Gemini 3 na przeglądzie

19 lutego 2013

Zdecydowałem się zawinąć do jednego z brazylijskich portów na przegląd techniczny jachtu. Tu dołączył do mnie Adam Skomski. Razem, mimo upału, w rytmie dochodzącej zewsząd choć cichnącej już karnawałowej samby, sprawdzamy stan techniczny Gemini 3. Karnawał już się kończy, a my popracujemy przy katamaranie jeszcze kilka dni i ruszymy w dalszą drogę.

6adc32771ff81898b5f57ea94c5360619aa

Może na ostatnie etapy powrotu do kraju w drugiej połowie marca dołączy ktoś z Orange? Byłby to praktyczny test łączności na kilku płaszczyznach i dodatkowo w warunkach morskich. Nie tak jak zwykle czyli w warunkach „lądowych” telefonem komórkowym… Można byłoby ocenić w praktyce, jak się „pracuje” łącznością na morzu..

Udostępnij: Gemini 3 na przeglądzie

Odpowiedzialny biznes

Wracam… choć nie jest łatwo

13 lutego 2013

Od czasu zmiany kursu na północny, w stronę Europy, katamaran Gemini 3 przepłynął prawie 27 stopni szerokości geograficznej, czyli ponad 1600 mil. Obecnie mijam brzegi Brazylii w odległości kilkuset mil i rozważam wejście do jednego z portów na przegląd techniczny jachtu.

Temperatury już nie tak niskie jak na południu… Wróciły tropikalne zestawy ubiorów żeglarskich.

Dzięki komunikacji satelitarnej Orange jest to mój pierwszy rejs z kompletną technologią umożliwiającą stałą łączność i monitoring. Dzięki temu można podejmować decyzje bezpiecznie i z odpowiednim wyprzedzeniem. Bez tego, nieświadomy zagrożenia, pewnie popłynąłbym niżej… ryzyko zwiększyłoby się wielokrotnie. Czy miałbym szansę na powrót?

Pierwsze dni po decyzji o powrocie – bardzo markotne. Nie jest łatwo rezygnować z czegoś, do czego przygotowywałem się wiele czasu. Nie jest łatwo…

7e310ac9d9f6656a24ab10f64588e1d380c

Udostępnij: Wracam… choć nie jest łatwo

Dziękujemy za emocje

4 lutego 2013

To była wspaniała przygoda. Razem z Romanem Paszke mogliśmy obserwować jego samotne zmagania i kibicować mu w rejsie. Kapitanie dziękujemy za te emocje. A, że tym razem się nie udało, cóż tak się zdarza przy wielkich wyzwaniach.

Poniżej 2 filmy, które planowaliśmy pokazać Wam nieco później. Roman Paszke dobrze wiedział, na co się porywa…

PlayWyłącz głos

i dobrze się do tego przygotował.

Jednak przyroda okazała się silniejsza.

Udostępnij: Dziękujemy za emocje

Odpowiedzialny biznes

Dzisiaj podjąłem decyzję o przerwaniu rejsu dookoła świata pod wiatr

1 lutego 2013

Długie oczekiwanie na możliwość przejścia wokół Przylądka Horn i dalej Cieśniną Drake na Pacyfik okazało się ponad moje siły. Ciągłe zmiany  pogody i ciężkie warunki w tym rejonie okazały się nie do pokonania.

Warunki jakie spodziewane są dzisiejszej nocy i następnej doby to kolejna przeszkoda i zagrożenie dla jachtu i  dla mnie. Wobec kolejnych niekorzystnych prognoz pogody w tym rejonie, podjąłem decyzję o zakończeniu próby samotnego opłynięcia świata katamaranem pod wiatr.

Udostępnij: Dzisiaj podjąłem decyzję o przerwaniu rejsu dookoła świata pod wiatr

Awaria napędu autopilota

23 stycznia 2013

Wczorajsze popołudnie było bardzo pracowite. Zaczęło się do dziwnych dźwięków dochodzących z napędu autopilota. Pracując normalnie także wydaje z siebie różne odgłosy, jednak ten był wyraźnie inny i niepokojący…

Konsultacje telefoniczne z Adamem i Robertem i szybka decyzja, muszę wymienić cały napęd autopilota. Warunki pogodowe na szczęście dobre, jazda z wiatrem i niewielkie zafalowanie. W trudniejszych warunkach taka wymiana mogłaby być niemożliwa…

Najtrudniejszy moment to rozszczelnienie całego systemu, a następnie zalanie go z powrotem olejem i odpowietrzenie. Na szczęście wszystko udało się bezbłędnie, a nowy – stary napęd pracuje jak na razie bez zarzutu. Uff…

Całą operację możecie zobaczyć na krótkim filmie poniżej.

Udostępnij: Awaria napędu autopilota

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej