na blogu! Też jestem zdzwiony. A więc po krótce – główny aparat ma rozdzielczość 23 Mpi obiektyw o przysłonie f/2,0 oraz matrycę Exmor RS. Aparat do selfie w smartfonie Xperia XA1 ma rozdzielczość 8 Mpi i szerokokątny obiektyw o ogniskowej 23 mm. Generalnie Sony znany jest z jakości swoich aparatów, więc pozostaje tylko polecić. Telefon napędza ośmiordzeniowy procesor MediaTek Helio P20, wspierany przez 3 GB RAM a zasila bateria 2300 mAh wyposażona w technologię Qnovo Adaptive Charging.

 

Jeżeli chodzi o wygląd… zresztą wszyscy wiemy jak wyglądają smartfony Sony 😉

 

A dla fanów tabelek – pełne zestawienie ostatnich zmian. Miłej lektury!

 

Model urządzenia (i ewentualne dodatki) Plan taryfowy w ofercie dla firm O ile obniżamy ceny?
Samsung Galaxy S9  Multipak XL 203,96
 Multipak XXL 203,80
Samsung Galaxy S9+  Multipak XL 203,80
 Multipak XXL 203,88
Huawei P20 dual SIM  Dla Firm 96,00
 Multipak XL 96,00
 Multipak XXL 96,00
Huawei P20 dual SIM + kamera 360  Dla Firm 96,00
 Multipak XL 96,00
 Multipak XXL 96,00
Huawei P20 lite dual SIM  Dla Firm 192,00
 Multipak XL 192,00
 Multipak XXL 192,00
Huawei Mate 10 Lite dual SIM  Dla Firm 240,00
 Multipak XL 240,00
 Multipak XXL 240,00
LG Q6  Dla Firm 168,00
 Multipak XL 168,00
 Multipak XXL 168,00
LG Q6 + etui  Dla Firm 168,00
 Multipak XL 168,00
 Multipak XXL 168,00
HTC U 11  Dla Firm 288,00
 Multipak XL 288,00
 Multipak XXL 288,00
LG G6  Dla Firm 312,00
 Multipak XL 312,00
 Multipak XXL
Sony Xperia ™ XA 1  Dla Firm 288,00
 Multipak XL 288,00
 Multipak XXL 288,00
Huawei P9 Lite (2017) dual SIM  Dla Firm 312,00
 Multipak XL 312,00
 Multipak XXL 300,00
Samsung Galaxy J3 (2016) dual SIM  Dla Firm 96,00
 Multipak XL 96,00
Samsung Galaxy J3 (2016) dual SIM + szkło ochronne i plecki  Dla Firm 96,00
 Multipak XL 96,00

Udostępnij: Tańsze telefony dla firm… po raz kolejny ;-)

Reklama

Dwa abonamenty w cenie jednego

11 kwietnia 2016

Dwa abonamenty w cenie jednego

Mamy dla Was dwa abonemanty bez limitu w cenie jednego w ofercie Orange dla Firm. Zapłacicie 28,78 zł + VAT. A do tego internet stacjonarny w najtańszym pakiecie na rynku. Nie wierzycie? To zobaczcie nasz nowy spot, który o tym opowiada. Za jego kreację odpowiada Havas. Produkcją zajął się Lemon Film, a postprodukcją Lunapark. Media kupił dom mediowy Initiative Media. Reżyserię spotu powierzyliśmy Maćkowi Kowalczukowi.

 

Udostępnij: Dwa abonamenty w cenie jednego

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej