Kilka lat temu magazyn Harvard Business Review ogłosił, że data scientist to najseksowniejszy zawód świata. Zgadza się z tym Marzena Ołubek, data scientystka z Orange. Jeśli dodamy do tego fakt, że dane to obecnie najcenniejsza waluta na świecie, to te osoby, które umieją czytać z danych, w przyszłości będą bogate. Dosłownie i w przenośni - przewiduje ekspertka.
Teraz studentki i absolwentki mogą zdobyć wymarzony zawód i rozwijać karierę w technologiach razem z Orange. Firma zaprasza je do udziału w wyjątkowym konkursie Hi-Tech Girls. Celem jest wskazanie dróg dalszego rozwoju i przyspieszenie ich kariery w technologiach przyszłości.
O Marzenie i jej pracy przeczytacie tutaj: Trenują algorytmy, wytyczają trendy
Orange od lat stawia na kobiety w technologiach i buduje zespoły oparte o różnorodność kompetencji i doświadczeń. Stworzył inicjatywę WłączOne, której celem jest zachęcanie kobiet do wyboru kariery w szeroko rozumianej branży tech.
Przeczytaj więcej na ten temat: Technologia jest kobietą
Dla kogo jest Hi-Tech Girls
Konkurs Hi-Tech Girls przeznaczony jest dla studentek politechnik i uniwersytetów od 3 do 5 roku studiów oraz dla absolwentek do roku po zakończeniu nauki. W tej edycji firma skoncentrowała się na 3 dziedzinach, wokół których powstały konkursowe zadania:
- UX/UI (User Experience/User Interface),
- Data & AI (Artificial Inteligence),
- Cloud
Czytaj więcej o zawodzie UX/UI designera: Empatyczny strateg korporacji
Jak wziąć udział w konkursie
To proste. Wystarczy:
- do 26 października zarejestrować się na stronie konkursu i zadeklarować wybór dziedziny, z której otrzyma się zadanie
- w terminie od 28 października do 14 listopada przesłać rozwiązanie zadania, (zadania udostępnimy zarejestrowanym uczestniczkom 28 października).
Więcej o konkursie znajdziecie na stronie: Hi-Tech Girl
Dziewczyny, do technologii
Jak potrzebne są tego rodzaju działania pokazują statystyki. Eurostat podaje, że kobiety w Polsce stanowiły w 2020 roku 15% wśród wszystkich specjalistów IT. W całej UE ten odsetek wynosi 18,5%. Odsetek kobiet w firmach technologicznych powoli rośnie. Według Deloitte, w 2019 udział ten wynosił 22,4%, w 2020 – 23,1%, w 2021 – 24%, a prognozy na 2022 oscylowały wokół 25%.
- Szeroko rozumiany rynek IT z nadzieją patrzy na kobiety. Zróżnicowane zespoły, w których są zarówno mężczyźni jak i kobiety, są bardziej efektywne i osiągają lepsze rezultaty – a na tym w Orange nam szczególnie zależy - mówi Agata Rokita, koordynatorka konkursu Hi-Tech Girls. Dodaje również, że wg. badania „Kobiety w IT 2022” przeprowadzonego przez NoFluffJobs, odsetek kandydatek zainteresowanych wejściem do branży osiągnął już ponad 40%, co jest dobrą wróżbą na przyszłość .