Ostatni szkolny dzwonek za nami, świadectwa odebrane, uczniowie i rodzice zaczynają wakacje. Hurrrraaaa… I z tej okazji przygotowaliśmy specjalny prezent dla klientów Orange na kartę. Od dnia 19 do północy 23 czerwca 2019 r. każdy klient w Orange na kartę może włączyć darmowy pakiet 5 GB. Po prostu wyślij SMS-a o treści WAKACJE pod nr 80111. Oczywiście, numer abonenta musi mieć możliwość wykonywania połączeń wychodzących. Włączenie usługi nastąpi automatycznie.
Pakiet 5 GB jest darmowy i ważny do dnia 23.06 do godziny 23:59 lub do jego wcześniejszego wyczerpania. Z promocji można skorzystać tylko raz. Pakiet 5 GB mobilnego dostępu do Internetu i WAP wykorzystaj na wakacjach w Polsce. Regulamin znajdziecie tutaj.
Niedawno wystartowaliśmy też z kampanią „2x więcej internetu”. Podwoiliśmy bonus gigabajtów po każdym doładowaniu w Orange Free na kartę. Dodatkowe gigabajty z promocji „2x więcej internetu” przyznawane są automatycznie, bez potrzeby aktywacji i sumują się ze standardowym bonusem.
Efekt jest taki, że klientom Orange na kartę na pewno nie zabraknie w te wakacje internetu. Dzielcie się wspomnieniami, publikujcie zdjęcia ciekawych miejsc. Miłego i bezpiecznego wypoczynku!
Na ulicach młodzież w białych koszulach, nauczyciele obładowani bombonierkami i naręczami kwiatów. Czyli mamy wakacje! Zapewne oprócz zdobywania szczytów i odkrywania dzikich plaż spędzicie też trochę czasu w sieci. Dlatego przypominamy o kampanii #jestnaswiecej Fundacji Orange, w której wyrażamy sprzeciw wobec hejtu.
Wybrałem najważniejsze zasady, których powinniśmy się trzymać, żeby internet był miejscem tak pięknym, jak moje ulubione łąki w dolinach Beskidu Niskiego.
Zasady kierujemy do młodzieży, ale kto z nas nie czuje się młody? Zaczynamy!
Pierwsze: reaguj
Jeśli widzisz hejt, reaguj. Zgłoś komentarz do administratora, pokaż, że nie zgadzasz się na złe traktowanie innych. Nie bądź w sieci bezczynny, tak jak nie byłbyś bezczynny widząc na ulicy maltretowane dziecko.
Drugie: nie daj się
Postaw granicę. Napisz hejterowi, że jest hejterem. Pokaż, że trzymasz głowę wysoko, że w sieci nie ma miejsca na obelżywe słowa. Zamanifestuj, że #jestnaswiecej – niech przyłączą się do Ciebie inni, którzy nie akceptują chamstwa. A jeśli nie wiesz, jakich użyć słów - możesz użyć naszego gifa z serwisu giphy:
Trzecie: keep calm
Nie daj się sprowokować, odpisuj spokojnie i rzeczowo. Zawsze staraj się o konstruktywną, kulturalną dyskusję. Bądź dostojny jak angielska królowa. Możemy przecież pięknie się różnić.
Czwarte: rozmawiaj
No dobrze, piszesz rzeczowo i sympatycznie, ale i tak ktoś Cię zmieszał z błotem? Zdarza się... Porozmawiaj o tym z bliskimi, nie zamykaj się w sobie. Zobaczysz, że #jestnaswiecej, że niejedna osoba ma już podobne doświadczenia za sobą i będzie dla Ciebie wsparciem.
CZYTAJ TAKŻE: Netykieta. 15 zasad postępowania w sieci
Piąte: broń słabszych
Widzisz, jak obrażają, wyśmiewają innych? Wstaw się za ofiarą, pozytywnie komentuj, okaż jej wsparcie. Nie ważne, jakiej jesteś płci – tutaj jest jedno wyjście. Bądź pozytywnym wojownikiem, jak śpiewał Muniek Staszczyk. Sięgnij do rycerskiego kodeksu i nie bój się chronić tych, którzy mają mniej siły.
Szóste: hejt bez lajków
Nigdy nie szeruj ani nie lajkuj hejtu. Nieważne, czy to komentarz, czy obrazek, który kogoś obraża - nie wzmacniaj jego siły. Nie zasilaj swoim paliwem hejterskiej maszyny. Nawet, jeśli coś w pierwszej chwili wydaje się zabawne, przed kliknięciem "Lubię to" warto się trzy razy zastanowić: czy to nie wyrządzi nikomu krzywdy?
Siódme: przede wszystkim szacunek
Nigdy nie upokarzaj drugiej osoby. Zastanów się, czy miło byłoby Ci przeczytać pod swoim adresem komentarz, który masz ochotę wpisać. Czy powiedziałbyś tak komuś najbliższemu, kogo bardzo cenisz?
[caption id="attachment_18716" align="alignnone" width="750"] #jestnaswiecej szanujących się nawzajem w internecie![/caption]
Ósme: argumenty
Nigdy nie krytykuj kogoś za wygląd, pochodzenie, rodzinę, religię czy orientację. Używaj rzeczowych argumentów. Wytęż głowę i nie oszczędzaj Google’a. Szukaj potwierdzeń w badaniach, liczbach, autorytetach, doświadczeniach, analogiach. Retoryka, czyli sztuka budowania wypowiedzi pełnej mocnych argumentów, ma jakieś 2400 lat. Warto skorzystać z tych doświadczeń :)
Dziewiąte: power off
Masz ochotę napisać komentarz, w którym wylejesz to, co kipi wewnątrz? Lepiej odłóż telefon, odejdź od komputera, ochłoń. Popatrz przez okno, weź trzy głębokie wdechy i przypomnij sobie, że po drugiej stronie siedzi człowiek taki jak Ty.
Dziesiąte: popsułeś – napraw
Zdarza się, że już za późno – że komuś się od nas już dostało, a styl był w negatywnych emocjach nie do przyjęcia. Nie ma co się zamartwiać. Pomyśl o człowieku. Nie bój się skasować komentarza, a ofiarę hejtu – po prostu przeprosić. Nie musi być z patosem! Bądź jak Bart Simpson:
Hejt to poważna sprawa i kilka krótkich porad na pewno nie rozwiąże wszystkich problemów. Jeśli nadal szukasz odpowiedzi na pytanie „jak poradzić sobie z hejtem?” – po prostu kliknij w link. Jeśli potrzebujesz specjalistycznej pomocy, polecam telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116111, czynny codziennie w godzinach 12.00 – 2.00. Jeśli chcesz wyrazić sprzeciw wobec hejtu, dołącz do #jestnaswiecej – ogólnopolskiej akcji pozytywnych wojowników!
Partnerem akcji, który bardzo wsparł przygotowanie treści strony jestnaswiecej.pl jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Honorowym patronatem kampanię objęło Ministerstwo Cyfryzacji.
Komentarze
Szkoda, że nie ma EmiTela (będącego swego czasu w GK), którego co prawda sprzedaliście za niezłą kasę, ale na pewno słupki poszły by wam teraz bardziej w górę 😉
OdpowiedzEmiTel robił całkiem dobrą robotę. Ale cóż zrobić……ktoś to wszystko ogarnia i decyduje co mieć w swoim portfolio a co nie.
OdpowiedzKtoś, kto to ogarnia (zresztą bardzo dobrze) widzi, gdzie przychody dynamicznie rosną, a gdzie nie i w stronę tego pierwszego kieruje swoją uwagę. Taka jest natura prowadzenia biznesu.
OdpowiedzPiotr! Uważasz, że w EmiTelu przychody dynamiczne nie rosną??? Tak mi się wydaje, że nie było Cię jeszcze w GP, jak sprzedawano EmiTela… 😉
OdpowiedzNie śmiałbym tak nawet pomyśleć, ani tym bardziej napisać! Szczególnie patrząc na świetny wynik operacyjny za 2018 roku i jego wzrost w porównaniu z 2017, za który należą się gratulacje Odnosiłem się do obecnej sytuacji, a nie decyzji podjętych w przeszłości 😉 Jeżeli zostałem źle zrozumiany to przepraszam.
OdpowiedzSzkoda, że nie ma EmiTela (będącego swego czasu w GK), którego co prawda sprzedaliście za niezłą kasę, ale na pewno słupki poszły by wam teraz bardziej w górę 😉
OdpowiedzEmiTel robił całkiem dobrą robotę. Ale cóż zrobić……ktoś to wszystko ogarnia i decyduje co mieć w swoim portfolio a co nie.
OdpowiedzKtoś, kto to ogarnia (zresztą bardzo dobrze) widzi, gdzie przychody dynamicznie rosną, a gdzie nie i w stronę tego pierwszego kieruje swoją uwagę. Taka jest natura prowadzenia biznesu.
OdpowiedzPiotr! Uważasz, że w EmiTelu przychody dynamiczne nie rosną??? Tak mi się wydaje, że nie było Cię jeszcze w GP, jak sprzedawano EmiTela… 😉
OdpowiedzNie śmiałbym tak nawet pomyśleć, ani tym bardziej napisać! Szczególnie patrząc na świetny wynik operacyjny za 2018 roku i jego wzrost w porównaniu z 2017, za który należą się gratulacje Odnosiłem się do obecnej sytuacji, a nie decyzji podjętych w przeszłości 😉 Jeżeli zostałem źle zrozumiany to przepraszam.
Odpowiedz