Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

25 maja 2018

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Informacje prasowe

Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

4 września 2017

Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

Orange Polska jako operator pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych, działający w oparciu o model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków. Taką wizję do 2020 roku przedstawił dziś zarząd firmy w nowym planie strategicznym Orange.One.

Plan zakłada osiągnięcie celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także poprzez istotną poprawę efektywności operacyjnej.

– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.

Prezes zapowiedział też, że firma będzie kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.

– W celu sfinansowania ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku – zadeklarował.

Orange.one stawia przed firmą nowe cele biznesowe do 2020 roku.

Na rynku masowym OPL chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln, zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług TV o 0,3-0,6 mln. Będzie także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.

Prezentacja strategii Orange.one na GPW w Warszawie

Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55% a także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln. Także na tym rynku chce być liderem w rankingu NPS.

Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:

  • Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości, skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu) a także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
  • Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku).
  • Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
  • Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł oraz wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.

– Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu, działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska – powiedział Jean-François Fallacher.

Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

Oferta

Abonamentowy rekord i miliardy na inwestycje

16 lutego 2016

Abonamentowy rekord i miliardy na inwestycje

Tradycyjnie w lutym, przyszedł czas by przedstawić wyniki Orange Polska za cały rok. Szczegóły, czyli tabelki, cyferki i opisy znajdziecie tutaj. Ja chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka faktów. Niewiele zabrakło nam do przeskoczenia 16 mln klientów. Na koniec 2015 roku mieliśmy 15,906 mln kart SIM. W tym w tym 8,361 mln postpaid. To roczny wzrost o 682 tys. i nasz najlepszy wynik od ponad 10 lat. Drugim sukcesem wartym odnotowania jest przekroczenie 2 mln klientów mobilnego internetu (dokładnie 2,012 mln).

d1da90c69fb763d95c18f1e0fe905cbf038

To wzrost niemal o jedną trzecią w porównaniu z rokiem 2014. Fajnie rośnie nam też liczba klientów korzystających z najszybszego dostępu do internetu (VDSL i FTTH) oraz korzystających z usług konwergentnych (728 tys.). W rękach użytkowników Orange jest już 5,47 mln smartfonów. Dziękuję, że nas wybieraliście. Na koniec kilka zdań o inwestycjach, które uważam za więcej niż przełomowe, nie tylko ze względu na ich wielkość. Po pierwsze światłowody. Ubiegły rok był swoistym preludium przed tym, co planujemy zrobić w latach 2016-2018. W tym czasie zamierzamy objąć zasięgiem FTTH do 2,8 mln gospodarstw domowych, co będzie nas kosztowało do 2,2 mld zł. Oznacza to, że na koniec 2018 r. w zasięgu naszej sieci FTTH  znajdzie się łącznie do 3,5 mln gospodarstw domowych.

adae34a97eba950a3c2c7d564d616986e90

Ponadto będziemy dalej rozwijać i inwestować w LTE. Do końca tego roku w zasięgu najszybszego, mobilnego dostępu powinno być już 95 proc. Polaków. To bardzo ambitny plan, ale dzięki niemu komfort korzystania z naszych usług będziecie mieli na najwyższym poziomie. Co więcej, biorąc pod uwagę uwarunkowania całej gospodarki, wpłynie on pozytywnie na wzrost polskiego PKB, zwiększy popyt na produkty i usługi oraz poprawi sytuację na rynku pracy. Warto o tym pamiętać także w tym kontekście, bo nie znam drugiej firmy telekomunikacyjnej w naszym kraju, która inwestuje tak dużo w infrastrukturę.

Udostępnij: Abonamentowy rekord i miliardy na inwestycje

Odpowiedzialny biznes

Rekordowa sprzedaż internetu VDSL

24 listopada 2014

Rekordowa sprzedaż internetu VDSL

Właśnie dostałem informację, że październik okazał się rekordowym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż Neostrady w technologii VDSL. Na zakup internetu o prędkości do 80 Mb/s zdecydowało się 10,5 tys. klientów. Zresztą cały rok jest niezły pod tym względem i teraz z VDSL korzysta już ponad 139 tys. abonentów Orange Polska. Rynek internetu bez wątpienia dalej pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań. Dzięki deregulacji w 76 gminach, mamy w nich większe możliwości konkurencji z kablówkami, co pewnie już pozytywnie odczuliście w naszej Geopromocji. Ponadto przed nami większe inwestycje w FTTH. Jestem przekonany, że akurat na tym rynku będzie się w przyszłości działo wiele ciekawych rzeczy.

50989cb7c8865d475c0ac99f6a438d9aaf6

 

Udostępnij: Rekordowa sprzedaż internetu VDSL

Odpowiedzialny biznes

Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy

24 czerwca 2013

Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy

U bukmacherów wiele nie można było zarobić stawiając na pary półfinałowe w Pucharze Konfederacji. Są takie jako oczekiwano. Również w naszym konkursie najwięcej typów było właśnie na półfinały Brazylia-Urugwaj i  Hiszpania-Włochy. A teraz czas na rozstrzygnięcie i na zapowiedź kolejnego konkursu.

Z uwagi na to, że było znacznie więcej prawidłowych odpowiedzi niż nagród, sprawy w swoje ręce wzięły trzy piękne Marysie, które wylosowały zwycięzców. Są nimi: Szymon, Damian Nowak i Mateusz z Konina.  Gratuluję!!! I w sprawie wysyłki nagród proszę o kontakt na mail jaroslaw.konczak@orange.com. Z kolei konkurs za najlepszy tekst o Polsce w Pucharze Konfederacji będzie rozstrzygnięty dziś po południu i przygotuję wpis z próbkami Waszej twórczości.

A teraz konkurs finałowy

Typujemy pierwszą czwórkę Pucharu Konfederacji (typy zamieszczajcie w komentarzach do tego tekstu do pierwszego gwizdka pierwszego półfinału). Moje typy  – znów faworyci – to Brazylia, Hiszpania, Włochy, Urugwaj. Znów mamy trzy nagrody dla typerów i …. trzy kolejne już wakacyjne narody specjalne za radę.

Kto powinien zostać selekcjonerem naszej drużyny (ale nie trener !!! – może być, aktor, polityk, muzyk , itd i dlaczego będzie lepszy na tym stanowisku niż zawodowiec) – (rady i uzasadnienia zamieszczajcie w komentarzach do tego tekstu do niedzieli 30 czerwca)

Udostępnij: Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej