Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

19 października 2018

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

Orange Polska otrzymał nagrodę za najlepszy raport zintegrowany za rok 2017 w 12. edycji Konkursu Raporty Społeczne.
Nagrodę przyznano za „przedstawienie podejścia do zarządzania i biznesu w sposób integrujący perspektywę finansową i ESG (Environment, Social, Governance), kompleksowe pokazanie ryzyk, rzetelny, dokładny i wiarygodny raport, pokazujący zarówno mocne, jak i słabsze strony organizacji, poddany zewnętrznej weryfikacji”.

Ponadto otrzymaliśmy nagrodę specjalną od Giełdy Papierów Wartościowych za utrzymywanie wysokich standardów raportowania niefinansowego i przyczynianie się do budowania wiarygodności spółek giełdowych wśród inwestorów.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Partnerami są: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Federacja Konsumentów, Giełda Papierów Wartościowych, Polska Izba Biegłych Rewidentów.

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 został także wyróżniony w konkursie The Best Annual Report 2017 organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków za najwyższą wartość użytkową.

Raport zintegrowany przygotowaliśmy po raz drugi, łącząc dane niefinansowe i finansowe w kompleksowe i spójne przedstawienie firmy na polskim rynku, jej roli dla gospodarki i społeczeństwa.

konkurs raporty społeczne

Udostępnij: Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

Innowacje

Kto rządzi w sieci? | Przyszłość jest dziś #4

16 października 2018

Kto rządzi w sieci? | Przyszłość jest dziś #4

W końcu i na naszym blogu przyszła pora na to, co niepodzielnie króluje w internecie. Koty. Mają swoich zagorzałych fanów, a filmiki z ich udziałem nie mają konkurencji na Youtubie. Jednak co wspólnego mają koty i Orange? Zobaczcie najnowszy odcinek „Przyszłość jest dziś”.

Przygotowane tego materiału było dla mnie wyjątkowe – praca w towarzystwie kotów to niesamowita przyjemność. A przy okazji może przekonam was do adopcji zwierzaka? 🙂

Schronienie dla zwierzaków

„Ochota na kota” to punkt adopcyjno-informacyjny schroniska „Na Paluchu”, mieszczący się przy ul. Grójeckiej 79 w Warszawie. Ruszył w sierpniu tego roku. Mieszka tam kilkanaście kotów, które są widoczne zza witryny lokalu. Mieszkańcy mogą też wejść do środka, pogłaskać i osobiście poznać charakter zwierzaków.

Dlaczego to tak wyjątkowe miejsce? Bo o ile nie wszyscy z nas są gotowi na odwiedziny w schronisku, w którym kłębią się setki kocich i psich dramatów, o tyle prawie każdy może odwiedzić zwierzaka na neutralnym gruncie. Taka właśnie jest „Ochota na kota”- są tutaj kanapy, drapaki, budki dla kotów oraz kamerki, które przez całą dobę transmitują sekretne życie kotów

Sekretne życie kotów on line

Możecie więc najpierw obejrzeć zwierzaki online (TUTAJ), a następnie wybrać się do „Ochoty na kota” i porozmawiać o adopcji. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie: Ochota na kota.

Do tej pory dzięki „Ochocie” domy znalazło już kilkanaście kotów. Zozol, którego widzieliście w materiale, pojechał do nowych właścicieli już kilka dni po nagraniu. W schronisku koty nie mają zbyt wiele szans na przeżycie. Dlatego tak ważne jest szybkie znalezienie im nowych domów.

Projekt został zrealizowany przez Urząd Miasta Warszawy. Orange Polska dostarczył światłowód do punktu. Zwierzaki pochodzą z warszawskiego schroniska na Paluchu, które również możecie odwiedzić, jeśli rozważacie adopcję czworonożnego przyjaciela.

Udostępnij: Kto rządzi w sieci? | Przyszłość jest dziś #4

Odpowiedzialny biznes

Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

12 października 2018

Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

Jeśli jesteście zafascynowani nowymi technologiami i macie pomysł, co dobrego można dzięki nim zdziałać na rzecz społeczności, społeczeństwa czy środowiska – zapraszamy Was do Funduszu Sektora 3.0

Kogo szukamy?

Szukamy organizacji i firm, które mają pomysł na nowe narzędzia – aplikację, serwis, platformę online- rozwiązujące konkretny problem społeczny lub odpowiadające na potrzebę organizacji społecznej i jej odbiorców.

Co oferujemy?

Po pierwsze – dajemy wiedzę i umiejętności w postaci profesjonalnego doradztwa, mentoringu i szkoleń ułatwiających dopracowanie pomysłu i stworzenie jego spójnej koncepcji. Po drugie – na kolejnym etapie wybrane projekty mogą pozyskać fundusze na realizację – granty do 50 tys. zł.

Co nowego ?

Do tej pory odbyło się 5 edycji Funduszu. Wcześniej poszukiwaliśmy narzędzia dla organizacji społecznych. Wśród laureatów są min.

  • Pandalajka – portal wspierający zarządzanie mediami społecznościowymi;
  • Fundujesz.pl -platforma crowdfundingowa dedykowana inicjatywom społecznym;
  • TUDU.org.pl – platforma wspierająca wolontariat online;
  • Mambogram.pl – platforma online ułatwiająca wdrażanie grywalizacji;
  • portal Engo+– ułatwiający firmom angażowanie się w działania non –profit;
  • Platforma Atuty, której celem jest wymiana wiedzy, umiejętności, materiałów, np. gotowych scenariuszy projektów;
  • Aplikacja 2do2 – czyli system do rozliczania i budżetowania projektów w organizacjach pozarządowych.

W tegorocznej edycji rozszerzamy zakres – szukamy po prostu projektów na rzecz dobra społecznego – Tech for Good. A więc do dzieła!

Więcej o idei Funduszu Sektora 3.0 i zasadach konkursu znajdziecie na stronie www.sektor3-0.pl

Zapraszamy!

etapy funduszu 3.0- zgłość pomysł, dopracuj projekt, przekonaj nas, pozyskaj finansowanie, zrealizuj projekt

Udostępnij: Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

Odpowiedzialny biznes

Test Integracji

27 września 2018

Test Integracji

Zapraszamy Was do małego testu – sprawdźcie swoja wiedzę na temat osób z niepełnosprawnościami.

Czy wiecie, jaki procent społeczeństwa to osoby z niepełnosprawnościami? Kto może zaparkować na niebieskiej kopercie i dlaczego jest ona szersza niż standardowe miejsce parkingowe?
Wiele odpowiedzi wydaje się oczywistych i prostych, ale czy na pewno? To także test Waszej wrażliwości w odnoszeniu się do osób niewidomych, niesłyszących czy poruszających się na wózku. Czy umiemy odpowiednio się zachować, czy paraliżuje nas trema albo bezrefleksyjnie rzucamy się „na pomoc”?

Poszukajcie odpowiedzi w Teście Integracji. Quiz został przygotowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, naszego wieloletniego partnera,  z okazji 15-lecia portalu www.niepelnosprawni.pl.

Test jest w jest w dwóch wersjach: dla dzieci i dorosłych. W każdym z nich znalazło się 15 pytań na temat różnych obszarów życia: pracy, sportu, zasad właściwego zachowania się w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością.
Do jego rozwiązania i podzielenia się swoim wynikiem w mediach społecznościowych zostały zaproszone m.in. znane postacie polskiego show businessu zaprzyjaźnione z Integracją.

test integracjoi dla dorosłych baner

Mamy nadzieję, że nasz internetowy quiz będzie przyczynkiem do refleksji i zdobycia przydatnych informacji na temat niepełnosprawności i dostępności.

 

Udostępnij: Test Integracji

Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR – badania

5 lipca 2018

Barometr CSR – badania

Poznaliśmy właśnie wyniki badania Barometr CSR przeprowadzonego w firmach zrzeszonych w Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. To już 3. edycja tego badania, które pokazuje, jak firmy rozumieją idę społecznej odpowiedzialności i przekładają ją na praktykę biznesową. Byliśmy jedną z 63 firm, która wypełniła ankietę, odpowiadając na 30 pytań dotyczących wdrażania idei społecznej odpowiedzialności w działania rynkowe firm.

Jak pokazują wyniki badania przedsiębiorstwa coraz lepiej rozumieją znaczenie CSR, ale budowanie świadomości na temat roli społecznej odpowiedzialności w rozwoju biznesu wciąż jest potrzebne.

Co hamuje a co motywuje firmy?

Wprawdzie wśród czynników hamujących rozwój CSR w firmach coraz mniejszą rolę odgrywa brak wiedzy (spadek z 67% w 2017r. do 56% w 2018r.), jest to wciąż najważniejsza przeszkoda, przed brakiem budżetu (48%) czy odpowiednich osób do zajmowania się tematem (27%) i niechęcią kierownictwa firmy do tego typu aktywności (37 %) – co jak sądzę wiąże się w punktem pierwszym – czyli niewiedzą. Choć wśród motywatorów ciągle przeważa budowanie pozytywnego wizerunku organizacji (67%) i konieczność realizacji odgórnej polityki na poziomie międzynarodowym (50%), jest też świadomość bardziej wymiernych biznesowo korzyści z prowadzenia firmy zgodnie z zasadami CSR (38%).

Jakie korzyści firmy widzą w CSR?

Przedsiębiorcy zauważają, że działania CSR wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników (35%), a także wśród klientów (32%).  Na uwagę zasługuje jednak fakt, że 33% firm nie mierzy korzyści z prowadzonych działań, a 32% trudno je oszacować – jest więc duże pole do rozwoju. Nadzieją napawa jednak fakt, że w 40% firm istnieje długofalowa strategia CSR, a w planowanie i realizację działań włączane jest kierownictwo firm (84%).

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie firm?

Jak wskazują badani, czynnikami, które mogą przyczynić się do rozwoju CSR  jest dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie w dziedzinie CSR – tak uważa 54% ankietowanych. Przedsiębiorcy potwierdzają konieczność szerzenie wiedzy i dobrych praktyk na temat CSR. Tego typu działania realizuje Komitet CSR działający w Francusko – Polskiej Izbie Gospodarczej, który m.in. organizuje regularne spotkania służące wymianie doświadczeń firm we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności i jest autorem Barometru CSR.

Więcej o badaniu i jego wynikach na stronie www.ccifp.pl

okładka raportu z badania CSR Barometr

Udostępnij: Barometr CSR – badania

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej