Odpowiedzialny biznes

Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

5 listopada 2019

Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

Pamiętacie, jak w szkole gnębiono słabszych? Kojarzycie klasowego kozła ofiarnego? Na pewno każdy z nas potrafi przypomnieć sobie takie sceny z podstawówki, które – wiemy to jako dorośli – nie powinny się wydarzyć.

A jak to wygląda dzisiaj?

Cóż, dzieci coraz rzadziej funkcjonują w grupie, np. na podwórku. Obserwujemy też coraz większą indywidualizację. A to na pewno nie ułatwia sytuacji tym słabszym. Jak deklarują rodzice, aż 45% uczniów jest poniżanych, ośmieszanych, wyśmiewanych (badanie SW Research na zlecenie Cartoon Network). Samo pojawienie się internetu stworzyło nowe obszary komunikacji – także tej agresywnej. Cyberprzemoc często pojawia się równolegle z przemocą offline, ale może być bardziej nasilona. Jak mówią wspomniane badania, aż 1/3 uczniów doświadcza hejtu, cyberprzemocy czy agresji elektronicznej. Jednocześnie aż 35% rodziców nie wie, jak sobie z tym radzić.

Po prostu: bądź kumplem!

Dlatego Fundacja Orange już po raz kolejny dołącza do kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem – nie dokuczaj”. Podpisujemy się obiema rękami pod wezwaniem Roberta Lewandowskiego, ambasadora kampanii, do koleżeństwa i życzliwości:

Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice – mówi Robert Lewandowski.

Wiemy o tym dobrze, pracując regularnie ze szkołami czy prowadząc kampanię społeczną #jestnaswiecej skierowaną przeciwko hejtowi w sieci. Jak wiecie, jako fundacja firmy technologicznej, promujemy przede wszystkim dobre relacje w sieci. Mamy jednak pełną świadomość, że trudno je oddzielić od zwykłej życzliwości wobec innych. Jak pokazują twórcy badań EU Kids online 2018 Polska, cyberprzemoc ma zazwyczaj swoje źródło w braku poprawnych relacji i wsparcia ze strony najbliższego otoczenia. Rzadko też występuje w oderwaniu od tradycyjnych form przemocy. Dlatego zachęcamy: dbajmy po koleżeństwo i pozytywne relacje, szczególnie u dzieci.

Postawmy się cyfrowym huliganom

Przez udział w kampanii i nasze regularne działania chcemy pokazać, że cyfrowe technologie mogą pomagać w tworzeniu pozytywnych więzi. Przypominamy też, że hejterzy są głośną grupą, ale jest ich zadziwiająco niewielu. Pisałem o tym wcześniej, gdy zapoczątkowaliśmy kampanię #jestnaswiecej. Warto też, żebyśmy odkurzyli takie pojęcia jak netykieta czy pomyśleli, jak z szacunkiem dla innych używać smartfona.

Jeśli zainteresowałem Was ideą, wejdźcie na stronę kampanii. Znajdziecie tam informacje o kampanii, materiały dla nauczycieli, „kodeks kumpla”, filmy, porady o tym jak radzić sobie z dokuczaniem znajdziecie na stronie https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Na pewno możecie polecić te treści znajomym nauczycielom czy Waszym znajomym z sieci społecznościowych.

Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka, Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Fundacja Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, oraz Nintu.

Udostępnij: Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

Odpowiedzialny biznes

Mecz na Facebooku

23 października 2013

Mecz na Facebooku

Na 90 minut meczu Arsenal – Borussia przyjaźń Wojciecha Szczęsnego i Roberta Lewandowskiego musiała zostać zawieszona. Panowie podszczypywali się przed meczem na Facebooku, ale Szczęsny potrafił docenić postawę kolegi i publicznie pogratulował mu po spotkaniu. O bezpośrednim starciu obu graczy informował też profil Nike Football Poland, zatem trzy krótkie interakcje mogły poszerzyć grono fanów każdego z profili. Lewandowski ma ich już niemal 2 miliony, Szczęsny – blisko pół miliona.

3c07fc1553ab29893c8755d63a30495c114.jpg

1e0789a09d16ed397a0c8c185b8616e237f.jpg

0f09a486a199f9267503bd33801b224d0db.jpg

Gol, asysta i uderzenie łokciem Kościelnego – to dorobek Lewandowskiego we wczorajszym meczu. W pierwszym składzie wyszedł też Jakub Błaszczykowski, co mogło być pewnym zaskoczeniem, ale kapitan reprezentacji nie grał najlepiej i zszedł w 66 min. Wyjazdowe zwycięstwa Borussii i Napoli sprawiają, że trzy drużyny w tej grupie mają po 6 pkt i czeka je jeszcze zaciekła walka o awans.

Pierwszy punkt w tej edycji LM zdobyła Steaua z Łukaszem Szukałą w składzie. Rumuński zespół uratował remis tuż przed końcem spotkania. Po dwa zwycięstwa mają Schalke i Chelsea – we wczorajszym starciu tych drużyn lepsi okazali się goście z Londynu. Komplet punktów ma Atletico Madryt, które rozprawiło się w Wiedniu z Austrią. FC Porto, osłabione już po 5 minutach gry, uległo u siebie Zenitowi. Barcelona, tak jak nie potrafiła pokonać w lidze hiszpańskiej Osasuny, tak teraz nie zdołała wygrać z Milanem. Pierwsze 3 punkty do swojego dorobku dopisał Celtic Glasgow.

Udostępnij: Mecz na Facebooku

Odpowiedzialny biznes

Jesień Lewego

2 października 2013

Jesień Lewego

Robert Lewandowski znów najjaśniejszą postacią Borussi w meczu z Marsylią. Dwie bramki wczoraj, dwie bramki w meczu z Freiburgiem pokazują, że kolejny sezon znów może należeć do Lewego. To dziś chyba tylko jedyna dobra informacja i nadzieja przed meczami z Ukrainą i Anglią, z których pierwszy jest już za niespełna dwa tygodnie. Nie przeszkadza mu przy tym cała karuzela wokół jego potencjalnych, rzekomych,czy rzeczywistych transferów, którą obserwowaliśmy całą wiosnę, a która kręci się dalej jesienią. On deklaruje jasno, chce strzelać bramki, grać w najlepszych klubach i walczyć o największe trofea. W dodatku trzeba przynać uczciwie, że ma na to papiery, jak żaden polski piłkarz przez kilkadziesiąt lat i z taką grą poradzi sobie zarówno w Borussi jak i Bayernie.

Papierów na grę w Lidze Mistrzów natomiast na pewno nie ma „Polski Bayern”, który w eliminacjach nie sprostał drużynie z Bukaresztu. Może to i dobrze, bo na razie Steaua jest chyba najsłabszym uczestnikiem fazy grupowej LM. Aż strach pomyśleć, jakie baty dostawałaby Legia,  w dodatku przy pustych trybunach.  Tym smutniejsze to dla polskiej piłki, że dziś stołeczna drużyna nie ma sobie równych w Ekstraklasie. Stan polskiej piłki klubowej pokazał też Fornalik, powołujac na mecze z Ukrainą i Anglią aż 22 graczy z zagranicznych klubów, a więc właściwie komplet. Teraz dowoła jeszcze ze czterech graczy z Polski, ale to już chyba tylko na zachętę. Lewemu jednak ten „międzynarodowy” skład może tylko pomóc, gdyż podobnie jak inni polscy piłkarze rozwija skrzydła dopiero na zachodzie, wshcodzie, południu i północy.  W Polsce jakoś to nam nie wychodzi.

Udostępnij: Jesień Lewego

Odpowiedzialny biznes

Transfery piłkarzy w cieniu zmian trenerów

17 czerwca 2013

Transfery piłkarzy w cieniu zmian trenerów

Pamiętacie, jak w szkole gnębiono słabszych? Kojarzycie klasowego kozła ofiarnego? Na pewno każdy z nas potrafi przypomnieć sobie takie sceny z podstawówki, które – wiemy to jako dorośli – nie powinny się wydarzyć.

A jak to wygląda dzisiaj?

Cóż, dzieci coraz rzadziej funkcjonują w grupie, np. na podwórku. Obserwujemy też coraz większą indywidualizację. A to na pewno nie ułatwia sytuacji tym słabszym. Jak deklarują rodzice, aż 45% uczniów jest poniżanych, ośmieszanych, wyśmiewanych (badanie SW Research na zlecenie Cartoon Network). Samo pojawienie się internetu stworzyło nowe obszary komunikacji – także tej agresywnej. Cyberprzemoc często pojawia się równolegle z przemocą offline, ale może być bardziej nasilona. Jak mówią wspomniane badania, aż 1/3 uczniów doświadcza hejtu, cyberprzemocy czy agresji elektronicznej. Jednocześnie aż 35% rodziców nie wie, jak sobie z tym radzić.

Po prostu: bądź kumplem!

Dlatego Fundacja Orange już po raz kolejny dołącza do kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem – nie dokuczaj”. Podpisujemy się obiema rękami pod wezwaniem Roberta Lewandowskiego, ambasadora kampanii, do koleżeństwa i życzliwości:

Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice – mówi Robert Lewandowski.

Wiemy o tym dobrze, pracując regularnie ze szkołami czy prowadząc kampanię społeczną #jestnaswiecej skierowaną przeciwko hejtowi w sieci. Jak wiecie, jako fundacja firmy technologicznej, promujemy przede wszystkim dobre relacje w sieci. Mamy jednak pełną świadomość, że trudno je oddzielić od zwykłej życzliwości wobec innych. Jak pokazują twórcy badań EU Kids online 2018 Polska, cyberprzemoc ma zazwyczaj swoje źródło w braku poprawnych relacji i wsparcia ze strony najbliższego otoczenia. Rzadko też występuje w oderwaniu od tradycyjnych form przemocy. Dlatego zachęcamy: dbajmy po koleżeństwo i pozytywne relacje, szczególnie u dzieci.

Postawmy się cyfrowym huliganom

Przez udział w kampanii i nasze regularne działania chcemy pokazać, że cyfrowe technologie mogą pomagać w tworzeniu pozytywnych więzi. Przypominamy też, że hejterzy są głośną grupą, ale jest ich zadziwiająco niewielu. Pisałem o tym wcześniej, gdy zapoczątkowaliśmy kampanię #jestnaswiecej. Warto też, żebyśmy odkurzyli takie pojęcia jak netykieta czy pomyśleli, jak z szacunkiem dla innych używać smartfona.

Jeśli zainteresowałem Was ideą, wejdźcie na stronę kampanii. Znajdziecie tam informacje o kampanii, materiały dla nauczycieli, „kodeks kumpla”, filmy, porady o tym jak radzić sobie z dokuczaniem znajdziecie na stronie https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Na pewno możecie polecić te treści znajomym nauczycielom czy Waszym znajomym z sieci społecznościowych.

Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka, Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Fundacja Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, oraz Nintu.

Udostępnij: Transfery piłkarzy w cieniu zmian trenerów

Odpowiedzialny biznes

Lewandowski w Bayernie – co na to kibice z Monachium?

3 czerwca 2013

Lewandowski w Bayernie – co na to kibice z Monachium?

Wszyscy rozprawiają o transferze Roberta Lewandowskiego do Bayernu Monachium, ale nikt do tej pory nie zapytał kibiców tego klubu, czy widzą w nim Polaka. Warto ich posłuchać. I zadać sobie pytanie, z czym wiąże się transfer między dwoma konkurującymi ze sobą zespołami. Niechęć kibiców Borussi odczuł już Goetze. A pamiętacie choćby Luisa Figo i jego przejście z Barcelony do Realu?

Udostępnij: Lewandowski w Bayernie – co na to kibice z Monachium?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej