Sieć

Przesyłaliście ponad 42 000 000 GB danych! Podsumowanie sieci #2

27 lipca 2018

Przesyłaliście ponad 42 000 000 GB danych!  Podsumowanie sieci #2

Właśnie tyle, łącznie przeszło przez naszą sieć szkieletową w pierwszym półroczu 2018 roku. W czasie największego ruchu, w sekundę przesyłane są dane, do zapisu których trzeba użyć ponad 40 płyt DVD. Co bardzo ważne – w ciągu ostatnich 5 lat pojemność naszego „szkieletu” wzrosła już trzykrotnie. A zaznaczmy, nie cały ruch, który można nazwać „tranzytowym” przechodzi przez naszą sieć szkieletową.

Jeżeli chcesz przeczytać podsumowanie naszej sieci mobilnej zajrzyj do tekstu: „Blisko 11 000 stacji bazowych dla klientów Orange – podsumowujemy półroczne!”

Bardzo pojemna „rura”

Sieć szkieletowa to „rura”, przez którą przepływa większość wysyłanych przez Was danych. A te najczęściej przesyłają klienci sieci stacjonarnej – w ostatnim półroczu dziennie średnio jakieś trzy razy więcej niż klienci usług mobilnych. Z drugiej strony transfer danych w sieci stacjonarnej nie rośnie aż tak gwałtownie jak w sieciach mobilnych. W ciągu ostatnich dwóch i pół roku „zaledwie” się podwoił 😉 W tym samym czasie liczba przesyłanych danych w sieci mobilnej wzrosła dziesięciokrotnie! Coraz więcej danych przechodzi przez światłowód, ale o nim za chwilę.

Moim zdaniem nie jest tutaj jednak ważne ile, lecz skąd i co. Już ponad połowa całego ruchu w naszej sieci przychodzi do Was z bardzo bliska – z naszej sieci Content PoP, czyli serwerów rozstawionych po całym kraju, na których znajdują się najczęściej wykorzystywane dane. Przekłada się to na niższe pingi i szybsze buforowanie. Bez wątpienia weszliśmy już w epokę wideo – 70% wszystkich danych, przechodzących przez naszą sieć szkieletową to filmy! Nie powinno to dziwić – by przesłać zdjęcie wystarczy transfer na poziomie kilkuset kilobitów na sekundę, by przesłać wideo w Ultra HD – około 25 Mb/s, a takich treści jest coraz więcej.

Chcesz wiedzieć więcej o sieci szkieletowej? Zajrzyj do teksów: „Sieć szkieletowa czyli jak działa IP network” i „Sieć szkieletowa – ROADM, czyli „autostrada” w sieci szkieletowej”.

Światłowód coraz bardziej dostępny

Co oferuje transfer ponad 100 Mb/s (a dla chętnych i 300 i 600 Mb/s)? Oczywiście światłowód! Korzysta już z niego prawie 300 000 klientów (mówimy „klientów” ale często to cała rodzina!), a w zasięgu jest blisko 3 mln gospodarstw domowych. Rośnie więc nie tylko zasięg, ale także coraz więcej klientów wybiera właśnie FTTH. Światłowód jest dostępny w ponad 110 miastach, zarówno w dużych, średnich jak i w mniejszych. W tym półroczu prawie połowa wszystkich inwestycji to właśnie średnie i małe miasta. W wielu z nich – choćby w Grodzisku Mazowieckim, Elblągu, Inowrocławiu, Kołobrzegu czy w Piotrkowie Trybunalskim, dzięki inwestycjom w tym półroczu, już ponad połowa wszystkich gospodarstw domowych w tych miastach jest już w zasięgu Orange Światłowód. Procentowo – najwięcej gospodarstw domowych może skorzystać ze światłowodu w Lublinie, w liczbach bezwzględnych – oczywiście w Warszawie.

Klientów, co dość oczywiste – najwięcej mamy w Warszawie. Lista, miast gdzie mamy najwięcej klientów pokrywa się mniej więcej z czołówką listy największych miast w kraju. Bardzo dobrze wypadamy w Szczecinie czy Wrocławiu, a z miast gdzie mamy mniejszy zasięg – w Gdyni. Także w moim rodzinnym Opolu światłowód sprzedaje się lepiej niż przeciętne, a liczba klientów wyraźnie przekroczyła około 10% zasięgu, czyli średnią dla naszej sieci światłowodowej.

Podkowa Leśna okablowana

Jednak nic nie przebije Podkowy Leśnej. Tam, w ciągu kilku miesięcy światłowód wybrała prawie 1/3 wszystkich gospodarstw domowych,  a w zasięgu mamy ponad 60% całej miejscowości, lecz na tym nie zakończyliśmy inwestycji  i cały czas będziemy zwiększać zasięg. Chodzi tutaj wyłącznie o zabudowę jednorodzinną. Bardzo dużo osób, w porównaniu do liczby gospodarstw domowych w zasięgu mamy także w Błoniu, Zakopanem, Limanowej, czy wspomnianym wcześniej Grodzisku Mazowieckim.

To już macie pełen obraz naszej sieci po pierwszym półroczu. Co nas czeka w drugim? Refarming, IoT, coraz więcej światłowodów, a może nawet testy? Czeka nas wszystkich ciekawe półrocze!

A dla fanów wideo wszystkie 5 dotychczasowych odcinków serii „Jak to działa?”. Kolejny za nieco ponad 2 tygodnie, będzie o IoT.



Udostępnij: Przesyłaliście ponad 42 000 000 GB danych!  Podsumowanie sieci #2

Informacje prasowe

Orange Polska inwestuje w światłowodowy Wrocław

4 czerwca 2018

Orange Polska inwestuje w światłowodowy Wrocław

Po 3  latach od rozpoczęcia inwestycji światłowodowych w zasięgu superszybkiego internetu od Orange Polska jest 160 tys. wrocławskich mieszkań i firm. Właśnie podłączyliśmy  20 tysięcznego klienta korzystającego z tej oferty.

Światłowód Orange jest dostępny niemal w całym mieście i dotarł do co drugiego, wrocławskiego gospodarstwa domowego. Jeszcze w tym roku obejmie kolejnych 30 tys. mieszkań i firm. Światłowód będzie doprowadzany zarówno do bloków, jak domów jednorodzinnych. Inwestycje obejmą dzielnice: Krzyki, Śródmieście, Brochów i Fabryczna.

Orange Światłowód we Wrocławiu - infografika

Dlaczego wrocławianie decydują się na światłowód? To najwyższa jakości dostępu do internetu i oszczędność pieniędzy dzięki konwergentnej ofercie Orange Love. Mają w niej nie tylko szybki internet (600 Mb/s), ale również telewizję w jakości 4K, telefonię mobilną i stacjonarną oraz atrakcyjne telefony w dobrej cenie. Wszystko rozliczane na jednej fakturze, płatne jednym przelewem.

Światłowód doprowadzony bezpośrednio do domu docenią gracze, dla których liczy się każda milisekunda.  Obecnie zainteresowani mogą być nią szczególnie fani futbolu. Od 14 czerwca w Orange TV, bez dodatkowych opłat będzie można oglądać wszystkie mecze mundialu w Rosji na żywo w jakości 4K.

Ze Światłowodu Orange mogą już korzystać mieszkańcy blisko 100 miast w całym kraju, w zasięgu tej sieci jest już ponad 2,7 mln domów, biur i mieszkań. Łącznie w ciągu pięciu lat, od 2016 do 2020 roku, Orange Polska planuje wydać ponad 4 mld zł na budowę światłowodów. Dzięki temu dostęp do superszybkiego internetu uzyska nawet 5 mln w całym kraju.
 
Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Orange Polska inwestuje w światłowodowy Wrocław

Oferta

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

28 maja 2018

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Pewnie czytaliście, że od dzisiaj część firm, które korzystają z usług Orange będzie mogło dokupić nowe usługi – Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL zdalnie, bez wychodzenia z firmy. E-umowa to spore ułatwienie. Do tej pory, nasz sprzedawca, czy kurier musiał osobiście pojechać do klienta by załatwić te formalności. Czasem robił to nasz monter w czasie instalacji. Lecz zdarzały się literówki, czasem niedogadany szczegół. Czasu na dokładną analizę nie zawsze było wystarczająco dużo. Przedsiębiorcy to zabiegani ludzie, z masą rzeczy do załatwienia, więc czasem sprzedawca trafiał w niewłaściwy moment.

A teraz – kawka, herbatka, w biurze, lub już w domu w trakcie wieczornej lektury maila. Klient wchodzi na stronę, potwierdza tokenem SMS, że jest właściwą osobą, przegląda umowę, ma czas na każdy załącznik. Jeżeli coś chciałby zmienić – robi to zdalnie. Jeżeli nie – akceptuje. I w tym  momencie zupełnie zdalnie – trafia do niego mailem e-umowa w pliku PDF. W sukurs przyszła nam więc „transformacja cyfrowa” i „automatyzacja” – dwa „słowa-wytrychy”, które tym razem przyjmują kształt fajnej usługi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zaraz, zaraz zapytacie! A skąd Orange będzie wiedział, że właściwa osoba podpisała w ten sposób umowę? I czy każdy przedstawiciel firmy będzie mógł z tego skorzystać? Już odpowiadam i pokażę Wam nieco „kuchni” całego przedsięwzięcia. Otóż wszystko zaczyna się nieco wcześniej – w momencie, gdy nasz sprzedawca zaproponuje przejście na taką formę podpisywania, a właściwie zawierania, umowy. Warunki są dwa – po pierwsze klient powinien być z nami dłużej niż 6 miesięcy. Po drugie, nie powinien nam zalegać z rachunkami. Kolejnym krokiem jest wypełnienie dokumentu, w którym obok prostej informacji „tak, chcę e-umowę” znajdują się adresy mailowe i numery telefonów (MSISDN) osób (bądź osoby), które zdaniem właściciela firmy powinny mieć prawo zawierać z nami umowy. I z jego perspektywy to tyle. Reszta dzieje się w tle. Nasz handlowiec podaje dane w systemie i oznacza, że klient akceptuje taką formę działania.

Przedsiębiorca wychodzi z biura - grafika ilustracyjna do wpisu o e-umowach

Gdy nasz klient będzie chciał skorzystać z takiej możliwości wchodzi na stronę, gdzie czekać już będzie na niego umowa, wcześniej dogadana na przykład telefonicznie, czy mailowo z handlowcem. W specjalnie przygotowanym systemie tworzony będzie PDF, zawierający e-Umowę oraz wszystkie niezbędne załącznik oraz regulaminy. Oczywiście będzie można je pobrać i później pobrać na dysku. Jednak by wejść do tego systemu klient musi przejść proces autoryzacji na stronie. Aplikacja wysyła (z pewną pomocą innego systemu) do klienta token SMS, następnie weryfikuje, czy został on poprawnie wprowadzony i dopiero wtedy zobaczy on stronę akceptacji.

I ta e-umowa to nie jest nasze ostatnie słowo!

Resztę znacie już z pierwszych akapitów tekstu. Wszystko bezpiecznie, szybko i sprawnie. A my przy okazji zaoszczędzimy nieco czasu, benzyny i papieru. W pierwszym roku dokładnie tyle:

Od razu odpowiem na dwa pytania, które mogą paść – po pierwsze, tak planujemy e-umowę rozszerzać na kolejne usługi. Po drugie planujemy podobne, choć oczywiście nie identyczne rozwiązanie dla klientów indywidualnych – nawet je testujemy w jednym z Warszawskich salonów, o czym w grudniu pisał Wojtek w tekście „Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange”.

Udostępnij: E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?

Informacje prasowe

Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

28 maja 2018

Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

Orange Polska wdrożył rozwiązanie, które pozwoli stałym klientom zawrzeć umowę na usługi Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL za pośrednictwem strony internetowej i telefonu komórkowego. Klient będzie miał możliwość zdalnej weryfikacji i/lub wskazania poprawek do naniesienia w dokumencie. W wielu przypadkach pozwoli to skrócić o połowę czas instalacji usług.

Dzięki e-umowie nie będzie już konieczności drukowania i dostarczania dokumentów przez przedstawiciela Orange Polska, kuriera lub partnera technicznego w chwili instalacji. Oznacza to także więcej czasu na analizę umowy.

– Wprowadzenie e-umowy w ofercie dla firm pozwoli na szybsze dostarczenie klientom usług m.in. światłowodu. Nowa możliwość oznacza także oszczędność czasu, który nasi przedstawiciele będą mogli poświęcić klientom zamiast zajmowania się formalnościami. Cały proces – zautomatyzowany, cyfrowy, jest w pełni bezpieczny dzięki zastosowaniu rozwiązań znanych choćby z bankowości elektronicznej. W przyszłości mamy w planach poszerzenie dostępności e-umów na kolejne usługi – mówi Jakub Górnik, dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Rynku Biznesowego w Orange Polska.

Z e-umowy może skorzystać przedsiębiorstwo będące klientem Orange od co najmniej 6 miesięcy i bez zaległości płatniczych. Firma składa oświadczenie, w którym upoważnia swoich reprezentantów do zawierania umów w formie elektronicznej oraz podaje niezbędne dane – adresy mailowe przedstawicieli i numery ich telefonów komórkowych.

Dzięki temu, gdy klient będzie chciał podpisać nową umowę wystarczy, że mailowo lub telefonicznie poinformuje o chęci jej zawarcia. Otrzyma e-mail, z linkiem do strony internetowej, z której może pobrać dokument i zawrzeć e-umowę. Autoryzacja na stronie odbywa się przez token SMS, podobnie jak w przypadku bankowości elektronicznej. Klient ma możliwość pobrania dokumentów i ich akceptacji bądź skierowania do poprawki. Jeżeli zgodzi się na przygotowaną przez przedstawiciela Orange treść umowy, wystarczy, że kliknie „akceptuję”, a na jego skrzynkę mailową przyjdzie ostateczna wersja umowy, a zlecenie podłączenia usługi po stronie operatora zostanie automatycznie uruchomione.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Klienci biznesowi Orange mogą podpisać umowę bez wychodzenia z firmy

Informacje prasowe

Mundial w jakości 4K w Orange TV bez dodatkowych opłat

17 maja 2018

Mundial w jakości 4K w Orange TV bez dodatkowych opłat

Świetna wiadomość dla fanów piłki nożnej i klientów Orange Polska. Po raz pierwszy mundial będzie transmitowany w najwyższej jakości obrazu 4K w ramach usług Orange TV. Wszystkie mecze pokażemy bez dodatkowych opłat dla klientów posiadających łącze światłowodowe i dekoder umożliwiający odbiór 4K.

Mundial w 4K znakomicie wpisuje się w dotychczasową ofertę Orange TV. Dzięki współpracy z TVP i nc+ oraz światłowodowi od 14 czerwca kibice zobaczą wszystkie spotkania mistrzostw w najwyższej jakości obrazu. Mecze będą transmitowane na kanałach TVP 4K i CANAL+ 4K Ultra HD, które na zasadach sublicencji zostaną udostępnione bez dodatkowych opłat wszystkim klientom Orange TV ze światłowodem.

Orange TV ze światłowodem, dekoder i telewizor 4K to niezbędny zestaw do tego, by cieszyć się piłkarskimi emocjami w najwyżej jakości. Jeśli klient korzysta z łącza światłowodowego i telewizji od Orange, a nie ma właściwego dekodera może go wymienić na Samsung ICU100 4K UHD obsługujący najnowszą technologię.

Cieszymy się, że wspólnie z TVP i nc+ możemy zapewnić naszym klientom niezapomniane emocje podczas mundialowych meczów w najlepszej dostępnej jakości, 4K. Ponad rok temu, jako pierwszy ogólnopolski operator wprowadziliśmy do oferty treści 4K i dekoder umożliwiający ich odbiór. Wystartowaliśmy z 15 filmami i jednym kanałem kulturalnym, obecnie zapewniamy klientom Orange TV ponad 1200 godzin różnorodnych treści w tej jakości, w tym transmisje najlepszych meczów piłki nożnej, piłki ręcznej i Formuły 1. Teraz, dzięki partnerstwu z nadawcami, będziemy mogli wspólnie kibicować Polakom śledząc wszystkie spotkania w superjakości – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska

Transmisje będą realizowane na dwóch nowych kanałach: TVP 4K – kanale stworzonym przez Telewizję Polską oraz CANAL+ 4K Ultra HD – nowym kanale platformy nc+.

Orange TV - 857 tys. klientów oferty telewizyjnej, 120 tys. dekoderów, 2 na 3 klientów światłowodu wybiera Orange TV, munidal po raz pierwszy w 4K bez dodatkowych dopłat

Na kanale TVP 4K zobaczymy 52 mecze m.in. mecz otwarcia mistrzostw, wszystkie spotkania polskiej reprezentacji, 40 spotkań grupowych oraz mecze fazy pucharowej. CANAL+ 4K Ultra HD pokaże na wyłączność 12 meczów: 8 meczów grupowych, w tym pojedynek broniących tytułu Niemców ze Szwecją, hit Portugalia – Hiszpania, a także spotkania Dania – Francja, Argentyna – Chorwacja, Brazylia – Szwajcaria, Anglia – Belgia, Urugwaj – Rosja oraz Kolumbia – Japonia. Widzowie CANAL+ 4K UHD zobaczą także jeden mecz 1/8 finału, jeden ćwierćfinał, jeden półfinał oraz 15 lipca wielki finał na moskiewskich Łużnikach.

W lutym 2017 roku Orange Polska, jako pierwszy wprowadził telewizję 4K na polski rynek dzięki ofercie Orange Love ze światłowodem. Z czasem oferta w jakości 4K startująca z kanałem muzycznym Stingray Festival 4K rozwinęła się o kanał Eleven Sports 1 4K z pierwszymi w Polsce transmisjami meczów piłki ręcznej czy wyścigów Formuły 1, platformę Netflix, programy dokumentalne Discovery oraz rozbudowany kontent filmowy w usłudze VOD, który w maju tego roku zostanie dodatkowo wzbogacony o najnowsze hity filmowe z wytwórni Warner Bros.

Rozwój oferty telewizyjnej Orange Polska jest odpowiedzią na trendy i potrzeby widzów. Klienci Orange TV mogą korzystać z nowoczesnego dekodera Samsung ICU 100 4K UHD umożliwiającego oglądanie filmów i programów w jakości 4K.W domach klientów Orange jest już blisko 120 tys. takich urządzeń.

Mediateka

Udostępnij: Mundial w jakości 4K w Orange TV bez dodatkowych opłat

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej