;

Odpowiedzialny biznes

#SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny (2)

Bartłomiej Kuczyński

22 kwietnia 2020

#SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny
2

Szkoły są zamknięte, zdalna nauka jest dodatkowym wyzwaniem. Zapytałem nauczycieli, jak korzystają z umiejętności zdobytych w MegaMisji i #SuperKoderach. Marek Grzywna z toruńskiej SP 23 w czasie kwarantanny nie stracił entuzjazmu: – program #SuperKoderzy znakomicie przygotował uczniów i nas nauczycieli do pracy w innych realiach: pracy zdalnej – mówi. – Oprócz pracy z robotami, pracujemy też z wykorzystaniem komputera, musimy się ze sobą łączyć zdalnie, np. w celu wykonania projektu zespołowego. Dzięki temu nabyliśmy już wcześniej umiejętności potrzebne do pracy zdalnej, które teraz wykorzystujemy. Ja i moi uczniowie traktujemy internet jako naturalne środowisko – dodaje. Lekcje #SuperKoderów w tej klasie to coś więcej niż przekaz wiedzy o technikach kodowania: to wspólne projekty, miejsce, w którym wielu uczniów rozwija swoje pasje. Widziałem ich w akcji, kiedy odwiedziliśmy Marka, by zrobić zdjęcia uczniów w akcji. Zarówno najmłodsi, jak i starsi #SuperKoderzy na przerwach przychodzą odwiedzić pracownię komputerową i z wypiekami na twarzy dopytują o kolejne tematy zajęć. Nic dziwnego, że od czasu zamknięcia szkół doskonale poradzili sobie z nowymi wyzwaniami. Mało tego:

Uczniowie sami przygotowali algorytm, który porządkuje plan dnia, proponując czas na zdalną naukę, odpoczynek, aktywność fizyczną.

Także zajęcia MegaMisji przygotowują do korzystania z cyfrowych narzędzi. – Czas kwarantanny pozwala wykorzystać umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetu. Dzieci wiedzą jak zabezpieczać dane na różnych platformach oraz jak prawidłowo przesyłać swoje prace – opowiada mi Ewa Lisiowska, liderka MegaMisji w szkole podstawowej nr 187 na warszawskich Bielanach. Dzięki wcześniejszej pracy, praca online jest nieco łatwiejsza. W klasach 1-3, dla których przeznaczona jest MegaMisja, wielkie znaczenie ma relacja z nauczycielem.

Kwarantanna to doskonała okazja, aby uczyć wykorzystania cyfrowych narzędzi.  

Staram się zaspokoić potrzebę kontaktu przez spotkania z dziećmi na Skype lub grając z nimi online – dodaje nauczycielka. MegaMisja Fundacji Orange Uczniowie nie tylko uczą się narzędzi i zasad bezpieczeństwa online, lecz wiedzą też, jak legalnie korzystać z cyfrowych zasobów. W ramach zajęć z MegaMisji zostali wprowadzeni w zagadnienie podstaw prawa autorskiego. – Doskonale pamiętam te zajęcia. Wszyscy przygotowywali prace plastyczne, które później były opatrzone ich nazwiskiem. W trakcie zajęć, gdy dzieci były zajęte wykonywaniem kolejnego zadania, zamieniłam nazwiska pod pracami. Reakcja dzieci po odkryciu zamiany była następująca: „Kto to zrobił?”, „Tak nie wolno!”, „To nie twoja praca!”. Szybko wyjaśniłam, że był to celowy zabieg. W trakcie tych zajęć uczniowie nauczyli się jak ważne jest szanowanie czyjejś pracy i dbanie o własne prace, aby ktoś ich nie wykorzystał bez ich zgody – wspomina Ewa Lisiowska.

Tysiące przykładów kreatywności

Sytuacje podobne do tego, o czym opowiadają nauczyciele z warszawskich Bielan i Torunia to rzeczywistość wielu szkół. Do tej pory do MegaMisji przystąpiło 1000 szkół, w których 27000 uczniów uczy się bezpiecznego i kreatywnego korzystania z sieci. Do #SuperKoderów dołączyło dotychczas 10000 uczniów z 500 szkół. Cieszymy się, że w tym trudnym czasie cyfrowe kompetencje mogą choć troszkę ułatwić naukę i pracę dzieciakom i nauczycielom w całej Polsce.

Dołącz do MegaMisji i #SuperKoderów!

Rekrutacja do kolejnych MegaMisji i #SuperKoderów trwa. Możecie przeczytać o niej więcej tutaj. Zgłoszenia szkół przyjmujemy do 15 maja. Przekażcie tę informację znajomym nauczycielom! Na pewno się nie zawiodą 🙂

Udostępnij: #SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 10:13 23-04-2020
    #MegaAkcja :) Gratulacje :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    ELL 19:37 23-04-2020
    Mega Misja jest super :)
    Odpowiedz

;

Sieć

Osiem tysięcy razy osiemset = więcej mobilnego internetu (23)

Wojtek Jabczyński

22 kwietnia 2020

Osiem tysięcy razy osiemset = więcej mobilnego internetu
23

Bieżące wydarzenia związane z pandemią zdominowały naszą uwagę, ale na blogu nie zapominamy o przekazywaniu Wam aktualnych informacji o naszej sieci. Oto kilka z nich.  Jak pewnie wiecie intensywnie szykujemy się do uruchomienia 5G, ale pamiętamy też o technologii, z której korzystacie najaktywniej, czyli LTE. To właśnie ta technologia sprawia, że na co dzień mamy w komórkach szybki internet, który zwłaszcza teraz najbardziej doceniamy. W całym kraju zapewnia go naszym klientom ponad 11 tys. stacji bazowych, a na nich  przeszło 30 tys. systemów LTE w różnych pasmach częstotliwości (800/1800/2100/2600MHz). Ponad 9 tys. stacji obsługuje dziś agregację pasm LTE, z czego ¾ łączy co najmniej 3 pasma, co daje szybszą i bardziej stabilną transmisję danych.

Pod koniec ubiegłego tygodnia naszej sieci „stuknęła” kolejna okrągła liczba – w paśmie 800 MHz pracuje już 8 tys. systemów. Jak wygląda to dziś możecie zobaczyć na mapie:

Ta częstotliwość jest szczególnie ważna. W mniejszych miejscowościach i na mniej zaludnionych terenach, gdzie stacje bazowe nie są budowane w gęstej siatce, potrafi dotrzeć na większą odległość od nadajnika. W miastach, oprócz dodatkowej pojemności, pomaga również poprawić zasięg w budynkach. Nowe instalacje pojawiły się w tym miesiącu w ponad 30 nowych miejscach zarówno mniejszych m.in. Kunicach, Skokach, Kijach, jak i większych: Poznaniu, Żorach czy Białymstoku.

Wszystko dzięki właściwościom fizycznym „osiemsetki” – świetnej propagacji, czyli „rozchodzeniu się” fal, charakterystycznej dla częstotliwości pokryciowych. Właśnie 800 MHz pozwala przenosić informacje dalej niż inne częstotliwości wykorzystywane do LTE, czyli 1800, 2100 oraz 2600 MHz. To, czym różnią się pasma pojemnościowe od pokryciowych i dlaczego każde z nich jest ważne dokładnie opisał na blogu Piotrek.

Tyle teorii. W praktyce, właśnie dzięki wielu inwestycjom oraz dobremu zarządzaniu siecią podczas pandemii, kiedy szkoły i wiele firm przeszło na tryb online, „nie skończył się nam internet”. Rozbudowa telekomunikacyjnego „zaplecza”, czyli sieci rdzeniowych i transportowych, refarming, coraz bardziej powszechna agregacja pasma pozwoliły obsłużyć zwiększone zapotrzebowanie na łączność. Więcej o tym, dlaczego i jak sieć Orange daje radę w trudnym czasie opowiadała niedawno w podcaście Polityki Insight Justyna Adamczewska, nasza szefowa rozwoju operacyjnego techniki.

Jak widzicie, na froncie sieciowym trzymamy tempo. Przed nami działania z 5G. Stay tuned – bądźcie z nami!

Udostępnij: Osiem tysięcy razy osiemset = więcej mobilnego internetu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    PAWEŁ 11:21 22-04-2020
    Panie Wojtku kiedy podkręcicie moc nadajników ? i jak sprawdzić czy w mojej okolicy jest agregacja ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Mateusz 12:44 26-04-2020
      Nie wiem jak to możliwe, mam dwa telefony jeden w orange drugi w play, nadajniki tych dwóch operatorów są w TYM SAMYM MIEJSCU, różnica taka że play ma swój maszt wystawiony obok tego z Orange, żeby porozmawiać przez tel z orange muszę wychodzić na zewnątrz budynku lub sztywno ustawić 2g. Ten w Play mam zasięg 3g nawet w piwnicy a na piętrze łapie nawet voLTE.
      Odpowiedz
  • komentarz
    kozien70 11:27 22-04-2020
    A w większych miastach typu Warszawa, Kraków pasmo L800 Orange średnio na co trzeciej stacji. Nie macie się czym chwalić - fioletowy konkurent uruchamia L800 na każdej modernizowanej lub nowej stacji, w ich przypadku stacje bez L800 to pojedyncze wyjątki. A u was ponad 1/4 stacji nie ma zasięgowego pasma LTE. Skąpstwo i tyle, bo czym wytłumaczyć masę miejskich stacji Orange L1800/L2100/L2600 bez pasma L800.
    Odpowiedz
    • komentarz
      p2225 12:10 22-04-2020
      Podobnie Zielona Góra (lubuskie). LTE800 na około 1/3 liczby stacji.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 11:32 22-04-2020
    Jesteśmy z Wami od prawie 18 lat :) Czekam na 5G, chociaż w Kielcach pewnie jeszcze długo nie zawita. Ciekawe liczby Wojtku. Pozdrawiam.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Yanek 11:42 22-04-2020
    Pytanie o nadajnik Kłosów 57-120 (26002) ID: 44636 (GPS: 50,809167,17,318056) zlokalizowany przy autostradzie. Czy korzystacie z niego razem z T-Mobile? Dostępny jest tam zasięg Orange, jeśli tak to jakie systemy i częstotliwości ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Norago83 14:35 22-04-2020
    Pytanie z innej beczki. Czy w ofercie prepaid OFNK są dostępne usługi WiFi calling i VoLTE?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jarek 18:02 22-04-2020
    Orange chwali się rozbudową stacji, ale nie optymalizuje działania swojej sieci w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu data/voice. Przykładem może być centrum handlowe Aleja Bielany - Bielany Wrocławskie na terenie którego w wielu miejscach korzystanie z sieci Orange jest mocno problematyczne. W wielu sklepach na terenie centrum nie da się korzystać z internetu Orange, czasem w porywach transfer dochodzi do "oszałamiających" 1-3Mb/s. W tych samych miejscach Pus i Play oferują stabilne transfery na poziomie 50-90Mb/s!!! Nie lepiej w Orange jest z połączeniami głosowymi. Wybieranie numeru w tej sieci trwa od kilku do nawet kilkunastu sekund. Poza tym ciężko dodzwonić się do osób posiadających numer w Orange a przebywających w sklepach na terenie galerii. Przebywając na terenie tej galerii (szczególnie w sklepach) lepiej wyłączyć LTE i pozostać na 2G/3G bo wówczas jest zdecydowanie mniej problemów z połączeniami głosowymi. W miarę normalnie jest jedynie poza sklepami na korytarzach. Prawdopodobnie wynika to z faktu kiepskiej lokalizacji stacji bazowej, konstrukcji budynku oraz faktu, że stacja bazowa chce zbyt długo trzymać abonenta w paśmie LTE i ma problem z przełączaniem na niższe pasma podczas połączeń głosowych. Poza tym o ile Plus i Play umieścił swoje stacje bazowe na betonowym słupie reklamowym Alei Bielany znajdującym się na przeciw środkowego wejścia do obiektu zapewniając sobie bardzo dobre działanie swojej sieci (stabilne połączenia głosowe oraz szybki internet) w obrębie całego budynku a przede wszystkim wewnątrz sklepów o tyle Orange przyoszczędził na lokalizacji swoich stacji bazowych w okolicy i niejednokrotnie tam nie można normalnie korzystać z tej sieci. Moje okazjonalnie doświadczenia potwierdzają znajomi jeszcze korzystający z Orange, a pracujący w tym centrum handlowym. Niejednokrotnie nie można do nich się dodzwonić.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Krzysiek87 21:55 24-04-2020
      Niestety nie wszędzie sieć działa kolorowo. U Mnie od dwóch lat jest problem ze standardowymi połączeniami głosowymi. Nawet byli u Mnie Panowie z UKE i wyłączyli wzmacniacze ale nic to nie dało.Infolinia cały czas tę samą regułkę. Po prostu konsultanci działanie sieci znają z teorii patrząc na monitor a klient z praktyki ponieważ korzysta z Niej. Podejrzewam,że gdyby służby techniczne przyjechały na miejsce zweryfikować problem klienta to udało by się problem rozwiązać w nie jednym przypadku. Co do 5G to bardziej czekam na Orange Światłowód.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kamilx 22:34 22-04-2020
    Z tą 800tką to w mojej lokalizacji jest niezły kabaret. Rok temu uruchomiono pasmo na wszystkich okolicznych BTS-ach (odległość od 9 do 12 km), ale i tak to nie polepszyło mi zasięgu. Nadal najlepszy sygnał z 1800 MHz. Z tego widziałem, to anteny do 800 MHz na wieżach zostały zamontowane niżej od pozostałych, a przy lesistym terenie (Puszcza Białowieska) pasmo zasięgowe nie polepszyło zasięgu - gorzej sygnał przebija się przez las.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Breko 07:58 23-04-2020
    Właśnie, tam co siatka jest "rzadka" trzeba stawiać nowe stacje. Ludzie na wsiach też chcą mieć komfort korzystania z Waszych usług, co u nas mija się z celem bo najbliższa stacja 5-6 km w linii prostej plus lasy i skałki. Fiolet postawił i ludzie przechodzą bo mają dobry sygnał nawet w piwnicach co nie można powiedzieć o Was :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Grzesław 14:30 23-04-2020
    a SRUS dalej liczy sektorami? :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 16:17 23-04-2020
    Więcej internetu? Wasz różowy konkurent owszem daje co tydzień ZA DARMO - nie tak, jak wy raz na miesiąc... ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      Window 23:59 23-04-2020
      A Play daje co miesiąc ale za doładowanie
      Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 19:51 23-04-2020
    Czy to prawda, że w tej chwili Orange buduje nowe wieże sobie a T-Mobile sobie? Dowiedziałem się, że wszystkie nowe wieże T-Mobile w mojej okolicy, które niebawem zostaną odpalone nie będą nadawać sygnału Orange. Że już od jakiegoś czasu każda sieć buduje dla siebie. Co się stało ze spółką Networks? Nastąpił jakiś cichy rozwód, o którym nikt nic nie mówi?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin_M 21:26 23-04-2020
    Mam dwa pytania dotyczące sieci LTE: 1) Z jakich pasm LTE mogą korzystać mieszkańcy miejscowości Dobrodzień (woj. Opolskie, 46-380) lub gdzie taką informację mogę uzyskać? 2) Kiedy Orange uruchomi sieć LTE w miejscowości Gwoździany, woj. Śląskie, 42-772)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 08:06 24-04-2020
    A co z nadajnikami w odległości mniejszej niż 15 km od granicy z ukrainą i obwodem kaliningradzkim? Tam jak wiadomo L800 nie można uruchomić więc czy będzie to inaczej w tych rejonach rozwiązane?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Mierzeja 10:54 26-04-2020
      Polscy operatorzy w pobliżu obwodu kaliningradzkiego korzystają z nadajników Rosji. Płacisz tak jak w kraju, a nie w roamingu.
      Odpowiedz
    • komentarz
      M 11:18 26-04-2020
      U mnie ostatnio Orange uruchomił LTE2100. Nowe Miasto nad Wartą. Cały czas dostępne było tylko LTE800. LTE2600 brak. Więc jak wszyscy będą już mieli 5G to pewnie wtedy zobaczę LTE2600. A o 5G dalej będę czytał tylko w internecie, że takie coś jest.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Zdzicho 15:03 24-04-2020
    O czym mowa to tak jak w bajka dajcie klientom dobry internet a później się chwalcie 5G
    Odpowiedz
  • komentarz
    xxx 08:19 25-04-2020
    5G, 5G...LTE proszę zrobić do pożądku!!! W Jastrzębiu-Zdroju mieszkam, od BTS ów oddalone mam mieszkanie w odległościach 140m, 450m, 900m 1100m. I myślicie ,że mam super?... Telefon wariuje, przełącza sie miedzy przekażnikami jak oszlały. Zasięg skacze -76dB, za chwilkę 120, z3G przełącza sie na 2G, żeby za moment wskoczyło LTE.... I tak bateria leci w oczach....To jest brak optymalizacji sieci. Byłem w Niemczech i takiego pełnego zasięgu na telefonie bym sobie i wam życzył....
    Odpowiedz
  • komentarz
    VoLTE 09:46 27-04-2020
    Kiedy VoLTE i VoWiFi na terminalach Xiaomi? Cisza od baaaardzo dawna.
    Odpowiedz
  • komentarz
    XymoX 12:23 11-05-2020
    A u mnie pod Wiązowną 20km od Warszawy od lat głucha cisza. Z komórką OPL musze biegać aby usłyszeć co drugie słowo a o necie mobilnym mogę w ogóle zapomnieć. Unikam sąsiadów, bo pytają mnie czy to XXI wek czy średniowiecze i zasypują pytaniami kiedy Orange do nich dotrze
    Odpowiedz

;

Oferta

Nowy iPhone SE eSIM już w przedsprzedaży (2)

Marta Krajewska

21 kwietnia 2020

Nowy iPhone SE eSIM już w przedsprzedaży
2

Apple przyzwyczaił nas do wrześniowych premier swoich smartfonów. Jesienią ubiegłym roku poznaliśmy iPhone 11 (zobaczcie, jak sprawdziłam jego wodoodporność). Teraz niespodziewanie (no dobrze, nie tak zupełnie niespodziewanie), amerykański producent pokazał światu nowy, kompaktowy iPhone SE.

Sprawdźcie ofertę: iPhone SE eSIM w Orange

Od dzisiaj iPhone SE możecie zamówić w przedsprzedaży. Od piątku, 24 kwietnia startujemy ze sprzedażą regularną.

Czarne, czerwone, białe

Smartfon jest dostępny w trzech wersjach – 64 GB, 128 GB i 256 GB i trzech kolorach – czarnym, czerwonym i białym. Jest mniejszy od modelu 11 – przekątna ekranu to 4,7 cala.

Mamy tu aparat główny 12 Mpix z obiektywem szerokokątnym, 5-krotnym zoomem cyfrowym, możliwością nagrywania wideo 4K (24, 30 lub 60 klatek/sekundę), optyczną stabilizacją obrazu oraz możliwością robienia zdjęć o rozdzielczości 8 Mpix podczas nagrywania wideo 4K.

Przednia kamera ma 7 Mpix oraz znany z wcześniejszego modelu tryb portretowy z udoskonalonym efektem bokeh i funkcją kontroli głębi ostrości oraz oświetleniem portretowym – do wyboru jest sześć efektów świetlnych.

iPhone SE ma znane z poprzednich modeli rozwiązania, takie jak Touch ID, funkcję Apple Pay. Jest także wodoodporny – klasa IP67 pozwala na zanurzenie na maksymalną głębokość 1 metra na 30minut.

Ceny – tym razem porównywalne do konkurencji

Po przejściu przez szereg zalet tego urządzenia, pada nieśmiertelne pytanie: „to ile ten iPhone kosztuje?”. I tutaj zaskoczenie, bo nowy kompaktowy iPhone SE jest znacznie tańszy od standardowych smartfonów marki Apple. W zależności od pojemności ceny wyglądają następująco:

  • iPhone SE 64 GB eSIM – 2199 PLN lub 20 rat 0% wysokości 109,95 zł
  • iPhone SE 128 GB eSIM – 2449 PLN lub 20 rat 0% wysokości 122,45 zł
  • iPhone SE 256 GB eSIM – 2949 PLN lub 20 rat 0% wysokości 147,45 zł

Podane ceny dotyczą opcji bez abonamentu, przy płatności jednorazowej lub w 20 ratach o%. Oczywiście smartfon kupicie także w ratach w Planach Mobilnych oraz z pakietem Orange Love.

Przykładowo, cena iPhone SE 128 GB w Planie Mobilnym 55 wynosi 100 zł/mc+0 zł na start. Ten sam smartfon w Planie Mobilnym 75 kosztuje 90 zł/mc (umowa na 24 miesiące). Szczegółowe ceny znajdziecie poniżej.

Plan Mobilny 35

Plan Mobilny 45

Plan Mobilny 55

Plan Mobilny 75

iPhone SE 128GB eSIM 2449,00 zł 2449 zł+ 0 zł/mc 2439,13 zł 399 zł+ 85 zł/mc 2399,98 zł 0 zł+ 100 zł/mc 2159,98 zł 0 zł+90 zł/mc
iPhone SE 256GB eSIM 2949,00 zł 2949 zł+ 0 zl/mc 2958,97 zł 799 zł+ 90 zł/mc 2894,92 zł 399 zł+ 104 zł/mc 2663,88 zł 0 zł+111 zł/mc
iPhone SE 64GB eSIM 2198,99 zł 2199 zł+ 0 zł/mc 2195,07 zł 299 zł+ 79 zł/mc 2159,98 zł 0 zł+ 90 zł/mc 1919,98 zł 0 zł+ 80 zł/mc

 

Orange Love Mini

Orange Love Standard

Orange Love Extra

Orange Love Premium

iPhone SE 128GB eSIM 2448,09 zł 0 zł+102 zł/mc 2399,98 zł 0 zł+100 zł/mc 2159,98 zł 0 zł+90 zł/mc 1919,98 zł 0 zł+80 zł/mc
iPhone SE 256GB eSIM 2952,00 zł 0 zł+123 zł/mc 2903,88 zł 0 zł+121 zł/mc 2663,88 zł 0 zł+111 zł/mc 2423,89 zł 0 zł+101 zł/mc
iPhone SE 64GB eSIM 2208,10 zł 0 zł+92 zł/mc 2159,98 zł 0 zł+90 zł/mc 1919,98 zł 0 zł+80 zł/mc 1679,98 zł 0 zł+70 zł/mc

 

Udostępnij: Nowy iPhone SE eSIM już w przedsprzedaży
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:00 21-04-2020
    Ceny rozsądne. Może teraz znajdą większe grono fanów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ridge 17:11 22-04-2020
      Czy użytkownicy Orange Flex mogą wziąć urządzenie na raty?
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej