Bezpieczeństwo

Business Email Compromise – prezesa nie posłuchasz?

Michał Rosiak Michał Rosiak
13 października 2022
Business Email Compromise – prezesa nie posłuchasz?

Business Email Compromise. Na pierwszy rzut oka nie brzmi poważnie. Ttymczasem to jeden z wyjątkowo groźnych ataków, opartych na socjotechnice. Takich na które łatwo się nabrać i mogą piekielnie dużo kosztować.

Tytułowe określenie po polsku nazwałbym podszyciem się pod korespondencję biznesową. Nie lubię tłumaczyć angielskiego zwrotu "compromise" jako "kompromitacja", co często ma miejsce w materiałach o cyberbezpieczeństwie. Dla mnie to tzw. "false friend", bo akurat w tej sytuacji niezwykle łatwo paść ofiarą ataku, a z kompromitacją nie ma to nic wspólnego.

Nie atakują byle kogo

Pisząc o cyberzagrożeniach regularnie zaznaczam, że przestępcy mogą zaatakować każdego. W przypadku Business Email Compromise jest inaczej. To atak, wymagający przygotowania, czasu i pieniędzy. Napastnik musi bowiem odpowiednio wcześnie uzyskać dostęp do skrzynki e-mailowej ofiary, czyli włamać się do firmowej sieci. W tym przypadku więc statystyczny internauta nie będzie jego ofiarą.

Oszustowi wystarczy dostęp pasywny. Nie musi niczego robić, w żaden sposób dawać znaku życia. Wystarczy, że będzie czytał maile, przychodzące do przyszłej ofiary. Analizował jej styl, sposób wypowiedzi, patrzył jacy jeszcze adresaci znajdują się w często cytowanej poniżej historii. Po co to wszystko?

"Słuchaj, zrób szybko ten przelew na 100 tys. €!"

Po to, by w momencie ostatecznego ataku podszyć się pod bardzo konkretnego nadawcę. I napisać maila, wymagającego poważnej, finansowej aktywności, do konkretnego odbiorcy. Zazwyczaj będzie to ofiara, której korespondencji się przyglądał.

Pamiętam prezentację mł. insp. Jana Klimy z małopolskiej policji, który 3 lata temu, na ostatnim "przedpandemicznym" Confidence, opowiadał historię takiego ataku, który kosztował firmę-ofiarę 345 tys. euro (!). No ale cóż zrobić, gdy do księgowej trafia pilny mail od prezesa, że teraz koniecznie trzeba zrobić przelew? Bo jak nie to umowę diabli wezmą! Oczywiście taka kwota to nie jakaś drobnica, więc trzeba zadzwonić po potwie... Telefon wyłączony? No tak, przecież szef leci do Azji. Minie wiele godzin, zanim będzie można się doń dodzwonić... Oszust zdecydowanie dobrze przygotował się do ataku.

Gdy szukałem inspiracji do dzisiejszego tekstu, trafiłem na post Paula Ducklina na blogu Naked Security. Opisuje on historię scamera od Business Email Compromise właśnie, ale także zajmującego się oszustwami "na zakochanego w kłopotach". Elvis Eghosa Ogiekpolor (nie bez przyczyny ten drugi tym oszustwa określa również mianem "scamu nigeryjskiego") oszukał firmy i osoby prywatne na blisko 10 mln dolarów. Teraz, wyrokiem sądu w Atlancie w stanie Georgia, przez ćwierć wieku będzie żył na federalnym wikcie. Co jednak zrobić, by utrudnić życie jemu podobnym, którzy (jeszcze) są na wolności?

Business Email Compromise - jak go uniknąć?

  • Stworzyć w firmie system raportowania podejrzanych maili. W małej firmie może to być po prostu rozpowszechniony u wszystkich "mail do tego kolesia od komputerów"; w Orange Polska w naszych Outlookach mamy oznaczony logo CERT Orange Polska wyraźny przycisk "Phishing-zgłoś podejrzaną wiadomość e-mail", który jest ilustracją tytułową tego tekstu.
    • Nie wstydzić się zgłaszać wszelkich podejrzeń! Jeśli ktoś napisze w mailu, który trafił do mnie, że się wahał/a, czy "zajmować nam czas", piszę, że zdecydowanie bardziej wolę dostać 100 fałszywych alarmów, niż przegapić 1 faktyczny atak
  • Jeśli masz wątpliwości - skontaktuj się bezpośrednio z nadawcą!
    • Ale nie odpisuj mu na maila (to chyba oczywiste). Zadzwoń, zajrzyj do jego biura. A jeśli nie odbiera, bo właśnie leci do Azji - skontaktuj się (w opisywanym przypadku) z innym członkiem zarządu, czy jej/jego asystentką/em. Jak sądzisz, czy większy problem będzie, gdy okaże się, że wszczynasz fałszywy alarm, czy jeśli przelejesz grubą kasę komuś, kto nie powinien jej otrzymać?
  • Wprowadźcie w firmie (lub zainspiruj do tego swoich przełożonych) obowiązek podwójnego potwierdzenia przy transakcjach na wysokie kwoty.
    • Można sobie żartować, że w różnych filmach decyzje, niosące za sobą poważne konsekwencje (czy to dla firmy, czy dla świata), wymagają dwóch kodów do wpisania, dwóch kciuków do zeskanowania, czy dwóch kciuków do przekręcenia. Ale nawet biorąc pod uwagę, jak dużo warty jest czas akceptujących te działania osób, konsekwencje pomyłki będą warte duuużo więcej.

Oferta

Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć o fotowoltaice (2)

Ewa Wróbel Ewa Wróbel
13 października 2022
Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć o fotowoltaice (2)

Chcecie zainwestować w fotowoltaikę, ale nie wiecie, jak się do tego zabrać? Jak wygląda montaż i na co powinniście zwrócić szczególną uwagę? Zapraszam na rozmowę z Adrianą Glinką-Kłos, szefową sprzedaży w Orange Energia, która pomoże Wam zrobić pierwszy krok.

Ewa Przybylińska: Co powinnam wiedzieć, gdybym była klientem zainteresowanym fotowoltaiką?

Adriana Glinka-Kłos: Zaczynamy od prawidłowego określenia mocy, jaką potrzebujemy. Robimy to na podstawie audytu fotowoltaicznego. Moc instalacji dobieramy według indywidualnych potrzeb, po analizie rocznego zużycia energii. Musimy optymalnie dobrać moc, która zapewnia pokrycie obecnych i przyszłych potrzeb. Budowanie instalacji większych niż wynika to z analizy zużycia energii, nie ma ekonomicznego sensu i tylko wydłuża okres zwrotu inwestycji.

Do instalacji nadaje się zdecydowana większość dachów pod warunkiem ich dobrej kondycji technicznej. Trzeba wziąć pod uwagę to, że dach musi wytrzymać dodatkowe obciążenie. Najbardziej optymalny kąt nachylenia dachu w Polsce to 30-40 stopni i oczywiście południowa wystawa. W zależności od kąta nachylenia, instalacje sprawdzają się także w kierunkach: wschód, zachód i pośrednich. Dla instalacji na dachach płaskich, często projektuje się instalacje skierowane na: wschód-zachód.

Jakie mamy rodzaje paneli fotowoltaicznych i czym się od siebie różnią?

Trzy najpopularniejsze to: monokrystaliczne, polikrystaliczne i panele z krzemu amorficznego. Różnią się właściwościami, wydajnością i ceną. Wybór tych odpowiednich dla nas, jest uzależniony od wielu czynników i najlepiej omówić je ze specjalistą.

Jak krok po kroku instaluje się panele?

Na podstawie audytu nasi inżynierowie przygotowują koncepcję techniczną wraz z wizualizacją i tzw. prognozę uzysku, czyli kalkulację przyszłych zysków z instalacji. Następnie umawiamy termin montażu i dostarczamy materiały niezbędne do realizacji inwestycji.

Potem do akcji wchodzą nasi technicy. Instalację dzielimy na: montaż paneli, montaż falownika, okablowania, pomiary i testy. Sam montaż wykonywany jest przez ekipę składającą się z fachowców z zakresu fotowoltaiki, elektryki, dekarstwa. Czas budowy instalacji jest uzależniony od ilości paneli i  miejsca. Dla domu jednorodzinnego to standardowo 2-3 dni. Prawidłowy montaż gwarantuje, że panele można użytkować bezpiecznie przez wiele lat. Pamiętajmy, że błędy w montażu fotowoltaiki wpływają na wydajność instalacji, mogą stanowić nawet zagrożenie dla konstrukcji budynku. Te najczęściej popełniane, których oczywiście należy unikać to np. nieprawidłowo dobrana moc instalacji lub konstrukcja do danego typu poszycia dachowego, brak zabezpieczenia kabli pod panelami i źle dobrane zabezpieczenia. Należy też już na samym wstępie zwrócić szczególną uwagę na projekt instalacji.

Jak wygląda odbiór instalacji i dalsze formalności?

Odbiór przez klienta potwierdza protokół. Ostatnim elementem jest zgłoszenie instalacji do operatora systemu dystrybucyjnego (OSD), będącego właścicielem infrastruktury energetycznej na danym obszarze. Ten krok wykonuje się w celu wpięcia instalacji do całej sieci. OSD ma obowiązek przyjąć zgłoszenie i dokonać wymiany licznika inwestora na dwukierunkowy, tzn. umożliwiający rejestracje zarówno poboru, jak i produkcji energii. Wymiana licznika i podpisanie umowy ze sprzedawcą energii kończy proces.

Podobno instalacja efektywnie działa jedynie w miesiącach ciepłych. To prawda?

To jeden z wielu mitów. Panele fotowoltaiczne produkują energię przez cały rok. To prawda, że 70%-80% energii słonecznej pochodzącej z paneli fotowoltaicznych, produkowanych jest od kwietnia do września. Jednak niskie temperatury nie mają negatywnego wpływu na ich sprawność. Fotowoltaika potrzebuje promieni słonecznych, a nie ciepła.

Czy montaż instalacji można wykonać o każdej porze roku?

Pora roku nie ma znaczenia. Istotne są warunki atmosferyczne. Technicy, ze względów bezpieczeństwa, nie pracują na dachu podczas opadów deszczu, śniegu, jeśli dach jest pokryty śniegiem, a także przy mocno ujemnych temperaturach.

Jak opiekować się panelami?

Instalacje są bezobsługowe i należy tylko pamiętać o okresowych przeglądach, aby wykluczyć ewentualne usterki. Energia wytworzona z instalacji jest wykorzystywana na bieżące potrzeby. W przypadku wyboru falowników hybrydowych i doposażeniu instalacji w magazyny energii, może być rezerwowym źródłem zasilania.

Adriana Glinka-Kłos, dyrektorka sprzedaży Orange Energia - spółki wchodzącej w skład Grupy Orange. Specjalizuje się w tworzeniu strategii sprzedażowych w branży energetycznej, paliwowej i gazowej. Pracowała w Grupie Energa, GPEC, Stilo Energy. W Orange Energia jest odpowiedzialna za zarządzanie sprzedażą portfolio produktowego (energii elektrycznej i odnawialnych źródeł energii, w szczególności fotowoltaki).

***

Spotkanie z Adrianą Glinką-Kłos jest kolejnym odcinkiem cyklu o fotowoltaice.
Przeczytajcie wcześniejszy wpis: Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć o fotowoltaice 
Więcej informacji o fotowoltaice od Orange Energia znajdziecie na stronie.


Oferta

Oferta specjalna z Xiaomi

Ewa Wróbel Ewa Wróbel
13 października 2022
Oferta specjalna z Xiaomi

Dziś startujemy z Ofertą tygodnia, która potrwa dłużej niż zwykle. Tańsze urządzenia kupicie do 22 października lub do wyczerpania zapasów. Proponujemy: Xiaomi 12 5G 8/128 GB tańszy nawet o 360 zł z wybranymi abonamentami. Z Planem 60 i Orange Love Standard kupicie go za 125 zł x 24 mies, a przy zakupie Planu 80 oraz Orange Love Extra i Premium w cenie 110 zł x 24 mies. Xiaomi 12 Pro 5G 12/256 GB taniej o 192 zł z wybranymi abonamentami.

Promocja dotyczy również oferty bez abonamentu: Xiaomi 12 5G można kupić o 220 zł taniej (159,95 zł x 20 mies.), a Xiaomi 12 Pro 5G o 200 zł. Szczegóły oferty znajdziecie na stronie.
(po telefon Xiaomi 12 5G w promocyjnej cenie zapraszamy do salonów Orange)

Oto jak w naszym sklepie online, klienci oceniają Xiaomi 12 5G: „Bardzo wygodny!”, „Dobry mały telefon”. Faktycznie, smartfon - mimo wyświetlacza o przekątnej aż 6,28 cala - można spokojnie obsługiwać jedną dłonią, co jest zasługą węższej i wygodniejszej obudowy oraz zakrzywionych krawędzi. Dodatkowo telefon wyróżnia wytrzymała bateria z turboładowaniem o mocy nawet 67 W i wydajny procesor. Jeśli chodzi o drugi model, Xiaomi 12 Pro 5G, zdaniem naszego recenzenta Bartka to „flagowiec z prawdziwego zdarzenia”. Całą recenzję możecie obejrzeć tutaj.

https://www.youtube.com/watch?v=3ux30uQVAJc&t=25s

Komentarze

jaaa
jaaa 12:43 02-02-2025

Dają jakieś bonusy GB niby za darmo, ale najpierw zapłać. Zmienili pakiety od 3 lutego 2023 roku, więc niech się Orange udusi tymi GB-ajtami. Wykorzystam to co mam na koncie z karty i żegnam Orange po 26 latach. Niech się duszą sobą jak nie potrafią znaleźć pomysłu na swoje funkcjonowanie.

Odpowiedz
js
js 00:11 03-02-2025

Liczbę GB a nie ilość…

Odpowiedz
Wojtek Jabczyński
Wojtek Jabczyński 06:47 03-02-2025

Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawione.

Odpowiedz
grzegorz
grzegorz 11:48 03-02-2025

panie Wojtku prosze odpisywac na maile ,jako akcjonariusz i wieloletni klient czuje sie fatalnie ze w tak „brzydki” sposob potraktowaliscie klientow ,mogliscie zostawic rozmowy za 1 pln korygujac cene do 1,50 max 2 nie wyciagacie wnisokow,wierze ze dywidenda za 2024 bedzie przynajmniej 55-60 groszy ,zastanowcie sie raz jeszcze nad modyyfikacja bo cofnelismy sie o dwie dekady!!!

Odpowiedz
marek
marek 12:29 03-02-2025

W tym tygodniu przenoszę numer do innej sieci za 9 zł miesięcznie (na kartę) gdzie mam po 300 minut do sieci komórkowych i stacjonarnych oraz 300 smsów plus 1GB w skali miesiąca. Mnie to zupełnie wystarcza, z pewnością tego nie wykorzystam. Więc żegnam również, zaczynałem od Idei w 1999 roku, ale przesadziliście zmianami od 3 lutego 2025 r.

Odpowiedz
Michal
Michal 14:29 03-02-2025

Dlaczego nie widzę takiej opcji w aplikacji mój Orange ? Tj tej ekstra paczki ?

Odpowiedz
Olgunia
Olgunia 15:19 03-02-2025

Czy GB są również przyznawane dla numeru komórkowego w Orange Love?

Odpowiedz
Pawel
Pawel 16:33 03-02-2025

Masakra mam nr 3 zaczynaliśmy od idei to co się teraz odwala to masakra szczerze w sobotę przenoszę 3 nr do plusa Orange zeszło na psy

Odpowiedz
Akcjonariusz
Akcjonariusz 16:34 03-02-2025

To nie jest PRZESADA tj ZAGŁADA widac ze chca sie sie pozbyc „karciarzy” skonczy sie tak jak z podwyzkami akcyzy!!!

Odpowiedz
Max
Max 16:56 03-02-2025

Skoro nie potraficie uszanować wieloletnich klientów to czas się pożegnać, też przechodzę do innej sieci pa pa Orange.

Odpowiedz
Klient
Klient 17:11 03-02-2025

Orange wszystkich ma za idiotów , jedną ręką dają , a drugą ręką ZABIERAJĄ !

Odpowiedz
Nick
Nick 17:38 03-02-2025

Ostatnio nawet pojawiły się problemy z doładowaniami. Pieniądze schodzą z konta a Orange akceptuje po wielu godzinach. Jakość żadna. Do tego duże problemy z internetem. Z jednej strony dają mi 100GB a zwykła strona się nie ładuje. Oby wszyscy odeszli

Odpowiedz
Beata Giska
Beata Giska 17:52 03-02-2025

W razie jakiś problemów, nieprawidłowości czy jak nie mogą Państwo czegoś znaleźć – proszę zgłosić się na infolinię czy na czacie, bo konsultanci muszą zweryfikować Wasz numer, sprawę itp. A my nie mamy wglądu w Wasze apki 😉

Odpowiedz
Dead Orange
Dead Orange 18:02 03-02-2025

Ja tak samo wyłączyli pakiety krótkoterminowe to za darmo w sieci to niech się wypchaja

Odpowiedz
Tom
Tom 18:37 03-02-2025

Nie radzę Plusa… Zasięg beznadziejny. Wyjeżdżasz z dużego miasta i masz 3G w Plusie. No ale ta magia ceny…

Odpowiedz
blue2002
blue2002 20:14 03-02-2025

Pakiety zostały wyłączone, ale jeszcze dzisiaj rano na stronie był stary regulamin, wg którego powinno to być możliwe. Regulamin został zmieniony w ciągu dnia (a powinien być zmieniony z wyprzedzeniem). Zgłosiłem reklamację, która daje podstawy pchnąć to dalej.

Odpowiedz
blue2002
blue2002 20:18 03-02-2025

Przy okazji zgłaszania reklamacji radzę od razu żądać numer, bo pierwszej reklamacji konsultant wcale nie wprowadził w system, pomimo potwierdzenia że ją wprowadził (na poważnie taka sytuacja miała miejsce – mam zapis tej rozmowy).

I w tym wszystkim nie chodzi o to, że oferta na pakiety zniknęła. Na prawdę było to takie trudne powiadomić wszystkich sms’em, że np. za miesiąc będą zmiany?

Odpowiedz
emitelek
emitelek 22:02 03-02-2025

Beata Giska
„Lutowe promocje w Orange na kartę” – dobry żart… Zabraliście kultową no-limit za 1zł – za to mamy wam przyklasnąć??? 😛

Odpowiedz
Tomasz
Tomasz 01:13 04-02-2025

Mam kilkanaście numerów w Orange, brakuje możliwości aktywacji esim z panelu mój Orange. Można zmienić na innego operatora ale ja wolę mieć zasięg niż oszczędzić 2 zl

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 07:11 04-02-2025

To co Orange zrobiło z pakietami krótkoterminowymi jest nie do przyjęcia. Myślę, że Orange w ten sposób pozbywa się dużej części klientów.

Odpowiedz
Klient
Klient 08:05 04-02-2025

Beata Giska – nie kompromituj się , na nic więcej ciebie nie stać ?

Odpowiedz
Siwy57
Siwy57 08:33 04-02-2025

Jakie promocje z 25 pln na 31 pln,to promocja,czy na siłę chcecie się pozbyć klienta? Po co mi te 1000giga ?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 08:53 04-02-2025

Ja mam dzięki tym bonusom 7 TB Koszt 35zł miesięcznie darmowe rozmowy do wszystkich uważam że nie ma na co narzekać.super

Odpowiedz
Samobój
Samobój 10:27 04-02-2025

strzeliliscie sobie w kolano lub jak kto woli Samobója zmieniajac bardzo mocno oferte w Orange Free

Odpowiedz
pożegnanie z orange, byłem z wami od 2001
pożegnanie z orange, byłem z wami od 2001 10:45 04-02-2025

ceny NOWYCH pakietów są bardzo nie korzystne taniej przejść do innej sieci, żegnam

Odpowiedz
asdfa234
asdfa234 11:51 04-02-2025

Zniknął pakiet Bez limitu SMSy i rozmowy za 1zł na 1 dzień, teraz najkrótszy pakiet to za 10zł na 7 dni, czyli nie dość, że jest dużo drożej, to jeszcze muszę kupić na 7 dni nawet jeśli nie korzystam.
Koniec tego. Numer już przeniesiony do innej sieci.

Odpowiedz
Pani Beato Giska
Pani Beato Giska 11:58 04-02-2025

widzi Pani komentarze i zero reakacji czy tak sie postepuje z klientami ? Przeciez klamiecie i manipulujecie ze jakas USTAWA was do tego zmusila tj tani trick dla Naiwnych,pan rzecznik tez jest „slepy” czy nie lubi niewygodnych pytan ??? jesli tak to trzeba podac sie do dymisjii?!

Odpowiedz
463454357
463454357 12:18 04-02-2025

79gr za SMS chyba wam cegłówka na łeb spadła, niemiło było i na szczęście się skończyło, z satysfakcją żegnam najbardziej zakłamaną złodziejską antykonsumencką sieć w Polsce

Odpowiedz
Emeryt
Emeryt 12:53 04-02-2025

Starsze osoby nie potrzebują NL i full GB maja telefon tylko do odbierania od dzieci.Taki pakiet na 1 dzień przedłużał konto.

Odpowiedz
Robert
Robert 13:02 04-02-2025

Bardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.

Odpowiedz
Robert
Robert 13:09 04-02-2025

Bardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.

Odpowiedz
moldowa
moldowa 13:54 04-02-2025

chytry dwa razy traci oni mysla ze ludzie przejda na abonament to „zlodziejstwo w bialy dzin”

Odpowiedz
Asia
Asia 15:02 04-02-2025

A gdzie to ? Może też skorzystam😁

Odpowiedz
maciora
maciora 16:50 04-02-2025

Po 15 latach,żegnam:(

Odpowiedz
Jackson
Jackson 16:52 04-02-2025

Fakt jest taki że blog płonie w negatywnych komentarzach typu,, przenoszę nr po 30 latach do innej sieci,, po złych wiadomościach o podwyżkach, a prawda jest taka że może kilka osób max tak robi. Oczywiście nie jestem zadowolony ze zmian w ofercie na kartę ale taki wpisy Orange ma gdzieś, i dopóki nie spadnie drastycznie im użytkownikow na kartę. Niestety inni operatorzy też podnoszą ceny.

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 17:42 04-02-2025

Drodzy,o zmianach cenowych,taryfowych mówiliśmy wcześniej,dostawaliście też o tym SMS-y.Są to decyzje biznesowe(nie twórców bloga),dostosowanie się do rynku, konkurencji.Nadal mamy najbogatsze portoflio unlimited.Jako jedyni oferujemy wersje jednorazowe i cykliczne,mamy opcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne.Stale dajemy promocje,bonusy,a jeśli jest zmiana-staramy się dawać i coś więcej.

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 17:54 04-02-2025

Dziękujemy za opinie,uwierzcie, że przekazujemy je dalej. Zobaczcie też ile jest promocji,bonusów itp. specjalnie w OnK.Mimo chęci nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich,a i jak wszyscy operatorzy – czasem zmieniamy usługi,promocje się kończą,by weszły nowe.Prosimy o kulturalne komentarze. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie, nie wchodzimy w kłótnie słowne i nie akceptujemy hejtu.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 20:00 04-02-2025

Taka promocja,że zachęcacie do doładowania przez aplikację i umywacie ręce jak mieliście w zeszłym tygodniu awarię zrzucając winę na pośrednika. Od tygodnia czekam na jakąkolwiek informacje w sprawie zwrotu na konto bądź doładowanie i nic. Także gratuluję i zaczynam rozglądać się u konkurencji.

Odpowiedz
Argument
Argument 20:26 04-02-2025

Proszę Pani proszę odróżnić krytykę od hejtu bo mam wrażenie że jext ono nadużywane nic ciekawego nie wprowadziliście, nie chodzi o kłótnie tylko brak argumentów z waszej strony, dyplomacja to nie jest wasza najsilniejszą strona!

Odpowiedz
Tormentor
Tormentor 21:16 04-02-2025

Ja również po ostatnich zmianach przenoszę wszystkie numery, a mam je od czasu Idei.

Odpowiedz
Zniesmaczona
Zniesmaczona 21:51 04-02-2025

Wróćcie do oferty 1 PLN z waloryzacja ceny do 1,50 lub delikatnie wyżej i dlaczego cofnęliśmy się obok 20 lat i za rozmowy w sieci musimy płacić?

Odpowiedz
NickName
NickName 23:51 04-02-2025

Rozmowy Bez Limitu za 1,3… to było to co wyróżniało was i dawało prawdziwą jakość. Szczególnie opcja za 1zł. Jeśli myślicie że klienci dla których taka usługa jest ważna ucieszą się z dodatkowych GBajtów, to zdecydowanie menedżment za dużo zarabia i odkeił się od rzeczywistości. Przy okazji widzę, że bonusy GB z doładowań to już tylko przez internet. Czas na zmiany.

Odpowiedz
Pomarańczowy TRUMpCH
Pomarańczowy TRUMpCH 07:54 05-02-2025

Właśnie zróbcie waloryzację cenowa pakietów 1,3,5 zł. Ten pakiet na 7 dni za 10 złotych jest nieakceptowalny. Piszę Pani że propozycje są przekazywane na szczeble wyższe i coś z tego wynika?

Odpowiedz
Bonus
Bonus 10:53 05-02-2025

Dobra dziś pierwsza środa miesiąca co dajecie dla karciarzy? Mam nadzieję że nie jakaś cyber tarcza..

Odpowiedz
Tomek
Tomek 10:55 05-02-2025

Ponad 20 lat w Orange. Kilka numerów w rodzinie. Ceny rozmów i SMS to tragedia. Usunięcie no limit za 1zł, wzrost cen pakietów – czas się pożegnać po wykorzystaniu obecnych no limitów.

Odpowiedz
marek
marek 10:56 05-02-2025

Jak mówiłem tak zrobiłem, już złozyłem dyspozycje przeniesienia trzech numerów do innej sieci po 26 latach. Więc już mnie nie interesujecie. Możecie dalej podnosić ceny i robić z ludzi idiotów promocjami na miliony GB.

Odpowiedz
Wednesday
Wednesday 11:47 05-02-2025

ochrona peselu na 2 miesiace free, powinni zrobic jak dla klientow Abonamentowych w „kazda srode” dla mnie to DYSKRIMINACJA zglosze do UOKiK

Odpowiedz
eeeeeeeeee
eeeeeeeeee 18:30 05-02-2025

PESEL można zastrzec w aplikacjach rządowych, nie potrzeba płacić 12 zł Orange 🙂

Odpowiedz
Chisinau
Chisinau 18:56 05-02-2025

Ciekawostka prezes Orange Polska jest pani z Mołdawii, mają taką zasadę od wielu lat że się zmieniają w trójkącie( bez głupich skojarzeń)Polska Mołdawia Rumunia
https://biuroprasowe.orange.pl/informacje-prasowe/zmiany-w-kierownictwie-orange-polska-od-1-wrzesnia/

Odpowiedz
pipipi
pipipi 16:31 06-02-2025

PI PI PI PIIIIIIIIIIIIIIIIIII………….. connection off

Odpowiedz
oszczedny
oszczedny 20:50 06-02-2025

Jak się tylko skończy ten wypizd na dworze to pakuję babcię do samochodu i przeniesiemy numery do innej małej sieci, w której jest 3 krotnie taniej. W dzisiejszych czasach zaczyna się robić odwrotnie tzn tylko nowy klient jest szanowany.

Odpowiedz
Kuba
Kuba 21:11 06-02-2025

Jak włączyć usługę z 3600GB za 40zl?

Odpowiedz
Sławomir
Sławomir 09:25 07-02-2025

To jest jakiś żart z likwidacją oferty no limit za 1zł na 1 dzień.Chyba Orange chce pozbyć się jak najwięcej klientów.

Odpowiedz
smalecOWNIK
smalecOWNIK 14:21 07-02-2025

Pani Beata Giska zaniemowila,ciekawe czy sama wymysla takie Suchary czy ktos ja „naprowadza”? Nie jest to Hejt tylko proste pytanie!

Odpowiedz
Pani Beato Giska
Pani Beato Giska 14:32 07-02-2025

juz sie pozbywaja,oni sie skuppiaja na wysoko marzowych tzw Konwergentnych ktorzy maja kilka uslug

Odpowiedz
emitelek
emitelek 22:24 07-02-2025

No cóż… Bardzo przykro czyta się powyższe komentarze, które jednak pokazują niesmak po wprowadzonych przez orange zmianach… Niestety ja też, jak inni, mam w planach zmianę operatora na głównych numerach, które mam od nastu lat!!! Chyba, że ktoś jednak na waszych wyższych szczeblach decyzyjnych się ogarnie… :/

Odpowiedz
Romania
Romania 11:30 08-02-2025

Pani prezes Orange Polska jest Mołdawianka i z żalem musimy patrzrc że w jej ojczyźnie i Rumunii jest dużo lepsza oferta niż w Polsce, wczoraj pojawił się artykuł że Rumunia pod względem siły nabywczej wynagrodzeń wyprzedziła Polskę…

Odpowiedz
Kk
Kk 22:35 09-02-2025

A wystarczyło skrócić czas no limit za 1zł . Było 2 dni, mogliście skrócić do jednego dnia, albo nawet rozwiązać to godzinowo. Wyobraźcie sobie teraz jeden telefon do przychodni, gdzie wiadomo, że jest długi czas oczekiwania i kolejka na linii… Cena smsa to już jakiś obłęd. Gratulacje, zmusiliście mnie do przesiadki na komunikator.

Odpowiedz
Emerytka
Emerytka 11:36 10-02-2025

Celowo to zrobili wiedząc że strasi ludzie niewiele będą w stanie zrobić, tj obrzydliwe.

Odpowiedz
Rob
Rob 17:35 10-02-2025

Czy jak zrealizowałem już 12×400 gb z poprzedniej promocji sprzed ponad roku, i teraz ładuję 35 zł miesięcznie aby podtrzymać no limit i ważność bonusu, to czy mogę teraz aktywować nowe 12×200 gb za 35 zł i dalej dokładać do puli uzbierane go bonusa, czy aktywują nowe 12×200 gb za 35 zł wyzeruję sobie to, co do tej pory uzbierałem?

Odpowiedz
Scroll to Top