Oferta

Platforma „Live Objects” od Orange Polska – co to jest?

Piotr Domański Piotr Domański
20 lutego 2020
Platforma „Live Objects” od Orange Polska – co to jest?

Pewnie widzieliście komunikat prasowy o pakietach, które pozwalają skorzystać z dobrodziejstw Internetu Rzeczy małym i średnim firmom oraz star-upom. Dużo piszemy tam o Platformie „Live Objects” IoT, usłudze w modelu SaaS, która pozwala zarządzać urządzeniami Internetu Rzeczy. No dobrze, ale czym jest owa platforma Live Objects i do czego służy?

Internet Rzeczy – od czego zacząć?

Internet Rzeczy to bardzo pojemna kategoria, mówiąc jeszcze mniej precyzyjnie – wielki wór, do którego każdy wrzuca to, co mu pasuje. Okazuje się, że żarówki, których kolor można zmienić z poziomu smartfona czy lodówka, która (może w przyszłości) poinformuje, że skończyło się mleko to także może być Internet Rzeczy.

Czy tak jest, nie będę dyskutował, natomiast opowiem, jak w Orange rozumiemy pojęcie Internetu Rzeczy. Składa się na niego kilka elementów, bo przede wszystkim jest to urządzenie, które przesyła dane, a druga rzecz, to łączność, czyli sieć, przez którą dane biegną na serwer. Można wykorzystać do tego światłowód lub sieć komórkową – 2G, 3G, czy LTE-M.

Kolejne elementy są kluczowe dla IoT. Mowa o danych na serwerze, które są przetwarzane, agregowane i mogą być zaprezentowane w przystępnej formie. Dzięki temu, gdy spłyną informacje z 1000 liczników energii elektrycznej można ocenić, np. które urządzenia w linii produkcyjnej są nieefektywne energetycznie. Jako ostatnią wymienię równie ważną automatyzację działania w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia, np. jeżeli urządzenie we wspomnianej wcześniej linii fabrycznej przestaje pracować. Wtedy SMS natychmiast trafia do zespołu technicznego, który może ruszyć do naprawy. Orange zapewnia wsparcie od początku do końca, lecz sama platforma Live Objects IoT to przede wszystkim dwa ostatnie punkty.

Live Objects IoT – jakie możliwości daje?

Zacznę od schematu. Poniżej widzicie urządzenie – licznik z nakładką, który pozwala na transfer danych. Trafia na serwery, gdzie dane są agregowane i mogą być obrabiane, a następnie prezentują się w przygotowanych wcześniej dla konkretnego rozwiązania (w tym przypadku systemu Smart Water) dashboardach.

Platforma Live Objects - schemat działania

Tak samo może wyglądać to dla każdej innej usługi – mierzenia zużycia energii elektrycznej, temperatury, zarządzania światłami ulicznymi, rowerami miejskimi. Generalna zasada wszędzie jest taka sama. Z perspektywy klienta może to wyglądać mniej więcej tak jak poniżej.

Platforma Live Objects - wygląd platformy

W przypadku Live Object bardzo ważne jest to, że informacje otrzymacie w postaci linków, a mówiąc bardziej technicznym językiem – są udostępniane jako zasób sieci. Możecie je następnie przetwarzać i zaprezentować w sposób, który uznacie za najlepszy. Pozwala to w bardzo łatwy sposób integrować informacje z sieci z aplikacjami, poszerzając ich funkcje. Możecie wykorzystać m.in. języki kodowania takie jak Python, czy Java, by te dane przełożyć na Wasze aplikacje, czy zaprezentować graficznie. Możecie je także przesłać do innych usług chmurowych jak np.: Azure. Zapewnia to możliwość integracji różnorodnych, usług i produktów, a także budowy swoich własnych rozwiązań w oparciu o platformę. Nic nie stoi na przeszkodzie, by po kupieniu dostępu do niej i wyborze, z pomocą Orange, urządzeń do transmisji, zacząć samodzielnie świadczyć usługi IoT innym firmom, a nie tylko korzystać z nich samodzielnie.

Pamiętajcie, że możemy także pomóc w doborze urządzeń komunikacyjnych, które umożliwią Wam korzystanie z rozwiązań IoT.

Od SaaSa do Lasa!

