Właśnie ukazał się kolejny, 19. już Raport Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Można w nim znaleźć także dobre praktyki CSR z Orange Polska.
Co roku zgłaszamy do Raportu nasze projekty i programy. Do tej pory znalazło się w nim ponad 130 informacji o naszych działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności. W tegorocznej edycji dokładamy kolejnych 10.
Praktyki Orange Polska
Miniony rok upłynął nam pod hasłem COVID-19. Dlatego wiele z naszych aktywności dotyczyło przeciwdziałania skutkom pandemii. W raporcie możecie przeczytać o działaniach Orange pod hasłem #jesteśmyzwami, skierowanych do służby zdrowia, klientów oraz dzieci i nauczycieli, realizowanych przez naszych wolontariuszy. Opowiedzieliśmy też o tym, jakie działania podjęliśmy wobec naszych pracowników. Pokazaliśmy, co robimy, aby nowy model pracy zdalnej był bardziej przyjazny i abyśmy jako pracownicy mogli czuć się bezpiecznie.
Dodatkowo, aby lepiej rozumieć naszą rolę i odpowiedzialność w czasach pandemii zaprosiliśmy naszych interesariuszy do dialogu na ten temat. Materiał zebrany w ramach ankiet i spotkań służy nam do opracowywania nowej strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska.
Wśród naszych dobrych praktyk znajdziecie też inne tematy. Jednym z nich jest zarządzanie różnorodnością.
Tego obszaru dotyczy projekt Razem.Lokalnie. Poprzez społeczność lokalnych ambasadorów zachęcamy kobiety do ubiegania się o stanowiska kierownicze, zapraszamy do pracy w obszarach IT i działań na rzecz lokalnych społeczności. Inicjatywa ta daje szansę pracowniczkom i pracownikom z różnych lokalizacji na udział w spotkaniach inspiracyjnych oraz w działaniach rozwojowych tj. mentoring, coaching czy shadowing.
Drugą praktyką z tego obszaru jest projekt „WłączOne” motywujący kobiety do pracy w technologiach. Zależy nam na wzmacnianiu wizerunku kobiet profesjonalistek w technologiach. W praktyce liczymy na zwiększenie liczby zgłoszeń do pracy utalentowanych absolwentek z uczelni oraz kobiet posiadających już doświadczenie w tym obszarze.
Opisaliśmy też warsztaty on-line dla seniorów w zakresie nowych technologii. Ze stacjonarnych spotkań przenieśliśmy się do sieci. Pokazujemy starszym klientom, jak użyteczny może być smartfon i internet nie tylko w czasie pandemii.
Ważnym dla nas tematem jest także ekologia i działania na rzecz klimatu. W raporcie opisaliśmy naszą kampanię społeczną pod hasłem „Drugie życie telefonu” i portal edukacyjno – informacyjny „Razem dla planety”.
Opowiedzieliśmy też o tym, że powołaliśmy w firmie doradcę ds. polityki klimatycznej, aby w sposób kompleksowy zarządzać naszym wpływem na klimat.
O Raporcie
Tegoroczna edycja Raportu FOB zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Na tę liczbę składają się dwie grupy praktyk - nowe oraz długoletnie. W tym roku firmy zgłosiły do raportu 1013 nowych projektów. Długoletnie inicjatywy stanowią kontynuację praktyk z lat ubiegłych i jest ich w raporcie 945.
Dobre praktyki pokazane są w ujęciu 7 obszarów ISO 26 000: Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej (631 dobrych praktyk), Praktyki z zakresu pracy (525), Środowisko (382), Prawa człowieka (110), Zagadnienia konsumenckie (107), Uczciwe praktyki operacyjne (106), Ład organizacyjny (97). Praktyki znajdują też odniesienie do 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Zapraszamy do lektury tegorocznego Raportu Dobrych Praktyk FOB oraz zapoznania się z projektami z poprzednich lat w bazie dobrych praktyk CSR. Dla mnie to nieocenione źródło wiedzy na temat tego, co dzieje się w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. To także źródło inspiracji dla nowych inicjatyw.
Komentarze
O proszę, jeśli te 240 zł można wykorzystać na zakup „każdego” smartfona i nie ma żadnych haczyków to……zrobiliście świetną promocję 🙂
Odpowiedz