Przyznaję, że używam prepaid raczej sporadycznie. Aktualnie mam Orange Free na kartę, z którego korzystam jako z internetu domowego (jestem w trakcie przeprowadzki i jeszcze nie mam światłowodu). Od prepaid zawsze odstraszała mnie wizja licznych taryf, pakietów, promocji i bonusów, które wzajemnie się wykluczały i a czasem z perspektywy laika - dublowały. Dla ludzi, którzy siedzieli w temacie, wszystko to było oczywiste, a dla mnie niczym czarna magia. Dlatego, gdy koledzy z prepaid stwierdzili, że upraszają ofertę byłem naprawdę zadowolony. Krok po kroku, pracowali, by stała się przyjaźniejsza i dostępniejsza dla nowych użytkowników, a jednocześnie nie straciła nic ze swojej elastyczności. Część taryf trafiła do archiwum, wprowadzaliśmy także nowe bonusy, tak by bardziej odpowiadały Waszym potrzebom.
Czasy się zmieniają – prepaid także
Proces trwa, a jednym z jego elementów jest rozpowszechnianie rozwiązań, z których najchętniej korzystanie na inne oferty, gdzie nie były do tej pory dostępne. Jeżeli coś działa dobrze, a Wy chcecie z tego korzystać to naturalnym wydaje mi się, że warto, by każdy mógł to zrobić. To także kwestia elastyczności, która moim zdaniem jest kluczem prepaid. Jego kolejną odsłoną jest wprowadzenie czterech usług - Masz Minuty, Masz SMS, 120 minut do wszystkich komórkowych oraz Bezpiecznego konta w tych taryfach, gdzie nie było do tej pory dostępne. Trzy pierwsze to usługi, które dają dostęp do rozmów i SMS za bardzo przyjemne dla oka kwoty.
Dwie pierwsze dają dostęp do gratisowych minut lub SMS za każdą złotówkę doładowania konta. W pierwszym przypadku chodzi o 1 minutę do wszystkich sieci lub 3 SMS za każdą złotówkę. Aktywacja w każdym z przypadku kosztuję złotówkę, można jej dokonać poprzez kod lub SMS. Więcej o usługach na naszej stronie, a dokładnie pod tym linkiem. Teraz możecie je aktywować we wspomnianym już w teście Orange Free na kartę, a także Yes i Smart
W nazwie usługi „120 minut do wszystkich sieci” zawarte jest wszystko to, co trzeba o niej wiedzieć. Jest to przede wszystkim alternatywa dla wszystkich droższych Ważna jest ona przez 31 dni i kosztuje 9 zł, a można z niej skorzystać zarówno w wersji cyklicznej jak i jednorazowej. Stała się teraz dostępna także w Orange Free na kartę i Yes. Zainteresowanych zapraszam do lektury.
Z kolei większa dostępność usługi Bezpieczne Konto ucieszy wszystkich opiekunów – zarówno tych najmłodszych jak i najstarszych. Pozwala ona monitorować stan konta dziecka i ewentualnie doładować je zdalnie SMS. Obowiązkowy link do usługi tutaj.
Komentarze
@piotrze, widze ze taryfy sie ujednolicają – o moze warto Poprawic rownież POPa z GB Po doładowaniu?
OdpowiedzInni dostają co mam PoP a on sam nie dostaje nic!
A co z innymi ofertami archiwalnymi? Czym poczciwy pop różni sie od one? Moze warto wyprostować i dać ten sam mechanizm w każdej taryfie prepaid?
No i pakiet NOlimit za 35zl miesięcznie – słabo wypada przy konkurencji – przynajmniej o 10zl słabiej niż średnia rynkowa!
King size dla każdego!
A ja bym nawet stwierdził że „uśmiercenie” POPa to dzień który nie powinien mieć miejsca, ale mam nadzieję że Orange jeszcze odnowi tą taryfę 😛
OdpowiedzNadal możesz z Orange POP korzystać, jak każdy klient, który korzystał z niej do tej pory. Nikogo nie przenieśliśmy do innych taryf. Więc dziwią mnie trochę słowa o „uśmierceniu”.
OdpowiedzTo trochę takie ” Odgrzewane kotlety ” ??? Nie lepiej by było wprowadzić internet bez limitu na 30 dni za 10 zł ? Gdzie po wykorzystaniu 20 gb prędkość spadła by do 1 Mb/s , i podobny pakiet na rozmowy .