Live Objects to platforma SaaS czyli Software as a Service. Oznacza to, że decydując się na korzystanie z niej otrzymujecie dostęp do gotowego oprogramowania, które możecie obsługiwać z dowolnego miejsca na świecie. No, może poza amazońską dżunglą i syberyjską tajgą. To najbardziej zaawansowany rodzaj usług chmurowych, dlatego nie musicie się martwić o dostępność usługi (99,9% czasu są one dostępne), ani o moc maszyn wirtualnych, ich pamięć czy lokalizację.

Co bardzo ważne zadbamy też o bezpieczeństwo Waszych danych i informacji znajdujących się na naszych serwerach. Dane są zaszyfrowane, serwery chronione na przed atakami DDoS, logi i ich integralność kontrolowane i nawet, gdy pół Polski straci dostęp do prądu, będą one działać. Nie wspominając już o takich rzeczach jak wsparcie techniczne i organizacyjne 24/7, regularne audyty, ISO itp. itd.

Do czego można zastosować platformę Live Objects IoT od Orange?

Było dużo teorii, jednak teraz czas na praktykę. W jakich firmach takie rozwiązanie może się przydać? Weźmy na początek, na warsztat sieć siłowni, o której pisaliśmy jakiś czas temu, gdzie działa inteligentny system zużycia prądu. Możliwość opomiarowania wielu urządzeń jednocześnie i zbierania z nich danych w czasie rzeczywistym, a następnie analiza informacji pozwala lepiej zarządzać zużyciem energii i optymalizować ich działanie. Raportowanie danych może odbywać się na samej platformie Live Objects, lub w postaci API być wykorzystywane przez inne narzędzie. Decyzje o tym, które urządzenia powinny być włączone i kiedy lepiej można podejmować znając dokładne zużycie, a nie tylko dane, które firma otrzymuje co miesiąc razem z rachunkiem.

Ciekawym rozwiązaniem jest montaż modułów komunikacyjnych wewnątrz kontenerów transportowych. Pozwala to mierzyć temperaturę i wilgotność we wnętrzu i ustalić dokładną lokalizację, a następnie przesyłać informacje do systemu monitorującego. Live Objects może zajmować się agregacją, a później prezentować odpowiednie dane. W razie kłopotów, na przykład nagłego podniesienia się temperatury w kontenerze, system może poinformować o tym odpowiedni zespół techniczny.

W oparciu o Live Objects może powstać także miejski system monitoringu powietrza. Dane z mierników mogą być przesyłane na platformę, a następnie analizowane. Do mieszkańców mogą trafiać w postaci aplikacji, która „zaciąga” dane z Live Objects w formie API.

Internet Rzeczy warto robić wspólnie z Orange

Jak pewnie pamiętacie w Orange działa 1,5 mln kart SIM służących do komunikacji Machine to Machine (M2M), około 40% całego krajowego rynku. Mniej więcej rok temu pokusiliśmy się na przygotowanie dużego podsumowania tego, gdzie i jak działają nasze rozwiązania IoT i dostarczone przez nas karty SIM M2M. Orange zapewnił także pierwsze rozwiązanie bazujące na najnowszej technologii LTE-M.


Sieć

5G w radiu z ekspertką Orange Polska

Piotr Domański Piotr Domański
19 lutego 2020
5G w radiu z ekspertką Orange Polska

Postanowiliśmy, że na blogu będziemy zbierać najciekawsze publikacje i wypowiedzi o 5G. O sieci mobilnej kolejnej generacji było sporo w sobotniej audycji „Człowiek 2.0” na antenie TOK FM. Gośćmi Jana Stradowskiego byli Justyna Adamczewska, dyrektor rozwoju operacyjnego techniki w Orange Polska oraz dr Szymon Wierciński, ekspert nowych technologii z Akademii Leona Koźmińskiego.

Posłuchaj audycji "Co przyniesie sieć 5G?"

5G – ewolucyjna zmiana za którą stoimy my wszyscy

Gdy dobrze wsłuchamy się audycję okazuje się, że 5G nie tyle jest jakąś rewolucyjną zmianą, lecz ewolucyjnym następstwem rozwoju istniejącej technologii i tego jak z nich korzystamy. Temat ten jest często poruszany w kontekście ewolucyjnych zmian technologicznych – częstotliwości do 5G były wykorzystywane już wcześniej, a urządzenia są sprawniejsze, bo projektując je mieliśmy dostęp do nowszych technologii, a nie dlatego że zaszła w nich jakaś rewolucyjna przemiana.  Jego drugi aspekt pozostaje jednak na uboczu.

Pozwolę sobie zatem na dygresję.

Wraz z rozwojem internetu zaczęliśmy z niego korzystać nie tylko przy komputerze stacjonarnym, łączącym się kablem, lecz także na urządzeniach przenośnych – telefonach komórkowych. Pierwsze, najbardziej podstawowe rozwiązania bazowały na sieci 2G, później zostały rozwinięte w sieci 3G, a równolegle z nią pojawiły się pierwsze smartfony z prawdziwego zdarzenia. Wraz z coraz szybszymi łączami wynaleźliśmy nowe formy korzystania z zasobów sieci – to już nie statyczne strony,  lecz wideo, audio i zdjęcia. I bardzo lubimy korzystać z nich w komórkach. Tymczasem potrzebują one dużo szybszego łącza i dużo bardziej obciążają sieć mobilną, która obecnie powoli dochodzi do granic swoich możliwości. By te możliwości poszerzyć potrzebne jest 5G. To właśnie potrzeba wszystkich nas stoją za rozwojem technologii, gdyby nie była ona potrzebna jej wdrażanie i idące za nią wydatki nie byłoby sensowne.

Czy wiemy jaką rewolucję przyniesie 5G?

Arcyciekawym wątkiem związanym z 5G, a poruszonym w audycji jest to, że nie do końca wiemy jakie zmiany przyniesie w przyszłości ta technologia. Za kilka lat może pojawić się start-up lub firma technologiczna z pomysłem „nie z tej ziemi” na wykorzystanie możliwości jakie przyniesie 5G. W nagraniu usłyszycie, że chodzi tu przede wszystkim o te możliwości, które pojawią się nieco później – bardzo niskie opóźnienia oraz komunikację między autonomicznymi urządzeniami. Ten pomysł może sprawić, że cała gospodarka zacznie działać inaczej, pojawią się urządzenia, które zastąpią smartfony, smartwatche i tablety lub  pojawi się nowa kategoria usług, których nie potrafimy sobie jeszcze wyobrazić. Nawiasem mówiąc Orange także wspiera start-upy, które chcą budować rozwiązania bazujące na sieci 5G, zapraszając je do międzynarodowej inicjatywy 5G Challenge.

Tu dochodzimy do ostatniej, lecz bardzo istotnego moim zdaniem wątku audycji – każda technologia, także 5G nie może być rozpatrywana przez pryzmat dobra czy zła. Dobre lub złe może być to, co z nią zrobimy i kto na niej skorzysta. Ten temat można eksplorować dużo szerzej, dlatego zapraszam, gdy już przesłuchacie audycji do lektury komentarza Konrada Ciesiołkiewicza, którego komentarz „5G - społeczny sens technologii” znajdziecie na stronie Rzeczpospolitej.

Komentarze

jaaa
jaaa 12:43 02-02-2025

Dają jakieś bonusy GB niby za darmo, ale najpierw zapłać. Zmienili pakiety od 3 lutego 2023 roku, więc niech się Orange udusi tymi GB-ajtami. Wykorzystam to co mam na koncie z karty i żegnam Orange po 26 latach. Niech się duszą sobą jak nie potrafią znaleźć pomysłu na swoje funkcjonowanie.

Odpowiedz
js
js 00:11 03-02-2025

Liczbę GB a nie ilość…

Odpowiedz
Wojtek Jabczyński
Wojtek Jabczyński 06:47 03-02-2025

Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawione.

Odpowiedz
grzegorz
grzegorz 11:48 03-02-2025

panie Wojtku prosze odpisywac na maile ,jako akcjonariusz i wieloletni klient czuje sie fatalnie ze w tak „brzydki” sposob potraktowaliscie klientow ,mogliscie zostawic rozmowy za 1 pln korygujac cene do 1,50 max 2 nie wyciagacie wnisokow,wierze ze dywidenda za 2024 bedzie przynajmniej 55-60 groszy ,zastanowcie sie raz jeszcze nad modyyfikacja bo cofnelismy sie o dwie dekady!!!

Odpowiedz
marek
marek 12:29 03-02-2025

W tym tygodniu przenoszę numer do innej sieci za 9 zł miesięcznie (na kartę) gdzie mam po 300 minut do sieci komórkowych i stacjonarnych oraz 300 smsów plus 1GB w skali miesiąca. Mnie to zupełnie wystarcza, z pewnością tego nie wykorzystam. Więc żegnam również, zaczynałem od Idei w 1999 roku, ale przesadziliście zmianami od 3 lutego 2025 r.

Odpowiedz
Michal
Michal 14:29 03-02-2025

Dlaczego nie widzę takiej opcji w aplikacji mój Orange ? Tj tej ekstra paczki ?

Odpowiedz
Olgunia
Olgunia 15:19 03-02-2025

Czy GB są również przyznawane dla numeru komórkowego w Orange Love?

Odpowiedz
Pawel
Pawel 16:33 03-02-2025

Masakra mam nr 3 zaczynaliśmy od idei to co się teraz odwala to masakra szczerze w sobotę przenoszę 3 nr do plusa Orange zeszło na psy

Odpowiedz
Akcjonariusz
Akcjonariusz 16:34 03-02-2025

To nie jest PRZESADA tj ZAGŁADA widac ze chca sie sie pozbyc „karciarzy” skonczy sie tak jak z podwyzkami akcyzy!!!

Odpowiedz
Max
Max 16:56 03-02-2025

Skoro nie potraficie uszanować wieloletnich klientów to czas się pożegnać, też przechodzę do innej sieci pa pa Orange.

Odpowiedz
Klient
Klient 17:11 03-02-2025

Orange wszystkich ma za idiotów , jedną ręką dają , a drugą ręką ZABIERAJĄ !

Odpowiedz
Nick
Nick 17:38 03-02-2025

Ostatnio nawet pojawiły się problemy z doładowaniami. Pieniądze schodzą z konta a Orange akceptuje po wielu godzinach. Jakość żadna. Do tego duże problemy z internetem. Z jednej strony dają mi 100GB a zwykła strona się nie ładuje. Oby wszyscy odeszli

Odpowiedz
Beata Giska
Beata Giska 17:52 03-02-2025

W razie jakiś problemów, nieprawidłowości czy jak nie mogą Państwo czegoś znaleźć – proszę zgłosić się na infolinię czy na czacie, bo konsultanci muszą zweryfikować Wasz numer, sprawę itp. A my nie mamy wglądu w Wasze apki 😉

Odpowiedz
Dead Orange
Dead Orange 18:02 03-02-2025

Ja tak samo wyłączyli pakiety krótkoterminowe to za darmo w sieci to niech się wypchaja

Odpowiedz
Tom
Tom 18:37 03-02-2025

Nie radzę Plusa… Zasięg beznadziejny. Wyjeżdżasz z dużego miasta i masz 3G w Plusie. No ale ta magia ceny…

Odpowiedz
blue2002
blue2002 20:14 03-02-2025

Pakiety zostały wyłączone, ale jeszcze dzisiaj rano na stronie był stary regulamin, wg którego powinno to być możliwe. Regulamin został zmieniony w ciągu dnia (a powinien być zmieniony z wyprzedzeniem). Zgłosiłem reklamację, która daje podstawy pchnąć to dalej.

Odpowiedz
blue2002
blue2002 20:18 03-02-2025

Przy okazji zgłaszania reklamacji radzę od razu żądać numer, bo pierwszej reklamacji konsultant wcale nie wprowadził w system, pomimo potwierdzenia że ją wprowadził (na poważnie taka sytuacja miała miejsce – mam zapis tej rozmowy).

I w tym wszystkim nie chodzi o to, że oferta na pakiety zniknęła. Na prawdę było to takie trudne powiadomić wszystkich sms’em, że np. za miesiąc będą zmiany?

Odpowiedz
emitelek
emitelek 22:02 03-02-2025

Beata Giska
„Lutowe promocje w Orange na kartę” – dobry żart… Zabraliście kultową no-limit za 1zł – za to mamy wam przyklasnąć??? 😛

Odpowiedz
Tomasz
Tomasz 01:13 04-02-2025

Mam kilkanaście numerów w Orange, brakuje możliwości aktywacji esim z panelu mój Orange. Można zmienić na innego operatora ale ja wolę mieć zasięg niż oszczędzić 2 zl

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 07:11 04-02-2025

To co Orange zrobiło z pakietami krótkoterminowymi jest nie do przyjęcia. Myślę, że Orange w ten sposób pozbywa się dużej części klientów.

Odpowiedz
Klient
Klient 08:05 04-02-2025

Beata Giska – nie kompromituj się , na nic więcej ciebie nie stać ?

Odpowiedz
Siwy57
Siwy57 08:33 04-02-2025

Jakie promocje z 25 pln na 31 pln,to promocja,czy na siłę chcecie się pozbyć klienta? Po co mi te 1000giga ?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 08:53 04-02-2025

Ja mam dzięki tym bonusom 7 TB Koszt 35zł miesięcznie darmowe rozmowy do wszystkich uważam że nie ma na co narzekać.super

Odpowiedz
Samobój
Samobój 10:27 04-02-2025

strzeliliscie sobie w kolano lub jak kto woli Samobója zmieniajac bardzo mocno oferte w Orange Free

Odpowiedz
pożegnanie z orange, byłem z wami od 2001
pożegnanie z orange, byłem z wami od 2001 10:45 04-02-2025

ceny NOWYCH pakietów są bardzo nie korzystne taniej przejść do innej sieci, żegnam

Odpowiedz
asdfa234
asdfa234 11:51 04-02-2025

Zniknął pakiet Bez limitu SMSy i rozmowy za 1zł na 1 dzień, teraz najkrótszy pakiet to za 10zł na 7 dni, czyli nie dość, że jest dużo drożej, to jeszcze muszę kupić na 7 dni nawet jeśli nie korzystam.
Koniec tego. Numer już przeniesiony do innej sieci.

Odpowiedz
Pani Beato Giska
Pani Beato Giska 11:58 04-02-2025

widzi Pani komentarze i zero reakacji czy tak sie postepuje z klientami ? Przeciez klamiecie i manipulujecie ze jakas USTAWA was do tego zmusila tj tani trick dla Naiwnych,pan rzecznik tez jest „slepy” czy nie lubi niewygodnych pytan ??? jesli tak to trzeba podac sie do dymisjii?!

Odpowiedz
463454357
463454357 12:18 04-02-2025

79gr za SMS chyba wam cegłówka na łeb spadła, niemiło było i na szczęście się skończyło, z satysfakcją żegnam najbardziej zakłamaną złodziejską antykonsumencką sieć w Polsce

Odpowiedz
Emeryt
Emeryt 12:53 04-02-2025

Starsze osoby nie potrzebują NL i full GB maja telefon tylko do odbierania od dzieci.Taki pakiet na 1 dzień przedłużał konto.

Odpowiedz
Robert
Robert 13:02 04-02-2025

Bardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.

Odpowiedz
Robert
Robert 13:09 04-02-2025

Bardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.

Odpowiedz
moldowa
moldowa 13:54 04-02-2025

chytry dwa razy traci oni mysla ze ludzie przejda na abonament to „zlodziejstwo w bialy dzin”

Odpowiedz
Asia
Asia 15:02 04-02-2025

A gdzie to ? Może też skorzystam😁

Odpowiedz
maciora
maciora 16:50 04-02-2025

Po 15 latach,żegnam:(

Odpowiedz
Jackson
Jackson 16:52 04-02-2025

Fakt jest taki że blog płonie w negatywnych komentarzach typu,, przenoszę nr po 30 latach do innej sieci,, po złych wiadomościach o podwyżkach, a prawda jest taka że może kilka osób max tak robi. Oczywiście nie jestem zadowolony ze zmian w ofercie na kartę ale taki wpisy Orange ma gdzieś, i dopóki nie spadnie drastycznie im użytkownikow na kartę. Niestety inni operatorzy też podnoszą ceny.

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 17:42 04-02-2025

Drodzy,o zmianach cenowych,taryfowych mówiliśmy wcześniej,dostawaliście też o tym SMS-y.Są to decyzje biznesowe(nie twórców bloga),dostosowanie się do rynku, konkurencji.Nadal mamy najbogatsze portoflio unlimited.Jako jedyni oferujemy wersje jednorazowe i cykliczne,mamy opcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne.Stale dajemy promocje,bonusy,a jeśli jest zmiana-staramy się dawać i coś więcej.

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 17:54 04-02-2025

Dziękujemy za opinie,uwierzcie, że przekazujemy je dalej. Zobaczcie też ile jest promocji,bonusów itp. specjalnie w OnK.Mimo chęci nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich,a i jak wszyscy operatorzy – czasem zmieniamy usługi,promocje się kończą,by weszły nowe.Prosimy o kulturalne komentarze. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie, nie wchodzimy w kłótnie słowne i nie akceptujemy hejtu.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 20:00 04-02-2025

Taka promocja,że zachęcacie do doładowania przez aplikację i umywacie ręce jak mieliście w zeszłym tygodniu awarię zrzucając winę na pośrednika. Od tygodnia czekam na jakąkolwiek informacje w sprawie zwrotu na konto bądź doładowanie i nic. Także gratuluję i zaczynam rozglądać się u konkurencji.

Odpowiedz
Argument
Argument 20:26 04-02-2025

Proszę Pani proszę odróżnić krytykę od hejtu bo mam wrażenie że jext ono nadużywane nic ciekawego nie wprowadziliście, nie chodzi o kłótnie tylko brak argumentów z waszej strony, dyplomacja to nie jest wasza najsilniejszą strona!

Odpowiedz
Tormentor
Tormentor 21:16 04-02-2025

Ja również po ostatnich zmianach przenoszę wszystkie numery, a mam je od czasu Idei.

Odpowiedz
Zniesmaczona
Zniesmaczona 21:51 04-02-2025

Wróćcie do oferty 1 PLN z waloryzacja ceny do 1,50 lub delikatnie wyżej i dlaczego cofnęliśmy się obok 20 lat i za rozmowy w sieci musimy płacić?

Odpowiedz
NickName
NickName 23:51 04-02-2025

Rozmowy Bez Limitu za 1,3… to było to co wyróżniało was i dawało prawdziwą jakość. Szczególnie opcja za 1zł. Jeśli myślicie że klienci dla których taka usługa jest ważna ucieszą się z dodatkowych GBajtów, to zdecydowanie menedżment za dużo zarabia i odkeił się od rzeczywistości. Przy okazji widzę, że bonusy GB z doładowań to już tylko przez internet. Czas na zmiany.

Odpowiedz
Pomarańczowy TRUMpCH
Pomarańczowy TRUMpCH 07:54 05-02-2025

Właśnie zróbcie waloryzację cenowa pakietów 1,3,5 zł. Ten pakiet na 7 dni za 10 złotych jest nieakceptowalny. Piszę Pani że propozycje są przekazywane na szczeble wyższe i coś z tego wynika?

Odpowiedz
Bonus
Bonus 10:53 05-02-2025

Dobra dziś pierwsza środa miesiąca co dajecie dla karciarzy? Mam nadzieję że nie jakaś cyber tarcza..

Odpowiedz
Tomek
Tomek 10:55 05-02-2025

Ponad 20 lat w Orange. Kilka numerów w rodzinie. Ceny rozmów i SMS to tragedia. Usunięcie no limit za 1zł, wzrost cen pakietów – czas się pożegnać po wykorzystaniu obecnych no limitów.

Odpowiedz
marek
marek 10:56 05-02-2025

Jak mówiłem tak zrobiłem, już złozyłem dyspozycje przeniesienia trzech numerów do innej sieci po 26 latach. Więc już mnie nie interesujecie. Możecie dalej podnosić ceny i robić z ludzi idiotów promocjami na miliony GB.

Odpowiedz
Wednesday
Wednesday 11:47 05-02-2025

ochrona peselu na 2 miesiace free, powinni zrobic jak dla klientow Abonamentowych w „kazda srode” dla mnie to DYSKRIMINACJA zglosze do UOKiK

Odpowiedz
eeeeeeeeee
eeeeeeeeee 18:30 05-02-2025

PESEL można zastrzec w aplikacjach rządowych, nie potrzeba płacić 12 zł Orange 🙂

Odpowiedz
Chisinau
Chisinau 18:56 05-02-2025

Ciekawostka prezes Orange Polska jest pani z Mołdawii, mają taką zasadę od wielu lat że się zmieniają w trójkącie( bez głupich skojarzeń)Polska Mołdawia Rumunia
https://biuroprasowe.orange.pl/informacje-prasowe/zmiany-w-kierownictwie-orange-polska-od-1-wrzesnia/

Odpowiedz
pipipi
pipipi 16:31 06-02-2025

PI PI PI PIIIIIIIIIIIIIIIIIII………….. connection off

Odpowiedz
oszczedny
oszczedny 20:50 06-02-2025

Jak się tylko skończy ten wypizd na dworze to pakuję babcię do samochodu i przeniesiemy numery do innej małej sieci, w której jest 3 krotnie taniej. W dzisiejszych czasach zaczyna się robić odwrotnie tzn tylko nowy klient jest szanowany.

Odpowiedz
Kuba
Kuba 21:11 06-02-2025

Jak włączyć usługę z 3600GB za 40zl?

Odpowiedz
Sławomir
Sławomir 09:25 07-02-2025

To jest jakiś żart z likwidacją oferty no limit za 1zł na 1 dzień.Chyba Orange chce pozbyć się jak najwięcej klientów.

Odpowiedz
smalecOWNIK
smalecOWNIK 14:21 07-02-2025

Pani Beata Giska zaniemowila,ciekawe czy sama wymysla takie Suchary czy ktos ja „naprowadza”? Nie jest to Hejt tylko proste pytanie!

Odpowiedz
Pani Beato Giska
Pani Beato Giska 14:32 07-02-2025

juz sie pozbywaja,oni sie skuppiaja na wysoko marzowych tzw Konwergentnych ktorzy maja kilka uslug

Odpowiedz
emitelek
emitelek 22:24 07-02-2025

No cóż… Bardzo przykro czyta się powyższe komentarze, które jednak pokazują niesmak po wprowadzonych przez orange zmianach… Niestety ja też, jak inni, mam w planach zmianę operatora na głównych numerach, które mam od nastu lat!!! Chyba, że ktoś jednak na waszych wyższych szczeblach decyzyjnych się ogarnie… :/

Odpowiedz
Romania
Romania 11:30 08-02-2025

Pani prezes Orange Polska jest Mołdawianka i z żalem musimy patrzrc że w jej ojczyźnie i Rumunii jest dużo lepsza oferta niż w Polsce, wczoraj pojawił się artykuł że Rumunia pod względem siły nabywczej wynagrodzeń wyprzedziła Polskę…

Odpowiedz
Kk
Kk 22:35 09-02-2025

A wystarczyło skrócić czas no limit za 1zł . Było 2 dni, mogliście skrócić do jednego dnia, albo nawet rozwiązać to godzinowo. Wyobraźcie sobie teraz jeden telefon do przychodni, gdzie wiadomo, że jest długi czas oczekiwania i kolejka na linii… Cena smsa to już jakiś obłęd. Gratulacje, zmusiliście mnie do przesiadki na komunikator.

Odpowiedz
Emerytka
Emerytka 11:36 10-02-2025

Celowo to zrobili wiedząc że strasi ludzie niewiele będą w stanie zrobić, tj obrzydliwe.

Odpowiedz
Rob
Rob 17:35 10-02-2025

Czy jak zrealizowałem już 12×400 gb z poprzedniej promocji sprzed ponad roku, i teraz ładuję 35 zł miesięcznie aby podtrzymać no limit i ważność bonusu, to czy mogę teraz aktywować nowe 12×200 gb za 35 zł i dalej dokładać do puli uzbierane go bonusa, czy aktywują nowe 12×200 gb za 35 zł wyzeruję sobie to, co do tej pory uzbierałem?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Domowe Zasady Ekranowe

Monika Kulik Monika Kulik
19 lutego 2020
Domowe Zasady Ekranowe

Czy w Waszej rodzinie obowiązują zasady? Z pewnością tak. Mówimy dzieciom, żeby nie rozmawiały z nieznajomymi, sprzątały swój pokój, odrabiały lekcje zaraz po powrocie ze szkoły. Ustalamy, że równo dzielimy się obowiązkami, dotrzymujemy danych obietnic czy wspólnie zasiadamy do posiłku. Każda rodzina mniej lub bardziej świadomie wypracowuje sobie takie zasady.

Ale czy myślimy o podobnych regułach związanych z nowymi technologiami w rodzinie? Jeśli nie, warto o to zadbać i ustalić wspólnie z dziećmi kilka zasad korzystania z mediów cyfrowych. Kiedy dajemy dziecku pierwsze urządzenia i na jak długo, jak i kiedy możemy korzystać z sieci, a kiedy nie – np. podczas posiłku, przed snem. Czy sprawdzamy pracowniczą skrzynkę mailową podczas weekendu czy wakacji? Warto o tym pomyśleć, a pomogą Wam w tym Domowe Zasady Ekranowe - zestaw praktycznych porad dotyczących korzystania z urządzeń ekranowych w domu. Kampanię pod tym tytułem rozpoczęła właśnie Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, a jej partnerem jest Fundacja Orange.

Co mówią badania?

Raport Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę „Problematyczne używanie internetu przez młodzież” pokazuje, że dzieci coraz częściej mają problem z nadużywaniem internetu, a skala tego zjawiska stopniowo rośnie. Badania „EU Kids Online”, „Nastolatki 3.0” pokazują, że coraz więcej nastolatków identyfikuje u siebie co najmniej jeden z objawów nadużywania sieci - korzystanie z internetu dłużej niż planowaliśmy, odczuwanie poirytowania, gdy internet nie działa lub gdy nie ma do niego dostępu. By móc korzystać z internetu, młodzież rezygnuje z obowiązków szkolnych, zajęć pozaszkolnych, spotkań ze znajomymi albo ze snu czy posiłku i okłamuje w tym celu rodziców. Natomiast Raport „Młodzi Cyfrowi. Nowe technologie. relacje. Dobrostan” Fundacji Dbam o Mój Zasięg pokazuje, że nastolatki są cały czas on-line, sięgają po smartfon kilkadziesiąt razy dziennie, używają go przed zaśnięciem i tuż po obudzeniu, a czasami w nocy. 20% badanych uzyskało wysokie wskaźniki na skali fonoholizmu, a kolejne 20% wysokie.

Gdzie są rodzice?

Co czwarty badany nastolatek (25%) deklaruje, że jego rodzice nie rozmawiają z nim o bezpieczeństwie online, a 23% przyznaje, że ich rodzice nie interesują się i nie pytają, co robią w sieci. Oznacza to, że rodzice często nie wiedzą, co ich dzieci oglądają w internecie i z kim się kontaktują. Często ograniczają się do pytania, w jaka grę, ale już nie pytają na czym polegają zasady tej gry, z jakim bohaterem identyfikuje się jego dziecko, w jakich portalach społecznościowych ma konto i do jakich grup należy.

A korzystanie z mediów zaczyna się wcześniej, kiedy to rodzice dają dziecku do ręki pierwsze urządzenie. Kilka lat temu Fundacja Orange przeprowadziła badania, które pokazały, że już 20% dzieci do 2. roku życia dostaje do ręki urządzenie ekranowe. Smartfon czy tablet staję się cyfrową nianią, która „pomaga” rodzicom w opiece nad dzieckiem, aż staje się codziennym towarzyszem zabaw i innych aktywności.

Co zrobić?

Zachęcamy do tworzenia Domowych Zasad Ekranowych i podpisania w rodzinie umowy potwierdzającej te zasady. Więcej porad dla rodziców znajdziecie na rodzice.fdds.pl oraz na orange.pl/razemwsieci. Już dziś Fundacja Orange zaprasza także szkoły z całej Polski do udziału w naszym programie MegaMisja, w którym już 27 tys. uczniów klas 1-3 z 960 szkół w całej Polsce poznało zdrowe nawyki używania cyfrowych mediów. Udział w programie jest darmowy, oferujemy szkolenia dla nauczycieli, wsparcie merytoryczne i nagrody dla szkół. 16 kwietnia 2020 ruszy nabór placówek do 5.edycji.

Plakat kampanii Domowe zasady ekranowe - rodzice na brzegu otworu, który ma kształt dużego telefonu, a dziecko samo bawi się ma dnie otworu aplikacjami telefonicznymi

Komentarze

Ignacy
Ignacy 12:57 04-01-2025

Pani Kingo, czy to prawda, że współpracujecie z T-Mobile w ramach NetWorks! i klienci Orange mogą łączyć się ze stacjami T-Mobile Polska?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 08:56 07-01-2025

    Prawda 🙂 Sieć mobilna jest współdzielona, a więc klienci obu operatorów mogą łączyć się ze stacjami zarówno Orange, jak i T-Mobile. Dotyczy to większości infrastruktury.

    Odpowiedz
Scroll to Top