Odpowiedzialny biznes

Dzień eko-transportu w Orange

Aleksandra Urbańska Aleksandra Urbańska
24 kwietnia 2014
Dzień eko-transportu w Orange

Chcemy być eko. Bycie eko jest na czasie. Segregujemy śmieci, zgniatamy plastikowe butelki, zbieramy zużyte kartony. Ale bycie eko to nie tylko dbanie o swoje „cztery kąty” i śmieci we własnym ogródku.

W Orange Polska zachęcamy wszystkich do korzystania z e-faktur i e-dokumentów, tworzymy ekologiczne aplikacje, namawiamy do utilizacji zużytych telefonów komórkowych oraz stawiamy na eko-transport! Oczywiście ten najbardziej ekologiczny to nasze własne nogi, ale w ten sposób nie zawsze można dotrzeć na miejsce szybko i na czas ;-) Zobaczcie więc relację z Dnia eko-transportu w Orange i nasze sposoby na eko –podróżowanie.

Być zielonym to ciężka sprawa” - śpiewał Kermit z Muppetów. Rzeczywiście, ekologiczny styl życia jest trudniejszy i czasami kosztowny, jednak najważniejsza jest dobra wola i konsekwencja, czyż nie ?!  A Wy ? Podróżujecie eko? Jaki macie sposób na bycie eko?


Oferta

Roaming tańszy o połowę

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
24 kwietnia 2014
Roaming tańszy o połowę

Wprowadzając nowe smart plany informowałem Was, że w cenie abonamentu znajdziecie całkiem pokaźny pakiet minut w roamingu. Nie zapomnieliśmy też, że za granicę wyjeżdżacie z telefonami Orange kartę. Dlatego jeśli macie taryfy: One, POP, Nowe Go, OFnK, Smart i Yes możecie teraz skorzystać z dwóch, nowych usług: Go Europe i Go Wakacje. Obydwie kosztują po 5 zł i obniżają cenę połączeń do Polski aż o połowę. Ważność usługi to 15 dni, czyli idealnie jak na urlop. Usługa Go Europe obejmuje kraje Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Islandia, Liechtenstein i Norwegia) oraz terytoria zależne od krajów UE (Gibraltar, Gujana Francuska, Gwadelupa, Martynika i Reunion). Druga opcja Go Wakacje obejmuje: Chorwację, Włochy, Hiszpanię, Grecję, Bułgarię, Węgry, Turcję, Rumunię, Egipt, Cypr, Maltę, Tunezję, Maroko, Gruzję i Dominikanę. Usługi obniżają ceny połączeń głosowych do Polski na numery stacjonarne i komórkowe we wszystkich sieciach. Nie dotyczy połączeń z numerami specjalnymi, skróconymi oraz o podwyższonej opłacie. Szczegóły znajdziecie tutaj.

cdc0ba1d35dcef75ff89e86db2f26379bdc


Bezpieczeństwo

Zabrakło im… wszystkiego

Michał Rosiak Michał Rosiak
24 kwietnia 2014
Zabrakło im… wszystkiego

Miliardy dolarów zysku, tyleż samo (ale z dwoma cyframi na początku) łącznego kapitału, niemal pół miliarda dolarów rocznego zysku netto, ponad 33 tysiące pracowników - te dane Wyndham Worldwide, holdingu zarządzającego ponad 7 tysiącami hoteli na całym świecie, choć z 2007 roku, i tak robią gigantyczne wrażenie. Wydaje się oczywiste, że od takiej firmy również w dziedzinie cyber-bezpieczeństwa można oczekiwać daleko idącego profesjonalizmu.

Informacja o pozwie amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu (FTC), będącego efektem kontroli po wycieku danych 600 tysięcy klientów, dowodzi jednak czegoś zupełnie innego. Niestety, daję sobie uciąć mały palec u lewej ręki, że jest też dowodem na to, iż multum większych i mniejszych firm wciąż robi wrażenie, jakby uważała, iż cyber-przestępczość nie istnieje.

Treść pozwu zjeżyła mi włosy na głowie, bowiem lekceważenia bezpieczeństwa na tak olbrzymią skalę nie spodziewałbym się nawet w przypadku - z całym szacunkiem - małej firmy o zasięgu osiedlowym. Pobłażliwa polityka dla haseł dostępowych pracowników do sieci korporacyjnej; brak firewalli na styku z internetem (!!!), brak zinwentaryzowanej infrastruktury IT (nie byli w stanie podać fizycznej lokalizacji niektórych urządzeń!), aż wreszcie (tak, da się zrobić coś jeszcze gorszego) przechowywanie danych z kart kredytowych klientów w czystym tekście. Przecież to tak, jakby wydrukowali je na kartkach i wyrzucili przez okno swojej centrali w New Jersey.

Zastanawiam się już przeszło kwadrans, jak to podsumować, ale brakuje mi słów, nadających się do powtórzenia... Czego im zabrakło? Chyba wszystkiego. Tego nie dałoby się zrobić jeszcze gorzej, a przypomnę, że mówimy o olbrzymim holdingu o ogólnoświatowym zasięgu i tyle w tym dobrego, że hoteli z ich portfolio nie ma w naszym kraju. W takiej sytuacji zastanawiam się, czy firma w ogóle miała jednostkę odpowiedzialną za bezpieczeństwo IT? Chociaż w sumie to nawet nie musieli - np. w Orange Polska można wykupić usługi Firewall, IPS, czy monitoring zagrożeń 24/7 w trybie Managed, gdzie Klient nie musi budować u siebie kompetencji bezpieczeństwa, bowiem my wszystko przygotujemy i zarządzimy za niego, jedynie informując o potencjalnych problemach i na zlecenie Klienta podejmując działania.

A czytając o pozwie FTC zastanawiam się, że to chyba dobry pomysł, by firmy, które w efekcie cyber-ataku utraciły dane klientów, podlegały automatycznie szerokiemu i dokładnemu audytowi infrastruktury oraz polityk bezpieczeństwa. Co o tym sądzicie?

Photo of The Great Wall of China by Hao Wei/ Creative Commons Attribution 2.0

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.