
Pewnie widzieliście komunikat prasowy o pakietach, które pozwalają skorzystać z dobrodziejstw Internetu Rzeczy małym i średnim firmom oraz star-upom. Dużo piszemy tam o Platformie „Live Objects” IoT, usłudze w modelu SaaS, która pozwala zarządzać urządzeniami Internetu Rzeczy. No dobrze, ale czym jest owa platforma Live Objects i do czego służy?
Internet Rzeczy – od czego zacząć?
Internet Rzeczy to bardzo pojemna kategoria, mówiąc jeszcze mniej precyzyjnie – wielki wór, do którego każdy wrzuca to, co mu pasuje. Okazuje się, że żarówki, których kolor można zmienić z poziomu smartfona czy lodówka, która (może w przyszłości) poinformuje, że skończyło się mleko to także może być Internet Rzeczy.
Czy tak jest, nie będę dyskutował, natomiast opowiem, jak w Orange rozumiemy pojęcie Internetu Rzeczy. Składa się na niego kilka elementów, bo przede wszystkim jest to urządzenie, które przesyła dane, a druga rzecz, to łączność, czyli sieć, przez którą dane biegną na serwer. Można wykorzystać do tego światłowód lub sieć komórkową – 2G, 3G, czy LTE-M.
Kolejne elementy są kluczowe dla IoT. Mowa o danych na serwerze, które są przetwarzane, agregowane i mogą być zaprezentowane w przystępnej formie. Dzięki temu, gdy spłyną informacje z 1000 liczników energii elektrycznej można ocenić, np. które urządzenia w linii produkcyjnej są nieefektywne energetycznie. Jako ostatnią wymienię równie ważną automatyzację działania w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia, np. jeżeli urządzenie we wspomnianej wcześniej linii fabrycznej przestaje pracować. Wtedy SMS natychmiast trafia do zespołu technicznego, który może ruszyć do naprawy. Orange zapewnia wsparcie od początku do końca, lecz sama platforma Live Objects IoT to przede wszystkim dwa ostatnie punkty.
Live Objects IoT – jakie możliwości daje?
Zacznę od schematu. Poniżej widzicie urządzenie – licznik z nakładką, który pozwala na transfer danych. Trafia na serwery, gdzie dane są agregowane i mogą być obrabiane, a następnie prezentują się w przygotowanych wcześniej dla konkretnego rozwiązania (w tym przypadku systemu Smart Water) dashboardach.
Tak samo może wyglądać to dla każdej innej usługi – mierzenia zużycia energii elektrycznej, temperatury, zarządzania światłami ulicznymi, rowerami miejskimi. Generalna zasada wszędzie jest taka sama. Z perspektywy klienta może to wyglądać mniej więcej tak jak poniżej.
W przypadku Live Object bardzo ważne jest to, że informacje otrzymacie w postaci linków, a mówiąc bardziej technicznym językiem – są udostępniane jako zasób sieci. Możecie je następnie przetwarzać i zaprezentować w sposób, który uznacie za najlepszy. Pozwala to w bardzo łatwy sposób integrować informacje z sieci z aplikacjami, poszerzając ich funkcje. Możecie wykorzystać m.in. języki kodowania takie jak Python, czy Java, by te dane przełożyć na Wasze aplikacje, czy zaprezentować graficznie. Możecie je także przesłać do innych usług chmurowych jak np.: Azure. Zapewnia to możliwość integracji różnorodnych, usług i produktów, a także budowy swoich własnych rozwiązań w oparciu o platformę. Nic nie stoi na przeszkodzie, by po kupieniu dostępu do niej i wyborze, z pomocą Orange, urządzeń do transmisji, zacząć samodzielnie świadczyć usługi IoT innym firmom, a nie tylko korzystać z nich samodzielnie.
Pamiętajcie, że możemy także pomóc w doborze urządzeń komunikacyjnych, które umożliwią Wam korzystanie z rozwiązań IoT.
Od SaaSa do Lasa!
Live Objects to platforma SaaS czyli Software as a Service. Oznacza to, że decydując się na korzystanie z niej otrzymujecie dostęp do gotowego oprogramowania, które możecie obsługiwać z dowolnego miejsca na świecie. No, może poza amazońską dżunglą i syberyjską tajgą. To najbardziej zaawansowany rodzaj usług chmurowych, dlatego nie musicie się martwić o dostępność usługi (99,9% czasu są one dostępne), ani o moc maszyn wirtualnych, ich pamięć czy lokalizację.
Co bardzo ważne zadbamy też o bezpieczeństwo Waszych danych i informacji znajdujących się na naszych serwerach. Dane są zaszyfrowane, serwery chronione na przed atakami DDoS, logi i ich integralność kontrolowane i nawet, gdy pół Polski straci dostęp do prądu, będą one działać. Nie wspominając już o takich rzeczach jak wsparcie techniczne i organizacyjne 24/7, regularne audyty, ISO itp. itd.
Do czego można zastosować platformę Live Objects IoT od Orange?
Było dużo teorii, jednak teraz czas na praktykę. W jakich firmach takie rozwiązanie może się przydać? Weźmy na początek, na warsztat sieć siłowni, o której pisaliśmy jakiś czas temu, gdzie działa inteligentny system zużycia prądu. Możliwość opomiarowania wielu urządzeń jednocześnie i zbierania z nich danych w czasie rzeczywistym, a następnie analiza informacji pozwala lepiej zarządzać zużyciem energii i optymalizować ich działanie. Raportowanie danych może odbywać się na samej platformie Live Objects, lub w postaci API być wykorzystywane przez inne narzędzie. Decyzje o tym, które urządzenia powinny być włączone i kiedy lepiej można podejmować znając dokładne zużycie, a nie tylko dane, które firma otrzymuje co miesiąc razem z rachunkiem.
Ciekawym rozwiązaniem jest montaż modułów komunikacyjnych wewnątrz kontenerów transportowych. Pozwala to mierzyć temperaturę i wilgotność we wnętrzu i ustalić dokładną lokalizację, a następnie przesyłać informacje do systemu monitorującego. Live Objects może zajmować się agregacją, a później prezentować odpowiednie dane. W razie kłopotów, na przykład nagłego podniesienia się temperatury w kontenerze, system może poinformować o tym odpowiedni zespół techniczny.
W oparciu o Live Objects może powstać także miejski system monitoringu powietrza. Dane z mierników mogą być przesyłane na platformę, a następnie analizowane. Do mieszkańców mogą trafiać w postaci aplikacji, która „zaciąga” dane z Live Objects w formie API.
Internet Rzeczy warto robić wspólnie z Orange
Jak pewnie pamiętacie w Orange działa 1,5 mln kart SIM służących do komunikacji Machine to Machine (M2M), około 40% całego krajowego rynku. Mniej więcej rok temu pokusiliśmy się na przygotowanie dużego podsumowania tego, gdzie i jak działają nasze rozwiązania IoT i dostarczone przez nas karty SIM M2M. Orange zapewnił także pierwsze rozwiązanie bazujące na najnowszej technologii LTE-M.
Komentarze
Dają jakieś bonusy GB niby za darmo, ale najpierw zapłać. Zmienili pakiety od 3 lutego 2023 roku, więc niech się Orange udusi tymi GB-ajtami. Wykorzystam to co mam na koncie z karty i żegnam Orange po 26 latach. Niech się duszą sobą jak nie potrafią znaleźć pomysłu na swoje funkcjonowanie.
OdpowiedzLiczbę GB a nie ilość…
OdpowiedzDziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawione.
Odpowiedzpanie Wojtku prosze odpisywac na maile ,jako akcjonariusz i wieloletni klient czuje sie fatalnie ze w tak „brzydki” sposob potraktowaliscie klientow ,mogliscie zostawic rozmowy za 1 pln korygujac cene do 1,50 max 2 nie wyciagacie wnisokow,wierze ze dywidenda za 2024 bedzie przynajmniej 55-60 groszy ,zastanowcie sie raz jeszcze nad modyyfikacja bo cofnelismy sie o dwie dekady!!!
OdpowiedzW tym tygodniu przenoszę numer do innej sieci za 9 zł miesięcznie (na kartę) gdzie mam po 300 minut do sieci komórkowych i stacjonarnych oraz 300 smsów plus 1GB w skali miesiąca. Mnie to zupełnie wystarcza, z pewnością tego nie wykorzystam. Więc żegnam również, zaczynałem od Idei w 1999 roku, ale przesadziliście zmianami od 3 lutego 2025 r.
OdpowiedzDlaczego nie widzę takiej opcji w aplikacji mój Orange ? Tj tej ekstra paczki ?
OdpowiedzCzy GB są również przyznawane dla numeru komórkowego w Orange Love?
OdpowiedzMasakra mam nr 3 zaczynaliśmy od idei to co się teraz odwala to masakra szczerze w sobotę przenoszę 3 nr do plusa Orange zeszło na psy
OdpowiedzTo nie jest PRZESADA tj ZAGŁADA widac ze chca sie sie pozbyc „karciarzy” skonczy sie tak jak z podwyzkami akcyzy!!!
OdpowiedzSkoro nie potraficie uszanować wieloletnich klientów to czas się pożegnać, też przechodzę do innej sieci pa pa Orange.
OdpowiedzOrange wszystkich ma za idiotów , jedną ręką dają , a drugą ręką ZABIERAJĄ !
OdpowiedzOstatnio nawet pojawiły się problemy z doładowaniami. Pieniądze schodzą z konta a Orange akceptuje po wielu godzinach. Jakość żadna. Do tego duże problemy z internetem. Z jednej strony dają mi 100GB a zwykła strona się nie ładuje. Oby wszyscy odeszli
OdpowiedzW razie jakiś problemów, nieprawidłowości czy jak nie mogą Państwo czegoś znaleźć – proszę zgłosić się na infolinię czy na czacie, bo konsultanci muszą zweryfikować Wasz numer, sprawę itp. A my nie mamy wglądu w Wasze apki 😉
OdpowiedzJa tak samo wyłączyli pakiety krótkoterminowe to za darmo w sieci to niech się wypchaja
OdpowiedzNie radzę Plusa… Zasięg beznadziejny. Wyjeżdżasz z dużego miasta i masz 3G w Plusie. No ale ta magia ceny…
OdpowiedzPakiety zostały wyłączone, ale jeszcze dzisiaj rano na stronie był stary regulamin, wg którego powinno to być możliwe. Regulamin został zmieniony w ciągu dnia (a powinien być zmieniony z wyprzedzeniem). Zgłosiłem reklamację, która daje podstawy pchnąć to dalej.
OdpowiedzPrzy okazji zgłaszania reklamacji radzę od razu żądać numer, bo pierwszej reklamacji konsultant wcale nie wprowadził w system, pomimo potwierdzenia że ją wprowadził (na poważnie taka sytuacja miała miejsce – mam zapis tej rozmowy).
I w tym wszystkim nie chodzi o to, że oferta na pakiety zniknęła. Na prawdę było to takie trudne powiadomić wszystkich sms’em, że np. za miesiąc będą zmiany?
OdpowiedzBeata Giska
Odpowiedz„Lutowe promocje w Orange na kartę” – dobry żart… Zabraliście kultową no-limit za 1zł – za to mamy wam przyklasnąć??? 😛
Mam kilkanaście numerów w Orange, brakuje możliwości aktywacji esim z panelu mój Orange. Można zmienić na innego operatora ale ja wolę mieć zasięg niż oszczędzić 2 zl
OdpowiedzTo co Orange zrobiło z pakietami krótkoterminowymi jest nie do przyjęcia. Myślę, że Orange w ten sposób pozbywa się dużej części klientów.
OdpowiedzBeata Giska – nie kompromituj się , na nic więcej ciebie nie stać ?
OdpowiedzJakie promocje z 25 pln na 31 pln,to promocja,czy na siłę chcecie się pozbyć klienta? Po co mi te 1000giga ?
OdpowiedzJa mam dzięki tym bonusom 7 TB Koszt 35zł miesięcznie darmowe rozmowy do wszystkich uważam że nie ma na co narzekać.super
Odpowiedzstrzeliliscie sobie w kolano lub jak kto woli Samobója zmieniajac bardzo mocno oferte w Orange Free
Odpowiedzceny NOWYCH pakietów są bardzo nie korzystne taniej przejść do innej sieci, żegnam
OdpowiedzZniknął pakiet Bez limitu SMSy i rozmowy za 1zł na 1 dzień, teraz najkrótszy pakiet to za 10zł na 7 dni, czyli nie dość, że jest dużo drożej, to jeszcze muszę kupić na 7 dni nawet jeśli nie korzystam.
OdpowiedzKoniec tego. Numer już przeniesiony do innej sieci.
widzi Pani komentarze i zero reakacji czy tak sie postepuje z klientami ? Przeciez klamiecie i manipulujecie ze jakas USTAWA was do tego zmusila tj tani trick dla Naiwnych,pan rzecznik tez jest „slepy” czy nie lubi niewygodnych pytan ??? jesli tak to trzeba podac sie do dymisjii?!
Odpowiedz79gr za SMS chyba wam cegłówka na łeb spadła, niemiło było i na szczęście się skończyło, z satysfakcją żegnam najbardziej zakłamaną złodziejską antykonsumencką sieć w Polsce
OdpowiedzStarsze osoby nie potrzebują NL i full GB maja telefon tylko do odbierania od dzieci.Taki pakiet na 1 dzień przedłużał konto.
OdpowiedzBardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.
OdpowiedzBardzo głupi pomysł zmuszanie karciarzy do wykupywania pakietów. Poza tym idiotyczne posunięcie z zabraniem NL za 1 zł. 79 groszy za minutę? OK Od teraz możecie nazywać swoją ofertę na kartę „Dla idiotów”. Oczywiście wiemy, że macie obowiązek „wyciskania” średniej z każdego numeru…róbcie tak dalej, aż się przejedziecie. „Chytry dwa razy traci”…nowe hasło w waszej kampanii reklamowej.
Odpowiedzchytry dwa razy traci oni mysla ze ludzie przejda na abonament to „zlodziejstwo w bialy dzin”
OdpowiedzA gdzie to ? Może też skorzystam😁
OdpowiedzPo 15 latach,żegnam:(
OdpowiedzFakt jest taki że blog płonie w negatywnych komentarzach typu,, przenoszę nr po 30 latach do innej sieci,, po złych wiadomościach o podwyżkach, a prawda jest taka że może kilka osób max tak robi. Oczywiście nie jestem zadowolony ze zmian w ofercie na kartę ale taki wpisy Orange ma gdzieś, i dopóki nie spadnie drastycznie im użytkownikow na kartę. Niestety inni operatorzy też podnoszą ceny.
OdpowiedzDrodzy,o zmianach cenowych,taryfowych mówiliśmy wcześniej,dostawaliście też o tym SMS-y.Są to decyzje biznesowe(nie twórców bloga),dostosowanie się do rynku, konkurencji.Nadal mamy najbogatsze portoflio unlimited.Jako jedyni oferujemy wersje jednorazowe i cykliczne,mamy opcje tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne.Stale dajemy promocje,bonusy,a jeśli jest zmiana-staramy się dawać i coś więcej.
OdpowiedzDziękujemy za opinie,uwierzcie, że przekazujemy je dalej. Zobaczcie też ile jest promocji,bonusów itp. specjalnie w OnK.Mimo chęci nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich,a i jak wszyscy operatorzy – czasem zmieniamy usługi,promocje się kończą,by weszły nowe.Prosimy o kulturalne komentarze. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie, nie wchodzimy w kłótnie słowne i nie akceptujemy hejtu.
OdpowiedzTaka promocja,że zachęcacie do doładowania przez aplikację i umywacie ręce jak mieliście w zeszłym tygodniu awarię zrzucając winę na pośrednika. Od tygodnia czekam na jakąkolwiek informacje w sprawie zwrotu na konto bądź doładowanie i nic. Także gratuluję i zaczynam rozglądać się u konkurencji.
OdpowiedzProszę Pani proszę odróżnić krytykę od hejtu bo mam wrażenie że jext ono nadużywane nic ciekawego nie wprowadziliście, nie chodzi o kłótnie tylko brak argumentów z waszej strony, dyplomacja to nie jest wasza najsilniejszą strona!
OdpowiedzJa również po ostatnich zmianach przenoszę wszystkie numery, a mam je od czasu Idei.
OdpowiedzWróćcie do oferty 1 PLN z waloryzacja ceny do 1,50 lub delikatnie wyżej i dlaczego cofnęliśmy się obok 20 lat i za rozmowy w sieci musimy płacić?
OdpowiedzRozmowy Bez Limitu za 1,3… to było to co wyróżniało was i dawało prawdziwą jakość. Szczególnie opcja za 1zł. Jeśli myślicie że klienci dla których taka usługa jest ważna ucieszą się z dodatkowych GBajtów, to zdecydowanie menedżment za dużo zarabia i odkeił się od rzeczywistości. Przy okazji widzę, że bonusy GB z doładowań to już tylko przez internet. Czas na zmiany.
OdpowiedzWłaśnie zróbcie waloryzację cenowa pakietów 1,3,5 zł. Ten pakiet na 7 dni za 10 złotych jest nieakceptowalny. Piszę Pani że propozycje są przekazywane na szczeble wyższe i coś z tego wynika?
OdpowiedzDobra dziś pierwsza środa miesiąca co dajecie dla karciarzy? Mam nadzieję że nie jakaś cyber tarcza..
OdpowiedzPonad 20 lat w Orange. Kilka numerów w rodzinie. Ceny rozmów i SMS to tragedia. Usunięcie no limit za 1zł, wzrost cen pakietów – czas się pożegnać po wykorzystaniu obecnych no limitów.
OdpowiedzJak mówiłem tak zrobiłem, już złozyłem dyspozycje przeniesienia trzech numerów do innej sieci po 26 latach. Więc już mnie nie interesujecie. Możecie dalej podnosić ceny i robić z ludzi idiotów promocjami na miliony GB.
Odpowiedzochrona peselu na 2 miesiace free, powinni zrobic jak dla klientow Abonamentowych w „kazda srode” dla mnie to DYSKRIMINACJA zglosze do UOKiK
OdpowiedzPESEL można zastrzec w aplikacjach rządowych, nie potrzeba płacić 12 zł Orange 🙂
OdpowiedzCiekawostka prezes Orange Polska jest pani z Mołdawii, mają taką zasadę od wielu lat że się zmieniają w trójkącie( bez głupich skojarzeń)Polska Mołdawia Rumunia
Odpowiedzhttps://biuroprasowe.orange.pl/informacje-prasowe/zmiany-w-kierownictwie-orange-polska-od-1-wrzesnia/
PI PI PI PIIIIIIIIIIIIIIIIIII………….. connection off
OdpowiedzJak się tylko skończy ten wypizd na dworze to pakuję babcię do samochodu i przeniesiemy numery do innej małej sieci, w której jest 3 krotnie taniej. W dzisiejszych czasach zaczyna się robić odwrotnie tzn tylko nowy klient jest szanowany.
OdpowiedzJak włączyć usługę z 3600GB za 40zl?
OdpowiedzTo jest jakiś żart z likwidacją oferty no limit za 1zł na 1 dzień.Chyba Orange chce pozbyć się jak najwięcej klientów.
OdpowiedzPani Beata Giska zaniemowila,ciekawe czy sama wymysla takie Suchary czy ktos ja „naprowadza”? Nie jest to Hejt tylko proste pytanie!
Odpowiedzjuz sie pozbywaja,oni sie skuppiaja na wysoko marzowych tzw Konwergentnych ktorzy maja kilka uslug
OdpowiedzNo cóż… Bardzo przykro czyta się powyższe komentarze, które jednak pokazują niesmak po wprowadzonych przez orange zmianach… Niestety ja też, jak inni, mam w planach zmianę operatora na głównych numerach, które mam od nastu lat!!! Chyba, że ktoś jednak na waszych wyższych szczeblach decyzyjnych się ogarnie… :/
OdpowiedzPani prezes Orange Polska jest Mołdawianka i z żalem musimy patrzrc że w jej ojczyźnie i Rumunii jest dużo lepsza oferta niż w Polsce, wczoraj pojawił się artykuł że Rumunia pod względem siły nabywczej wynagrodzeń wyprzedziła Polskę…
OdpowiedzA wystarczyło skrócić czas no limit za 1zł . Było 2 dni, mogliście skrócić do jednego dnia, albo nawet rozwiązać to godzinowo. Wyobraźcie sobie teraz jeden telefon do przychodni, gdzie wiadomo, że jest długi czas oczekiwania i kolejka na linii… Cena smsa to już jakiś obłęd. Gratulacje, zmusiliście mnie do przesiadki na komunikator.
OdpowiedzCelowo to zrobili wiedząc że strasi ludzie niewiele będą w stanie zrobić, tj obrzydliwe.
OdpowiedzCzy jak zrealizowałem już 12×400 gb z poprzedniej promocji sprzed ponad roku, i teraz ładuję 35 zł miesięcznie aby podtrzymać no limit i ważność bonusu, to czy mogę teraz aktywować nowe 12×200 gb za 35 zł i dalej dokładać do puli uzbierane go bonusa, czy aktywują nowe 12×200 gb za 35 zł wyzeruję sobie to, co do tej pory uzbierałem?
Odpowiedz