Odpowiedzialny biznes

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

15 czerwca 2018

Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Już po raz XII ogłoszono wyniki Rankingu Odpowiedzialnych Firm, a Orange Polska znalazł się wśród laureatów – zajęliśmy 3. w kategorii usługi, handel i transport, 8. miejsce w klasyfikacji głównej.

Autorami zestawienia są Profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, dziennikarz. Partnerami merytorycznymi są Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Global Compact Network Poland. Za weryfikację odpowiada Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna.

Ranking istnieje od 2007 roku, a my startowaliśmy w nim jeszcze jako Grupa TP i jesteśmy jedną z 8 firm, obecnych w rankingu we wszystkich 12 edycjach rankingu. Zawsze byliśmy w TOP 10 – przesuwając się na skali od miejsca 1 do 10. I tak – 1 miejsce (2016), 2. (2015), 3. (2007, 2011, 2014), 4. (2012), 5. (2009), 8. (2008), 9. (2013) i 10. (2010). Przesunięcie nie zawsze oznacza obniżenie standardów, ponieważ ankieta ROF zmienia się z wiekiem, wraz z rozwojem idei społecznej odpowiedzialności, wymagania rosną – na przykład dziś nie tylko pytani jesteśmy, czy firma ma kodeks etyczny, ale jak on jest komunikowany pracownikom i interesariuszom zewnętrznym i jak wygląda mechanizm zgłaszania spraw.

Złote Listki CSR, Odpowiedzialny Partner wśród inwestorów zagranicznych, czy wspominany już jeden z liderów Rankingu Odpowiedzialnych Firm – to nagrody, jakie w tym roku otrzymaliśmy za działania w obszarze społecznej odpowiedzialności.

Dlaczego starujemy w rankingach?

Nagrody nie są naszą motywacją do działań CSR, ale jednak motywują.

Po pierwsze – lubimy być nagradzani i chwaleni za nasze zachowania. To dla nas sygnał, że nasze działania zostały dostrzeżone, ocenione i pozytywnie wypadamy na tle innych.

Po drugie – ma dla nas wartość to, kto przyznaje nagrodę – renomowana uczelnia, znany tygodnik opinii czy uznana organizacja pozarządowa to organizacje, które są niezależne, a przyznanie nagrody nie wiąże się z wykupieniem określonej usługi czy produktu.

Po trzecie – to dla nas sprawdzian, poddanie się zewnętrznej ocenie ekspertów. Sama ankieta konkursu Ranking Odpowiedzialnych Firm liczyła w tym roku 40 pytań (a we wcześniejszych latach nawet 60) dotyczących odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, polityki zrównoważonego rozwoju, zarządzania wpływem. Inaczej mówiąc, pytani jesteśmy o wskaźniki w zakresie wpływu na środowisko, zarzadzania zasobami ludzkimi, etyki, compliance, zaangażowania społecznego. Co więcej, każdą odpowiedź należy uzasadnić, a nad całością czuwa firma audytorska.

A poza tym – pozytywną informację można wykorzystać w komunikacji, nie tylko na blogu – ale przede wszystkim w komunikacji wewnętrznej, dziękując wszystkim zaangażowanym za ich pracę. Nagrody CSR są bowiem kompleksowe i dotyczą wszystkich obszarów firmy i wszystkich pracowników.

Dlatego jesteśmy dumni, że jesteśmy w Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który wciąż jest elitarny, w dobrym tego słowa znaczeniu;)

3 Nagroda w Rankingu Odpowiedzialnych Firm - klasyfikacja branżowa.

Udostępnij: Orange Polska w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Informacje prasowe

Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

22 kwietnia 2015

Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

W Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015 Orange Polska zajął 1 miejsce w kategorii telekomunikacja, technologia, media i rozrywka, a  2 w zestawieniu ogólnym. Wyniki ogłoszono podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Spółki oceniane były pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W tegorocznej odsłonie Rankingu wzięło udział łącznie 71 firm.

Doceniono zaangażowanie OPL w edukowanie dzieci pod kątem bezpiecznego korzystania z internetu, dostosowywanie usług do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami, dbanie o prowadzenie biznesu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym i zaangażowanie pracowników w program wolontariacki.

„Wierzymy, że na odpowiedzialnym biznesie korzystają wszyscy – firma, jej klienci, partnerzy i całe otoczenie. Społeczna odpowiedzialność to sposób na budowanie wartości firmy na rynku, zdobycie zaufania klientów, pozyskanie wartościowych pracowników i partnerów biznesowych, kształtowanie dobrych relacji z całym otoczeniem społecznym. Z satysfakcją obserwujemy, jak z roku na rok powiększa się grono firm realizujących strategię CSR.” –  powiedziała Anna Kowalik – Mizgalska kierująca CSR i Sponsoringiem Orange Polska.

Orange Polska jako operator telekomunikacyjny czuje się szczególnie odpowiedzialny za najmłodszych użytkowników sieci. Ma znaczący wpływ na to, jak będą korzystać z internetu. Dba, aby robili to w sposób twórczy i bezpieczny.

Od 2004 roku OPL edukuje dzieci i młodzież oraz ich rodziców i nauczycieli w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i nowych technologii. Już 30 tys. uczniów w całej Polsce wzięło udział w prowadzonych przez wolontariuszy szkoleniach dotyczących bezpiecznego internetu. Przygotowywane są też materiały edukacyjne dla rodziców i nauczycieli, by mogli rozmawiać z dziećmi o tym jak przeciwdziałać zagrożeniom, jakie może nieść ze sobą internet.

Od wielu lat Orange Polska współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje. W tym czasie powstał serwis www.sieciaki.pl, w którym dzieci znajdują informacje o bezpieczeństwie w sieci. Serwis ma ponad 245 tys. użytkowników. Przygotowany został także specjalny portal dla przedszkolaków www.necio.pl. Poradnik Bezpieczne Media pokazuje jak radzić sobie z niebezpieczeństwami w sieci i gdzie szukać pomocy.

Oprócz edukacji OPL dostarcza dzieciom narzędzia, które chronią je przed szkodliwymi treściami. We współpracy z FDN uruchomiony został telefon interwencyjny 800 100 100 i strona helpline.org.pl, dzięki którym co roku obsługiwanych jest 29 tys. zgłoszeń. Rodzice mają do dyspozycji Bezpieczny Starter, który blokuje dostęp do treści pornograficznych i brutalnych przez telefon komórkowy dziecka. Temu celowi służy również bezpieczna przeglądarka internetowa BeST.

Ranking Odpowiedzialnych Firm przygotowywany jest przez Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosława Horodeckiego dla Dziennika Gazety Prawnej, weryfikowany przez PwC. Partnerem merytorycznym zestawienia jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

Odpowiedzialny biznes

Ranking Odpowiedzialnych

22 kwietnia 2015

Ranking Odpowiedzialnych

Ranking Odpowiedzialnych Firm odbył się już po raz 9. Cieszy fakt, że jest nas coraz więcej, smuci, że ciągle tak mało. A mówimy o liderach społecznej odpowiedzialności.

Myślę, że każda firma, która zgłasza się do tego Rankingu jest wyjątkowa.  I nie chodzi tu o odwagę porównywania się z innymi ani gotowość do sprawdzenia wiarygodności przekazanych informacji  przez zewnętrznego audytora, ale raczej o ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki. Każdego roku ankieta  konkursu jest inna, wymagania wyższe, zgodne z trendami z Polski i ze świata. Każda firma oceniana jest po kątem odpowiedzialnego przywództwa, społecznego zaangażowania, komunikacji z interesariuszami, innowacyjności społecznej oraz odpowiedzialnego  zarządzania.

W tym roku wyjątkowe było miejsce – wręczenie nagród odbyło się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. To dla mnie znak, że o CSR powoli przestajemy mówić w zamkniętym gronie specjalistów, a podczas rozmów o gospodarce jest również miejsce na dyskuję o odpowiedzialnym i zrównoważonym rozwoju biznesu.

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w gronie liderów społecznej odpowiedzialności. W zestawieniu ogólnym Rankingu zajęliśmy drugie miejsce, a w kategorii branżowej – telekomunikacja, technologia, media i rozrywka jesteśmy najlepsi.
c45cfbf66062aeca29d19ef700fc7592c89

Udostępnij: Ranking Odpowiedzialnych

Informacje prasowe

Orange Polska najbardziej odpowiedzialną firmą telekomunikacyjną i medialną

25 kwietnia 2013

Orange Polska najbardziej odpowiedzialną firmą telekomunikacyjną i medialną

Orange Polska zajęła 1. miejsce wśród  spółek z branż telekomunikacja, technologia, media i rozrywka w  VII Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ranking przygotowały Gazeta Prawna, Akademia Leona Koźmińskiego i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a audyt wyników przeprowadziła firma doradcza PricewaterhouseCoopers.

Eksperci opracowujący ranking brali pod uwagę odpowiedzialność firmy w szeroko rozumianych relacjach z otoczeniem – z klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami, środowiskiem naturalnym oraz zaangażowanie społeczne.

Branżowymi liderami oprócz Orange Polska zostali: Bank BGZ (bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy), Kompania Piwowarska (dobra konsumpcyjne), GlaxoSmithKline Pharmaceuticals (farmacja i medycyna), PKN Orlen (paliwa, energetyka, wydobycie), Toyota Motor Manufacturing Poland (produkcja przemysłowa i chemiczna), Schenker (transport, usługi i handel).

Tegorocznym badaniem objęto kilkadziesiąt firm, które odpowiedziały na ankietę organizatorów. W sumie, w ciągu 7 lat w rankingu wzięło udział 150 firm, ale tylko 13 we wszystkich edycjach. Jest  wśród nich Orange Polska.

Orange Polska od lat traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu jako zasadę leżącą u podstaw codziennych praktyk i strategicznego planowania rozwoju. Firma sukcesywnie wdraża politykę CSR we wszystkich obszarach swojej działalności,w oparciu o długoterminową i kompleksową strategię CSR.  Wśród najważniejszych  wyzwań na których się koncentruje są: budowa społeczeństwa informacyjnego, przeciwdziałanie e-wykluczeniu, edukacja społeczeństwa w dziedzinie nowoczesnych technologii, zapewnienie bezpiecznych produktów i usług, promowania ekologicznych rozwiązań teleinformatycznych  a także dbałość o pracowników.

 

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com
http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/

Udostępnij: Orange Polska najbardziej odpowiedzialną firmą telekomunikacyjną i medialną

Odpowiedzialny biznes

Moda na CSR

27 kwietnia 2012

Moda na CSR

Wczoraj na ogłoszeniu VI już Rankingu Odpowiedzialnych Firm, usłyszałam, że niektórzy twierdzą, że CSR przestał być modny. Marketingowcy, PRowcy – mówią, że nie „sprzedaje” już towarów, nie buduje wizerunku, bo nie stanowi wyróżnienia wśród innych na rynku.
Chciałoby się powiedzieć – to  dobrze. Bo to oznacza, że społecznie odpowiedzialnych firm jest coraz więcej, i że CSR przestaje być narzędziem PRowym, a staje się stałym i „nudnym” elementem działań biznesu.

W tym roku w Rankingu Gazety Prawnej, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PWC znalazło się 10 nowych firm. Po raz pierwszy dla zachęty wprowadzono też uproszczoną wersję ankiety – „dla początkujących”, którą wypełniło 17 przedsiębiorstw. Są też stali bywalcy– tak, jak nasza firma.
Ten ranking to dla nas sprawdzian tego, co dzieje się na rynku, jak rozwijają się inne firmy, jak my wypadamy na ich tle. Tym bardziej cieszy nasza wysoka pozycja – 1. miejsce w kategorii – „telekomunikacja, technologia, media i rozrywka” i  4. – miejsce w całym rankingu.
Także Lista 500 POLITYKI została w tym roku wzbogacona o wyniki ankiety dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu. Tu jesteśmy wśród 12 firm, które otrzymały „złoty listek CSR„.

fb872f2151d8e5974e65bc0286977495354

Udostępnij: Moda na CSR

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej