Informacje prasowe

Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

20 grudnia 2021

Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

Postęp technologiczny nie może odbywać się kosztem środowiska. Dlatego też Orange Polska podpisał nową długoterminową umowę PPA dotyczącą zakupu energii odnawialnej w Polsce. ENERTRAG zbuduje na potrzeby operatora kolejną lądową farmę wiatrową. Łącznie z już zabezpieczonymi dostawami czystej energii, nowa instalacja pozwoli na zaspokojenie 30% zapotrzebowania energetycznego Orange Polska. To kolejny krok w dotychczasowych działaniach firmy na rzecz ochrony planety.

To druga umowa Corporate Power Purchase Agreement podpisana przez Orange Polska. Już dziś w Wielkopolsce pracują dwie instalacje, zaspokajające ok. 9% rocznego zapotrzebowania firmy na energię. W ramach nowego kontraktu do 2024 r. powstanie nowa farma wiatrowa, składająca się z maksymalnie 10 turbin o łącznej mocy do 36 MW. Zapewnią one ponad 120 GWh zużycia energii rocznie na potrzeby Orange Polska.

W Orange wciąż dokładamy starań, aby zmniejszyć nasz własny ślad węglowy, efektywnie gospodarując zasobami naturalnymi oraz energią, monitorując ich zużycie oraz redukując emisje dwutlenku węgla związane z naszą działalnością. Dzięki kolejnej inwestycji wiatrowej będziemy w połowie drogi do spełnienia naszej ambicji przedstawionej w strategii .Grow, czyli czerpania w 2025 r. co najmniej 60% energii ze źródeł odnawialnych. Cieszę się, że tym samym wspieramy rozwój mocy odnawialnych nad Wisłą – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Simon Hagedorn, dyrektor finansowy ENERTRAG, dodaje: Jesteśmy bardzo dumni z naszego wkładu w polską transformację energetyczną. Łącznie z tym projektem w ciągu dwóch lat zrealizujemy w Polsce ponad 200 MW. Negocjacje z Orange były bardzo konstruktywne, a uzgodnienie długoterminowej korporacyjnej umowy zakupu energii w ciągu niespełna trzech miesięcy podkreśla doświadczenie ENERTRAG jako dostawcy umów PPA. Nie możemy się doczekać budowy kolejnych elektrowni wiatrowych i słonecznych w najbliższej przyszłości.

Konieczne jest podjęcie trwałych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu, a sukces biznesowy nie powinien odbywać się kosztem środowiska. Dlatego działania wspierające ochronę klimatu są jednym z priorytetowych celów Grupy Orange, wyrażonych w globalnej strategii Engage 2025.

Orange Polska w pełni wpisuje się w ten plan. Wiosną firma ogłosiła swoje ambicje klimatyczne, deklarując, że do 2025 roku zmniejszy swoje bezpośrednie oraz pośrednie emisje własne aż o 65% (względem roku bazowego – 2015). Nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto (Net Zero Carbon) najpóźniej do 2040 roku – zarówno dla emisji własnych, jak i całego łańcucha wartości.

Głównym doradcą komercyjnym w pozyskaniu kontraktu było PwC Polska. Wsparcia prawnego udzieliła kancelaria Dentons, a technicznego – firma Wind Prospect.

 

 

*******

Informacje o ENERTRAG

ENERTRAG świadczy pełen zakres usług związanych z energią odnawialną. Skutecznie łączymy energię elektryczną, ciepło i mobilność we wszystkich dziedzinach życia. Jako producent energii o rocznej produkcji 1,38 miliarda kilowatogodzin i sieci serwisowej obejmującej ponad 1000 turbin wiatrowych, z doświadczenia wiemy, co jest naprawdę ważne dla naszych klientów. Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu w Europie, naszych 780 pracowników łączy wszystkie umiejętności wymagane do pomyślnej eksploatacji i efektywnej konserwacji, a także planowania zorientowanego na społeczność i niezawodnej budowy systemów i sieci energetycznych, aż do ukończenia zintegrowanych elektrowni. Zawsze wyprzedzamy o jedną energię – niezależnie od tego, czy chodzi o łączenie sektorów, inwestycje lokalnych interesariuszy, czy też sterowane popytem nocne sygnały nawigacyjne.

Informacje o PwC

Celem PwC jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Firma działa w 155 krajach. Zatrudnia ponad 284 tysięcy osób, które dostarczają klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura w 7 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku i Warszawie, dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu oraz oddział PwC IT Services w Lublinie. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6000 osób.

O kancelarii Dentons

Dentons jest największą na świecie firmą prawniczą, łączącą wybitnie utalentowany zespół 20 000 profesjonalistek i profesjonalistów, w tym 12 000 prawniczek i prawników, w ponad 200 lokalizacjach w więcej niż 80 krajach, z wyzwaniami i możliwościami, przed jakimi staje świat. Dzięki swojej policentryczności i podejściu nastawionemu na realizację celów, zaangażowaniu w rozwój integracji i różnorodności, jak również nagradzanemu sposobowi obsługi klientów, Dentons zmienia status quo, wspierając cele swoich klientów. www.dentons.com

 

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

Mediateka

Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

20 grudnia 2021


Zielony Operator

Telefony odnowione – warto je kupować

17 grudnia 2021

Telefony odnowione – warto je kupować

W naszej ofercie znajdziecie odnowione smartfony i jest ich coraz więcej. To urządzenia ze zwrotów, a także używane, które dostały drugie życie dzięki profesjonalnej odnowie. To świetne rozwiązanie dla Waszego portfela i środowiska.

Używane, odnowione telefony spełniają klasę A+, czyli najwyższą z możliwych. Co oznacza w praktyce? To potwierdzenie, że wyglądają i działają tak, jak fabrycznie nowe telefony.

Drugi obieg, pierwsza klasa

W ramach standardu dopuszczalne są minimalne ryski, które może dostrzec jedynie wprawne oko. Nie ma wgnieceń w jakimkolwiek miejscu, czy śladów wypalenia ekranu. Nie wpływa to w żaden sposób na użytkowanie. Co istotne odnowiony sprzęt jest objęty 12 miesięczną rękojmią lub 24 miesięczną gwarancją, zapakowany w nowe, zastępcze opakowanie, a bateria ma pojemność nie mniejszą niż 85%.

Cały proces odnowy obsługiwany jest przez sprawdzonego partnera, który ma certyfikaty producentów. Telefon jest przetestowany, zresetowany, wyczyszczony, a dane osobowe usunięte. Posiada też nową ładowarkę.

Atrakcyjna cena

Niemniej istotną kwestią jest wybór modeli i cena, a ta kusi swoją atrakcyjnością. W ofercie używanych, odnowionych telefonów znajdziecie m.in. iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X, iPhone XR i iPhone Xs, czyli smartfony najbardziej pożądanej firmy świecie w cenie tańszych producentów. Dostępne są także telefony: Xiaomi, Samsung czy OPPO.

Dostępność odnowionych jest uzależniona od tego, jakie telefony udaje się pozyskać z rynku. Staramy się, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie adekwatnie do potrzeb i zasobności portfela. Oferta odnowionych telefonów jest dostępna wyłącznie na stronie www.orange.pl w zakładce outlet.

Lepsze dla środowiska

Dlaczego to ważne, aby używane telefony odnawiać i wprowadzać ponownie na rynek?  Ponieważ procesy odnowy sprzętów są mniej energo i zasobochłonne, niż produkcja nowych urządzeń. To z kolei oznacza kilkukrotnie mniejsze emisje CO2. Sprawne modele telefonów, które odkładamy do szuflady na „wieczne nieużywanie” często mogą jeszcze długo pełnić swoją funkcję. Dlatego powinny dostawać szansę na drugie życie. Warto pomyśleć o tym, decydując się na wybór nowego urządzenia.

Ale jeśli planujecie kupić nowy smartfon i nie wiecie co zrobić ze starym – zapraszamy do naszych salonów, aby skorzystać z oferty odkupu telefonów. W ten sposób Wasze urządzenia zyska drugie życie, a Wy pozbędziecie się kłopotu z korzyścią dla swojego portfela i planety.

Mediateka

Udostępnij: Telefony odnowione – warto je kupować

Mediateka

Telefony odnowione – warto je kupować

17 grudnia 2021


Zielony Operator

Eco Rating – jak bardzo eko jest Twój smartfon

28 maja 2021

Eco Rating – jak bardzo eko jest Twój smartfon

Wkrótce wybierając nowy smartfon będziemy mogli kierować się nie tylko jego marką, ceną i możliwościami, ale także wpływem na środowisko. Pozwoli na to Eco Rating, czyli system oceny wdrażany przez pięciu wiodących europejskich operatorów: Orange, Deutsche Telekom, Telefónica, Telia Company i Vodafone.

Zrównoważona elektronika

Eco Rating to analiza wpływu na środowisko naturalne procesu produkcji, transportu, użytkowania i utylizacji danego modelu telefonu komórkowego, a ocena końcowa będzie prezentowana w postaci etykiety.

eko

System ułatwi klientom identyfikację telefonów komórkowych bardziej przyjaznych środowisku, a dostawców zachęci do zmniejszania wpływu ich urządzeń na środowisko. System będzie wdrażany stopniowo przez operatorów w 24 krajach w Europie, w których są obecni. Na start ocenie zostaną poddane wybrane modele telefonów 12 producentów m.in. Huawei, Motorola, Nokia, OnePlus, Oppo, Samsung, TCL, Xiaomi i ZTE.

Jak będą oceniane smartfony

 Metodologia Eco Rating opiera się na wiedzy branżowej i najlepszych praktykach. Ocena będzie dostarczała informacji w pięciu obszarach:

  • trwałość telefonu – solidność urządzenia, trwałość baterii, okres gwarancji,
  • łatwość naprawy – sposób zaprojektowania urządzenia oraz działania wspierających dłuższe użytkowanie przez możliwość naprawienia czy ponownego użycia,
  • zdolność do recyklingu, czyli w jakim stopniu elementy urządzenia można odzyskać i poddać recyklingowi,
  • wpływ na klimat – emisja gazów cieplarnianych przez urządzenie podczas całego cyklu życia,
  • efektywność gospodarowania zasobami – wykorzystanie w produkcji urządzenia rzadkich surowców.

Sprzęt będzie punktowany na podstawie 19 kryteriów i maksymalnie może dostać 100 pkt. Im wyższy wynik, tym lepiej.

Przy opracowaniu metodologii oceny pracowali międzynarodowi eksperci, korzystający z wytycznych Unii Europejskiej i uznanych organizacji międzynarodowych. Eco-Rating ma pozwolić operatorom, ale przede wszystkim klientom, poszerzyć możliwości wyboru telefonów o aspekt środowiskowy i wspierać zapotrzebowanie na zrównoważoną elektronikę.

O inicjatywie i metodologii wyliczenia oceny przeczytacie na stronie www.ecoratingdevices.com.

Dla Orange Polska to kolejny, ważny krok realizujący nasze podejście #OrangeGoesGreen, tym razem w wymiarze telefonów, na których korzystacie z naszych usług. Ponosimy za nie współodpowiedzialność wraz producentami. To zobowiązuje.

Przypomnę też, że proponujemy naszym klientom inne możliwości zmniejszenia śladu węglowego korzystając z telefonów komórkowych. Oferujemy telefony odnawiane, zachęcamy do odsprzedaży lub przekazania do recyklingu starych urządzeń w dowolnym salonie Orange.

Udostępnij: Eco Rating – jak bardzo eko jest Twój smartfon

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej