Odpowiedzialny biznes

Różnorodność krok po kroku

13 lipca 2021

Różnorodność krok po kroku

Wszystkich, którzy chcą w swojej organizacji zarządzać różnorodnością, zapraszamy do lektury przewodnika „Różnorodność i kultura włączająca krok po kroku. Praktyczny przewodnik dla organizacji” pod redakcją Dominiki Sadowskiej.

Podręcznik powstawał przez ostatnie miesiące w toku prac grupy nieformalnej inicjatywy D&I Roundtable, koordynowanej przez Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu oraz Divercity+ przy wsparciu finansowym Ambasady Królestwa Niderlandów w Polsce.

Dlaczego warto zajrzeć do tej publikacji?

Po pierwsze – napisali ją praktycy, którzy na co dzień zajmują się tematem różnorodności w swoich organizacjach. Jesteśmy na rożnym poziomie realizacji tej idei. Niektóre firmy mają już strategie zarządzania różnorodnością, inne zaczynają rozpoznawać ten temat i realizują poszczególne projekty. Mamy różne doświadczenia, zainteresowania i „punkty ciężkości” w naszych działaniach. Podczas naszych spotkań i pisząc podręcznik uczyliśmy się od siebie nawzajem, inspirowaliśmy, podpowiadaliśmy, jak radzić sobie z rożnymi przeszkodami.

Po drugie – pisaliśmy go dla praktyków, starając się powiedzieć nie tylko dlaczego coś powinno się zrobić, ale przede wszystkim jak to zrobić, konkretnie w Twojej organizacji. Jak zdiagnozować sytuację, zbudować strategię czy plan działań, na co zwrócić uwagę, a czego nie robić.

W wyjątkowym czasie

Ta publikacja to również zapis naszych spotkań. Działaliśmy w szczególnych warunkach, w specyficznej sytuacji społecznej.

Z jednej strony był to czas dużej polaryzacja przekonań, protestów ulicznych. Poprzez tę publikację chcieliśmy wziąć udział w dyskusji na ważne społecznie tematy, pokazać czym dla nas jest różnorodność i dlaczego ma znaczenie w każdej organizacji.

Poza tym działaliśmy w pandemii – spotykaliśmy się tylko on-line. Mówiliśmy, jak pandemia zmienia nas, ludzi wokół i całe otoczenie. Dzieliliśmy się tym, jak nasze organizacje odnoszą się do nowych wyzwań i problemów, jak sobie radzą z pomocą dla pracowników czy oczekiwaniami klientów. Jak zmienia się świat wokół nas i jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Dlatego warto przeczytać nasz podręcznik.

W jego opracowaniu wzięły udział przedstawicielki i przedstawiciele firm – AstraZeneca, BNP PARIBAS, CD Project, CWS Group, Divercity+, Grupy ANG S.A, IKEA, Netguru, LOTTE Wedel i Orange Polska.

2 koniety piją kawę

Udostępnij: Różnorodność krok po kroku

Odpowiedzialny biznes

To nasza wspólna odpowiedzialność

2 lipca 2021

To nasza wspólna odpowiedzialność

Doświadczenia pandemii pokazały, że życie bez internetu i dostępu do cyfrowego świata jest trudne do wyobrażenia. Przeciwdziałanie wykluczeniu społeczno-cyfrowemu nabrało zdecydowanie większego znaczenia. Dlatego w nowej strategii na lata 2021-2024 równie ważnym, czwartym filarem jest „Odpowiedzialność”.

Jako Orange mamy ogromny potencjał, by zwiększać komfort życia ludzi i społeczności. Chcemy, aby żadna grupa społeczna nie była pominięta w czerpaniu korzyści z rozwoju technologii. Nasza Fundacja od ponad 15 lat dba o cyfrową edukację Polaków. Realizujemy wiele programów, z których korzystają tysiące uczniów w całej Polsce. Wspólnie z partnerami społecznymi szkolimy nauczycieli i nauczycielki.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu, w którym Witold Drożdż, członek zarządu Orange Polska ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych opowiada, jak rozumiemy naszą odpowiedzialność. Co już zrobiliśmy i co zamierzamy?

Udostępnij: To nasza wspólna odpowiedzialność

Odpowiedzialny biznes

Poznaj e-fakturę i Mój Orange

15 czerwca 2021

Poznaj e-fakturę i Mój Orange

Zakończyliśmy 3 cykl webinariów dla seniorów na temat korzystania z nowych technologii. Wśród tematów, które wzbudziły zainteresowanie i wymagały pogłębienia znalazły się e-płatności, także w naszej sieci.

Dlatego przygotowaliśmy dodatkowe spotkania on-line na ten temat.

  • Opowiemy co to jest e-faktura, dlaczego warto z niej korzystać i jak robić to bezpiecznie.
  • Odpowiemy na pytania – jak korzystać z e-faktury w Orange, gdzie można ją znaleźć, sprawdzić jej wysokość i zapłacić.
  • Pokażemy też, krok po kroku jak założyć konto na orange.pl/moj-orange i jak zainstalować aplikację Mój Orange.

Zapraszamy już w środę 16 i 23 czerwca o godzinie 14.00 na platformę ABC senior.

Dlaczego to ważne?

Seniorzy w wieku 65+ są grupą najbardziej narażoną na wykluczenie cyfrowe. W 2020 r. 48% osób w wieku 65-74 lata nigdy nie korzystało z internetu, a 6% deklarowało, że używało internetu, ale ponad rok temu (Eurostat: ISOC_CI_IFP_IU).

Najważniejszym powodem, dla którego seniorzy nie korzystają z internetu jest według ich deklaracji brak odpowiednich umiejętności. W 2018 r. tak nieobecność w sieci uzasadniało prawie 44% osób w wieku 65+. Na drugim miejscu wskazywany jest brak potrzeby. Ten motyw maleje – seniorzy pomału porzucają myślenie “a po co mi to?”. Pandemia pokazała, jak potrzebne i użyteczne jest korzystanie z nowych technologii.

W dobie pandemii seniorzy, którzy dotąd nie korzystali z internetu, jeśli mieli taką możliwość, prosili o pomoc w załatwianiu spraw przez internet swoich bliskich (dla ok. 25% seniorów wykluczonych cyfrowo sprawy w internecie załatwiał ktoś inny). Część z nich jednak musiała przekonać się do samodzielnego korzystania z nowych technologii. Właśnie w grupie wiekowej 65-74 lata w 2020 r. nastąpił największy wzrost udziału osób regularnie korzystających  internetu. W porównaniu z 2019 r. odsetek ten wzrósł o 7,1 p.p. (Federacja Konsumentów,2021).

Seniorzy zazwyczaj korzystają z internetu w dość podstawowy sposób – czytając treści. W 2020 r. prawie co 3. senior czytał w internecie wiadomości, gazety lub czasopisma informacyjne, a co 4. wyszukiwał informacje na temat zdrowia, produktów i usług. Nieznacznie mniejsza część seniorów korzystających z internetu wykorzystywała go do komunikacji z innymi. W 2020  mailowo czyniło to ok. 22% seniorów, a blisko 19% nawiązywało z bliskimi połączenia wideo lub głosowe. Wzrosła również liczba seniorów dokonująca zakupów online – w ten sposób kupowało ok. 17% (GUS, 2020).

Przyszłość może przynieść jeszcze więcej wyzwań, także tych pandemicznych. Dlatego zależy nam na tym, aby nasi starsi klienci mogli korzystać z usług cyfrowych w prosty i bezpieczny sposób.

starsza kobieta z laptopem

Udostępnij: Poznaj e-fakturę i Mój Orange

Odpowiedzialny biznes

Orange – dobre miejsce dla kobiet

10 czerwca 2021

Orange – dobre miejsce dla kobiet

Wracamy do tematu zarządzania różnorodnością, a są ku temu 2 powody.

Fair for Women

Pierwszy – to kolejne wyróżnienie. Nasze podejście do zarządzania różnorodnością zostało docenione w konkursie „Fair for Women”. Jest to konkurs, którego celem jest promocja idei równego traktowania i wyrównywania szans kobiet na rynku pracy w Polsce. Ma za zadanie wyróżnianie tych pracodawców, którzy tworzą najlepsze warunki pracy dla kobiet. Brane są pod uwagę takie obszary, jak: programy wspierające łączenie życia rodzinnego i zawodowego, udział kobiet na stanowiskach kierowniczych, równościowa kultura organizacyjna, różnorodność, równość płac. Orange Polska znalazł się wśród 5 wyróżnionych firm. Doceniono nasze działania na rzecz „wspierania kobiet w łączeniu roli zawodowej i rodzinnej”, min. hybrydowy model pracy oraz bogatą politykę w zakresie well-being.

Organizatorem konkursu “Fair to Women” jest Fundacja Vox Feminae, partnerem merytorycznym PwC Polska, partnerem głównym Emitel SA, a partnerem ABSL.

30% Club Poland

Drugi powód – to kolejna inicjatywa na rzecz kobiet – tym razem we władzach spółek. Orange Polska stał się partnerem kampanii 30% Club Poland. Celem tej inicjatywy jest zwiększenie reprezentacji kobiet na poziomie zarządu i rady nadzorczej (liczone łącznie) w 140 największych polskich spółkach giełdowych do 2030 roku.

Kampania ma też cel pośredni w postaci progu 20% udziału kobiet we władzach spółek z WIG20, mWIG40 i sWIG80 do 2025 roku oraz braku wśród tych spółek takich, które nie mają żadnych kobiet w swoich władzach. Na koniec 2020 roku udział kobiet we władzach firm z indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80 wyniósł zaledwie 15,5%. Do inicjatywy mogą przystąpić prezesi zarządów i przewodniczący rad nadzorczych spółek publicznych lub firm posiadających więcej niż 100 pracowników.
U nas w Oranego Polska w zarządzie mamy 25% kobiet, natomiast w Radzie Nadzorczej 28,5%.

Relację z inauguracji kampanii 30% Club Poland znaleźć można na You Tube.

kobieta przy komputerze

Udostępnij: Orange – dobre miejsce dla kobiet

Odpowiedzialny biznes

Kobiety w technologiach

1 czerwca 2021

Kobiety w technologiach

Kontynuujemy temat zarządzania różnorodnością. Tym razem od strony obecności kobiet w obszarze STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka).

Dla nas jako firmy technologicznej ta kwestia jest niezwykle ważna. Choć 40% naszej załogi stanowią kobiety – w obszarach technologicznych takich, jak sieć czy IT, jest ich mniej – od 12 do 26%.

Staramy się zmienić te statystyki poprzez promowanie obecności kobiet i pokazanie dobrych praktyk w tych obszarach. Temu służy projekt taki, jak WłączOne czy zachęcanie studentek z kierunków technologicznych do praktykowania u nas. W Orange działa też aktywnie wewnętrzna sieć Kobiet w IT, która poprzez wewnętrzne i zewnętrzne wydarzenia pokazuje, jak ważna i wartościowa jest różnorodność zespołów odpowiedzialnych za technikę i technologię

Zależy nam, aby walczyć ze stereotypami na temat płci – jedno z naszych szkoleń „Czy kobiety są z Wenus a mężczyźni z Marsa” pokazuje, jak wiele błędnych przekonań na temat osobowości, zdolności czy predyspozycji w odniesieniu do płci wciąż obecnych jest w naszych głowach. Wciąż z tym walczymy i mamy wiele do odrobienia.

Na zakończenie miesiąca Różnorodności wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu zapraszamy na odcinek  #OdPOWIEDZialnie. O naszych działaniach na rzecz różnorodności w miejscu pracy opowiedziały Edyta Pawlik, Kierownik Wydziału Projektów Rekrutacyjnych i Wizerunku Pracodawcy i Renata Gąsecka, Ekspert ds. Projektów Rekrutacyjnych i Wizerunku Pracodawcy.

Udostępnij: Kobiety w technologiach

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej