Odpowiedzialny biznes

Dzieci w domu

18 maja 2021

Dzieci w domu

Dzieci powoli wracają do szkół. Kolejne obostrzenia są zwalniane. Wracamy do normalności – ale czy będzie to ta sama „normalność” co wcześniej? Czy nagły powrót do starych zachowań i nawyków jest możliwy? Jak przygotować do tego dzieci ?

Jako firma telekomunikacyjne mieliśmy swój duży udział w tym, abyśmy mogli zdalnie uczyć się i pracować – ruch w naszej sieci w czasie pandemii zwiększył się znacznie.
Jako firma odpowiedzialna społecznie staraliśmy się zwracać uwagę na zasady odpowiedniego korzystania z sieci, z zachowaniem równowagi między byciem on- i off- line. Nasza Fundacja uczyła dzieci i nauczycieli jak efektywnie korzystać z nauki zdalnej. Wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę mówiliśmy też o zasadach korzystania z sieci przez najmłodszych i domowych zasadach ekranowych. Natomiast na naszym portalu Razem w sieci pokazywaliśmy, jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci w cyfrowym świecie.

Dzieci w domu

Stworzyliśmy też stronę – dzieci w domu z serią artykułów, w których mówimy jak pandemia wpływa na nas i nasze dzieci (zarówno te małe jak i większe). Pokazujemy, jak możemy im pomóc w organizacji nauki zdalnej, jak znaleźć balans między nasza pracą zdalną, a odpoczynkiem i życiem rodzinnym. Mówimy też o zagrożeniach jakie płyną ze spędzania zbyt długiego czasu dzieci przed ekranami (komputerów, telewizorów, smartfonów). Tłumaczymy, jak może to wpłynąć na ich samopoczucie psychiczne i fizyczne. I co najważniejsze – podpowiadamy co zrobić, by dziecko kończące naukę zdalną, nie upatrywało jedynej rozrywki w grach komputerowych, czy śledzeniu TikToka i FB.

Aby ułatwić rodzinie rozplanowanie dobrego dnia mamy też materiały do pobrania:
• Planer tygodniowy – do wypełnienia razem z dziećmi
• grafiki jak dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne. Wszystko do wydrukowania i powieszenia w widocznym miejscu w domu.

Warto przeczytać też wywiad ekspercki z psycholożką dziecięcą – Moniką Chrapińską-Krupą, która mów jak pandemia wpłynęła na nasze dzieci, jak zmieniła ich relacje z rówieśnikami i otoczeniem społecznym. To ważne również teraz, gdy można będzie budować te relację w realu, w kontakcie twarzą w twarz. Zastanówmy się, jak w bezpieczny i rozważny sposób pomóc dzieciom w powrocie do spotkań z grupa przyjaciół w szkole i poza nią.

Konkurs

A na koniec konkurs! Zachęcamy rodziców do podzielenia się ich niezastąpionymi pomysłami, jak spędzać czas z dzieckiem. Co miesiąc wybieramy najlepsze propozycje i nagradzamy kartą podarunkową do Empiku na kwotę 100 zł. Szczegóły na stronie www.orange.pl/dzieci-w-domu.

 

Pomagajmy Gigabajtami

Udostępnij: Dzieci w domu

Odpowiedzialny biznes

Możesz na nas liczyć

11 maja 2021

Możesz na nas liczyć

„Miniony rok był dla nas wszystkich zaskakującym sprawdzianem. Rzeczywistość z dnia na dzień ulegała ogromnym zmianom. Przekonaliśmy się, jak ważna jest bliskość drugiego człowieka. Gdy codzienność opiera się na byciu online, nasi pracownicy robią wszystko, aby ułatwić Wam codzienne życie. Technicy, konsultanci, sprzedawcy, w terenie, w salonach i z domów dbają o to, abyście bez problemów mogli pracować, uczyć się i być w kontakcie z najbliższymi.” – tak zaczyna się film podsumowujący nasze działania w pandemii.

Gdy słyszymy pytanie, co robił i robi Orange w czasie pandemii, jak pomaga w tym trudnym okresie, odpowiadamy – robimy to, co zwykle. Działamy tam, gdzie możemy pomóc najwięcej i najbardziej. To sieć większych i mniejszych działań w różnych obszarach naszego życia.

jesteśmy z Wami

Przede wszystkim staramy się, abyście bez problemu mogli korzystać z naszej sieci – bo tu przeniosło się wiele waszych aktywności, lekcje w szkole, praca, kontakty ze znajomymi. Nasze call centra działają cały czas a ich pracownicy łączą się ze swoich domów. Ekipy techniczne wyruszają w teren, a salony obsługi są otwarte w dogodnych dla Was godzinach. A wszystko to z dbałością o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów.

Widzimy, że teraz potrzebujecie więcej dostępu do sieci – dla pracy, nauki i rozrywki, po prostu do życia. Dlatego w czasie pandemii przygotowaliśmy szereg promocji – dodatkowe gigabajty, doładowania, proste procedury.

wsparcie dla szpitali

Kolejny obszar naszych działań to pomoc dla służb medycznych i pomocowych. Pandemia zmieniła organizację i funkcjonowanie wielu placówek szpitalnych. Czasami trzeba było położyć szybko 30 nowych linii, zbudować sieć Wi-Fi, aby pacjenci mogli korzystać z internetu za darmo, podarować routery, telefony, karty SIM czy wzmocnić sygnał wokół szpitali, aby siec wytrzymała większe natężenie ruchu.

pomoc w nauce

W dobie pandemii zmienił się też system edukacji. Fundacja Orange od ponad 15 lat pomaga w integracji i edukacji cyfrowej w ramach swoich programów dla szkół, nauczyciel i dzieci. Teraz też stanęła na wysokości zadania, w praktyce realizując on-line szkolenia dla nauczycieli i zajęcia dla dzieci. Dodatkowo przekazaliśmy laptopy dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce i domów dziecka, aby najmłodsi mogli brać udział w lekcjach na odległość.

edukacja seniorów

Nie zapominamy też o seniorach. Uruchamialiśmy dla nich webinaria edukacyjne na temat korzystania z narzędzi cyfrowych, aby mogli być w kontakcie z bliskimi, umówić się z lekarzem czy bezpiecznie opłacić rachunki on-line. Do tej pory wzięło w nich udział ponad 400 uczestników. Przygotowaliśmy też filmy Orange Expert senior, pokazujące jak opłacić fakturę za usługi czy doładować konto na kartę przez aplikację Mój Orange.

zaangażowanie wolontariuszy

Do pomocy ruszyli też nasi wolontariusze, którzy najlepiej widzą potrzeby lokalnych społeczności – placówek służby zdrowia, służb ratowniczych, domów pomocy społecznej, domów dziecka i szkół, organizacji społecznych i instytucji publicznych.

Zobaczcie, co jeszcze zadziało się przez miniony rok i jak angażowaliśmy się w pomaganie w czasie pandemii. Dla nas hasło „Jesteśmy bliżej tego co ważne” nie jest pustą obietnicą.

Udostępnij: Możesz na nas liczyć

Odpowiedzialny biznes

Senior bezpieczny w sieci

16 lutego 2021

Senior bezpieczny w sieci

Ostatnio obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Jak zwykle mówiliśmy o bezpieczeństwie dzieci w sieci. Ale nie powinniśmy zapominać także o starszych użytkownikach internetu – seniorach. Szczególnie teraz, kiedy z uwagi na pandemię wielu z nich przeszło szybki kurs cyfryzacji.

Senior w sieci

Jak wynika z badań konsumenckich UKE prowadzonych w 2019 roku – największą motywacją osób starszych do wejścia do cyfrowego świata jest poczucie sensu. Szybkie zdobywanie informacji (62,9%) oraz ciekawość świata (61,3%) to najczęstsze powody dla których decydują się na korzystanie z internetu. Dla jednej trzeciej internautów powyżej 60 r.ż. znaczenie ma także korzystanie z bankowości internetowej oraz oszczędność czasu. Wiele osób przekonuje się do komunikatorów, dzięki którym mogą połączyć się z bliskimi, zobaczyć ich na swoim telefonie czy laptopie i porozmawiać twarzą w twarz.

Najczęściej wykorzystywanymi usługami internetowymi wśród konsumentów 60+ są: przeglądanie stron internetowych, odbieranie/wysyłanie poczty email, jak również używanie komunikatorów i portali społecznościowych. Co najmniej kilka razy w miesiącu korzystają z bankowości internetowej oraz płacą rachunki przez internet. Osobami, które najczęściej pomagają seniorom w korzystaniu z internetu są dzieci (64,5%) oraz wnuki (39,7%).

Według danych za 2019 rok 69,8 proc. osób powyżej 60 r.ż. nie korzystało z internetu. Najczęściej wskazywanymi powodami niekorzystania z internetu są brak umiejętności jego obsługi (54,6%) i poczucia użyteczności (47,1%) oraz nieposiadanie odpowiedniego sprzętu (26,8%).

Główną obawą seniorów związaną z używaniem internetu jest możliwość stania się ofiarą oszustwa (39,9%). Istotne znaczenie ma również wyciek danych i haseł (32,1%) oraz brak przekonania o możliwości nauczenia się obsługi przeglądarki internetowej, które wydaje się być w tym przypadku kluczowe (29,7%). Nieco rzadziej seniorom towarzyszy również obawa dotycząca wchodzenia na szkodliwe strony, zagrożenia dla zdrowia oraz uzależnienie od internetu.

Pandemia – żniwa dla oszustów

W 2020 roku wszystko się zmieniło. Internet okazał się w wielu przypadkach niezbędny – aby umówić się na wizytę u lekarza, opłacić rachunek, załatwić sprawy urzędowe. Seniorzy zaczęli się uczyć tych aktywności, aby nadal być … samodzielnymi. To bardzo ważna dla nich potrzeba – chcą jak najdłużej być samodzielni, sprawni i nie prosić innych o pomoc.

Pandemia sprawiła, że oszustwa seniorów się nasiliły. W 2019 roku ofiarą przestępców padło 3821 seniorów, a oszukani stracili 72 mln złotych. Przestępcy dostosowali się do nowych warunków, a koronawirus i obawy z nim związane stały się dobrym pretekstem do nowych metod. W 2020 roku 5289 osób zostało oszukanych metodą „na wnuczka” i podobnymi na kwotę 86 mln złotych. Należy pamiętać, że problem może być poważniejszy, bo takie przestępstwa nie zawsze są zgłaszane.

Wielu oszustów przeniosło się do sieci, aby tu spotkać się z seniorami. W sieci nasz „wnuczek” prosząc o pieniądze korzysta z mediów społecznościowych czy maila, ale mechanizm jest ten sam – nagła sytuacja, emocje – wypadek samochodowy, zagrożenie życia i prośba o przekazanie pieniędzy. Czasem to może być też prośba od bliskiej osoby o niewielkie wsparcie poprzez kod do płatności bankowej, a potem okazuje się, że kwota, która zniknęła z naszego konta wcale nie jest taka mała. Seniorzy lubią poznawać nowe osoby, także w sieci. Po jakimś czasie nasz dobry – cyfrowy znajomy prosi nas o pożyczkę, wsparcie czy ratunek w trudnej sytuacji i potem okazuje się, że kontakt z nim się urywa.

Jest jeszcze sposób na ZUS lun inne ważne instytucje – senior dostaje urzędowy mail, a nadawca podaje się za Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W wiadomości zaszyte są niebezpieczne linki lub załączniki z jasnym wskazaniem, że należy w nie kliknąć lub pobrać je na swoje urządzenie. Groźnie brzmi na przykład krajowa kontrola skarbowa, a oszuści w przesyłanych wiadomościach zachęcają do pobrania i otworzenia załączników, informując, że jest to urzędowy formularz do wypełnienia.

Oszuści wykorzystują też zaufanie seniorów do usług bankowych – co widać w metodzie „SPYWINDOW” (ang. „okno szpiegowskie”). Oszust, podając się za pracownika banku, zachęca do otworzenia teoretycznie bezpiecznego dokumentu. Żeby to zrobić, musimy podać nasze dane logowania do konta bankowego. SpyWindow przesyła te dane oszustowi, a do nas przychodzi fałszywe potwierdzenie autoryzacji.

Przestępcy mogą też podawać się za znane osoby i zachęcać do wejścia na strony, na których ukryte jest złosliwe oprogramowanie. Starsze osoby padają też często ofiarami fałszywych aukcji, e-sklepów i sprzedawców i płacą za nieistniejący produkt.

I oczywiście jest oszustwo na koronawirusa i na przykład wiadomość o konieczności zapłaty za szczepionkę.

To tylko niektóre z niebezpieczeństw, na które narażeni są seniorzy. Jak sobie z nimi radzić, jak nie dać się oszukać? Podpowiedzi można znaleźć publikacji „Metoda na… czyli metody oszustw w sieci, na które trzeba uważać”. Jest to poradnik dla seniora wydany w ramach programu „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Przestudiujcie go ze swoimi rodzicami lub dziadkami.

starsza kobieta z telefonem na kanapie, dalej starszy mężczyzna na krześle

Udostępnij: Senior bezpieczny w sieci

Odpowiedzialny biznes

Praca zdalna – ale jaka?

12 stycznia 2021

Praca zdalna – ale jaka?

Jednym z istotnych tematów, który pojawił się w dobie pandemii, jest praca zdalna.

Według badań UW, GRAPE i IBS przeprowadzonych w II połowie kwietnia 2020 roku praca zdalna była normą dla 1/3 pracowników na polskim rynku pracy, a kolejne 20% czasami pracowało z domu. Badania z początku pandemii pokazywały, że znacznie mniej pracowników podejmowało wtedy pracę zdalną – oznacza to, że wraz z rozwojem sytuacji pracownicy musieli gwałtownie zmienić swoje przyzwyczajenia i nauczyć się pracować z domu.
W trakcie pierwszej fali pandemii aż co czwarty Polak pracował z domu. 60% osób nadal chciałoby pracować w taki sposób. Są to najczęściej mieszkańcy dużych miast, którzy spróbowali pracy zdalnej po raz pierwszy.

Praca zdalna w Orange

W Orange możliwość pracy zdalnej jeden raz w tygodniu wprowadziliśmy w 2019 roku. Gromadziliśmy obserwacje, jak to rozwiązanie działa w praktyce, zastanawialiśmy się, jak je udoskonalić. Pandemia w dużym stopniu przyspieszyła te procesy. Od 13 marca 2020 roku 80% pracowników i współpracowników Orange przeszło na pracę zdalną. W ekspresowym tempie pracowników biurowych oraz call center przenieśliśmy na pracę z domu, a osoby z salonów przeszkoliliśmy w telesprzedaży. Było to też duże przedsięwzięcie logistyczne – związane z dostarczaniem odpowiedniego sprzętu do pracy, zabezpieczeń i dostępów oraz organizacyjne – wypracowanie nowych narzędzi i systemów do pracy, spotkań i komunikacji.

Nasi pracownicy przyjęli te działania bardzo dobrze: 92% badanych oceniło model pracy zdalnej jako dobry lub bardzo dobry, a 95% przyznało, ze funkcjonowanie zespołu w pracy zdalnej jest dobre lub bardzo dobre. Co więcej, 68% pracowników zdecydowanie chciałoby kontynuacji pracy zdalnej w przyszłości.

Work-life balance

Praca zdalna wymagała jeszcze innych zmian – w nas samych, wśród naszych bliskich i naszym otoczeniu. Taki model pracy może przecież powodować zaburzenia równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym – przeciążenie pracą i dodatkowo obowiązkami rodzinnymi. Sytuacja związana z pandemią dodatkowo powoduje poczucie zagrożenia, zwiększa nasza niepewność, a izolacja społeczna staje się dodatkowym obciążeniem. Dlatego ważne było dla nas zadbanie o dobrostan pracowników.

Po pierwsze, zapewniliśmy szkolenia i inne aktywności rozwojowe związane z pracą zdalną oraz narzędzia wspierające stały kontakt i pracę zespołową (#orangezdalnie). Naszych pracowników zapraszaliśmy na cykliczne webinary dotyczące organizacji pracy zdalnej, kondycji psychicznej i fizycznej, zdrowego stylu życia, zarządzania relacjami z bliskimi czy swoimi emocjami w okresie izolacji. Co piątek mamy możliwość uczestniczenia w szkoleniach, warsztatach czy webinarach o różnej tematyce – to nasz „czas na rozwój”. Po drugie – w odpowiedzi na głosy pracowników, którzy narzekali na nieustanne spotkania on-line wprowadziliśmy zasadę spotkań nie dłuższych niż 1h, zaproponowaliśmy też wspólną „godzinę bez spotkań” w ciągu dnia.

Jak pokazują badania, czas pandemii okazał się dla nas dużym obciążeniem psychicznym. Dlatego na naszym wewnętrznym portalu Orange Plazza powstała dedykowana społeczność – służącą wymianie doświadczeń, dzieleniu się swoimi problemami i wsparciem. Zaoferowaliśmy też pomoc naszych wewnętrznych coachów oraz w razie potrzeby dedykowane wsparcie psychologiczne. To ważny element naszej „polityki inwestycji w jakość zdrowia i samopoczucia pracowników”.

Choć tęsknimy na biurem i spotkaniami w realu, mamy świadomość, że praca zdalna zostanie z nami na dłużej. Dlatego tak ważne jest, abyśmy umieli korzystać z jej dobrodziejstw i umieli poradzić sobie z jej negatywami.

Kobieta przy laptopie

Udostępnij: Praca zdalna – ale jaka?

Oferta

Korzystaj z Tindera i zapłać za niego z Orange

12 stycznia 2021

Korzystaj z Tindera i zapłać za niego z Orange

Tinder to jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych na świecie, dzięki której można nawiązać nowe znajomości. Od teraz klienci Orange, opłatę za korzystanie z Tindera doliczą do swojego rachunku telefonicznego lub w przypadku oferty prepaid zostanie ona pobrana z doładowania prepaid.  W tej sytuacji pierwszy miesiąc korzystania z opcji Tinder Plus i Gold będzie o połowę tańszy.

Orange Polska jako pierwszy operator na polskim rynku umożliwia skorzystanie z tej metody płatności w serwisie. W ramach serwisu Tinder, klienci mają do wyboru dwa pakiety – Tinder Plus oraz  Tinder Gold.

COVID wbrew obostrzeniom spowodował, że staliśmy się dla siebie bliżsi. Tęsknimy za kontaktem z drugą osobą. To sprawia, że komunikatory pękają w szwach. Dystans społeczny sprawił, że przeglądanie Tindera stało się sposobem na życie towarzyskie. I dzięki temu Tinder bił rekordy popularności. W niedzielę 29 marca było najwięcej „przeciągnięć” niż w jakikolwiek pojedynczy dzień w historii Tindera (ponad 3 miliardy „przeciągnięć”).

W ciągu ostatnich kilku miesięcy korzystanie z happy hours, koncertów czy spotkania przy kawie jest możliwe tylko wirtualne, dlatego Tinder uruchomił nową funkcję, dzięki której użytkownicy mogą  prowadzić rozmowy wideo w aplikacji. Czat wideo, ma pomóc użytkownikom lepiej poznać ich pary oraz jeszcze bardziej udzielać się towarzysko na Tinderze.

Płatność za usługi elektroniczne w Orange. Jak to działa?

Aby zapłacić za usługi elektroniczne, nie trzeba podawać swoich danych, numeru konta bankowego lub karty płatniczej. Płatności za zakupy np.: bilety, aplikacje, gry znajdują się na dokumencie zestawienie produktów i płatności elektronicznych, który będzie dołączony do rachunku Orange.
Można ustalić limity płatności i w ten sposób kontrolować wydatki. To także oszczędność czasu, bo płatność można zlecić za pomocą kilku kliknięć. Nie trzeba pamiętać o logowaniu do aplikacji bankowych czy wypełnianiu długich formularzy.

Co jeszcze można płacić w systemie? Prenumerata Wyborcza.pl,  mobilet, mobilny parking i wiele innych. Partnerów znajdziecie pod linkiem. 

Udostępnij: Korzystaj z Tindera i zapłać za niego z Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej