
Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.
Raportowanie niefinansowe w Orange Polska
Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.
W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.
Raport zintegrowany
Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes – jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.
Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.
Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open’er Festival powered by Orange
Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.