OdpowiedzRaczej upowszechnienie dobrych i sprawdzonych usług. Po co naprawiać coś co działa? A pakiety GB? Ostatnio sporo transferu dorzuciliśmy do usług z nolimit.
OdpowiedzUważam , że moje propozycje były by prostsze i bardziej atrakcyjne .
Odpowiedz@PAWEŁ, to zakładaj firmę telekomunikacyjną i zakładaj.
OdpowiedzTeraz to bezproblemowe, wirtualnych operatorów masz bez liku. Wystarczy umowa na świadczenie usług w hurcie, system billingowy, marketing i kilka szczegółów 😉 Powinno się udać. A może nie warto się ograniczać i od razu stworzyć operatora infrastrukturalnego.
OdpowiedzA kiedy uproszczenie w temacie sprawdzenia stanu pakietu roamingowego?
OdpowiedzA kiedyś mówiliśmy to samo … ile potrzeba było czasu byście nas usłyszeli…. Brawo Orange na Kartę…
OdpowiedzUsług nie zmienia się z dnia na dzień. To nie kwestia dni, lecz trwających czasem miesiące analiz. Jednak jak widać czytamy ze zrozumieniem co piszecie 🙂
OdpowiedzJestem pełen podziwu dla kogoś kto chce się bawić w prepaida. Owszem dzieci, no może jeszcze osoby starsze. Ale my w sile wieku? Tylko abo w nju mobile. Prosto, łatwo, lekko i przyjemnie. W Polsce i UE.
OdpowiedzEeee… na przykład pablo_ck, albo ja? Czasem prepaid się sprawdza, choćby wtedy gdy zależy nam na elastyczności.
Odpowiedza jest szansa na dodanie usugi mms? czasem sie zdazy wyslac, a ceny macie z kosmosu (zwlaszcza w prownaniu kosztu uslug no-limit).
OdpowiedzNie tylko w prepaid widzę uproszczenia.
OdpowiedzW innych ofertach także.
Przed chwilą żona chciała sobie zamówić tzw „grzybki” w grze Shake&Fidget i niespodzianka.
Wprowadzono usługę zamów z Orange, a ta „fajną” zmianę, czyli zamiast pobierania opłaty ze zgromadzonych środków w mixie, dopisuje opłatę do tegoż rachunku.
Wybaczcie, ale nie sądzę by to właściciel gry przyszedł z propozycją takiej zmiany, a PODEJRZEWAM na podstawie poszlaki (rozwiązanie te spotykane jest u coraz większej ilości dostawców treści- z tego co wiem to RIOT Games też już to posiada jakiś czas) że to Orange bardzo promuje ten sposób rozliczeń.
Wiadomo nie od dziś że Centertelowi zależy na uśmierceniu mixa.
A w ten sposób mix traci swą główną zaletę czyli uniwersalność i możliwość zużycia pozostałej kwoty na usługi typu premium.
Piotrze nie sądzę byś mógł odpowiedzieć na pytanie kto chciał zmian, prawda?
Nie wieżę!:D „super uproszczenie” A tak na poważnie jak macie tak upraszczać to lepiej dajcie sobie spokój. Czym się tu chwalicie? Oferta Orange na kartę jest najmniej atrakcyjna spośród wszystkich obecnych ofert operatorów. Oferta jest stara droga skomplikowana i takie zmiany nic nie dadzą. Krótkie okresy ważności konta wygórowane obecnie ceny powodują że oferta Orange jest słaba.
OdpowiedzNie chcemy robić rewolucji, lecz spokojnie oceniać co działa, co nie działa i wprowadzać zmiany. Jedną z nich jest właśnie stopniowe uproszczenie oferty.
OdpowiedzPiotrze będę niedobry. Mówisz o upraszczaniu ofert. A po co robiono je takimi skomplikowanymi? O tym że ludzie nie chcą pakiecików, terminów, paczek przy ładowaniu w piątek wieczorem przy księżycu bo wtedy dostawało się 8,3 minuty więcej mówiło się od dawna. I nic z tym przez lata całe nie robiono. Wręcz przeciwnie w mojej ocenie. Co oferta to lepsze gwiazdki.
OdpowiedzW pełni się z Tobą zgodzę, podobnie jak z konkluzją – oferta wymaga uproszczenia.
OdpowiedzDokładnie, takie wmawianie nam że super usługi 🙂
OdpowiedzUsługa „120 minut do wszystkich sieci” byłaby super, gdyby zgodnie z nazwą dawała te 120 minut do wszystkich sieci – także tych stacjonarnych! 🙂
Numerów stacjonarnych wciąż jest w Polsce kilka milionów (wielokrotnie więcej niż numerów MVNO razem wziętych), a ludzie nierzadko potrzebują zadzwonić do urzędu, przychodni, szpitala, dużej firmy (np. dostawcy prądu, gazu, wody itd.), dziadka, babci itp. itd. – a wszędzie tam przeważają numery stacjonarne.
Kto jak kto, ale Orange, które jest operatorem zdecydowanej większości numerów stacjonarnych w Polce nie powinien w ten sposób dyskryminować tej czesci rynku telekomunikacyjnego.
I jeszcze odnośnie komentującego o podpisie „Nick”:
OdpowiedzJest tak a uniwersalna zasada – jeśli się o czymś wypowiadasz to powinieneś mieć w tej kwestii wiedzę przynajmniej w stopniu podstawowym! Np. „Krótkie okresy ważności konta…”?! Co za bzdury! W Orange nie trzeba nawet doładowywać konta żeby uzyskać RWK i to za darmo – wystarczy SMS pod darmowy nr i ważność konta zostaje wydłużona o rok.
Słaby to jest twój komentarz – prezentujący się raczej jak „twórczość” klakiera od konkurencji 😉
Przypuszczam że Nick miał na myśli krótkie okresy ważności kont promocyjnych. No cóż, jeśli tak to wypada niestety się w tym przypadku z nim zgodzić. Bonusy generalnie mają krótkie okresy ważności. Ale nie tylko w Orange, choć to żadna pociecha czy tłumaczenie.
OdpowiedzJakiś musi być powód tego, że jest tak nie tylko w Orange 😉
OdpowiedzŁadne mydlenie… Rzeczywistość jest taka, że 120 minut to jakiś żart z dawnej epoki. Rynek ma No-Limit, a Wy ten limit ponownie wprowadzacie. Ok 9,00 zł (niby tanio), ale przynajmniej 300 minut. Nie bardzo rozumiem wprowadzanie usług które zostały wycofane z powodu no-limitów, a jak już wspomniałem przynajmniej te limity podnieść do 300 minut. Tak wiem, usługi nielimitowane dalej są dostępne i każdy ma wybór, ale po co się cofać…?
OdpowiedzNie zgodzę się. Nie każdy potrzebuje no-limit, nie każdego stać by wyłożyć ponad 20 złotych miesięcznie na no-limit. Są klienci, którzy na prepaid wydają kilka złotych, czasem kilkanaście. Albo tacy, którzy korzystają z telefonu sporadycznie. Dla nich także musimy mieć ofertę.
OdpowiedzA tutaj ja poprę Piotra. Mam nju na kartę z której schodzi mi dosłownie kilka złotych miesięcznie. Fakt że żona ma no-limit a w pracy używam służbowego numeru sprawia że swojego numeru używam naprawdę sporadycznie. Używam dual-sima i w drugim slocie siedzi karta netowa, więc ten koszt też odpada.
OdpowiedzAle nie twierdzę, że każdy potrzebuje no-limit, ale próg 120 minut to troszkę śmiesznie wygląda. Na dodatek jak się reaktywuje takie usługi, to warto zwiększyć limit minut.
OdpowiedzTylko, że my jej wcale nie reaktywujemy. Ona cały czas była, tyle tylko, że w innych taryfach.
OdpowiedzRon, w ocenie przydatności pakietów takich jak „120 minut miesięcznie” nie można ograniczać się tylko do swoich własnych potrzeb. Gdy dobrze rozejrzymy się w otoczeniu to dostrzeżemy tam sporo ludzi, którym nie potrzeba no-limitów i mieszczą się z rozmowami w tych 120 minutach. Wbrew pozorom to nie są tylko osoby starsze, ale wśród nich jest sporo młodych ludzi, którzy trzon swojej komunikacji opierają na SMS-ach, komunikatorach internetowych, czy aplikacjach do rozmów (np. Skype). Dla nich te 120 minut miesięcznie to aż za dużo.
OdpowiedzPoza tym nie należy zapominać, że niewykorzystana pula minut w tym pakiecie przechodzi z miesiąca na miesiąc, tak więc w okresie mniej wzmożonej komunikacji telefonicznej można zaoszczędzić minuty, które powiększą dostępną pulę w kolejnym miesiącu.
Problemem pakietu „120 minut do wszystkich sieci” jest to o czym wcześniej pisałem, czyli wbrew mylącej nazwie nie zawiera on minut na numery stacjonarne, a to istotnie pogarsza jego uniwersalność i jest dziwne w przypadku firmy Orange, która jest największym graczem na rynku stacjonarnym w Polsce.
Witam, Panie Piotrze w jednym z poprzednich wpisów na blogu wspomniał Pan o tym, że macie już ,,rozplanowane” inwestycje światłowodowe do pierwszej połowy 2018 roku, czy w tych inwestycjach znajduje się miasto Łomianki. Pozdrawiam
Odpowiedz@Piotr, Czeski T wychodzi z 3G, a pozostawi na bardzo długo 2G i LTE. 🙂
Odpowiedzhttps://www.mobileeurope.co.uk/press-wire/t-mobile-czech-rep-latest-to-signal-end-of-3g-with-2020-switch-off-mooted
Każdy operator ma inny pomysł na rozwój sieci. I dobrze, bez tego ta branża nie byłaby taka ciekawa 😉
OdpowiedzRon – ciekawe, czy ludzie się z tego cieszą… Przecież dużo z nich korzysta z 3G!!! Ps. Ja też!!!
Odpowiedz2G ogarnie każdy FON, a 3G nie każdy posiada 3G i w tym jest różnica. Dlatego łatwiej pozbyć się 3G.
OdpowiedzNie wiem co się stało ale pisałem komentarz i nadal go nie ma 🙁 Pisałem że potrzebujecie rewolucji najlepiej nowej taryfy z prawdziwym no-limitem w tym popularne MMS’y tego brakuje może nawet ta taryfa kosztować więcej od obecnych ale uważam im więcej coś dacie tym lepiej to będzie wyglądało..Wiem bo sam zajmuję się marketingiem 😉
OdpowiedzNajlepsze oferty powinny przypominać obecną w a2 – dobierasz sobie takie pakiety, jakich używasz, bo po kiego komuś „wszystko”, jak z wielu się nie korzysta i NIE skorzysta!
Odpowiedzjaka jest różnica między kartą prepaid a orange free na kartę?
OdpowiedzDziwne pytanie – prepaid to właśnie „na kartę” 😉 A w czym problem? :/
OdpowiedzUKE – w III kw. w przenoszeniu numerów komórkowych – najsłabiej wypadło Orange Polska, które opuściło netto 35,1 tys. Brawo Orange !! Mistrzowie roku. Śpijcie dalej !
OdpowiedzI prawidłowo, że notują spadki i odchodzenie i to się nie zmieni. Jestem anty od miesiąca jak mi zablokowano prepaida na którym miałem ponad 100 zł doładowane, że niby naruszyłem regulamin bo używa prepaid ktoś inny niż rejestracja. Prawdziwi Bogowie w tym Orange, wiedzą więcej niż Ty sam o sobie! dno totalne! prosiłem o odblokowanie albo zwrot środków to złodzieje odrzucają!
Odpowiedz@Pako, nie mamy praktyki by blokować numery w takich sytuacjach. Pozdrawiam
OdpowiedzCzyżby? prepaid jest na firmę, a zablokowano uzasadniając, że jeżeli używa inna osoba to trzeba przerejestrować! mogę numery reklamacji podać. Blokujecie numery i to notorycznie, kilka prepaidów mi zablokowano, a jak pisałem w tej sprawie to odpisujecie, że blokada jest nałożona zgodnie z regulaminem i aby odblokować muszę przerejestrować prepaid! chce chociaż zwrotu środków z kont i mogę Was wyrzucić do kosza jak tak bardzo chcecie
Odpowiedzhttps://zapodaj.net/aaa4a7ac4aa61.png.html
OdpowiedzCo? Dalej twierdzisz, że nie macie takich praktyk? jak się ma Firmę to logiczne, że czasem w delegacje można przekazać komuś prepaida, ale Wasza praktyka blokowania prepaida, który służy do normalnych rozmów i był doładowywany często a Wy zablokowaliście go wraz ze środkami na koncie głównym i pakietami aktywnymi to nie porozumienie! Pisząc do Was, że chociaż proszę zwrócić środki z konta głównego na inny prepaid, to mam odpowiedź od Konsultanta, że Orange to nie instytucja bankowa aby przechowywała środki i je przelewała na prośbę Klienta.
Piotr Domański, czekam na odpowiedź odnośnie problemu z Wami. Chce odblokowania lub zwrotu środków z konta głównego.
Odpowiedz