Zielony Operator

Nie dodajemy już spliterów ADSL

28 stycznia 2022

Nie dodajemy już spliterów ADSL

Co roku dzierżawimy naszym klientom setki tysięcy urządzeń tj. modemy i routery w ofercie internetu szerokopasmowego. Do każdego zestawu instalacyjnego dołączaliśmy urządzenie tzw. spliter ADSL. Okazuje się, że nie zawsze jest on potrzebny, dlatego zmieniliśmy proces dostarczania go klientom.

Do czego służy spliter ADSL? Do rozdzielania sygnału Internetu o wysokiej i niskiej częstotliwości telefonu stacjonarnego, czyli mówiąc prościej pomaga poprawić jakość sygnału tym klientom, którzy jeszcze korzystają z tradycyjnej  stacjonarnej telefonii. Po naszej analizie okazało się, że zaledwie 3% naszych klientów potrzebuje jeszcze takich rozdzielaczy sygnału. Wraz z rozwojem oferty VOIP liczba klientów, którzy posiadają telefon stacjonarny i domawiają na tej samej linii Internet lub odwrotnie, znacząco zmalała.

Splitery tylko tam, gdzie potrzebne

Poszukując sposobów na ograniczanie naszego śladu węglowego przyglądamy się wszystkim naszym procesom i produktom.  Zwrotu spliterów wraz z modemami i routerami przestaliśmy wymagać jakiś czas temu. Również nie obciążaliśmy klientów finansowo za ich brak przy zwrotach. To skutkowało tym, że klienci najczęściej nie oddawali tego sprzętu, a nam zaczęło brakować urządzeń do kolejnych umów. Dlatego zaczęliśmy szukać rozwiązania tej sytuacji. Większość wszystkich instalacji Internetu szerokopasmowego realizują bezpłatnie nasi partnerzy techniczni. Postanowiliśmy zmienić procedurę instalacji i jeśli  spliter nie jest potrzebny klientowi zabieramy po prostu niepotrzebne urządzenie. Teraz dostarczamy  splitery ADSL tylko tym klientom, którzy nie korzystają z asysty technicznej, a potrzebują takich urządzeń. W takim przypadku dosyłamy je na nasz koszt.  Dzięki wprowadzonym zmianom udało się zoptymalizować i dopasować  zakupy spliterów do realnych potrzeb, a urządzenie nie zalega niepotrzebnie w domach naszych klientów.

Oszczędności nie tylko finansowe

W efekcie tego projektu nie tylko zmniejszyliśmy wydatki na zakup nowych urządzeń, ale przed wszystkim dostarczamy splitery ADSL tylko tym klientom, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Ale to nie jedyna korzyść. Dla środowiska to też mniejszy koszt – mniej zużytego  plastiku, metali kolorowych i innych tworzyw sztucznych potrzebnych do produkcji nowych urządzeń, a w przyszłości mniej elektroodpadów. Tylko w 2021 oszczędziliśmy 3,7 ton tych surowców, czyli tyle, ile waży dorodny słoń. Szacujemy, że rocznie oszczędności mogą wynieść nawet 8,2 tony, czyli już tyle, ile waży 3-osobowa rodzina słoni.

 

 

 

Udostępnij: Nie dodajemy już spliterów ADSL

Zielony Operator

Mniej emisji, dzięki nici o grubości ludzkiego włosa

4 grudnia 2020

Mniej emisji, dzięki nici o grubości ludzkiego włosa

Światłowody mogą pomóc w walce z globalnym ociepleniem. W porównaniu do tradycyjnego kabla miedzianego zużywają dużo mniej energii, mają dłuższą żywotność i dają nieporównywalnie większą prędkość transmisji. Dlatego inwestując w światłowody nie tylko dostarczamy klientom najszybszy internet, ale poprawiamy naszą efektywność energetyczną. Z korzyścią dla środowiska.

Co roku na inwestycje w sieć światłowodową Orange Polska przeznacza 700–800 mln zł. Dzięki temu w zasięgu jest już niemal 1/3 gospodarstw domowych w Polsce. W czasie pandemii pozwala przesyłać o ok. 30 proc. więcej danych, niż starsze technologie. To także najbardziej efektywnie energetycznie rozwiązanie. Dla przypomnienia – w Polsce prąd produkuje się głównie z węgla, co przekłada się na ogromne emisje gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia.

Światłowody bardziej „zielone”

Dlatego infrastruktura sieciowa powinna zużywać, jak najmniej prądu i być maksymalnie energooszczędna. Przewagą światłowodu nad rozwiązaniami opartymi o miedź jest mniejsza energochłonność. Dzięki możliwościom łączy optycznych do jednego urządzenia agregującego po stronie sieci (czyli technicznego zaplecza operatora) może być podłączonych więcej klientów, bez utraty jakości usługi. Co istotne, w miarę rozwoju światłowód staje się coraz bardziej efektywny.

Nasze analizy wskazują, że zużycie energii przypadające na jednego klienta FTTH (z ang. fiber to the home) jest nawet do kilkunastu razy mniejsze, niż w sieciach opartych o technologie miedziane. Sieć światłowodowa jest obecnie najbardziej efektywną energetycznie technologią dostępu do internetu, a jej efektywność będzie się jeszcze polepszała w miarę zwiększania zajętości.

Światłowody w praktyce nie mają żadnych ograniczeń fizycznych, jeżeli chodzi o transfer danych. Limitują go jedynie urządzenia zamontowanych na jego końcach. Zastosowanie optycznych systemów między centralą a użytkownikiem pozwala na osiągnięcie zasięgu transmisji o nieporównywalnej skali oraz daje możliwość zrezygnowania ze znacznej liczby aktywnych urządzeń. A one przecież zużywają masę energii. I tutaj ciekawostka. W tej chwili – aby zapewnić szybki internet światłowodowy Orange – potrzebujemy czterokrotnie mniej energii na jednego klienta, niż w 2015 roku, kiedy wprowadziliśmy tę technologię na rynek.

Duże oszczędności

Migracja naszych klientów do nowoczesnej sieci światłowodowej ma zatem duży wpływ na zieloną transformację i nasze dążenie do neutralności klimatycznej 2040. Dzięki temu, że nasi klienci coraz chętniej korzystają z FTTH możemy zaoszczędzić rocznie 17 GWh energii, a w konsekwencji emitujemy 13 tysięcy ton mniej dwutlenku węgla do atmosfery.

A co się dzieje z kablami miedziowymi, których już nie potrzebujemy? Aż  trzy czwarte elementów zdemontowanych kabli miedzianych można ponownie wykorzystać np. do produkcji kabli energetycznych, czy telefonów komórkowych. Z punktu widzenia oszczędności surowców to cenny wkład na rzecz gospodarki zamkniętego obiegu. Dlatego w Orange dbamy o to, żeby niepotrzebne już kable miedziane zostały w odpowiedzialny sposób zdemontowane i zagospodarowane.

A o tym jak działa światłowód pisaliśmy TU. Polecam poczytać i obejrzeć.

Udostępnij: Mniej emisji, dzięki nici o grubości ludzkiego włosa

Oferta

150 zł rocznie mniej na fakturach Orange

4 września 2017

150 zł rocznie mniej na fakturach Orange

Super Bank dla klientów Orange

Każdy użytkownik sieci Orange, który skorzysta z bankowości Orange Finanse ma szansę oszczędzić nawet 150zł rocznie na fakturach. Premia 10 zł miesięcznie trafi do każdego, kto co miesiąc wykonuje płatności kartą Orange Finanse w wysokości min. 300zł. Dla osób niekorzystających z abonamentu w Orange jest także alternatywa w postaci uzyskania na tych samych warunkach 10 zł miesięcznie doładowania Orange na kartę. Dodatkowo, po upływie 12 miesięcy uczestnik promocji Super Bank dla Klientów Orange otrzyma dodatkowy bonus w wysokości jednorazowej kwoty 30 zł. Łącznie dzięki Orange Finanse jest możliwość zyskania rocznie nawet 150zł.

Dobry Start z Orange Finanse

Kolejna korzyść z posiadania bankowości mobilnej Orange Finanse wynika z promocji Dobry Start. W ramach promocji bank proponuje m.in gwarancję niezmienności podstawowych opłat przez 24 miesiące od dnia przystąpienia do promocji wśród których brak opłat za prowadzenie konta i kartę debetową MasterCard, darmowe przelewy internetowe i darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce. Zwłaszcza to ostatnie nie jest już codziennością na rynku polskim, od 2017 odnotowaliśmy podwyżki prowizji i opłat w bardzo wielu sieciach banków, tym bardziej oferta Orange Finanse warta jest uwagi.
Jeśli zdecydujemy się już na darmową bankowość w Orange to w kolejnym kroku możemy pomyśleć o ulokowaniu naszych oszczędności. W Orange Finanse mamy do dyspozycji Konto Oszczędnościowe  z oprocentowaniem które wynosi teraz 3,6% w skali roku dla kwoty do 10 000 zł. Warunkiem koniecznym do uzyskania takiego oprocentowania jest wykonywanie transakcji kartą Orange Finanse na kwotę min. 300 zł miesięcznie. Jeśli walczymy o 10 zł premii co miesiąc, to warunek i tak spełnimy.

Udostępnij: 150 zł rocznie mniej na fakturach Orange

Odpowiedzialny biznes

Białe certyfikaty dla Orange Polska

11 maja 2017

Białe certyfikaty dla Orange Polska

Monika Kulik

Często w dyskusjach o społecznej odpowiedzialności biznesu pada pytanie o opłacalność. Dziś konkretny przykład, z naszego podwórka 😉

Program Oszczędności Energii

Od kilku lat realizujemy w Orange Polska Program Oszczędności Energii. Uruchomiliśmy blisko 100 różnych inicjatyw, które w latach 2014-2016 przyniosły łącznie oszczędności energii elektrycznej w wysokości 145,0 GWh. Dla organizacji to konkretne korzyści w budżecie, dla środowiska – zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery łącznie o 118 802 ton.

Przykładami takich inicjatyw  są – RAN features – ograniczenie zużycia energii elektrycznej przez nadajniki stacji bazowych oraz  Green Box– ograniczenie zużycia energii elektrycznej przez karty sieciowe. Te właśnie przedsięwzięcia zostały zgłoszone do systemu świadectw efektywności energetycznej tzw. „białych certyfikatów”.

Białe certyfikaty

Białe certyfikaty to świadectwa potwierdzające zaoszczędzenie określonej ilości energii elektrycznej, cieplnej, paliw w wyniku realizacji inwestycji służących poprawie efektywności energetycznej. Dokumenty te, wydawane są przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE). Białe certyfikaty posiadają prawa majątkowe i są przedmiotem obrotu na wolnym rynku oraz na Towarowej Giełdzie Energii (TGE).

O świadectwa efektywności energetycznej mogą ubiegać przedsiębiorstwa, które prowadzą inwestycje mające na celu zmniejszenie zużycia energii tzw. odbiorcy końcowi i z tej właśnie możliwości skorzystaliśmy my. Natomiast przedsiębiorstwa, które sprzedają energię elektryczną, ciepło lub gaz odbiorcom końcowym, są zobowiązane pozyskiwać i przedstawiać do umorzenia prezesowi URE określoną liczbę białych certyfikatów. Jeśli ich nie mają, muszą je zakupić lub wnieść specjalną tzw. opłatę zastępczą.

Orange jest pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, któremu przyznano certyfikaty efektywności energetycznej. Zachęcamy inne firmy do pozyskiwania białych certyfikatów a tym samym włączenie się w działania na rzecz ochrony klimatu.

Udostępnij: Białe certyfikaty dla Orange Polska

Innowacje

Misja Orange Travel zakończona

21 czerwca 2013

Misja Orange Travel zakończona

Co roku dzierżawimy naszym klientom setki tysięcy urządzeń tj. modemy i routery w ofercie internetu szerokopasmowego. Do każdego zestawu instalacyjnego dołączaliśmy urządzenie tzw. spliter ADSL. Okazuje się, że nie zawsze jest on potrzebny, dlatego zmieniliśmy proces dostarczania go klientom.

Do czego służy spliter ADSL? Do rozdzielania sygnału Internetu o wysokiej i niskiej częstotliwości telefonu stacjonarnego, czyli mówiąc prościej pomaga poprawić jakość sygnału tym klientom, którzy jeszcze korzystają z tradycyjnej  stacjonarnej telefonii. Po naszej analizie okazało się, że zaledwie 3% naszych klientów potrzebuje jeszcze takich rozdzielaczy sygnału. Wraz z rozwojem oferty VOIP liczba klientów, którzy posiadają telefon stacjonarny i domawiają na tej samej linii Internet lub odwrotnie, znacząco zmalała.

Splitery tylko tam, gdzie potrzebne

Poszukując sposobów na ograniczanie naszego śladu węglowego przyglądamy się wszystkim naszym procesom i produktom.  Zwrotu spliterów wraz z modemami i routerami przestaliśmy wymagać jakiś czas temu. Również nie obciążaliśmy klientów finansowo za ich brak przy zwrotach. To skutkowało tym, że klienci najczęściej nie oddawali tego sprzętu, a nam zaczęło brakować urządzeń do kolejnych umów. Dlatego zaczęliśmy szukać rozwiązania tej sytuacji. Większość wszystkich instalacji Internetu szerokopasmowego realizują bezpłatnie nasi partnerzy techniczni. Postanowiliśmy zmienić procedurę instalacji i jeśli  spliter nie jest potrzebny klientowi zabieramy po prostu niepotrzebne urządzenie. Teraz dostarczamy  splitery ADSL tylko tym klientom, którzy nie korzystają z asysty technicznej, a potrzebują takich urządzeń. W takim przypadku dosyłamy je na nasz koszt.  Dzięki wprowadzonym zmianom udało się zoptymalizować i dopasować  zakupy spliterów do realnych potrzeb, a urządzenie nie zalega niepotrzebnie w domach naszych klientów.

Oszczędności nie tylko finansowe

W efekcie tego projektu nie tylko zmniejszyliśmy wydatki na zakup nowych urządzeń, ale przed wszystkim dostarczamy splitery ADSL tylko tym klientom, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Ale to nie jedyna korzyść. Dla środowiska to też mniejszy koszt – mniej zużytego  plastiku, metali kolorowych i innych tworzyw sztucznych potrzebnych do produkcji nowych urządzeń, a w przyszłości mniej elektroodpadów. Tylko w 2021 oszczędziliśmy 3,7 ton tych surowców, czyli tyle, ile waży dorodny słoń. Szacujemy, że rocznie oszczędności mogą wynieść nawet 8,2 tony, czyli już tyle, ile waży 3-osobowa rodzina słoni.

 

 

 

Udostępnij: Misja Orange Travel zakończona

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej